Současné auto by chtělo vyměnit a na nové (rozumněj nové ojeté) není. Prodejem současného získám tak max 30t, což je tak na rozšíření hranice výběru 120-170t. Tzn. nějaká nižší střední kolem roku 2008 když hodně dobře. Když na to vezmu úvěru kolem těch 120t, tak měsíční splátka na 4 roky je kolem 3t. Když vše půjde dobře, tak za ty 4 roky mám zase přes 10let staré auto a jsem tam kde jsem teď. Když ne, tak koupím potvoru, do které budu sypat a hrozí, že odejde ještě dřív, než ji zaplatím.
Kamoš dělá pro leasingovou firmu a prý už to řeší spousta lidí i v soukromém sektoru právě operativním leasingem, kdy si auto pronajímají na ty dva roky a pak to zase otočí znovu. Mě 2 roky připadají jako strašně krátká doba, ale zase vidina nového auta a v podstatě nulových dalších nákladů vypadá pěkně. To, že auto nebude moje se mě teď jeví spíš jako bonus, nemusí mě štvát, když se mě porouchá, naboří, škrábne atd. oprava by měla být součástí leasingu. A jak jsem psal výš, když zaplatím úvěr, tak za tu dobu přeplatím na úvěru tak asi tu hodnotu auta, co mě možná zůstane.
Jak to vidíte vy, má s tím někdo jako soukromá osoba zkušenost, výhody vs nevýhody? Dík.
Poradne si prostuduj podminky, byva tam napsano co jeste je bezne opotrebeni a co uz ne.
2 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba
Čau, Tom
TomElefant750 píše: mmks - měl to kamarád, ale jako zaměstnanec Škodovky, takže asi nějaká zvýhodněná nabídka. Byl s tím ale spokojenej, měl každý dva roky novou Fabii a žádný starosti s tím. A jak píše natysmoto, tak je potřeba dávat bacha na každý drobný poškození, ale i to se dá pojistit.
Čau, Tom
To není tak úplně pravda. Při vracení jsou dost jasně stanovené podmínky co se poškození týče. Nějaký drobný důlky a škrábance z parkoviště nebo běžný škrábance v interiéru nejsou problém. Když se člověk o to auto trochu stará, nemá při vracení problém.
Ty jsi ve stejne situaci jako pulka zajemcu o ojetiny. Nic vyjmecneho. Takze kup jeste nejakou benzinou atmosferu, ktera muze neco vydrzet, bez servisu, moc nerezne a neres...
Naposledy editováno 17.01.2016 18:44:49
Operativní leasing je jen a pouze "finanční produkt", pojištění a servis jsou přívěsky ke smlouvě. Pojištění budeš mít se spoluúčastí, takže pokud to nakulmuješ, opraví se to z havarijka, ale spoluúčast platíš ty...
Pokud bude na vozidle mechanická závada, která nebude uznána jako vada a řešena zárukou, pak opravu a servis platíš ty...
Takže pohádky o užívání auta a neřešení problémů, páč se tě prý netýkají, tyhle pohádky si nenech vnutit.
Atmosferickou ojetinu co moc nerezne mám. Věřím, že motor mě ve štychu nenechá a výbava víc než dostatečná. To je pak ale zase problém hledat něco dalšího, když teď mám benzín 2l s nízkou spotřebou, bohatá výbava a velký prostor. Jenže taky sleduju, že i když se o to starám, dostává to pravidelný servis a měním kde co, už to není co to bylo a objevují se drobné vady, co začínají štvát.
1) Vozidlo musí být vždy a striktně opravováno a servisováno auttrizovaným servisem. Musím do puntíku dosržet servisní intervaly výrobce, jakýkoli díl co se mění musí být originální. Pokud vůz je po záruce lze použít neoriginál pouze se schválenám leasingové společenosti. Jakákoliv závada na vozidle neuzantelná zárukou je fakturována leasingovce a ta jí potév plné výši vymáhá po nájemci. Např. spálená spojka, překousané kabely kunou apod. Na jakoukoliv opravu nebo servis potřebuješ předem schválení leasingovky. Tedy obvykle kromě žárovek s vyjímkou xenonů. Záleží na leasingovce.
2) Havárie. Vozidlo je pojištěná tzv. All-risk se spoluúčastí obvykle 10 procent/10 000. Spoluúčast hradí vždy nájemce za každou pojistnou událost zvlášť. Votidlo musí být opravano za stejných podmínek jako v bodě 1. Náhardní vozidlo nemusí být kryto nebo je kryto na krátkou dobu. Obvykle 3 dny. Záleží na konkrétní smlouvě. Překročení doby zápujčky náhradního vozidla platí opět nájemce.
