asi dva měsíce zpět jsem se jel projet do obchodu. Motorku jsem nijak nezimoval, ale chytla celkem v pohodě. Zahříval jsem ji max 2 minuty na sytič a pak jsem vyjel. Cukalo to jako by se to neohřálo (nikdy to nedělalo) a po chvíli to úplně chcíplo. Po několika pokusech se to podařilo na chvíli nastartovat, ale vždy to chcíplo. Čerstvý benzín nepomohl a tak jsem se dal do přípravy na sezónu.
Vyčistil jsem vzduchový filtr a namazal, vyměnil olej v motoru, seřídil ventily, vyčistil jsem karburátor, dobil baterku, pro jistotu jsem vyměnil startovací relé (když to nechtělo pořádně startovat). Následně jsem to nahodil a motorka chvilku blbnula jako před tím (nechtělo to moc startovat, neudrželo to volnoběh), ale nakonec se mi to povedlo rozchodit tak, že to nechtělo jet do otáček.
Normálně to startuje, dokonce se i rozjedu, ale každý kvalt jde jen max do pěti tisíc otáček. Takže jezdit se s tím dá, ale hodně pomalu. Nemá to úplně zdravý zvuk jako před tím. Zní to, jako by to v určitých otáčkách nedávalo jiskru. Na volnoběh to zní normálně. Všiml jsem si, že za chodu motoru z fajfky přeskakuje na žebra hlavy jiskra (celkem silná - viditelnější než na svíčce). Vyměnil jsem zapalovací cívku i se silovým kabelem a fajfkou a stále ten samý stav = nejde pořádně do otáček a přeskakuje jiskra. Svíčka je zánovní (na podzim kupovaná) a zkoušel jsem i tu starou, která byla vyměněná pouze z prevence. Svíčkou by to tedy nemělo být. Jinak při současném stavu se svíce zabarví do černa úplně celá (nespálená směs). Se směsí by neměl být problém. Přeskakuje jiskra z fajfky, takže mám podezření na stator a potom jedině CDI.
Za 5 let, co TRko mám, tak takový problém nebyl a fakt nevím jak tomu přijít na kloub.
Poradíte, co by mohlo způsobovat ten přeskok jiskry a tím pádem i omezené otáčky?
Jinak závit svíčky mažu decentně vazelínou, abych nepoškodil závit hlavy při dotahování (při šroubování se svíce pak nezadrhává). Měl jsem dojem, že pak vzniká velký elektrický odpor mezi hlavou a svíčkou a tak svíčka nepálí. Proto jsem to vyčistil a bez namazání zašrouboval, ale nic se nezměnilo (jen se svíce hůře šroubila).
Hrůza co zima dokáže udělat s motorkou... kéž by moto sezóna nikdy nekončila
1 reakcí na tento příspěvek Nejde do otáček (max 5k)
1 reakcí na tento příspěvek Nejde do otáček (max 5k)
Tak jsem tak vyzkoušel a mám progress: Moto sice nejede naplno, ale rázem mi funguje speciální 360° svíce se třemi jiskřišti. Ta svíčka mi kdysi nefungovala (pálila venku, ale v motoru ne), ale teď funguje asi díky nové zapalovací cívky, nebo díky neprobíjející fajfky. Použil jsem starou fajfku značky Tesla z Pionýra a tu z Yukči dám na pincka jako tuning (pincek to snad pobere) :D
No každopádně teď motorka nedělá ten výpadkový zvuk jako předtím, ale stejně nechce jet naplno. Karburátor mám nastevený jako vždy 2,5 otáček šroubku směsi ven. Nicméně svíce se barví po chvilce do černa. Zkusím to na karburátoru ochudit. Je pravda, že když jsem šteloval ventily, tak jsem to dělal na rychlo (v garáži je hrozná kosa přes zimu). Na volnoběh motor jde celkem do vysokých otáčkách, ale na omezovač stejně nedosáhne.
Šteluji ventily a karbec už dlouho, ale nikdy to nemělo tak fatální vliv na výkon.
Je možné, že špatným nastavením ventilové vůle a směsi na karburátoru to jede o dost hůře? Případně na co se zaměřit?
Edit: Já jen, že pokaždé šteluji ventily a karbec stejně už 5 let a nikdy nebyl problém, ale letos se prostě motorce nějak nechce. Nemyslím, že chyba je ve mě, ale jsem taky jen člověk. Taky jsem si všiml, že ze zapalování vedou kablíky (z levé strany krytu motoru od statoru alternátoru) které jsou v místě ohybu odizolovány (bužírka se rozpadla). Kablíky nejsou odpojeny, ale napadlo mě to jako možná příčina problému.
A ještě dodám, že funkce sytiče je v pořádku. Startuji na něj a po zahřátí jej vypínám, abych nejel s volnoběhem o 4000 otáčkách.
Naposledy editováno 09.03.2016 15:31:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vidlice yuki tr 125 Yuki TR 200 | yukitr125cross | 2 | 12.5.2020 v 22:14 MungoJerry |
Koupím Yuki TR200 Yuki TR 200 | Minister | 14 | 7.2.2020 v 19:14 spacy |
Tupe enduro na obcasne cestovani KTM LC4 Adventure, Yamaha XT 660 R, Yuki TR 200, AJP... | DoctorOutdoor | 5 | 25.7.2018 v 23:43 seikos |
Zvýšenie výkonu 125 Yuki TR 125, Yuki TR 200 | AlexDolin | 22 | 14.5.2018 v 21:50 AlexDolin |
Uchytenie rozety yuki 125 tr Yuki TR 125, Yuki TR 200 | AlexDolin | 7 | 19.4.2018 v 22:03 Matko1 |