Otázka:
K čemu slouží šroub na základně pily (zespoda u čerpadla na olej)? Dle origo návodu, kterej se dochoval má sloužit k regulaci oleje, kterej maže řetízek a lištu. Jestli sem to správně pochopil, tak má bejt jen trošku povolenej, ne víc jak o 2 otáčky, ale ne úplně utaženej. Může mi to někdo trošku vysvětlit, jestli s tím někdo dělal?
Je to tahle pila, krytem natřeným na červeno se nenechte zmást, to se tenkrát nějak udělalo po koupi kvůli převozu do ČSSR, aby děda neměl problémy s celníkama nebo co...
Děkuji za popis, jak to funguje, jestli to někdo ví.
EDIT: A to hlavní a nejdůležitější: Pokud nevíte a neumíte poradit, napiště alespoň co největší píčovinu Hlavně se za každou cenu vyjádřete, dík
Naposledy editováno 01.06.2016 12:12:53
2 reakcí na tento příspěvek Motorová pila - kdo se vyzná a vysvětlí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorová pila - kdo se vyzná a vysvětlí
kubacech píše: Co na tom přesně nechápeš? Řetěz se musí mazat a šroubkem reguluješ jak moc tam toho oleje půjde
asi tak.. a jestli stim nebudes rezat tak je to celkem jedno kam ho votocis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorová pila - kdo se vyzná a vysvětlí
kubacech píše: Co na tom přesně nechápeš? Řetěz se musí mazat a šroubkem reguluješ jak moc tam toho oleje půjde
Super popis principu, jakým to funguje. Děkuju
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorová pila - kdo se vyzná a vysvětlí
gugo píše: asi tak.. a jestli stim nebudes rezat tak je to celkem jedno kam ho votocis
Souhlasím. Ale chci vědět, jak to uvnitř funguje.
To je prdel
Naposledy editováno 01.06.2016 12:05:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorová pila - kdo se vyzná a vysvětlí
Tak to rozeber a uvidis ne ? To cerpadlo neni v karteru to bylo vzdycky venku nekde pod retezkou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorová pila - kdo se vyzná a vysvětlí
PetrL3 píše: Super popis principu, jakým to funguje. Děkuju
Jak píše Gugo, když chci vědět jak něco funguje, tak to zkusím rozebrat a zjistit Nakonec třeba zjistíš, že ti to jen dělá restrikci v mazacím potrubí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorová pila - kdo se vyzná a vysvětlí
gugo píše: PetrL3> ja nikdy pilu s regulaci nemel ale ve vsech pilach co jsem kdy mel rozebrany bylo zubovy cerpadlo. Takze regulvoat se to bude posouvanim zubu nebo nejakyho vyrezu kterej sbira olej. Ev, na prasaka v levnejsich pilach zaskrcenim vystupu, ale to bych u tyhle stary prace netypoval.
Tak to rozeber a uvidis ne ? To cerpadlo neni v karteru to bylo vzdycky venku nekde pod retezkou.
Úplně to půlit právě nechci. Říkal sem si, že to určitě někdo tady zná (samozřejmě sem neměl iluze, že se neozve nejvíc těch, co to neví ).
Zvenku sem to měl komplet rozebraný, rotor i spojku sundaný, tam žádný čerpadlo není. V čepu je dírka, kterou to jde klikovkou zevnitř. Možná je to vytlačovaný jen tlakama způsobenejma pístem a šroub je jen restrikce, jak píše Kuba. Nevím.
Třeba se najde někdo, kdo to zná a vysvětlí to.
kubacech píše: Jak píše Gugo, když chci vědět jak něco funguje, tak to zkusím rozebrat a zjistit Nakonec třeba zjistíš, že ti to jen dělá restrikci v mazacím potrubí
A třeba načnu 40 let starý gufero, který nemám, abych ho preventivně vyměnil, nebo mi něco vypadne, co nevím kam patří, když tam není jen klika ale i nádržka na olej a další mechanismy.... kdepak. Jeden moudrý chlap odsud z fóra mi kdysi poradil "nespravuj co není rozbitý". Takže to nebudu pokoušet, když nevím, jak to tam je.
Z ty olejovy nadrzky ti musi jit hadicka nekam....k cerpadlu. Tobe jde tedy do karteru jo ?
1 reakcí na tento příspěvek Motorová pila - kdo se vyzná a vysvětlí
Dle tveho popisu by ti ta pila mazala uz pri volnobehu i kdyby retez stal, coz je nesmysl. Koukni se poradne a pokud te to netlaci kvuli provozu tak se na to vys.... a pokud te to zajima, tak to rozeber a pouc nas. Myslim ale ze princip technologie v zasade menit nikdo nebude.
1 reakcí na tento příspěvek Motorová pila - kdo se vyzná a vysvětlí
Dokážeš mi říct, kde je to čerpadlo dle tebe umístěno? Jak to vypadá? Třeba nějakou fotku s příkladem z netu. Dík.
Asi tak