Téma: Tdm 850
Letos budu menit masinu a jedna z variant se pro me stava i tdm 850.
Ale v databazi o ni lidi moc napsane nemaji a vyhledavani taky jeste nefunguje abych se koukl co se tu o ni uz porbiralo.
Sam jsem na ni jel asi 2 roky zpatky co jsem ji sel koupit s kamosem co zacinal. Ale uz si toho moc nepamatuji, jenom to ze, pod 2 500ot, to bylo trochu trhave, ale kdysi jsem cetl na netu, ze tohle se da odstranit jinou tryskou. Tim by se melo zmenit spektrum vyuzitlnych otacek asi od 1500.
Ale to je tak vsechno na co si ted vzpomenu.
Zajimaly by me vsechny info od servisu az po zkusenosti a spotrebu.
Jinak diky moc za doplneni toho co moje skleroza uz zametla v mozku
Ale v databazi o ni lidi moc napsane nemaji a vyhledavani taky jeste nefunguje abych se koukl co se tu o ni uz porbiralo.
Sam jsem na ni jel asi 2 roky zpatky co jsem ji sel koupit s kamosem co zacinal. Ale uz si toho moc nepamatuji, jenom to ze, pod 2 500ot, to bylo trochu trhave, ale kdysi jsem cetl na netu, ze tohle se da odstranit jinou tryskou. Tim by se melo zmenit spektrum vyuzitlnych otacek asi od 1500.
Ale to je tak vsechno na co si ted vzpomenu.
Zajimaly by me vsechny info od servisu az po zkusenosti a spotrebu.
Jinak diky moc za doplneni toho co moje skleroza uz zametla v mozku

Zdarec.
TDM 850 jsem měl 3 sezóny a musím jí jen doporučit.
Na to,že je to mašina pod litr objemu - což se dnes už moc nenosí, jede opravdu výborně a táhne dobře od spodu. Je dobré jehlu kvůli spotřebě posadit do dolní polohy, pak motorka žere tak o litr méně a jede stále stejně dobře. Nemyslím,že osazením jinými tryskami se z motorky stane stabilák,který bude tahat od volnoběhu.
Starší modely 850 - do roku 96 měli jinak přesazenou kliku (o 360°)- písty chodily nahoru a dolů stejně,jen byly střídavě načasované,aby pálil vždy jeden. Tato varianta byla lepší a uhlazenejší než u novějších modelů,kde přesadili kliku o 270°,takže se motorka chová a má zvuk jako 90° motor do v (Ducati - použito v kopii Dukny modelu trx a tdm po ní motor převzala), taky tam kvůli přesazení museli narvat vyvažovací hřídel, což je další krám,kterej se tam motá navíc,ale na spolehlivost to nemá vliv. 850 od roku 96 má zase líbivější design a modernější ovládací prvky.
Jediná nevýhoda je téměř žádnej prostor pod sedlem a blbej přístup ke svíčkám,baterce atd...
Musím říct,že tdm je pro mě stále králem mezi univerzálními cesťáky.
TDM 850 jsem měl 3 sezóny a musím jí jen doporučit.
Na to,že je to mašina pod litr objemu - což se dnes už moc nenosí, jede opravdu výborně a táhne dobře od spodu. Je dobré jehlu kvůli spotřebě posadit do dolní polohy, pak motorka žere tak o litr méně a jede stále stejně dobře. Nemyslím,že osazením jinými tryskami se z motorky stane stabilák,který bude tahat od volnoběhu.
Starší modely 850 - do roku 96 měli jinak přesazenou kliku (o 360°)- písty chodily nahoru a dolů stejně,jen byly střídavě načasované,aby pálil vždy jeden. Tato varianta byla lepší a uhlazenejší než u novějších modelů,kde přesadili kliku o 270°,takže se motorka chová a má zvuk jako 90° motor do v (Ducati - použito v kopii Dukny modelu trx a tdm po ní motor převzala), taky tam kvůli přesazení museli narvat vyvažovací hřídel, což je další krám,kterej se tam motá navíc,ale na spolehlivost to nemá vliv. 850 od roku 96 má zase líbivější design a modernější ovládací prvky.
Jediná nevýhoda je téměř žádnej prostor pod sedlem a blbej přístup ke svíčkám,baterce atd...
Musím říct,že tdm je pro mě stále králem mezi univerzálními cesťáky.


