Po dlouhý době jsem doma sáhl po časopisu Svět motorů, kde ráčkující mechanik z pořadu Autosalon testuje vzduchové filtry.
Překvapilo mě, jak si v testu stojí filtry značky KN.
Nejvíce mě zaujala věta, že bavlněný filtr KN se třikrát dříve zanese a propustí 16x více nečistot, než papírový filtr. Podle mě, je tam ten filtr od toho, aby se zanesl a nějak mi nesouhlasí ty jeho počty.
Co si o tom a o filtrech KN myslíte vy?

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů


1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
Rebel83 píše: Pánům z Autosalonu přestávám věřit. Byla u nich jednou reportáž o Pikatecu jak to perfektně funguje. Chtěl jsem si to po té masáži koupit. Pro neznalé Seikos mě odradil
Dřív nebo později se jakejkoli nezávislej časopis/pořad/server stane závislým na někom, kdo má největší pravdu (chápej - platí nejvíc). Jeden můj kámoš dělal pro jeden motorkářskej web a i když napsal, co si o tom myslel, tak nastoupil cenzor a upravil to do lživý podoby. Jedním z důvodů bylo, že kdyby se vyjádřili nějak hanlivě o nějaký motorce, tak už jim příště žádnou nepůjčí = není co testovat = není o čem psát = není co vydat = klesá návštěvnost = žádný reklamy = vedení se de pást...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
selkie píše: Páni z autosalonu říkají to, co jim která firma zaplatí - nevim, co je na tom k údivu.
nic. Je to jak u některých článků zde. Buď se diskuze pod nimi z jistých důvodů po čase zakáže a nebo se tam vůbec nepovolí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
shewcza píše: Já si myslím, že to je napsáno srozumitelně? Co na tom nechápeš?
Nejde mi do hlavy, jak je možný že se ten filtr třikrát dřív zanese a přitom propustí 16x víc nečistot. Jestli dobře počítám, zachytí tedy třikrát více nečistot.


selkie píše: Páni z autosalonu říkají to, co jim která firma zaplatí - nevim, co je na tom k údivu.
Dřív nebo později se jakejkoli nezávislej časopis/pořad/server stane závislým na někom, kdo má největší pravdu (chápej - platí nejvíc). Jeden můj kámoš dělal pro jeden motorkářskej web a i když napsal, co si o tom myslel, tak nastoupil cenzor a upravil to do lživý podoby. Jedním z důvodů bylo, že kdyby se vyjádřili nějak hanlivě o nějaký motorce, tak už jim příště žádnou nepůjčí = není co testovat = není o čem psát = není co vydat = klesá návštěvnost = žádný reklamy = vedení se de pás t...
Přesně.


2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
petrvtr_new píše: Já mám s KN najeto aktuálně 106000 km, takže o jeho destruktivním vlivu na motor dost pochybuju. Jestliže dle normy ISO 5011 má fitrační účinnost 97-98% zatímco papírovej filtr má 99% tak je účinnost horší, ale určitě vypadá jinak když se napíše že KN má o 2% horší účinnost, než když to někdo interpretuje tak, že propustí 16x tolik nečistot. Mimochodem molitanové filtry mají podle téhle normy účinnost 92-97% a přitom bývají často použité u cross/enduro v prvovýrobě.
km asi nic nedokazuji.... ja mam 75tis a mam tam molitan a kovou sitku misto olejaku... oboji podle odborniku filtruje mizerne....
2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
shewcza píše: Ty filtry mají větší propustnost, proto se vůbec nepodivuji, že propustí i více nečistot. Na to nepotřebuji žádný test.
to neni nutne - jeste taky muzou mit vetsi funkcni plochu .... (teoreticky)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
petrvtr_new píše: Já mám s KN najeto aktuálně 106000 km, takže o jeho destruktivním vlivu na motor dost pochybuju. Jestliže dle normy ISO 5011 má fitrační účinnost 97-98% zatímco papírovej filtr má 99% tak je účinnost horší, ale určitě vypadá jinak když se napíše že KN má o 2% horší účinnost, než když to někdo interpretuje tak, že propustí 16x tolik nečistot. Mimochodem molitanové filtry mají podle téhle normy účinnost 92-97% a přitom bývají často použité u cross/enduro v prvovýrobě.
ale zas nevíš v jakym je ten motor stavu

