Téma: Pracovní offroad 4x4
Krásné (konečně) zasněžené ráno
Padl na mě docela milý úkol - vybrat nějakou pracovní plechovku pro potřeby myslivce/lesáka.
Takže rozhodně 4x4 se slušnou průchodností, stačí i pouze dvoumístné + alespoň malý zavazadelník. Podmínkou také koule na tažení vozíku (stačí do 0,5 tuny). Přehnané očekávání na design není, spíš robustnost a spolehlivost. Nájezd max 100km měsíčně, takže určitě benzín. Možnost by byla i pickup...
největší podmínkou by asi bylo ,aby to auto bylo schopný ještě pár let projít přes STK - takže něco, co příliš nerezne.
Finanční limit cca 50tis, možná bych se dostal i na 80, ale samozřejmě méně-lépe.
Zatím vybírám z trojlístku Lada Niva, Suzuki Samurai, Suzuki Jimny (možná i Land Rover Freelander).
Máte nějaké jiné nápady, popřípadě doporučení - co jo, co ne a proč? Ideálně vlastní zkušenost, ale beru i "setřenice bráchy mojí tety přes tři kolena"...
Díky
Adam
Naposledy editováno 29.12.2014 09:43:35

Padl na mě docela milý úkol - vybrat nějakou pracovní plechovku pro potřeby myslivce/lesáka.
Takže rozhodně 4x4 se slušnou průchodností, stačí i pouze dvoumístné + alespoň malý zavazadelník. Podmínkou také koule na tažení vozíku (stačí do 0,5 tuny). Přehnané očekávání na design není, spíš robustnost a spolehlivost. Nájezd max 100km měsíčně, takže určitě benzín. Možnost by byla i pickup...
největší podmínkou by asi bylo ,aby to auto bylo schopný ještě pár let projít přes STK - takže něco, co příliš nerezne.
Finanční limit cca 50tis, možná bych se dostal i na 80, ale samozřejmě méně-lépe.
Zatím vybírám z trojlístku Lada Niva, Suzuki Samurai, Suzuki Jimny (možná i Land Rover Freelander).
Máte nějaké jiné nápady, popřípadě doporučení - co jo, co ne a proč? Ideálně vlastní zkušenost, ale beru i "setřenice bráchy mojí tety přes tři kolena"...
Díky
Adam
Naposledy editováno 29.12.2014 09:43:35
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
Z vyberu by slo vse krome Freelandera! je to neskutecnej serouci se krap kterej spis nejezdi nez jezdi. Zalezi co je potreba za teren, Samurai/Jimny/Niva zvladne na kvalitnich gumach hodne moc a SUV se mu nemuzou rovnat.
Sam mam zkusenost s Foresterem 2005, trvala 4x4 s redukci bez uzaverek, celou dobu provozovano na zimnich gumach a pruchodnost docela dobra, na kouli 1.5t psana, 2t jsem na tom vez realne.
Jakmile si to sedne na bricho tak koncis se vsim. Pokud komfort samuraje, nivy nevadi tak za ty penize nebude lepsi volby.
Sam mam zkusenost s Foresterem 2005, trvala 4x4 s redukci bez uzaverek, celou dobu provozovano na zimnich gumach a pruchodnost docela dobra, na kouli 1.5t psana, 2t jsem na tom vez realne.
Jakmile si to sedne na bricho tak koncis se vsim. Pokud komfort samuraje, nivy nevadi tak za ty penize nebude lepsi volby.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
KubaLC8> Trefenýmu kanci už moc nevadí, jestli ho vezeš na vzduchovým podvozku, nebo jestli to houpá
Takže komfort vůbec neřeším, je to fakt o tom, dojet cca 5km do lesa s minimálníma servisníma nákladama.
Pořád se nějak víc kloním k tomu japonci, páč mám v hlavě zafixovaný, že ta Niva hnije, zas na druhou stranu ale bude opravitelná i kladivem...