No ja litam na VFR750 a jasna volba pro me byla zase vfr 800.
Ale docela rad bych vyzkousel neco jineho a tdm se mi libi.
Sice jsem se docetl ze prevodovka, je docela tvrda a jednicka s dvojkou jdou docela tvrde. Ale na to by se dalo zvyknout.
Docela se mi na ni libi ze se na ni da jet docela rychle, i kdyz to nejak nepreferujii, ne staci cestovni rychlost 120-140 a parada, hlavne vidim jeji pradnost v podovku na nase silnice se bude hodit vice, nez supersport.
S tim pristupem budes mit pravdu, jel jsem jednu kupovat a nejak porad nesla nastartovat, nakonec se zjistilo ,ze mam dva ventily na benzin z jeden je schovany pod nadrzi a byl vyplej, docela kulisarna
Jak je na tom se spolehlivosti, ted se koukam na inzeraty a prodavaji tam 2 co maji neco s motorem a jedna znich je asi zadrena. Trpi to nejakyma vadama co jsou bezne u tdm ?
Ale docela rad bych vyzkousel neco jineho a tdm se mi libi.
Sice jsem se docetl ze prevodovka, je docela tvrda a jednicka s dvojkou jdou docela tvrde. Ale na to by se dalo zvyknout.
Docela se mi na ni libi ze se na ni da jet docela rychle, i kdyz to nejak nepreferujii, ne staci cestovni rychlost 120-140 a parada, hlavne vidim jeji pradnost v podovku na nase silnice se bude hodit vice, nez supersport.
S tim pristupem budes mit pravdu, jel jsem jednu kupovat a nejak porad nesla nastartovat, nakonec se zjistilo ,ze mam dva ventily na benzin z jeden je schovany pod nadrzi a byl vyplej, docela kulisarna

Jak je na tom se spolehlivosti, ted se koukam na inzeraty a prodavaji tam 2 co maji neco s motorem a jedna znich je asi zadrena. Trpi to nejakyma vadama co jsou bezne u tdm ?
1 reakcí na tento příspěvek Tdm 850
Nevím o bežných závadách, já na ní měl asi 75tis km a jezdila pořád stejně..... není to motorka, která se dá používat jako supersport,takže když si to někdo neuvědomuje,je možné že motor nevydrží,jinak tyhle motorky jsou vyhlášený jako držáky. Jen tě nesmí zaskočit kovový zvuk po vypnutí motoru,kdy zaskočí odstředivý segment starteru do drážek a ozve se něco,jako když přeštípneš roxor na pákovkách.
Převodovka je hrubšího zrna,ale když to srovnám se svým současným BMW,tak je to hodinářská práce.

Převodovka je hrubšího zrna,ale když to srovnám se svým současným BMW,tak je to hodinářská práce.


Hoši já nevím. TDM jsem nikdy nevlastnil, ale TRX ano, dokonce dva kousky. Motor je jak píše Hrabě X hrozně příjemnej, takovej "user friendly". Jede tak akorát na svůj objem, ale hlavně jede v celém rozsahu, žádná díra ve středních otáčkách apod. Prostě uživatelsky paráda.
Na druhou stranu nevím, nevím, zbytek motorky v poho, ale ten motor mi přijde tak trochu nešťastnej. Kluzné plochy válců vydrží celkem málo, vůle je tam zemědělská už z výroby, výfukové ventily taky nejsou úplně v pohodě z hlediska materiálu a mazání ojničního čepu taky občas nefunguje tak, jak má. TDM 900 má všechny tyto slabiny už vychytané osm pade ani vezre 4TX ještě moc ne. Já už oddělal dva motory. Jeden mi odešel při 55-ti tisících právě na klice a vzal toho s sebou víc, takže z něj moc nezbylo a ten druhý sice nemá žádnou závadu, ale je po 70-ti tisících vyběhaný, bere už dost oleje, kouří a začal ztrácet výkon, takže je jasnej na GO. Průser je ten, že to vůbec nejsou ojedinělé závady, takže motor je poměrně těžké sehnat a většinou stojí i pěknou raketu.
Na druhou stranu nevím, nevím, zbytek motorky v poho, ale ten motor mi přijde tak trochu nešťastnej. Kluzné plochy válců vydrží celkem málo, vůle je tam zemědělská už z výroby, výfukové ventily taky nejsou úplně v pohodě z hlediska materiálu a mazání ojničního čepu taky občas nefunguje tak, jak má. TDM 900 má všechny tyto slabiny už vychytané osm pade ani vezre 4TX ještě moc ne. Já už oddělal dva motory. Jeden mi odešel při 55-ti tisících právě na klice a vzal toho s sebou víc, takže z něj moc nezbylo a ten druhý sice nemá žádnou závadu, ale je po 70-ti tisících vyběhaný, bere už dost oleje, kouří a začal ztrácet výkon, takže je jasnej na GO. Průser je ten, že to vůbec nejsou ojedinělé závady, takže motor je poměrně těžké sehnat a většinou stojí i pěknou raketu.