Můj motor byl vevnitř po 70 tis jak novej, úplně čistej a bez viditelnýho opotřebení, spojka taky tak. Používám kvalitní benzín, furt stejnej olej kterýmu věřím, a papírovej filtr. Těžko říct co na to mělo větší vliv.
Podle mechanika takovej stav motoru běžnej není, spíš naopak.
1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

e: teda v dohledný době tam půjdu tak jako tak a chci zkoušet víc konfigurací airboxu, ale bmc jsem původně zkoušet nechtěl, jen pipercross ...
Naposledy editováno 09.06.2015 11:16:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
dewwil píše: No ve své podstatě má autor článku pravdu... Kdo kdy rozebíral motor, který dlouhodobě jezdil s K&N filtrem tak si všimnul určitě zrcátek na pístech... A hlavně K&Nko má být řádně zasraný, bo čím víc sajrajtu na něm je tím víc se zlepšují jeho filtrační schopnosti, ale zas snižuje propustnost luftu, ale furt ji má lepší než zasranej papírák, ten kdo čistí K&Nko 2x-3x do sezony spíš tomu motoru škodí než pomáhá, stačí se po vyčistění kouknout skrz K&N filtr proti světlu a budete koukat na dírky, kterýma projde pomalu špendlík... Takže čistit tak jednou za rok nebo cca 15-20tkm nebo dle toho kdo kde jezdí... Já už bych šel spíše do nějakého filtru z molitanu třeba Pippercross atd... Nyní jezdím obyč papírák...
K&N (asi i jini vyrobci bavlnenych filtru) pouziva ruzne druhy filtracniho materialu co do hustoty i tloustky. Skrz filtry do origo airboxu, prodavane jako nahrada puvodniho filtru neni videt ani kdyz je vyperes. To si nemyslim, to vim - mam jich dost v dost motorkach i autech. Pokud nekdo laboruje s vykonem, pouzijhe kosiky - ale tam asi o vydrz motoru moc nejde, ne? A i na ne, pokud se pouzivaji v extra prasnem prostredi se daji koupit (a vyrobce je doporucuje) molitanove navleky, jako predfiltr.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů
Stev píše: ale zas nevíš v jakym je ten motor stavu
Můj motor byl vevnitř po 70 tis jak novej, úplně čistej a bez viditelnýho opotřebení, spojka taky tak. Používám kvalitní benzín, furt stejnej olej kterýmu věřím, a papírovej filtr. Těžko říct co na to mělo větší vliv.
Podle mechanika takovej stav motoru běžnej není, spíš naopak.
To máš samozřejmě pravdu. Já jsem jen viděl prostor pod ventilovým víkem, prostor spojky / primárního prostoru a část klikového prostoru za setrvačníkem a tam to bylo také zcela čisté. Spojku mám taky origo. Olej to nežere tak vcelku nemám obavy :)
2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů
treba u TL zas neni ve filtrech zadnej rozdil - pokud je airbox origo. je proste moc restriktivni - nejaky zmeny se daj poznat az kdyz se airbox rozreze....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vynulovaný tachometr na STK [1, 2] Aprilia RSV 1000 R | carlos38 | 34 | 24.1.2025 v 17:03 Litwick |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 22 | 9.12.2024 v 23:59 marekvjatrak |
supersport - dvouválec Aprilia RSV 1000 R | JR1981 | 17 | 14.6.2023 v 20:47 kokoška. |
Ztráta klíče Aprilia rsv 1000 R Aprilia RSV 1000 R | DeHi | 3 | 20.5.2023 v 16:11 DeHi |
Tuono 2009 nedobíjí Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia Tuo... | Michal.R6 | 19 | 27.3.2022 v 00:38 nazram |