Téma: Dospělé enduro do 55tis.
19.1.2016 v 17:52
Ahoj,
po šesti letech s Yukinou bych rád upgradoval na něco solidnějšího a výkonnějšího. Už jsem osedlal různé druhy motocyklů od skůtra po litrový supersport a nejlépe se cítím na enduru. Silnice je fajn, jenže se mám rád a motorky rád proháním, takže by to nemuselo dopadnout šťastně (asi by mně sebrali řidičák za rychlost). Nicméně v endurech vidím svobodu, že se nemusím vázat jen na cesty a to je moc fajn. Jedině jednoválce ve čtyřtaktu a nelibuju si v elektronice. Takže takový klasický karburátorový kladivo. Jezdím převážně po cestách, ale v terénu prostě chci být hbitý, jelikož často jezdím s kolegou na WR250R a ten si umí vybrat hardcore cesty
. Od velkých endur mě odrazuje ta váha. Jsem zvyklý na 125 kg. Občas jezdím s přítelkyní, tedy homologace pro dva musí být. Dále si nedovedu představit moto bez elektrického startéru. Hledám spolehlivý stroj s dostupnými díly. Mechanik mě od KTM odrazoval, že dělá 3x měsíčně repas kliky KTM a tlačil mě spíše k TTčku. Na DRko (jedině DR650SE) zase seženu díly, jelikož se stále prodává. Koukám spíš po větších moto (měřím 190). Nejspíš si na jaře tyhle moto ozkouším, ale za názory a postřehy budu rád. Nechám si doporučit i jiné stroje, ale už se po mašinách koukám déle a zaseknul jsem se na těhle třech. Na vzhled do jisté míry hledím proto bych si nedokázal představit stroj z roku 80.
Abych to shrnul: Sháním spolehlivé, lehké, velké enduro se startérem pro dva s cenou do 55 tisíc.
Tak na brzký začátek sezóny
Naposledy editováno 19.01.2016 17:57:28
po šesti letech s Yukinou bych rád upgradoval na něco solidnějšího a výkonnějšího. Už jsem osedlal různé druhy motocyklů od skůtra po litrový supersport a nejlépe se cítím na enduru. Silnice je fajn, jenže se mám rád a motorky rád proháním, takže by to nemuselo dopadnout šťastně (asi by mně sebrali řidičák za rychlost). Nicméně v endurech vidím svobodu, že se nemusím vázat jen na cesty a to je moc fajn. Jedině jednoválce ve čtyřtaktu a nelibuju si v elektronice. Takže takový klasický karburátorový kladivo. Jezdím převážně po cestách, ale v terénu prostě chci být hbitý, jelikož často jezdím s kolegou na WR250R a ten si umí vybrat hardcore cesty

Abych to shrnul: Sháním spolehlivé, lehké, velké enduro se startérem pro dva s cenou do 55 tisíc.
Tak na brzký začátek sezóny

Naposledy editováno 19.01.2016 17:57:28
odpověděl jsi si sám
DR a TT ....ale to DR oproti TT bude universálnější pro silnici a ještě k tomu pro jízdu ve dvou .Měl jsem TT -E a bylo na tom hodně zábavy. TT-R je více do terénu..ale to asi víš
já bych bral asi DR


Já,když jsem kupoval "první velkou",tak jsem si vybral na netu konkrétní kus a jel se na ni podívat.Sedla mi,tak jsem ji odvezl dom.Dneska spousta lidí laboruje a myslí si že "virtuální kamarádi" znají lépe jeho představy a nároky.
Každá z uvedených vyhoví,zbytek je o tom která ti lépe sedne.
Každá z uvedených vyhoví,zbytek je o tom která ti lépe sedne.
1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.
U Kawasaki jsou myslím drahé díly (kdysi jsem koukal po KLR 250 a ceny mě šokovaly). Freewind možná časem, jak mě omrzí terén. Takže DR a TT zatím vede
Lifer píše: U Kawasaki jsou myslím drahé díly (kdysi jsem koukal po KLR 250 a ceny mě šokovaly). Freewind možná časem, jak mě omrzí terén. Takže DR a TT zatím vede
Běž na Partsdepot a zkus porovnat ceny.Japonci vycházejí plus mínus stejně

