Téma: Pořád černá svíčka
25.10.2014 v 20:00
Zdravím,
vím že už se to řešilo několikrát, vše jsem si přečetl, ale nemůžu vyřešit neustálé zanášení svíčky černými semišovými sazemi. Zanáší se v podstatě okamžítě, po cca 2km už dokáže být černá jak but. Nakonec motor začne vynechávat až nakonec chcípne.
Jak se motocykl při jízdě chová:
Pokud na jedničku nebo dvojku po rovince vytočím k 4000ot. motor začne jakoby vynechávat, ne tak jako když je třeba špatný benzím, prostě se točí, normálně jede, ale jakoby tak chrlá s vysokou frekvencí. Nechám ho prostě tak a přidám plyn, když se motor zahřeje, zlepší se to. Poté pozoruju toto chrchlání, když přídávám plyn a motor není pořádně v záběru, např jízdou do kopce nebo zařazeným vyšším stupněm - tedy, v záběru to pěkně točí a zrychluje bez vynechávání a chrchlání. Takto se postupně zhoršuje stav svíčky a s tím i jízda.
Výfuk mám fungl nový, olej používám M2T ředěný dle MZ příručky 1:50, VN kabel hází krásnou dlouhou jiskru k motoru, předstih je nastaven přesně v daném rozsahu. Vzduch. filtr je nový, originální. Dělá mi to od novotí, na moto jsem najel cca 700km zatím.
Karburátor jsem nastavil přesně postupem daným výrobcem:
1.) Zašroubovat šroub volnoběhu nadoraz, vytočit o 2.5 závitu, nastartovat
2.) Vzdušník povolovat do doby, než nastane plynulý chod
3.) Pomalu utahovat čroub volnoběhu do momentu, kdy otáčky dosáhnou maxima. Poté odšroubovat o 1/4 závitu.
4.) Vzdušník utahovat na požadované otáčky, 1200ot.+-100
5.) Vše při zahřátém motoru (cca 10min běhu)
Sytič jsem kontroloval několikrát, měl by dobře těsnit, na lunku mám 5mm vůli.
Co nemám ok: řetězová sada, potřebovala by vyměnit a vcelku na stojanu škube. Při jízdě, když pořádně přidám plyn a jedu na jedničku a vytočím to třeba "násilně" přes 4500ot. tak ucítím smrad z výfuku, není to taková ta sladká vůně 2T al prostě smrad. Taky ho ucítím, když po delší době motorku nakopnu, ale jen na chvíli, potom je tam zase ten 2T smog.
Moc děkuji za pomoc.
vím že už se to řešilo několikrát, vše jsem si přečetl, ale nemůžu vyřešit neustálé zanášení svíčky černými semišovými sazemi. Zanáší se v podstatě okamžítě, po cca 2km už dokáže být černá jak but. Nakonec motor začne vynechávat až nakonec chcípne.
Jak se motocykl při jízdě chová:
Pokud na jedničku nebo dvojku po rovince vytočím k 4000ot. motor začne jakoby vynechávat, ne tak jako když je třeba špatný benzím, prostě se točí, normálně jede, ale jakoby tak chrlá s vysokou frekvencí. Nechám ho prostě tak a přidám plyn, když se motor zahřeje, zlepší se to. Poté pozoruju toto chrchlání, když přídávám plyn a motor není pořádně v záběru, např jízdou do kopce nebo zařazeným vyšším stupněm - tedy, v záběru to pěkně točí a zrychluje bez vynechávání a chrchlání. Takto se postupně zhoršuje stav svíčky a s tím i jízda.
Výfuk mám fungl nový, olej používám M2T ředěný dle MZ příručky 1:50, VN kabel hází krásnou dlouhou jiskru k motoru, předstih je nastaven přesně v daném rozsahu. Vzduch. filtr je nový, originální. Dělá mi to od novotí, na moto jsem najel cca 700km zatím.
Karburátor jsem nastavil přesně postupem daným výrobcem:
1.) Zašroubovat šroub volnoběhu nadoraz, vytočit o 2.5 závitu, nastartovat
2.) Vzdušník povolovat do doby, než nastane plynulý chod
3.) Pomalu utahovat čroub volnoběhu do momentu, kdy otáčky dosáhnou maxima. Poté odšroubovat o 1/4 závitu.
4.) Vzdušník utahovat na požadované otáčky, 1200ot.+-100
5.) Vše při zahřátém motoru (cca 10min běhu)
Sytič jsem kontroloval několikrát, měl by dobře těsnit, na lunku mám 5mm vůli.
Co nemám ok: řetězová sada, potřebovala by vyměnit a vcelku na stojanu škube. Při jízdě, když pořádně přidám plyn a jedu na jedničku a vytočím to třeba "násilně" přes 4500ot. tak ucítím smrad z výfuku, není to taková ta sladká vůně 2T al prostě smrad. Taky ho ucítím, když po delší době motorku nakopnu, ale jen na chvíli, potom je tam zase ten 2T smog.
Moc děkuji za pomoc.
Popis nadstavení od výrobce je vždy jen orientační, každý motor potřebuje naladit trochu jinak. Uber bohatost buď na šroubu (má vliv na bohatost asi jen v první 1/4 - 1/3 otočení plynu), nebo pokud je tam štelovací jehla, zkus ji dát o zářez níže (má vliv na bohatost i při více otočeném plynu). M2T nalej max. do pily na mazání řetězu. Slušné minimum je Mogul TS, který je na litru dražší o pár kaček a je někde jinde.
Ta černá svíčka nebude od množství oleje ve směsi,ale od bohaté směsi celkově-vypadá to na zvýšenou hladinu,nebo zářez na jehle v jiné poloze...
A M2T MZtě neškodí,nikdy ji nikdo v Rajchu neučil jezdit na nic lepšího,jen ho musí být trochu víc... P-H.
Naposledy editováno 25.10.2014 22:50:10