1 reakcí na tento příspěvek Tdm 850
O TRX jsem zjistil ze se zadiraji na klice, rika to vice lidi
A protoze TDm ma stejny motor, tak pocitam ,ze to bude to same.
No jak to vidim, tak TDm skrtam ze seznamu motorec, co pripadaji v uvazu ke koupi.
A protoze TDm ma stejny motor, tak pocitam ,ze to bude to same.
No jak to vidim, tak TDm skrtam ze seznamu motorec, co pripadaji v uvazu ke koupi.
papuanec> Koukni sem - http://www.yamaha-tdm.cz/
Zajímá mě taky TDM a o problémech s motorem slyšim snad prvně. To, že obecně trochu papá olej je asi fakt. U TRX je motor vyladěnej na vyšší výkon, tak počítám, že ty problémy sou u TRX hlavně z toho důvodu.
Zajímá mě taky TDM a o problémech s motorem slyšim snad prvně. To, že obecně trochu papá olej je asi fakt. U TRX je motor vyladěnej na vyšší výkon, tak počítám, že ty problémy sou u TRX hlavně z toho důvodu.
Tu stranku uz mam prostudovanou a clovek se na ni nic nedovi, je to takova stranka-nestranka.
Jinak s tema motorama jsem to slysel z vice stran
Ono se staci kouknout na tipmoto a motoizerci a uvidis kolik TDm se tam prodava s vadnym motorem a cetl jsem nejaky test a obecne tam o tom motoru rikali ze se rad zadira na klice i po repasi.
Par dni jsem po tom patral a i kdyz se mi TDM hodne libi, tak ho nekoupim
Jinak s tema motorama jsem to slysel z vice stran
Ono se staci kouknout na tipmoto a motoizerci a uvidis kolik TDm se tam prodava s vadnym motorem a cetl jsem nejaky test a obecne tam o tom motoru rikali ze se rad zadira na klice i po repasi.
Par dni jsem po tom patral a i kdyz se mi TDM hodne libi, tak ho nekoupim
Já slyšel,že nové přesazení kliky o 270° bylo docela nešťasné už jen kvůli nutnosti doplnění motoru o vyvažovací hřídel s olejovou vanou. atd.
První typ TDM - motor "jednohup" s klikou 360°,bez vyvažováku a zásobou oleje ne v bloku motoru, ale v "plechovce" za motorem byl prej nesmrtelnej - byl to motor s vyšším vrtáním z XTZ 750 Supertenéré a byl vyhlášenej svojí výdrží a osobně jsem s ním neměl jedinný problém.
Asi přesazením kliky motor dost trpěl a vychytali ho až u 900ccm se stříkačkou-nevím, vlastnil jsem starší typ a s novějším jsem přesedlal na BMW a už se o TDMky nestaral. Design TDM je ale super!
Se spotřebou oleje to není tragedie - moje BMW přestalo žrát olej v 80-tis km,protože si konečně vše sedlo. Tohle vám potvrdí každej majitel boxeru od BMW a myslím, že i Yamaha na tom může být podobně. Co pamatuju,tak v posledních sezónách na TDM jsem za interval nemusel dolévat olej. I když 5ti ventilová technika je spotřebou oleje maličko vyhlášená, mě se tohle vyhnulo - možná jsem měl jenom štěstí.
První typ TDM - motor "jednohup" s klikou 360°,bez vyvažováku a zásobou oleje ne v bloku motoru, ale v "plechovce" za motorem byl prej nesmrtelnej - byl to motor s vyšším vrtáním z XTZ 750 Supertenéré a byl vyhlášenej svojí výdrží a osobně jsem s ním neměl jedinný problém.
Asi přesazením kliky motor dost trpěl a vychytali ho až u 900ccm se stříkačkou-nevím, vlastnil jsem starší typ a s novějším jsem přesedlal na BMW a už se o TDMky nestaral. Design TDM je ale super!
Se spotřebou oleje to není tragedie - moje BMW přestalo žrát olej v 80-tis km,protože si konečně vše sedlo. Tohle vám potvrdí každej majitel boxeru od BMW a myslím, že i Yamaha na tom může být podobně. Co pamatuju,tak v posledních sezónách na TDM jsem za interval nemusel dolévat olej. I když 5ti ventilová technika je spotřebou oleje maličko vyhlášená, mě se tohle vyhnulo - možná jsem měl jenom štěstí.
No, prošel sem ty inzeráty na tipmotu a našel tři motorky s údajně poškozeným motorem, z toho dvě evidentně bouračky..u třetí si tím zadřením majitel ani není jistej, takže tak nějak. Nechci se hádat, fakt, ale kdyby to byla tak kritická konstrukční vada, bylo by toho asi víc, taková tragédie to určitě není podle mě.
Cau, reknu na to nazor "laika" - tedy cloveka, ktery chtel radovej dvouval (a stale jeste chce ;) ) a o TDM uvazoval jako o motorce zarazene do okruhu vyberu. Predem podotykam, ze neresim vykon ani rychlost, fakt, ze to je "skoro litr" proste neni duvodem, proc bych si to mel kupovat. Nakonec jsem zvolil pullitr a tak sem napisu par duvodu, ktery vedly k tomu rozhodnuti. Pro nekoho to muze byt uchylny to srovnavat, ale papu je v podobny situaci - vybrat z pomerne siroky skupiny motorek.
Pro TDM jednoznacne mluvi vhodnost na nase silnice - podvozek nema svetlost na rozumny zvladani obtiznejsiho terenu, ale to na rozbitym asfaltu neni nutny. Delsi zdvihy nez vetsina cestaku (mysleno silnicnich) jsou naopak velkym pozitivem, preci jen useku s dokonalym asfaltem je u nas porad relativne pomalu.
