Padl na mě docela milý úkol - vybrat nějakou pracovní plechovku pro potřeby myslivce/lesáka.
Takže rozhodně 4x4 se slušnou průchodností, stačí i pouze dvoumístné + alespoň malý zavazadelník. Podmínkou také koule na tažení vozíku (stačí do 0,5 tuny). Přehnané očekávání na design není, spíš robustnost a spolehlivost. Nájezd max 100km měsíčně, takže určitě benzín. Možnost by byla i pickup...
největší podmínkou by asi bylo ,aby to auto bylo schopný ještě pár let projít přes STK - takže něco, co příliš nerezne.
Finanční limit cca 50tis, možná bych se dostal i na 80, ale samozřejmě méně-lépe.
Zatím vybírám z trojlístku Lada Niva, Suzuki Samurai, Suzuki Jimny (možná i Land Rover Freelander).
Máte nějaké jiné nápady, popřípadě doporučení - co jo, co ne a proč? Ideálně vlastní zkušenost, ale beru i "setřenice bráchy mojí tety přes tři kolena"...
Díky
Adam
Naposledy editováno 29.12.2014 09:43:35
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
Sam mam zkusenost s Foresterem 2005, trvala 4x4 s redukci bez uzaverek, celou dobu provozovano na zimnich gumach a pruchodnost docela dobra, na kouli 1.5t psana, 2t jsem na tom vez realne.
Jakmile si to sedne na bricho tak koncis se vsim. Pokud komfort samuraje, nivy nevadi tak za ty penize nebude lepsi volby.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
Takže komfort vůbec neřeším, je to fakt o tom, dojet cca 5km do lesa s minimálníma servisníma nákladama.
Pořád se nějak víc kloním k tomu japonci, páč mám v hlavě zafixovaný, že ta Niva hnije, zas na druhou stranu ale bude opravitelná i kladivem...
Takže bud nějakej japonec, nebo niva..
Jinak ještě mají dva známí Frontery a sou stím hrozně spokojení, na to že je to Opel
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
Ty dva co si napsal JImmy a Samurai neznam, ale budou to pseudo terenaky a Freelander je sracka , srackoidni. JInak ja jsem porizoval na takove to bezne jezdeni tucsona a zatim OK. Ale jsem na 3 nasobku tvoji ceny .
Edit: jinak bych tam bejt tebou jeste zaradil nejaky subaru, ale nevim jestli se vejdes s cenou
Naposledy editováno 29.12.2014 11:07:22
Vpodstatě čím míń elektroniky, tím líp, pokud půjde vnitřek jednou za čas umejt Vapkou tak to bude nejlepší
Ta zmíněná Frontera se mi taky docela líbí, jen nevím, jestli už to není zbytečně velký...
Naposledy editováno 29.12.2014 11:15:28
Naposledy editováno 29.12.2014 11:19:04
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
gugo píše:
Ty dva co si napsal JImmy a Samurai neznam, ale budou to pseudo terenaky a Freelander je sracka , srackoidni. JInak ja jsem porizoval na takove to bezne jezdeni tucsona a zatim OK. Ale jsem na 3 nasobku tvoji ceny .
Edit: jinak bych tam bejt tebou jeste zaradil nejaky subaru, ale nevim jestli se vejdes s cenou
odborník se zase ukázal, Suzuki je shit a doporučí SUV od Hnujadaje
Jimny a Samurai-jednoho z nich, já bych bral asi Jimnyho, jenže ty začínají na 60 tisících.
ARO neee-to je strašný střep, pořád se sere.
A řeči o pseudoteréňáku raději nekomentuju
E: Pokud byses ale trochu plácl přes kapsu a chtěl opravdu tvrdého pracanta třeba i na těžbu dřeva, tak bych se nebál UAZe 469 - oproti Jimnymu je to sice gigantická kráva s větší spotřebou a zdaleka ne tak obratná, ale v promáčeném terénu za sebou utáhne tunu a půl dřeva jako prd
E2: Vlastní zkušenosti
Naposledy editováno 29.12.2014 12:20:09
Ale vážně... tady připadá v úvahu nejlépe již zmíněný Jimmy, nebo UAZ - je masivnější a leccos utáhne. Niva rozhodně není špatná, koroze záleží na tom, jak byla předtím udržovaná. Ale pokud pohodlí není relevantní, tak Niva celkem jasně vyhrává.
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
http://www.sauto.cz/...16181253?goFrom=list
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
tu ten
E: ještě měl jednu Nivu ale ta mu shnila
Naposledy editováno 29.12.2014 17:10:31
Pro posaný účel:
-Niva = super, ale moc slušných jich neni
-Samuraj = snad nejlepší, ale hnijou a slušně vyvařený je za ranec...
-Terko nebo Micina už je trochu složitější na údržbu+opravy a japonci prostě hnijou a to včetně rámů...
-pokud fakt počítáš s minimálním nájezdem (= nebolí tě spotřeba) tak JEEP CHEROKEE, ale jedině 4litr benzín do pade, se dá slušný vyčmuchat a to je dělník hlavně se nenechat zlákat 2,5TD
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
han píše: Známej co je myslivec na tyto účely používá Jeepy. Co vím tak měl 2 Grand Cherokee (4L a 5L) a jednoho Cherokee. Ten grand měl na zvýšeným podvozku a kostkách gumách neuvěřitelnou průchodnost
tu ten
Jen technická - auto má mít v terénu dobrou průchodivost, dobrou průchodnost má třeba Karosa
Čau, Tom