3) Pneumatiky. Tady je dost problém. Pokud máš ve smlouvě kryty pneu musíš jezdit do pneuservisu určeném leasingovou společností. Ten ale může být např. jen na jednom místě v zemi. takže na výměnu pneu pojedeš klidně 200 km daleko.
4) Vrácení vozidla má hodně strikně určené podmínky. Vozidlo nesmí být poškozeno nad rámec běžného užívání. Není neobvyklé, že před vrácením vozidla se přelakují na pojistku poškrábané dveře nebo jen důlek na karoserii. Např. při důlku na kapotě a poškrábaném LZ blatníku od klíče to znamená 2 pojistné události a dvě spoluúčasti.
5) Do vozidla nesmí být bez svolení leasingovky namontováno žádné dodatečné přílsušenství nebo jakýkoliv jiný zásah do vozidla. HF sada, tažné apod. Po schválení platí montáž i materiál nájemce.
U ojetiny sice full operák asi nedostaneš nikde, ale výše popsané bude platit stejně. Jen s tím rozdílem, že veškeré opravy budeš hradit stejně jako by to byl tvůj vůz.
Naposledy editováno 17.01.2016 19:30:59
Ty drobné vady jsou prkotiny co naskákají roky. Např. mě někdy nejdou vypnout stěrače, řešeno x krát v servisu, vráceno, že sice to už funguje, ale závadu nenašli, tzn. za pár týdnů stejný problém, co jsme zjišťova na netu, tak celkem častý problém (Nissan) bohužel nikde jsem se nedočetl řešení. Podvozek měněná ramena, tlumiče a vše potřebné, ale stejně mám pocit, že to už není jak v době, co jsem auto kupoval. Motor nežere olej a spotřeba super, na normální jízdu stačí, ale z těch 140koní co to mělo mít prostě něco chcíplo a další a další prkotiny, co člověka prostě začínají štvát. Samozřejmě jsou to jen blbinky, ale na druhou stranu s autem jezdí z 90% manželka a když už s tím jedu já, tak jedeme někam na dovču a jet někam do zahraničí 800km tam a zpět a už tomu prostě úplně nevěřit není ono. Časem ho vyměnit musím a nechci až v době, kdy už nebude mít vůbec žádnou hodnotu a já to zjistím v momentě, kdy zůstanu stát na krajnici. Tento rok splatím jednu půjčku tak jsem chtěl prostě ty splátky použít na omlazení auta.
Já to udělal takhle:
koupil jsem Opel Astra Caravan 1,6 r.v. 1994 za 14 tisíc korun. Náklady na opravy jsou cca 10 tisíc ročně (moc se to nesere a díly jsou levný - nic hi-tech), nikdy nás to nikde nenechalo. Máme to skoro 3 roky a jsem přesvědčenej, že kombíka bez koroze za 14 zase klidně prodám.
Akorát vypadáš na parkovišti jak sociálka, což je mi osobně úplně u prdele, páč auto mám pro nutné přesuny za co nejmenší náklady. A žádným jiným způsobem se nedostaneš na 10 ročně včetně ztráty hodnoty...
Auto za 100 se ti může srát úplně stejně jako za 10 akorát opravy budou násobně dražší.
1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba
Taky jsem měl auto co jsem koupil za 13t, jezdil s ním 5 let a kromě brzdových destiček tam nedal nic (olej jen dolíval) a ještě za 10 pak střelil, ale to byl takový "punk" když jsem ještě neměl rodinu a mohl si dovolit riskovat.
Naposledy editováno 17.01.2016 19:48:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
Já osobně považuju zadlužení se kvůli autu (ale i motorce) za nerozumný počin.
Za tři nejhorší možnosti jak utratit peníze považuju auto (motorku), telefon a počítač. Všechno věci, který rychle ztrácí hodnotu a ještě je musíš krmit, aby fungovaly.
Já jsem spíše zastánce osobního vlastnictví. Proto také nebydlím třeba v nájemním bydlení a koupil jsem si dům.
Já sám bych do toho nešel.

1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba
M3 E30 staly pred cca 5-7 lety cca 250t, dneska za 750t budes mit problem najit.
Danny350 píše: mmks> pak máš ještě možnost co dva roky měnit auto což rozloží tu ztátu na hodnotě do menších částek, ale zas riskuješ co dva roky koupi nějaké strašné kasičky.
Já osobně považuju zadlužení se kvůli autu (ale i motorce) za nerozumný počin.
Za tři nejhorší možnosti jak utratit peníze považuju auto (motorku), telefon a počítač. Všechno věci, který rychle ztrácí hodnotu a ještě je musíš krmit, aby fungovaly.

