Průměr osy - bude sedět? na partsdepot jsou sice jiná ložiska, ale někde jsem zase našel, že průměr osy je 20mm na obou motorkách stejný
Zadní kotouč - 96tka je poslední ročník, který má menší kotouč než novější modely - tady je tedy otázka, bude sedět kotouč z ročníku 97+ na náboj z 96 (od r. 97 je stejný průměr kotouče jako na mojí 05)? Na partsdepot jsou ty náboje jiné, nicméně se mi to na oko stejné zdá.
Díky moc za rady, popřípadě za tipy kde by mohl být další problém :)
Jak píšeš, potřebuješ znát průměr osy, rozteč šroubů pro kotouč, průměr osazení kotouče. Pokud půjde na to kolo z 250 nasadit tvůj kotouč ze 125, odpadá ti problém se sháněním držáku brzdiče na jinej průměr kotouče.
Jinak ložiska jsou to:
CR 250 97 - 6004 RS 20-42-12mm
CR 125 05 - 6905 RS 25-42-9mm
1 reakcí na tento příspěvek Napasování zadního kola z CR250 r.96 na CR125 r.05
Pro začátek pár informací o kompatibilitách jednotlivých modelů kol:
Přední kola mají všechna CR a CR-F od roku 95 až do 13 stejný náboj. Platí to pro CR125, 250 (do roku kdy je dělali) až po CR-F 250, 450 R i X (od roku kdy je dělali). Na partsdepot se sice náboje u některých novějších ročníků jinak jmenují, ale jsou stejné. Používají se i stejná ložiska. Ve většině případů to půjde jen přehodit, bez změny distančních podložek. U verze X se ještě musí počítat s náhonem na tachometr, takže pozor, nekončí to guferem, místo něj je tam další speciální díl. Náboje ročníků 14 a 15 budou asi taky stejné, nicméně nejsem si 100% jistý.
- osa má průměr 20mm
- ložiska jsou: 6904 20x37x9mm
U zadních kol je to o něco složitější:
CR i CR-F 125 a 250 mají (roky platí zase jen pro ty kdy se dělali):
- všechny od roku 90 až do 99 stejná ložiska (6004 20x42x12mm) a osu o průměru 20mm
- všechny od roku 00 až do 15 stejná ložiska (6905 25x42x9mm) a osu o průměru 25mm
- od roku 95 - 99 stejné náboje
- od roku 00 - 02 stejné náboje
- od roku 03 - 13 je všude stejný náboj, jmenuje se sice někdy jinak, ale je stejný
Co je důležité:
- v průběhu roku 97 a 98 se změnila velikost kotouče. CR 125 do roku 97 a CR 250 do roku 96 mají zadní kotouč o průměru 220mm. Od 97 (u 125 od 98) mají všechny zadní kotouče průměr 240mm.
- zadní osa od ročníku 97 a výš je +- stejně dlouhá jako u ročníků 01 a výš, i když je různý průměr
- starý devadesátkový náboj je užší než nové náboje o cca 4mm
Takže co teda půjde s čím?
S nadsázkou lze říct, že s trochou umu se tam nacpe jakékoliv kolo. Bude taky samozřejmě záležet na uložení ložisek v náboji, ale myslím si, že to vždy nějak půjde. Ale jinak, na modely 03-13 se dají dát devadesátková (95-99) kola, ale musí se splnit následující podmínky:
- kotouč musí mít průměr 240mm - na náboj z 96 lze dát kotouč z 97 (CR 250)
- ložiska se buď předělají (vnitřní průměry nábojů sedí, řeší tento návod) nebo se použije osa odpovídající velikost
- distanční podložky se vytvoří nové, tak aby to sedělo
Kola ze začátku miléna (00-02) by měla jít napasovat jen se změnou distančních podložek.
Ještě bych připomněl, že pokud by si někdo sehnal náboj a následně ráfek, tak Honda jako jediná dělá zadní kola se 32 paprsky, kdežto všichni ostatní jich mají 36. Přední kola mají potom od všech výrobců 36 paprsků.
Nechť to každému poslouží podle libosti. Údaje by měly sedět, ale pokud se do něčeho takového budete pouštět, ještě si to překontrolujte. Co se týče novějších modelu 14 a 15, pořád se tam používají stejná ložiska, náboj je podle partsdepot jiný, vzhledově se taky trochu změnil. Ale myslím si že to bez větších problémů bude zpětně kompatibilní se starýma nábojema a půjde to prohazovat (co se týče kotoučů, tak to nevím). U kol starších než 95 to asi nepůjde, protože se tam nebude moct dát kotouč z roku 97 co by splňoval průměr 240mm.
Pokud by někdo chtěl řešit napasování jiných kol z jiného japonce (Kawasaki, Suzuki, Yamaha) asi to půjde jednodušeji než u evropanů (KTM, Husaberg, možná Husqvarna), protože japonci mají užší náboje. KTM nebo Husaberg náboj vám nemusí sedět rozměrově do kyvky (info z anglických fór) - ale tohle není 100% relevantní informace.
A na závěr samotná úprava ložisek náboje:
Z fotky je to celkem jasné, pro bližší info, ať si každý kdyžtak pročte to anglické fórum. Co se týče toho věnečku uprostřed (trubka uprostřed, collar) tak to týpek neřezal, jak jsem měl v plánu já, ale udělal tam cca 3mm podložku, tak aby to sedělo rozměrově. Jinak co se týče gufer, tak tam origo z nového modelu sedí pouze na straně s rozetou. Autor píše jak to udělal, nicméně co jsem se díval, každé nějak upravoval. Já měl v plánu dát gufera co mají vntřní průměr 30mm a vnější tak aby seděl (42mm na straně u rozety, 38mm na straně u brzdy) a uzpůsobit jim distanční podložky. Našel jsem shodou okolností nějaké Athena do vidlic, ale měli šířku 12mm což by bylo asi hodně. No, bohužel už to nevyzkouším, jelikož než jsem tohle všechno zjistil, tak mi kola koupil jiný pán Takže kdybyste věděli o kolech na CR125, jakéhokoliv roku, dejte vědět. Díky
Zde je celé vlákno v angličtině:
http://www.thumperta...o-use-on-2003-cr250/
Naposledy editováno 18.09.2015 15:52:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R | Dzony321 | 14 | 25.3.2024 v 18:17 krokoš |
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 | pospa5 | 19 | 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Honda Cr 125r hlava valce Honda CR 125 | TomiNyxer | 0 | 9.5.2023 v 16:51 TomiNyxer |
Koupě motorky KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR 125, Yamaha YZ 1... | Tomino104 | 3 | 14.11.2022 v 20:37 Julip2 |