Libi se mi kompaktni motorky a tak pokud postavim vedle seme tedemo a stroma, dizajnove u me vede jednoznacne yama. Ale to je vec osobniho vkusu kazdeho soudruha.
Pomerne prizniva je u 850 varianty i cena, bohuzel tady je to vykoupenymi ne zrovna nizkymi provoznimi naklady - spotrebu predpokladam o litr az dva nad urovni petikila. Opet, nekomu to muze vadit, jinemu ne... me jo. Spotreba oleje je hodne diskutovana vec, kterou vetsina znamych resi dolevanim - takze nejde o nejaky problem, ale prijemny to neni (v soucasnosti se proste o hladinu oleje mezi 10tis vymenama nestaram).
Obe "spotrebni" mouchy by mela mit vychytane devitistovka, spotreba oleje by se mela zminimalizovat a s benzinem by to melo byt na urovni petikila (tedy tak jak bych si predstavoval. Jenze nic neni zadarmo, takze pri porizovani je mezi 850 a 900 docela solidni skok, ktery povazuji za opravneny.
Takze si myslim, ze 850 neni zla motorka, ale provozni naklady mi prijdou v souvislosti s cenou ojetiny docela vysoke. Jde pak o to, kolik nalitas, esi to hodlas resit nebo ne.
Pro TDM jednoznacne mluvi vhodnost na nase silnice - podvozek nema svetlost na rozumny zvladani obtiznejsiho terenu, ale to na rozbitym asfaltu neni nutny. Delsi zdvihy nez vetsina cestaku (mysleno silnicnich) jsou naopak velkym pozitivem, preci jen useku s dokonalym asfaltem je u nas porad relativne pomalu.
Libi se mi kompaktni motorky a tak pokud postavim vedle seme tedemo a stroma, dizajnove u me vede jednoznacne yama. Ale to je vec osobniho vkusu kazdeho soudruha.
Pomerne prizniva je u 850 varianty i cena, bohuzel tady je to vykoupenymi ne zrovna nizkymi provoznimi naklady - spotrebu predpokladam o litr az dva nad urovni petikila. Opet, nekomu to muze vadit, jinemu ne... me jo. Spotreba oleje je hodne diskutovana vec, kterou vetsina znamych resi dolevanim - takze nejde o nejaky problem, ale prijemny to neni (v soucasnosti se proste o hladinu oleje mezi 10tis vymenama nestaram).
Obe "spotrebni" mouchy by mela mit vychytane devitistovka, spotreba oleje by se mela zminimalizovat a s benzinem by to melo byt na urovni petikila (tedy tak jak bych si predstavoval. Jenze nic neni zadarmo, takze pri porizovani je mezi 850 a 900 docela solidni skok, ktery povazuji za opravneny.
Takze si myslim, ze 850 neni zla motorka, ale provozni naklady mi prijdou v souvislosti s cenou ojetiny docela vysoke. Jde pak o to, kolik nalitas, esi to hodlas resit nebo ne.
Ja mam motku z 88 a co do motoru naleju to zase po sezone vyleju, nebo spis po 6 tis kdy olej menim. nezere mi to ani kapku a tak pohled z moji strtany na motorku co zere olej je takovej, ze neco je spatne.
No uz jsem se rozhodl co koupim a TDM to nebude, po 2 mesicnim spekulovani a prectenim asi vseho co o vybrenych modelech zajimalo to zase to vyhralo VFR 800, ale ne Vtech, chci mit jeste soukoli, a proto Vtech nebrat
No uz jsem se rozhodl co koupim a TDM to nebude, po 2 mesicnim spekulovani a prectenim asi vseho co o vybrenych modelech zajimalo to zase to vyhralo VFR 800, ale ne Vtech, chci mit jeste soukoli, a proto Vtech nebrat
Vlastnil jsem TDM 85O z roku 94. Výbornej stroj pro mototuristiku, dobře ovladatelnej do města, ideál pro vyšší postavy, spolujezdkyně si bude taky libovat. Bacha na dost velký počet ujetých km a s tím související dost drahé přední brzdové kotouče, díky časté absenci centrálu teče víc levá přední vidlice, a motor časem začne brát olej(po 80 000km a víc) - následné přidření šál na klice.
1 reakcí na tento příspěvek Tdm 850
zrovna řeším co pořídit po XJ600 a do oka mě padlo TDM.
Jak tak pročítám příspěvky myslíte že je lepší jít do staršího modelu?
Jak tak pročítám příspěvky myslíte že je lepší jít do staršího modelu?
BEGY>zrovna řeším co pořídit po XJ600 a do oka mě padlo TDM.
Jak tak pročítám příspěvky myslíte že je lepší jít do staršího modelu?
Sice TDM nemam, ale ctu o TDM dost dlouho. Spis bych se priklanel k modelu TDM850 3VD(nejstarsi) nebo pak az TDM900 - 5PS.
1 reakcí na tento příspěvek Tdm 850
taky to vidím na starší verzi.
Ale je fakt že novější je po stránce designu mnohem povedenější. 900 už je mimo můj rozpočet :\
jinak koukám Zdiby, to máme od sebe co by kamenem odhodil
Ale je fakt že novější je po stránce designu mnohem povedenější. 900 už je mimo můj rozpočet :\
jinak koukám Zdiby, to máme od sebe co by kamenem odhodil