1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba
Kdyz jsem spocital naklad na 1 km jako (porizovaci cena - prodejni cena + cena servisu) / pocet ujetych kilaku, kupodivu me samozrejme nejhur vyslo novy auto, druhy nejhur starsi auto koupeny trilety, a dojedeny skoro "do smrti, cili prodavany za dvacku ted patnactilety" a jako nejlip petilety auto, prodany jeste "krasny" jako desetilety.
Pro zajimavost Mazda 323, koupena trileta, prodana patnactileta, 1.07kc/km, Mazda 3. koupena petieta, a prodana desetileta, 0.90kc/km. Nova fiesta, prodana po deseti letech za "pakatel", a relativne mene jeta, 1.95Kc/km
Takze kdyz vezmu treba operak fabii, ty bys jezdil porad novou fabii, porad pojistenou a bez starosti (spoluucuast 5kkc/5%), za 6000 mesicne, pokud najedes rocne 20kkm, je to 3.6kc/km, aby ses dostal na moji "nevyhodnou" cenu za novy auto, musel bys uject cca 35kkm rocne.
Ale kdyz sem ted vybiral dodavku, tak sem si prohlidl par bazarovejch, a radeji o 2 roky dyl setril na novy. Protoze to byli vsechno pasti, a ja potrebuju jezdit, bydlim na vsi kde neni skola, ani obchod. Jsem na aute zavislej. Ty dve "starsi mazdy" byli koupe poprve sluzebaku se kterym jsem sam jezdil, podruhe auta z rodiny o kterym jsem vsechno vedel. Nevim zda se da takhle dobre/vyhodne/bezrizikove koupit "normalne" v bazaru nebo na inzerci auto.
Jak rika jeden kolega, nejlepsi znacka auta je sluzebni, a nejlepsi barva je kombi


Tenkrát mi odešel Renault Trafic. Také jsem koukal po jiné dodávce, ale měl jsem v kapse maximálně 150tis kč. Výběr byl menší než dnes a všechno to vlastně byla past. Toho Renaulta jsem měl od nového. Po ujetí cca 90tis vstřikovací čerpadlo KO. Oprava cca 50tis. atd. atd.
Přestalo mě bavit živit auto, tak jsem chtěl klidně menší(stejně jsem vozil kraviny) a hlavně konstrukčně jednoduché auto, které mi bude sloužit a né naopak.
Když bych dnes kupoval dodávku, tak také raději novou.

Naposledy editováno 17.01.2016 20:56:22
natysmoto píše: Kup BMW M3, E46, nebo treba Focus RS 1.generace, taky treba Peugeot 205 GTi a nemuzes ztratit ani korunu pri nasledujicim prodeji. Takovych aut je hodne, co uz hodnotu neztraceji,ale naopak cena roste.A funkci priblizovadla ty auta zastanou uplne v kidu a navic je radost s nima jezdit.
M3 E30 staly pred cca 5-7 lety cca 250t, dneska za 750t budes mit problem najit.
aby ta m3 e30 byla ve stavu aby sla prodat za 750tis tak za tech 7let tech pul mice spotrebuje :) na tech veteranech se zas tak snadno vydelat neda. oni i treba ty M3 E46 v inzerci vypadaji, ze jdou jen nahoru, ale za vysokou cenu se proda jen vyjimecny kus, maly najezd, perfektni servis, vse dolozitelne... a to prave stoji prachy.... auta ktery tohle nesplnuji v tech inzercich hnijou a nikdo je nekoupi....
Jsou levna auta, viz treba ta 205ka,kde ani provoz moc nestoji a koukni, za kolik se to dneska prodava.Takovy vyvoj bude u vice aut, co dneska nestoji majlant. Ted byla v Budejovicich naprodej 106 1,3 Rally,rv 96, za 55t,ale smula, prodala se moc rychle.Za 5 let to auto bude stat mnohem vic a pod tech 55 uz to nebude nikdy.
Ad M3, no za 750 bude spis nejaka v prumernym stavu, vonavky jsou prez milion.V roce 08 jsem v anglii chodil kolem jedne, edice Johny Ceccoto, byla za necelych 200t, no zdalo se to dost a nedovezl jsem ji.Byla i moznost koupit RS2, audi vyrobene u porsche me lakalo velice,chtel jsem ji na normalni jezdeni, no ale chtel jsem dat max cca 250t a oni chteli nejmin cca 270. Taky tam zustala a je mi do breku, vzdycky kdyz si na tu moji lakotu vzpomenu.....
2 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
sharkis píše: U toho operativního leasingu hodně záleží na tom jakej máš roční nájezd - někde jsem před časem četl, že pokud nedáš ročně alespoň 30k km, tak se to finančně nijak zvlášť nevyplatí - stejně tak jako diesel