Téma: 10W/50 vs 10W/60
Ahoj, KTM doporučuje jak pro motokros tak pro motory lc4 oba tyto oleje.chystám se na první výměnu u sx-f a zvažuji jaký zvolit. Máte někdo zkošenosti co je lepší? Může mít některý z těchto olejů nějaký vliv na spojku a možnou spotřebu oleje nebo jsou rozdíly zanedbatelné?cenově stojí uplně stejně.
Naposledy editováno 01.12.2015 21:00:45
Naposledy editováno 01.12.2015 21:00:45
Anketa: 10/60 vs 10/50
10/60
4
10/50
5
1 reakcí na tento příspěvek 10W/50 vs 10W/60
10w 60 se používá při vysokých teplotách - má vyšší vizkozitu než 10w 50 ,vliv na funkci spojky jsem
nepozoroval , spotřeba oleje se snížila na minimum, mechanic. hluk motoru nižší
nepozoroval , spotřeba oleje se snížila na minimum, mechanic. hluk motoru nižší


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W/50 vs 10W/60
cechradovan> chápu dobře,že ta spotřeba a hluk se snížil u toho 60?
JohnyLuka píše: cechradovan> chápu dobře,že ta spotřeba a hluk se snížil u toho 60?
To ,že se sníží mechanický hluk a spotřeba oleje ,ale automaticky neznamená, že je motoru lépe. Může to být přesně naopak.
Naposledy editováno 02.12.2015 10:23:43
Píšete do KTM, ale jaký je to motor a jaký má objem? Jestli je vzduchem, nebo vodou chlazený? Musím to hledat a je to jednovál vodník 650ccm
Do vodnika by snad měl stačit 10W-50 pro použití v ČR a naše léto.
Do vzduchem chlazeného motoru v terénu, kde dostává motor zabrat, takže ta teplota tam může i hodně vyletět bych dal 10W-60
Na ten 10W-60 jsem léta jezdil na vzduchem chlazené 125ccm a moje zkušenost byla taková, že oproti 10W-40 se motor citelně zklidnil a ztišil hlavně ve vyšších otáčkách, tedy 6000 a vejš, tam ten rozdíl byl opravdu dost markantní. Na tu 10W-40 podstatně více rezonoval a kovově zvonil, než na 10W-60. Ono je to logické, protože olej hustší za tepla, tedy ta 60 má silnější olejový film a dostetečnou viskozní reservu i do velmi vysokých teplot a velké provozní zátěže. Na druhé straně zase u oleje 10W-50 a 10W-60 nebude zas až takový rozdíl. Volil bych spíše dle náročnosti provozu, tedy na běžné ježdění by měla stačit 10W-50 na závod spíš 10W-60.
Do vodnika by snad měl stačit 10W-50 pro použití v ČR a naše léto.
Do vzduchem chlazeného motoru v terénu, kde dostává motor zabrat, takže ta teplota tam může i hodně vyletět bych dal 10W-60
Na ten 10W-60 jsem léta jezdil na vzduchem chlazené 125ccm a moje zkušenost byla taková, že oproti 10W-40 se motor citelně zklidnil a ztišil hlavně ve vyšších otáčkách, tedy 6000 a vejš, tam ten rozdíl byl opravdu dost markantní. Na tu 10W-40 podstatně více rezonoval a kovově zvonil, než na 10W-60. Ono je to logické, protože olej hustší za tepla, tedy ta 60 má silnější olejový film a dostetečnou viskozní reservu i do velmi vysokých teplot a velké provozní zátěže. Na druhé straně zase u oleje 10W-50 a 10W-60 nebude zas až takový rozdíl. Volil bych spíše dle náročnosti provozu, tedy na běžné ježdění by měla stačit 10W-50 na závod spíš 10W-60.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.