Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

6 reakcí na tento příspěvek meziplyn

26.11.2014 v 18:09 | Nahoru | #1
Božínku, co se tady člověk ještě nedočte .
V těch autoškolách už vážně nic nenaučej .
Koukám, že slovo "meziplyn", "synchronizace", "spojka", "správné řazení", jsou tu pro většinu tabu...

Jen pro info:
od té doby, co jsou převodovky v základu vybaveny tzv. synchronizací (což je cca 80 let dozadu ), se meziplyn zásadně NEPOUŽÍVÁ! V manuálech už to léta ani nepíšou, protože výrobci jsou (bohužel mylně) přesvědčeni, že každý dnešní motorista umí řadit už od autoškoly a není tedy potřeba to připomínat. Bohužel, většina motoristů toto nezná a už vůbec neví, že meziplyn moderním převodovkám a spojkám škodí...

Takže závěrem:
o veškerou synchronizaci otáček se 100% starají tzv. synchrony v převodovce, takže žádné rovnání otáček, meziplyny, řazení bez spojky a jiné zhovadilosti opravdu nejsou nutné . Stačí řadit ve správnou chvíli - tedy umět řadit (NE z pětky při 10000 otáčkách na čtyřku )...

Naposledy editováno 26.11.2014 18:33:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 18:26 | Nahoru | #2
mr_Mic> zkus na litrovým V2 (třeba TL1000R) letět do zatáčky 150km/h a zkopat to ze 4ky na 2jku bez meziplynu, zadní guma pozná středověk a ty budeš rád, když nelehneš

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 18:27 | Nahoru | #3

mr_Mic píše: Meziplyn dávají jen nevědomí frajírci, kteří chtějí zamachrovat.
Od dob dávno minulých, kdy se do převodovek začali dávat "synchrony", se meziplyn nedělá. O správné zasunutí ozubených kol do sebe se starají právě synchrony.
U převodovek se synchronama se tedy meziplyn dělat rozhodně nemá ani jen tak z machroviny - synchronům a celé převodovce to dost škodí. Dávno skončily časy, kdy převodovky synchrony neměly a tudíž se pomocí tzv. meziplynu musely srovnat otáčky klikovky a náhonu tak, aby do sebe zapadly zuby ozubených kol. Vzpomeňme např. na tradiční "veselé" řazení u prvních typů Pragy V3S (vejtřasky). Dnes se s nutností ovládání meziplynu setkáme maximálně na stazu opravdu starých veteránů...

Navíc spojka nemá se synchronizací otáček ozubených kol nic společného. Spojka prostě jen spojkuje ...

Rozhodně u žádných aut ani motorek mladších cca 80ti let meziplyn nepoužívejte (pokud v návodu k obsluze není uvedeno jinak)...



U většiny aut bez meziplynu nemáš šanci dát jedničku ve vyšší rychlosti. U motorky je meziplyn nutnost, pokud chceš jet svižněji, obzvlášť u dvouválců, protože máš při brzdění do zatáčky malou váhu na zadním kole a to tak jde snadno do smyku.

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 18:28 | Nahoru | #4
mr_Mic> co to plácáš ?

1) jak synchronní převodce vadí double-D-clutch ...podřazení s meziplynem ?
2) kdes přišel na to, že podřazením s meziplynem v autě se synchronní převodkou si nepomůžeš?

jako frajírek mi tu příjdeš spíš ty...

Naposledy editováno 26.11.2014 18:29:44

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 19:05 | Nahoru | #5
mr_Mic> Všechny ty pojmy tady myslím většina lidí zná. Tudíž mi příjde, že tady většinu lidí trochu urážíš.
Ovšem zaráží mě to, že tvrdíš, že moderní převodovce škodí meziplyn. Z jakého důvodu moderní převodovce škodí? Bavme se teď o skutečném meziplynu a převodovce v moderním autě.

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 20:30 | Nahoru | #6
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:46:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 09:47 | Nahoru | #7

mr_Mic píše: Jen pro info:
od té doby, co jsou převodovky v základu vybaveny tzv. synchronizací (což je cca 80 let dozadu ), se meziplyn zásadně NEPOUŽÍVÁ! V manuálech už to léta ani nepíšou, protože výrobci jsou (bohužel mylně) přesvědčeni, že každý dnešní motorista umí řadit už od autoškoly a není tedy potřeba to připomínat. Bohužel, většina motoristů toto nezná a už vůbec neví, že meziplyn moderním převodovkám a spojkám škodí...

hm, asi budu muset napsat inzenyrum do Aisinu, protoze automat v mem aute pri kickdownu radi dolu s meziplynem (ve sportovnim rezimu radi s meziplynem pri kazdem razeni dolu) ... to by mne zajimalo, kde udelali japonsti soudruzi chybu ... ?

Naposledy editováno 27.11.2014 09:50:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist