4 reakcí na tento příspěvek Jak dostat papíry od původního majitele?
- musíš mít evidenčku ne starší 10 dnů = před přepisem musí být papíry (které jsou u něj) i motorka(která je u tebe) na jednom místě = na technické
- převod musí být proveden na registru, kde je motorka hlášená - tedy u chlapíka.
Plná moc je dobrá v tom, že tam někdo ze zúčastněných nemusí osobně. Mohou ji mít i obě strany převodu
Takže tak či tak bude nutné jet k němu, buď s motorkou, nebo on pošle papíry a jen s evidenčkou na jeho úřad.
Je to blbý, ale je to tak.
Osobně to dělám tak, že pokud jedu o víkendu, tak se s ním domluvím, a zaplatím EK (250kč na koupi motorky lze oželet i v případě, že nekoupím), pokud v týdnu, rovnou se udělá EK, prodávajícímu dám plnou moc, a část peněz, s tím, že za zbytek pošle papíry na dobírku. Má v ten okamžik všechny podklady pro převod a má finanční motivaci ten převod dokončit a papíry poslat - vše samozřejmě uvedeno ve smlouvě. On je ze zákona povinen a odpovědný realizovat převod, tak se nemá na co vymlouvat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dostat papíry od původního majitele?
maspe píše: Celé jsem to nečetl ale: dvě věci
- musíš mít evidenčku ne starší 10 dnů = před přepisem musí být papíry (které jsou u něj) i motorka(která je u tebe) na jednom místě = na technické
- převod musí být proveden na registru, kde je motorka hlášená - tedy u chlapíka.
Plná moc je dobrá v tom, že tam někdo ze zúčastněných nemusí osobně. Mohou ji mít i obě strany převodu
Takže tak či tak bude nutné jet k němu, buď s motorkou, nebo on pošle papíry a jen s evidenčkou na jeho úřad.
Je to blbý, ale je to tak.
Osobně to dělám tak, že pokud jedu o víkendu, tak se s ním domluvím, a zaplatím EK (250kč na koupi motorky lze oželet i v případě, že nekoupím), pokud v týdnu, rovnou se udělá EK, prodávajícímu dám plnou moc, a část peněz, s tím, že za zbytek pošle papíry na dobírku. Má v ten okamžik všechny podklady pro převod a má finanční motivaci ten převod dokončit a papíry poslat - vše samozřejmě uvedeno ve smlouvě. On je ze zákona povinen a odpovědný realizovat převod, tak se nemá na co vymlouvat.
Nedávno jsem kupoval tímhle stylem:
- Dostal jsem k motorce velkej+malej techničák, kupní smlouvu, zelenou kartu.
- Domluvili jsme se, že deset dní plus mínus tam prodejce nechá své povinné, abych měl čas vyřídit převod.
- Druhý den mi přišla jeho ověřená plná moc s mým jménem (teoreticky by šlo ověřit plnou moc pro "nikoho" a dopsat jméno kupujícího při koupi a přiložit k techničákům).
- Zařídil jsem povinné a smskou potvrdil prodejci, že může své povinné zrušit.
- Evidenčku a registr jsem řešil sám v místě mého bydliště (teď už to lze řešit dokonce kdekoli).
- RZ zůstává, takže mám místo Ačka eSko a je mi to buřt. Lze to řešit tak, že jí zahodíte a na registru dostanete novou.
Hotovo, jednoduchý, oneman show.. Bohužel při tomto postupu mohou nastat podrazy jak ze strany prodejce tak i kupce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dostat papíry od původního majitele?
maspe píše: Celé jsem to nečetl ale: dvě věci
- musíš mít evidenčku ne starší 10 dnů = před přepisem musí být papíry (které jsou u něj) i motorka(která je u tebe) na jednom místě = na technické
- převod musí být proveden na registru, kde je motorka hlášená - tedy u chlapíka.
Plná moc je dobrá v tom, že tam někdo ze zúčastněných nemusí osobně. Mohou ji mít i obě strany převodu
Takže tak či tak bude nutné jet k němu, buď s motorkou, nebo on pošle papíry a jen s evidenčkou na jeho úřad.
Je to blbý, ale je to tak.
Osobně to dělám tak, že pokud jedu o víkendu, tak se s ním domluvím, a zaplatím EK (250kč na koupi motorky lze oželet i v případě, že nekoupím), pokud v týdnu, rovnou se udělá EK, prodávajícímu dám plnou moc, a část peněz, s tím, že za zbytek pošle papíry na dobírku. Má v ten okamžik všechny podklady pro převod a má finanční motivaci ten převod dokončit a papíry poslat - vše samozřejmě uvedeno ve smlouvě. On je ze zákona povinen a odpovědný realizovat převod, tak se nemá na co vymlouvat.
Část peněz??? To bych tě poslal někam