DR, TT
XT
v tomhle poradi
ja mel DR 650 SE z roku 97, spolehliva motorka, nikde me nenechala a zvladla toho docela dost
s jednoduchou udrzbou toho zvladne dost, ale na druhou stranu nesmis od ni moc cekat, cestovni rychlost kolem 110 - 120km, pak uz to bylo trapeni.
spotreba kolem 3,5 - 4,5l po silnici
XT
v tomhle poradi
ja mel DR 650 SE z roku 97, spolehliva motorka, nikde me nenechala a zvladla toho docela dost
s jednoduchou udrzbou toho zvladne dost, ale na druhou stranu nesmis od ni moc cekat, cestovni rychlost kolem 110 - 120km, pak uz to bylo trapeni.
spotreba kolem 3,5 - 4,5l po silnici
Možná bych měl dodat, že nejlépe se mi jezdilo na KTM EXC 450. Jen ten servis by mě ničil. Mám rád na motorce hravost. Kamarádovo WR 250 R je podvozkem taky super, jen ten výkon by mohl být lepší. Láká mě ostrý podvozek, ale tupý motor. Když budu mít motorku s horším podvozkem, tak mě to do terénu táhnout nebude. Jezdil jsem na Husqvarně TE 610 a to už mi přišlo docela těžký a nedovedu si představit, jak s Houskou stíhám kamarádovu lehkou Yamahu. Dost bych ocenil i dostupnost plastů, abych se do terénu nemusel bát. Koukal jsem se ještě po KLX 650 a líbí se mi (ani nevím proč jsem ji zavrhl).
1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.
Asi tak, vím jen že sháním spolehlivé, lehké, velké enduro se startérem pro dva s cenou do 55 tisíc. Musím si nejspíš ty motorky vyzkoušet a smířit se s tím, že když chci výkon, tak musím oželet váhu.
1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.
KLX jsem nejspíš zavrhnul kvůli tomu, že mám řidičák do 35kW ale to by nebyl problém. KLX má problémy s vodítkama na rozvoďák? Vzhledově KLX a TT jsou krásné motorky, akorát KLX je kapalinou chlazená. Kolik cca bere benzínu?
Lifer> Problém s vodítkama?I kdyby,jsou to vodítka,výměna je otázka jednoho odpoledne a cenově to člověka taky neruinuje.Vodní chlazení je pro mě plus,dneska dělají vodníky i Číňani.Všechny tyhle stroje berou plus minus stejně dle zacházení,v průměru 4-5 litrů
Naposledy editováno 19.01.2016 21:18:34
Naposledy editováno 19.01.2016 21:18:34
1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.
Vždy jsem jezdil na motorkách ve dvou a to jsem měl malý endura. Nezáleží na pohodlí - vždy se může udělat 5 minut přestávka. Kdybych hleděl na pohodlí, tak bych asi volil Varadero. Nejradši stejně jezdím sám a pokud se chce někdo svést, tak to musí přetrpět
. Dominátora jsem zvažoval, ale zavrhnul jsem ho kvůli kapotáže a velké váze. DR 650 SE se mi taky líbí, ale přijde mi, že by zadek mohl být vyšší o pár cm. Proč nedělají LC4 s motorem ze suzuki
? Hned bych bral. Když jsem kamarádovi servisoval EXC, tak to byla radost - vše přístupný a snadný. To KLX 650 mi přijde jako taková lacinější alternativa k LC4.


