V ceskem se pise ze pruhyb retezu se meri na motocyklu na kolech ve svisle poloze, bez jezdce... a v anglickem ze na centralnim stojanu(pokud tomu dobre rozumim). V obou pripadech pruhyb ma byt 30 - 40 mm. V jake poloze se to tedy ma merit - poradi nekdo zkuseny? To asi blbe prelozili co? Na stojanu by to bylo logictejsi..
Co se tyce cisteni a mazani tak v manualu doporucuji petrolej a jednorozsahovy motorovy olej SAE 30 az 50 (coz je stejny jako s nim mazu retezovou pilu).. teda pokud se nepouziji specialni drahe pripravky. Ma s petrolejem a motorovym olejem nekdo zkusenost?
previs retaze kontrolovat na centralnom stojane - cca 3-4cm, radsej viac ako menej
pokud bude napnuty bez rezervy, kurvis dalsi pulku motorky ..loziska, ten retez atd
ohledne cisteni - doporucuje se cistic vyrobce mazani retezu (pokud je specialni) . petrolej se tu vyskytuje taky casto - dulezit yje cistit tak abys nekurvil - nenaleptaval O (X) krouzky tj gumu
Mazat retez - logicky diky odstredivym silam ti na retezu bezny olej nebude zustavat ale bude litat vsude kolem - budes muset mazat casteji, budes mit zasrane kolo a budes jezdit se suchym retezem - tohle mazani se pouziva spis u automatickeho mazace jako je scotoiler ktery furt prijizde davkuje male mnozstvi oleje. pokud mazes jednou za cas, je dobry mazat specalnim mazivem - funkce je malicko jina - nastrikas, tekave latky se odpari a mazivo prilne k retezu - tj uz neodletava a maze dele. Zde je mraky vyrobcu atechnologii . ja mazu Xeramic coz se ve finale tvari jak nivea, jsou lepive sragory co podle mne na sebe lepi bordel, jsou sucha maziva (tusim na bazi teflonu) ....je toho mraky a kazdej ma neco co preferuje - to si tu taky dohledej
shrnuto HLEDEJ o mazani retezu i jeho nastaveni tu je dost informaci
1 reakcí na tento příspěvek Serizeni retezu XJ 600
1 reakcí na tento příspěvek Serizeni retezu XJ 600
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600
Rollinman píše: Marfy.VFR> To zní rozumě, petrolej i olej mám tak ani nemusím shánět sprej.. Napsáno toho je o řetězu na fórech dost, ale chybí mi další podstatná informace - jak se měří ten průhyb řetězu. Ve kterém místě je mi jasné. Ale ten vlastní předepsaný průhyb např. 40mm to znamená celková výchylka měřená v ose řetězu nebo od krajů řetězu? Myslím tím to, že kdybych vzal třeba posuvný měřítko(šupléru) a nastavil naní 40 mm tak se řetěz hýbe mezi tím nebo k tomu přičtu ještě tloušťku žetězu? Na obrázku v manuálu je naznačena osa řetězu a rozkmit.. to vypadá že by se měl měřit ten průhyb na ose řetězu takže šupléru roztáhnout o tloušťku řetězu navíc.. třeba na 50 mm(při tloušce řetězu 10 mm) a pak dotek vnějších stran řetězu s "klepety" šupléry při měření průhybu znamená průhyb 40 mm.. Je to tak?
ano v ose .... ale staci kdyz ti nebude preskakovat a nebude naplej :))) - - jinak tech 40mm je podle motorky - u mne tusim 20-30 ...nadale plati že horsi je naplej nez volnej a ze je treba zkotrolovat napnuti po celem obvodu (otacet kolem zde nekde neni prilis napnuty)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600
COMATIK píše: Půlka lidí bude tvrdit včetně sršně,že petrolej je prasárna...já se držím manuálu konkrétně kawasaki Z750 2012
Konkrétně pertákem,vyfoukat/nechat uschnout,otřít do sucha a pak sprej
Není to prasárna? Bych měl strach, že ten stlačený vzduch dostane bordel pod kroužky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600
kubacech píše: Není to prasárna? Bych měl strach, že ten stlačený vzduch dostane bordel pod kroužky
Psal sem vyfoukat/utřít...samo že s mírou-ofoknout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600
edit: FishX3 to popsal dobře.
Naposledy editováno 17.04.2015 14:40:24
Teď ovšem jsem si chtěl trochu ubrat volnoběh (jde skoro 1500 ot) ale daorazovej šroub, co popisujou v manuálu jsem neviděl.. nevíte někdo jak u XJčka ročník 95 poštelovat volnoběh? Dík.
1 reakcí na tento příspěvek Serizeni retezu XJ 600
2 reakcí na tento příspěvek Serizeni retezu XJ 600
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600
Rollinman píše: Po kratší době můžu zhodnotit oba postupy. V každým případě jsem vyčistil petrolejem menším štětcem a vytřel hadrem, řetěz jak novej a stačil asi decilitr petroleje.. Po vyschnutí namazáno štětečkem motorovým olejem SAE 30 aby zatekl pod válečky a hadrem otřeno. Po jízdě bylo pár kapiček na ráfku a hlavním stojanu. Po pár dnech znovu očista petrákem a namazání sprejem na řetězy Motip co mi kamarád koupil někde v akci za 130 Kč., po hodině zasychání byl stále lepivý, přebytky otřeny hadrem. Po jízdě zacákaný záfek, ze stojanu po odstavení stéká tmavá sr..ka. Takže buď jsem mazal moc, nebo je mazání olejem čistší. Rozdíl v kvalitě mazání nedokážu posoudit. uvidím po čase.
Ten Motip sprej je ta nejhorší srágora, co se dá sehnat. Taky to byl můj první mazací sprej na řetěz a toho čištění jsem užil až až, fuj... Od té doby mažu už jedině převodovym olejem (SAE 80 při nižších teplotách; mix 80 a 90 při normální okolní teplotě).
1 reakcí na tento příspěvek Serizeni retezu XJ 600
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600
Rollinman píše: Mr.Dan> V manuálu je psaný motorový SAE 30 tak proč převodovým? Máš s tím lepší zkušenost?
V manuálech Hondy je naopak právě ten převodovej. Na kole (starý ukrajině) jsem zkoušel oboje a motorák o něco víc odstřikoval a lepil na sebe bordel. Takže za mě spíš převoďák..
Toliko návod.
Tom
Naposledy editováno 24.03.2024 01:59:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 | tompok76 | 5 | 30.4.2024 v 14:56 tompok76 |
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 | H1d30k | 42 | 21.3.2024 v 15:02 H-D82 |
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 | Animals21 | 52 | 22.2.2024 v 07:40 Koudy01 |
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 | H1d30k | 13 | 5.9.2023 v 13:20 panTerek |