Takže komfort vůbec neřeším, je to fakt o tom, dojet cca 5km do lesa s minimálníma servisníma nákladama.
Pořád se nějak víc kloním k tomu japonci, páč mám v hlavě zafixovaný, že ta Niva hnije, zas na druhou stranu ale bude opravitelná i kladivem...
Ahoj, táta má na tyhle účely (ale s ročním nájezdem asi 20 000) Nissan Terrano II, má to 2,4 benzín + LPG, jezdí to výhradně po lese. Průchodnost blatem i sněhem je skvělá, záleží ale hodně na gumách..
Dělá se to i 3dv. Jinak Samurai, Jimny, Terrano, Maverick, když budeš dobře vybírat, chybu neuděláš... 
Takže bud nějakej japonec, nebo niva..


Takže bud nějakej japonec, nebo niva..

Sám ted čekám až se na inzerci objeví nějaký samurájek, bohužel za to chcou lidi moc peněz. Jinak samurai taky celkem rezaví ale zas je to hranatá krychle a s kusem jedničky plechu a céočkem vyvaří každý. Jen je škoda že verzí s uzávěrkou je málo, s ní už samík vyjede i po zdi
Jinak ještě mají dva známí Frontery a sou stím hrozně spokojení, na to že je to Opel

Jinak ještě mají dva známí Frontery a sou stím hrozně spokojení, na to že je to Opel
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
Z toho co pises tak niva, sice je to no proste zigul, ale ..
Ty dva co si napsal JImmy a Samurai neznam, ale budou to pseudo terenaky a Freelander je sracka , srackoidni. JInak ja jsem porizoval na takove to bezne jezdeni tucsona a zatim OK. Ale jsem na 3 nasobku tvoji ceny
.
Edit: jinak bych tam bejt tebou jeste zaradil nejaky subaru, ale nevim jestli se vejdes s cenou
Naposledy editováno 29.12.2014 11:07:22
Ty dva co si napsal JImmy a Samurai neznam, ale budou to pseudo terenaky a Freelander je sracka , srackoidni. JInak ja jsem porizoval na takove to bezne jezdeni tucsona a zatim OK. Ale jsem na 3 nasobku tvoji ceny

Edit: jinak bych tam bejt tebou jeste zaradil nejaky subaru, ale nevim jestli se vejdes s cenou
Naposledy editováno 29.12.2014 11:07:22
Potřebuju fakt off, s žádným Tusconem na mě nechoďte
Vpodstatě čím míń elektroniky, tím líp, pokud půjde vnitřek jednou za čas umejt Vapkou tak to bude nejlepší
Ta zmíněná Frontera se mi taky docela líbí, jen nevím, jestli už to není zbytečně velký...
Naposledy editováno 29.12.2014 11:15:28

Vpodstatě čím míń elektroniky, tím líp, pokud půjde vnitřek jednou za čas umejt Vapkou tak to bude nejlepší

Ta zmíněná Frontera se mi taky docela líbí, jen nevím, jestli už to není zbytečně velký...
Naposledy editováno 29.12.2014 11:15:28
Zdravím.Samurai rozhodně není pseudo teréňák!Před pár lety tady měli kluci samuraje i nivu a na cca stejných pláštích byl samuraj o trochu lepší.A opravdu je nešetřili.Niva jak začne víc hnít,tak se zkroutí kasle,vytrhává se převodovka apod..Samuraj je v tom o dost lepší skrz rám.
Naposledy editováno 29.12.2014 11:19:04
Naposledy editováno 29.12.2014 11:19:04
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
Pseudotereňák


a co tohle http://www.sauto.cz...16168779?goFrom=list
gugo píše:
Ty dva co si napsal JImmy a Samurai neznam, ale budou to pseudo terenaky a Freelander je sracka , srackoidni. JInak ja jsem porizoval na takove to bezne jezdeni tucsona a zatim OK. Ale jsem na 3 nasobku tvoji ceny .
Edit: jinak bych tam bejt tebou jeste zaradil nejaky subaru, ale nevim jestli se vejdes s cenou