Lifer píše: Proč nedělají LC4 s motorem ze suzuki ? Hned bych bral. Když jsem kamarádovi servisoval EXC, tak to byla radost - vše přístupný a snadný. To KLX 650 mi přijde jako taková lacinější alternativa k LC4.
Ale Suzuki něco takového dělá-řadu YZ.A ano,KLX je míněno jako tupé-ostré enduro,koncepčně vycházející z KLR 600 kterou defakto nahradilo protože KLR650 byla více a více cestovnější a rozpočtovější.Dokonce i ta KLX se dělá ve dvou verzích-ostrá a tupá...
TT600E má vzadu 18" kolo, pokus bys chtěl obouvat nějaké ostřejší gumy. Jinak to jsou s DRkem vcelku podobné motorky.
Trochu bych vybíral i podle stavu, pěkných kousků už je málo... Řekl bych, že bude jednodušší najít hezké DRko, než TTčko.
Trochu bych vybíral i podle stavu, pěkných kousků už je málo... Řekl bych, že bude jednodušší najít hezké DRko, než TTčko.

1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.
Zkoušel jsi někdy vážit tu tvoji yukinu s plnou nebo prázdnou nádrži? Zajímalo by me kolik doopravdy váží... Sorry za offtopic

Osobně jsem Yamahovej tak mám jasno
! v tomto případě bych šel do TT600E,(mechanik ti radí dobře!), ale jak píše Wenca24 - je jich pěknejch hrozně málo a držej si cenu..
Tahle na bazoši nevypadá zas tak zle :
http://motorky.bazos...eznicena-motorka.php
- má tam vyklopné stupačky pro spolujezdce, tak snad bude 2 místná,yamahy jsou proslulí spolehlivostí oproti konkurenci!
- jen ta váha do 125kg asi nebude, ale do 55tis nebude asi žádná - musel by jsi připlatit a řešit např Wr 450, ale ta zas nebude tak uni (nebude 2místná,náročnější a dražší servis, je složitější protože je modernější atd...).
Podvozek typuju že pujde upravit, zaměnit, s podvozkem starších moto MX strojů Yz (jednokomorové vidle,pruřžiny...)
S Varaderem atd..zapomeň na stopování kámoše s Wr 250...
Naposledy editováno 21.01.2016 07:09:51

Tahle na bazoši nevypadá zas tak zle :
http://motorky.bazos...eznicena-motorka.php
- má tam vyklopné stupačky pro spolujezdce, tak snad bude 2 místná,yamahy jsou proslulí spolehlivostí oproti konkurenci!
- jen ta váha do 125kg asi nebude, ale do 55tis nebude asi žádná - musel by jsi připlatit a řešit např Wr 450, ale ta zas nebude tak uni (nebude 2místná,náročnější a dražší servis, je složitější protože je modernější atd...).
Podvozek typuju že pujde upravit, zaměnit, s podvozkem starších moto MX strojů Yz (jednokomorové vidle,pruřžiny...)
S Varaderem atd..zapomeň na stopování kámoše s Wr 250...
Naposledy editováno 21.01.2016 07:09:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dospělé enduro do 55tis.
Wenca24> Yukču jsem nevážil, někdy zajedu do sběrny a zjistím
sirr> To TT z odkazu se mi moc líbí a celkově TT 600 E má pro mě líbivé tvary. Na svůj věk nevypadá staře. Snad jen ty divoké nálepky by tam nemusely být.
Edit: S Yukčou kamaráda s WR 250 R v terénu stíhám. Je pravda, že on není moc profík, ale občas si fakt vybere cestu, kdy jde Yukča hodně přes své limity. Nerad bych si pořídil motorku horší do terénu. Tím, že je Yukča relativně lehká a já nejsem žádný párátko, tak si ji dokážu zkrotit. No být o 20 cm menší a o 20 kg lehčí, tak s Yukčou zůstanu. Vím že jezdím převážně po silnici, ale když jedu s kamarádem, tak jezdíme v terénu. To že se motorka vlní při 120 km/h mě nijak netrápí, protože já po dálnici skoro nejezdím. Takže pro mě je důležitější, aby byla motorka obratná v terénu. Krosku vyloženě nehledám, ale něco jako Yukču, jen silnější a poctivější. Snad tedy tímto výběrem nebudu zklamaný. Tedy když jsem se koukal na videa na zmiňované stroje, tak v terénu jezdí dobře TT, KLX, LC4 a DRko už působí těžkopádně.
Ještě jednou díky za utvrzení v mých dojmech. Co opadne sníh, tak se půjdu po nich mrknout a dám vědět co mi padne do ruky
Naposledy editováno 21.01.2016 11:45:43