Naposledy editováno 25.10.2014 22:50:10
1 reakcí na tento příspěvek Pořád černá svíčka
Je to bohatý jak sfiňa, až mi teče z výfuku ter, to jsem moc nenajel. Jenomže: jehlu šoupátka jsem dal na 2. zářez shora, tedy ochudil jsem směs. Karburátor, jak už jsem psal, jsem nastavil podle postupu. Tak v čem je sakra problém nevím už :-/
Dále, průchodnost sání je 100%, trysky jsou nové origoš dané mnou, hladinu jsem nastavil přesně dle příručky, je to změřeno pravítkem na 1mm.
Olejem to těžko bude, když jsem schopný začadit svíčku do totál černa po pár metrech, když to tůruju nad 4000ot. na jedničku
Dále, průchodnost sání je 100%, trysky jsou nové origoš dané mnou, hladinu jsem nastavil přesně dle příručky, je to změřeno pravítkem na 1mm.
Olejem to těžko bude, když jsem schopný začadit svíčku do totál černa po pár metrech, když to tůruju nad 4000ot. na jedničku
1. jezdi dal na M2T. Tim NIC neposeres a rozhodne to nebude delat Tebou popisovanou zavadu. do starejch motorek tu probehlo nekolik vasnivejch diskusi bez zretelneho viteze.
2. Podivej se na gufyrko na klice u prevodovky asi to saje tamtudu olej - duvod divnyho smradu. Ale nevysvetluje bohatost.
3. je to bohaty, Je to bohaty, JE TO BOHATY! Zkontroluj HLADINU vc jehlY u u plovaku aby se to neprechcavalo tamtydy, velikosti trysek a jejich umisteni [uz se stalo u jinyho motoru po tydnu laborace prehozena hlavni tryska se syticovou], kuzel proti jehle na soupeti i jehlu samotnou.Kdyz nepomuze asi bych si nekde pujcil zkusil celej jinej karbec.

Naposledy editováno 26.10.2014 03:21:00
2. Podivej se na gufyrko na klice u prevodovky asi to saje tamtudu olej - duvod divnyho smradu. Ale nevysvetluje bohatost.
3. je to bohaty, Je to bohaty, JE TO BOHATY! Zkontroluj HLADINU vc jehlY u u plovaku aby se to neprechcavalo tamtydy, velikosti trysek a jejich umisteni [uz se stalo u jinyho motoru po tydnu laborace prehozena hlavni tryska se syticovou], kuzel proti jehle na soupeti i jehlu samotnou.Kdyz nepomuze asi bych si nekde pujcil zkusil celej jinej karbec.



Naposledy editováno 26.10.2014 03:21:00
1 reakcí na tento příspěvek Pořád černá svíčka
Tak jsem možná přišel na to, kde je závada, zjistil jsem že jehla šoupátka se v difuzeru opírá o jeho stěnu a není v ose, to by možná mohlo způsobovat špatné rozprašování popř. nasávání příliš směsi.
Žeby?
Žeby?