Jimny a Samurai-jednoho z nich, já bych bral asi Jimnyho, jenže ty začínají na 60 tisících.
ARO neee-to je strašný střep, pořád se sere.
Osobně bych bral Jimnyho, kdyby se za ty peníze sehnal
Malinký, velice obratný autíčko s výbornou průchodností, výkonem na rozdávání (80k) a minispotřebou
A řeči o pseudoteréňáku raději nekomentuju
E: Pokud byses ale trochu plácl přes kapsu a chtěl opravdu tvrdého pracanta třeba i na těžbu dřeva, tak bych se nebál UAZe 469 - oproti Jimnymu je to sice gigantická kráva s větší spotřebou a zdaleka ne tak obratná, ale v promáčeném terénu za sebou utáhne tunu a půl dřeva jako prd
E2: Vlastní zkušenosti
Naposledy editováno 29.12.2014 12:20:09


A řeči o pseudoteréňáku raději nekomentuju

E: Pokud byses ale trochu plácl přes kapsu a chtěl opravdu tvrdého pracanta třeba i na těžbu dřeva, tak bych se nebál UAZe 469 - oproti Jimnymu je to sice gigantická kráva s větší spotřebou a zdaleka ne tak obratná, ale v promáčeném terénu za sebou utáhne tunu a půl dřeva jako prd

E2: Vlastní zkušenosti

Naposledy editováno 29.12.2014 12:20:09
Nejlepší bude Š973, ta projede i tam, kde Willys MB beznadějně zvostane trčet. A kde ani to ne, tam projede V3S, nebo T805.
Ale vážně... tady připadá v úvahu nejlépe již zmíněný Jimmy, nebo UAZ - je masivnější a leccos utáhne. Niva rozhodně není špatná, koroze záleží na tom, jak byla předtím udržovaná. Ale pokud pohodlí není relevantní, tak Niva celkem jasně vyhrává.
Ale vážně... tady připadá v úvahu nejlépe již zmíněný Jimmy, nebo UAZ - je masivnější a leccos utáhne. Niva rozhodně není špatná, koroze záleží na tom, jak byla předtím udržovaná. Ale pokud pohodlí není relevantní, tak Niva celkem jasně vyhrává.
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
tady máš co potřebuješ. A je i v barvě lesa
. Akorát má vystřelenej erbek
http://www.sauto.cz/...16181253?goFrom=list





http://www.sauto.cz/...16181253?goFrom=list
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
Nedoceněný auto za dobrý prachy,Hyunday galoper,je to levný Mitsubishi
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
Známej co je myslivec na tyto účely používá Jeepy. Co vím tak měl 2 Grand Cherokee (4L a 5L) a jednoho Cherokee. Ten grand měl na zvýšeným podvozku a kostkách gumách neuvěřitelnou průchodnost
tu ten
E: ještě měl jednu Nivu ale ta mu shnila
Naposledy editováno 29.12.2014 17:10:31
tu ten
E: ještě měl jednu Nivu ale ta mu shnila
Naposledy editováno 29.12.2014 17:10:31
Pokud chceš ať to pár let ještě projde STK tak 50t je celkem málo...
Pro posaný účel:
-Niva = super, ale moc slušných jich neni
-Samuraj = snad nejlepší, ale hnijou
a slušně vyvařený je za ranec...
-Terko nebo Micina už je trochu složitější na údržbu+opravy a japonci prostě hnijou a to včetně rámů...
-pokud fakt počítáš s minimálním nájezdem (= nebolí tě spotřeba) tak JEEP CHEROKEE, ale jedině 4litr benzín do pade, se dá slušný vyčmuchat a to je dělník
hlavně se nenechat zlákat 2,5TD
Pro posaný účel:
-Niva = super, ale moc slušných jich neni

-Samuraj = snad nejlepší, ale hnijou

-Terko nebo Micina už je trochu složitější na údržbu+opravy a japonci prostě hnijou a to včetně rámů...
-pokud fakt počítáš s minimálním nájezdem (= nebolí tě spotřeba) tak JEEP CHEROKEE, ale jedině 4litr benzín do pade, se dá slušný vyčmuchat a to je dělník


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
han píše: Známej co je myslivec na tyto účely používá Jeepy. Co vím tak měl 2 Grand Cherokee (4L a 5L) a jednoho Cherokee. Ten grand měl na zvýšeným podvozku a kostkách gumách neuvěřitelnou průchodnost
tu ten
Jen technická - auto má mít v terénu dobrou průchodivost, dobrou průchodnost má třeba Karosa

Čau, Tom
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.