Téma: Valvoline vs mogul
Nechci zase začínat nekonečnou debatu olejů jen mě zajímá co je lepší jestli valvoline competition 2t (SAE 50) nebo mogul ts (SAE 40) mám mz 150 a mnozí napíšou že je to totálně jedno ale já to stavím na tom co jsem tak obecně četl tedy že hustý vymezí vůle ale má třeba problém se dostat na místa kdy by měl mazat nevím co je na tom pravdy a nejde mi o to že to je minerál a to zase polo syn. jde mi o tu hustotu jestli je to k něčemu dobré když je hustější nebo už je to pro mz moc.

1 reakcí na tento příspěvek Valvoline vs mogul

30.12.2015 v 00:15 | Nahoru | #1
Dlouho bývala mojí pracovní náplní 'kvalita pohonných hmot a maziv' letecké motory. Docela na úrovni, přístroje, tvůrci norem, postupy měření. U letadel je velmi hodně dobře zmáknutý co můžete a co nemůžete. Testy motorů a hydraulik do úplného zastavení. A můj poznatek?: Pokud olej splňuje specifikace dané výrobcem, odchylky jsou skryty v nejistotě měření. Pro neznalé zkušebních protokolů: 'Někdy tak, někdy onak. Každopádně výsledky nepřekročí statistiku udanou výrobcem při homologaci stroje.' Rozdíly výrobce tam(subjektivně, možná) jsou, ale statisticky N.E.P.R.O.K.A.Z.A.T.E.L.N.É..
Konec konců, pokud by někdo někdy dodal auditem nenapadnutelné výsledky, výrobce stroje by si určil(a si i obhájil)) jediného možného dodavatele. Velké peníze, velké riziko že něco nebude fungovat. Nejlepší je se spokojit s proslovem: 'My pracujeme s tímto, norma předepisuje toto, jsme zvyklí na tyto sudy, ale pokud chcete(a zaplatíte si) něco jiného, možné to je.' V podtextu, nenuťte nás k tomu, protože každá nepravidelnost zvyšuje riziko chyby.
Závěr:
Lej tam, co doporučil výrobce, popř., na co ten stroj byl zvyknutý. Ono taková utržená usazenina není nic moc. A pokud do dvojtaktu, jeden si vyber, třeba mincí, a toho se drž.
Samozřejmě, v mezních podmínkách existují situace, ale podle charakteru dotazu soudím, že tazatel je hodně, hodně hluboko v zeleném poli

(reakce na) Valvoline vs mogul

30.12.2015 v 09:11 | Nahoru | #2

Julip píše:
Závěr: Lej tam, co doporučil výrobce, popř., na co ten stroj byl zvyknutý. Ono taková utržená usazenina není nic moc. A pokud do dvojtaktu, jeden si vyber, třeba mincí, a toho se drž.


Takže když výrobce doporučuje m2t nebo M6A v poměru 1:30, tak ho tam má lít i přes to, že se najde třeba dalších 200 lidí, co dlouhodobě lijou jakoukoli moderní polosyntetiku 1:50, nemají sebemenší problém a jako bonus nemají motor zasraný karbonem až běda?
O utržených usazeninách jsem zatím jen četl, nevím o tom, že by se to někomu stalo. Netvrdím, že to možné není, ale neumím si představit v jakém stavu by ten motor musel být aby se urval takový kus, který by způsobil zadření, tím tuplem u 2T motoru.

Celkově je trochu zvrhlý přístup, ne? Hlavně od někoho, kdo tvrdí, že je "z oboru".
Příručky se totiž píšou v nějaké "době", pro kterou jsou platné, ale pokrok nezastavíš a kolikrát se výrobce prostě na vydání aktualizované příručky vykašle.

Naposledy editováno 30.12.2015 12:24:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3990, 3991] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 119715 Včera v 19:26 pech.
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka vasik006 3 24.9.2024 v 19:52 vasik006
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 simon123 7 16.9.2024 v 21:44 laďa-prášil
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... Lithwick 4 8.8.2024 v 14:07 Radek2107
MZ 251 neštartuje MZ ETZ 251 Kolose 0 4.8.2024 v 13:45 Kolose


TOPlist