GeorgeLD> Ty vole,to se mi snad jen zdá-loudíš tady na nás "chytrosti" a že máš z komínku elipsu-to nenapíšeš-takže máš karbec"po smrti" asi jako celou tu hydru-co ti asi má jehla v elipse regulovat ?
Příště začni asi tak- "když jsem koupil od bratra Žižky bojový vůz" a bude vsjojásno...
Tak to dopadne,když je prvním majitelem Honecker ještě jako pionýr... 
Naposledy editováno 28.10.2014 07:58:07



Naposledy editováno 28.10.2014 07:58:07
No nevím jak, jehlu do osy nedám, pač jsem ztratil jeden čurament co na ni má být, a teď mám dole motor, takže laborovat budu někdy za pár dnů. Ale ozvu se zase jak to jde.
Jestli mám z difuzeru elipsu to nevím, vizuálně rozhodně ne. Jaké niance zde budou hrát roli asi nikdo nepoví.
Co ale můžu říct je, že jsem měl totál blbě nastavenou hladinu, protože jsem nepřihnul nový plovák. Jsem myslel že už je správně nastavený a nebyl, cca o 1cm byl níž, čili hladina by měla být níž. Spravil jsem to, ale co je divné, na jízdě vůbec žádná změna chování. Minule když jsem nastavil hladinu se starým plovákem, tak to šlo znát.
Naposledy editováno 29.10.2014 23:12:38
Jestli mám z difuzeru elipsu to nevím, vizuálně rozhodně ne. Jaké niance zde budou hrát roli asi nikdo nepoví.
Co ale můžu říct je, že jsem měl totál blbě nastavenou hladinu, protože jsem nepřihnul nový plovák. Jsem myslel že už je správně nastavený a nebyl, cca o 1cm byl níž, čili hladina by měla být níž. Spravil jsem to, ale co je divné, na jízdě vůbec žádná změna chování. Minule když jsem nastavil hladinu se starým plovákem, tak to šlo znát.
Naposledy editováno 29.10.2014 23:12:38
Jehla se má o jehlovou trysku (difuzor) opírat, aby se tam při jízdě neklepala a nevytloukala trysku. Minimálně Dellorto má v uchycení jehly pružinku, která jí tlačí do strany. Samozřejmě jehla ani její tryska nesmí být opotřebovaná - pokud nejsou nové, vyměnil bych.
A samozřejmě hladina.
A samozřejmě hladina.
Tak to by odpovídalo, i origo jehla s origo pružinkou atd nemá moc šanci se neopírat o difuzer, jsou tam vůle atd. a nevěřím že by Němci udělali takovou hajdaláckou věc 
Domnívám se, že vibrac emotoru by mi mohly přeplaovat karbec, vzhledem k tomu, že hladina nezpůsobila žádnou změnu. Mám už opotřebovanou řetězovku, která dost škube s motorem není-li v záběru. navíc motoru chybí jedna úchytka k rámu, nějaký frajer ji upiloval a motor se na ni jen tisknul napnutým řetězem, takže v kombinaci se škubající řetězokou a pořádně nepřidělaným motorem mohlo docházet k vibracím, které mi mohly přeplavovat karbec.
Teď měním v motoru gufera.
Naposledy editováno 30.10.2014 20:10:44

Domnívám se, že vibrac emotoru by mi mohly přeplaovat karbec, vzhledem k tomu, že hladina nezpůsobila žádnou změnu. Mám už opotřebovanou řetězovku, která dost škube s motorem není-li v záběru. navíc motoru chybí jedna úchytka k rámu, nějaký frajer ji upiloval a motor se na ni jen tisknul napnutým řetězem, takže v kombinaci se škubající řetězokou a pořádně nepřidělaným motorem mohlo docházet k vibracím, které mi mohly přeplavovat karbec.
Teď měním v motoru gufera.
Naposledy editováno 30.10.2014 20:10:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ 251 neštartuje MZ ETZ 251 | Kolose | 0 | 4.8.2024 v 13:45 Kolose |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 | Boss.trx850 | 8 | 26.2.2022 v 17:47 2stroke |
MZ 251 MZ ETZ 251 | Petan69 | 7 | 7.2.2022 v 08:54 Petan69 |