BEGY>taky to vidím na starší verzi.
Ale je fakt že novější je po stránce designu mnohem povedenější. 900 už je mimo můj rozpočet :\
jinak koukám Zdiby, to máme od sebe co by kamenem odhodil
Kazda motorka ma svoje mouchy, takze i Busa

Joooo kralovske mesto Klecany


1 reakcí na tento příspěvek Tdm 850
tak TDM je doma
mám jen poznatek
Řazení jedničky je klasika, to se bez rány a "počítání zubů" neobejde. Že tohle ale ve velké míře dělá i dvojka mě zarazilo
mám jen poznatek
Řazení jedničky je klasika, to se bez rány a "počítání zubů" neobejde. Že tohle ale ve velké míře dělá i dvojka mě zarazilo
BEGY>tak TDM je doma
mám jen poznatek
Řazení jedničky je klasika, to se bez rány a "počítání zubů" neobejde. Že tohle ale ve velké míře dělá i dvojka mě zarazilo
Za tu cenu co jsi ji koupil je to zadara


1 reakcí na tento příspěvek Tdm 850
žere olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tdm 850
šmudla>žere olej
Tvoje stara zere olej? Vzdyt jsi nekde psal, ze mela jen velky k..y?


Ale pokud jsi myslel ze Busa ti zere olej, pak to chapu, holt mas "opet" smulu na motorku.
hele kluci, jaký je rozdíl mezi 850 a 850E?
scháním jako blázen zadní světlo který mě jeden kreten rozbil. Koukaljsem na http://partsdepot.cz a pro ročník 1995 co mám v menu nabídka TDM není. Je až pro ročník 1993 což je podle mě stejný
scháním jako blázen zadní světlo který mě jeden kreten rozbil. Koukaljsem na http://partsdepot.cz a pro ročník 1995 co mám v menu nabídka TDM není. Je až pro ročník 1993 což je podle mě stejný
1 reakcí na tento příspěvek Tdm 850
cau borci,chci ted kupovat tdm 850 z roku 98,ma trochu podreny bok,nevite jak to spravit?diky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tdm 850
isek>cau borci,chci ted kupovat tdm 850 z roku 98,ma trochu podreny bok,nevite jak to spravit?diky
To je sirokej pojem, spis jestli mas fotku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tdm 850
Jenik789> cau,je vyfocena na strankach admoto.cz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.