sirr> To TT z odkazu se mi moc líbí a celkově TT 600 E má pro mě líbivé tvary. Na svůj věk nevypadá staře. Snad jen ty divoké nálepky by tam nemusely být.
Edit: S Yukčou kamaráda s WR 250 R v terénu stíhám. Je pravda, že on není moc profík, ale občas si fakt vybere cestu, kdy jde Yukča hodně přes své limity. Nerad bych si pořídil motorku horší do terénu. Tím, že je Yukča relativně lehká a já nejsem žádný párátko, tak si ji dokážu zkrotit. No být o 20 cm menší a o 20 kg lehčí, tak s Yukčou zůstanu. Vím že jezdím převážně po silnici, ale když jedu s kamarádem, tak jezdíme v terénu. To že se motorka vlní při 120 km/h mě nijak netrápí, protože já po dálnici skoro nejezdím. Takže pro mě je důležitější, aby byla motorka obratná v terénu. Krosku vyloženě nehledám, ale něco jako Yukču, jen silnější a poctivější. Snad tedy tímto výběrem nebudu zklamaný. Tedy když jsem se koukal na videa na zmiňované stroje, tak v terénu jezdí dobře TT, KLX, LC4 a DRko už působí těžkopádně.
Ještě jednou díky za utvrzení v mých dojmech. Co opadne sníh, tak se půjdu po nich mrknout a dám vědět co mi padne do ruky

Naposledy editováno 21.01.2016 11:45:43
Lifer> Tak hlavně ji tam nezapomeň
Jinak mám obavu, že v terénu budeš se všema bojovat víc než s tou yukinou...Tady si určitě nepomůžeš. Mimo rychlých pasáží na šotolině... Co to DRZko, příp DR 350 SE, Beta Alp 350 jde z trochou trpělivosti taky splašit za ty prachy...

Jinak mám obavu, že v terénu budeš se všema bojovat víc než s tou yukinou...Tady si určitě nepomůžeš. Mimo rychlých pasáží na šotolině... Co to DRZko, příp DR 350 SE, Beta Alp 350 jde z trochou trpělivosti taky splašit za ty prachy...
1 reakcí na tento příspěvek Dospělé enduro do 55tis.
Proti DRZ 400 nic nemám. Už jsem ji viděl a zaujala mě. Nevěřil jsem, že seženu do 55 tisíc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka na polňačky a lehký terén [1 ... 5, 6] Suzuki DR 650, Honda NX 650 Dominator, Yamaha XT 600... | Kavak95 | 172 | 19.4.2025 v 12:14 Che |
Poměr výkon/hmotnost možný problém ... Yamaha TT 600 E | lammerCZ | 22 | 4.11.2024 v 18:42 loudálek1 |
Yamaha TT600R plasty Yamaha TT 600 R, Yamaha TT 600 S, Yamaha TT 600 E, Y... | pavol123 | 1 | 1.8.2024 v 09:46 Gahan37 |
Yamaha TT 600 řidičák Yamaha TT 600 E | Tomek1 | 15 | 28.3.2024 v 00:07 Zerog |
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 | kokoška. | 3 | 20.3.2024 v 17:16 Jardáček |