již před časem jsem řešil problém u GSX-R K2 - jednou z 10-ti starování nesepne čerpadlo a ECU vypíše chybu C42. Vzhledem k tomu, ze nikdo nevedel a delo se to jen sporadicky tak jsem to neresil. Nyni jsem ale narazil na jedno zahranicni forum kde podobny problem resili tak me zajima zda tento problem neresil i nekdo zde pripadne jestli se nenajde nekdo kdo dobre zna elektroinstalaci K2.
K2 jeste nema immo a tak je jeden odpor (tusim 100 ohm) v zapalovani a druhy v ECU. Funguje to jako odporovy delic. Je to z duvodu toho aby nekdo jednoduse nevytrhnul kabel ze zapalovani a nenastartoval. Udajne by mohl byt vadny odpor v tom zapalovani. Tento problem resili na SV650 a tak si nejsem uplne jisty jestli je stejne zapojeni i u GSX-R.
Najde se nekdo kdo toto resil nebo se alespon v zapojeni gixera vyzna ?
EDIT: pro jistotu prikladam i odkaz na vlakno fora kde jsem na to narazil: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=122836
moje anglictina neni uplne zazracna tak jestli jsem to spravne pochopil
Naposledy editováno 29.01.2015 00:29:59
Kazdopadne vycistenim a promerenim svazku nic nezkazim
2 reakcí na tento příspěvek Chyba C42 - odpor v zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Chyba C42 - odpor v zapalování
assassin píše: No rezistor je ve smycce ktera jde pres x kontaktu do ridici jednotky - jednotka na tom rezostoru meri napeti. Rezistor je v podstate jen "kus tenkyho dratu" ten nema moc moznosti jak "nekdy fungovat a nekdy ne" takze sporadicke vypadky jsou spise v e spatnem kontaku - studenej spoj primo na tom rezistoru, spatnej kontakt v konektorech, nalomeny vodice... Ostatne ti nic jineho nezbyva, projit kontakty a pak pripade vymenit spinacku - rezistor je uvnitr. Mozna pujde rozebrat, ale nebejva to uplne snadne - ja sem ji jeste nerozebiral. Jednu suzuki spinacku mam doma, tak na to muzu mrknout. Muzu ti najit i na kterejch kontaktech ten rezistor je - ale do pm, tady by to byla rada pro pripadne zlodeje co to jeste neumi obejit :)
super! jestli neco zjistis budu rad za kazde info
1 reakcí na tento příspěvek Chyba C42 - odpor v zapalování
To troubleshoot:
1. Disconnect the battery - Odpojit baterku
2.Unplug the ECM connectors & find the orange/red wire; use your multimeter on ohms to check for continuity between the terminal on the ECM connector and the opposite end at the ignition connector plug (Main harness side). This should be near zero ohms of course. (If open, look for broken wire)
Also check between the orange/red and the battery -ve cable - this should read open circuit. (If short, then look for trapped wire)
Odpojit ECM konektor, najít oranžový/červený kabel. Změřit kabel mezi konektorem u ECM a na druhém konci / zapalování. Mělo by to být 0 Ohmů. Také změřit mezi oranžovým a baterkovým-. To by mělo být neprůchodné. Pokud ne, hledat chybu v drátech/probíjí
3. Connect your test leads to measure resistance between the red and orange/yellow wires of the harness going to the key-switch - this should be 'open' with switch off and 100 ohms with switch on. If NOT 100 ohms, then you have bad ignition switch.
Změřit odpor mezi červeným a oranžovým/žlutým co vede do spínačky. Při vypnutém by měl být obvod rozpojený, po zapnutí by mělo být těch ca 100 ohmů.
4. If you do read 100 ohms, reconnect everything including the battery: set test meter to now read volts instead of ohms; read between the orange/red (orange/yellow on switch side) and the battery -ve terminal - you should measure ~ 6.5V.
Pokud sedí 100 Ohmů, zapojit vše zpět a měřit napětí místo odporu. Měřit mezi oranžovým /červeným (oranžový/žlutý na straně spínačky) a - baterky. Mělo by být ca 6,5V...
Filipvele píše: Třeba pomůže překlad:
To troubleshoot:
1. Disconnect the battery - Odpojit baterku
2.Unplug the ECM connectors & find the orange/red wire; use your multimeter on ohms to check for continuity between the terminal on the ECM connector and the opposite end at the ignition connector plug (Main harness side). This should be near zero ohms of course. (If open, look for broken wire)
Also check between the orange/red and the battery -ve cable - this should read open circuit. (If short, then look for trapped wire)
Odpojit ECM konektor, najít oranžový/červený kabel. Změřit kabel mezi konektorem u ECM a na druhém konci / zapalování. Mělo by to být 0 Ohmů. Také změřit mezi oranžovým a baterkovým-. To by mělo být neprůchodné. Pokud ne, hledat chybu v drátech/probíjí
3. Connect your test leads to measure resistance between the red and orange/yellow wires of the harness going to the key-switch - this should be 'open' with switch off and 100 ohms with switch on. If NOT 100 ohms, then you have bad ignition switch.
Změřit odpor mezi červeným a oranžovým/žlutým co vede do spínačky. Při vypnutém by měl být obvod rozpojený, po zapnutí by mělo být těch ca 100 ohmů.
4. If you do read 100 ohms, reconnect everything including the battery: set test meter to now read volts instead of ohms; read between the orange/red (orange/yellow on switch side) and the battery -ve terminal - you should measure ~ 6.5V.
Pokud sedí 100 Ohmů, zapojit vše zpět a měřit napětí místo odporu. Měřit mezi oranžovým /červeným (oranžový/žlutý na straně spínačky) a - baterky. Mělo by být ca 6,5V...
jo taky jsem si to tak prelozil ale jde o to, ze tento navod je pro SV a ja netusim jestli sedi barvy i na GSX-R K2
1 reakcí na tento příspěvek Chyba C42 - odpor v zapalování
Začalo mi to dělat stále častěji a nejvíce když začlo bejt venku tepleji. Tak jsem se do toho pustil a spínačku rozebral.
Dostat se do ní nebyl takový problém (až na 2 šrouby s trhací hlavou). Uvnitř elektriky je skutečně odpor který jsem změřil a chvilku dával úplně nesmyslnou hodnotu a chvilku se dokonce měnil takže je prostě v háji. Stačí ho nahradit novým a vše je OK Když už jsem v tom byl tak jsem mechanickou část spínačky vyčistil a promazal.
Úmyslně nezveřejňuji na kterých vodičích a jaký odpor tam je abych nebyl osočen, že tu dávám návod pro zloděje protože obejít to skutečně není zase tak složité :D
Tudíž pokud někdo řeší podobný problém tak stačí trocha zručnosti a nejbližší obchod s elektrosoučástkami
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nejvhodnější supersport 600ccm [1, 2] Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 35 | 15.9.2024 v 21:21 Doomguy |
Z HD na sportovnější moto [1, 2, 3] Yamaha FZ6 Fazer, Suzuki GSX-R 600 | Strom96 | 70 | 27.8.2024 v 15:29 raidercz |
Motorka nedobíjí Suzuki GSX-R 600 | borec638 | 7 | 27.8.2024 v 14:02 Milos1 |
Nejvhodnější supersport 600ccm Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 0 | 25.8.2024 v 10:34 Doomguy |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |