

Zajdi za nějakým schopným zámečníkem a poraď se co s tím. Jinak tyto dva různorodé materiály nesvaříš. Ale podle mě je můžeš pájet, myslím tím ocel a a hliník (nějaké druhy duralu nejdou, nebo hodně obtížně) Strasně záleží na tom materiálu kterej tam máš,
Postup pro svařování, nahřeješ ocel do červena a dáš k tomu tu hliníkovou část, a prostě to spájíš mosazí, mělo by to fungovat.
Naposledy editováno 23.06.2016 10:25:59
Takže buď šlaušek (zkusit normální) a pokud by to smrdělo, tak silikonový.
Lepší a naprosto spolehlivý spoj, vyzkoušený generacemi soutěžáků je na obrázku:

Ta hliníková část jakoby byla vlevo.
Zkrátka hliníkovou trubku tlumiče mezi dvě ocelové trubky, stáhnout k sobě pružinkama.
1 reakcí na tento příspěvek Spoj ocel a hliník


1 reakcí na tento příspěvek Spoj ocel a hliník

2 reakcí na tento příspěvek Spoj ocel a hliník
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spoj ocel a hliník
ale možná se pletu,fotka dost klame.....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spoj ocel a hliník
RobocopCAP píše: Ocel a hliník (dural) nejde vzájemně žádným způsobem svařit ani pájet. A už vůbec ne mosazi. Je to dáno velmi rozdílnou teplotou tavení. Jediné shazovat, nebo šroubovat.
A odkdy musíš při pájení ohřát pájené plochy až na teplotu tavení?

E: mimochodem ocel lze svařovat s AL http://www.esab.cz/...luminum-to-steel.cfm
Naposledy editováno 03.07.2016 14:56:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spoj ocel a hliník
Carcharot píše: A odkdy musíš při pájení ohřát pájené plochy až na teplotu tavení?
E: mimochodem ocel lze svařovat s AL http://www.esab.cz/...to-steel.cfm [/quote]
Ano přečetl jsem si odkaz. A zejména v poslední větě je to jasné napsané. Vaření hliníku a oceli je lepení na těsnost. Jinak nepoužitelné na pevnost. Rozdílné pnutí tomu taky dá sve.
K letování. Ano je důležitá teplota tavení mosazi, když s ní chceš letovat. Nejde letovat kov o teplotě tavení 660 stupňů kovem o teplotě tavení 800. A jsou např hliníkové mosazi. Jn na ně sáhni autogenem a rozpadnou se.
Sorry, ale svaruju už skoro 30 let a neznám nikoho kdo by privaril hliník na ocel.
Nytovat, šroubovák, nebo spec lepidla.

Dovolím si sem zkopírovat text z odborného fóra:
,,Taky trochu přispěju ke spoji Al + ocel. Na jednom nejmenovaném typu a modelu auta se používá tzv. centrální trubka v kombinaci ocelové silnostěnné trubky a Al koncových držáků. A je to velmi silně dynamicky zatížený spoj na dílu, který určuje rozměr auta pod předním oknem, a na kterém je upevněná celá palubní deska, nosníky tunelu pro rádio, sada volantu a ještě airbagy! Ten spoj Al + ocel je na straně Al tavný, tedy svár, na straně oceli je to spoj pájený, protože teplota tavné lázně nepřesáhne přes 900 st.C. Svařuje se to samozřejmě robotem, protože to vyžaduje co nejmenší množství vneseného tepla. Pájené spoje na pozinkovaných dílech jsou v autoprůmyslu zcela běžnou technologií."
Nebo:
,,Při pájení hliníku je základní problém spojen se stabilitou povlaku oxidu hliníku na povrchu, kterému je prakticky nemožné se vyhnout. Pájení hliníku a jeho slitin je z tohoto důvodu velmi obtížné.
Uvedu zde způsob, jak se tomuto vyhnout a připravit povrch Al tak, že je možno provádět pájení i běžnými cín-olovo pájkami ap., jak je tomu např. u mědi a většiny slitin mědi.
Jde o způsob odstranit trvale vrstvičku oxidu Al z povrchu a nahradit ji spolehlivě difuzně přilnutou vrstvičkou stříbra. Po této úpravě se vlastnosti Al nezmění a pájení lze provádět kdykoliv po úpravě, neboť stříbro je za normálních okolností stálý kov.
Úprava se provádí použitím dusičnanu stříbrného, který se nanese v tenké vrstvě na povrch Al a předmět se zahřívá nad teplotu 444°C, nejlépe od 450 ° C až 550 °C kdy dochází k rozkladu AgNO3 na Ag a oxid dusíku. Oxid dusíku reaguje s Al2O3 na dusičnan hlinitý který se zároveň odpaří a na povrchu Al je vytvořena inter-difúzní vrstva stříbro - hliník. Hliník se stříbrem nevytváří žádné intermetalické (křehké) sloučeniny. Tato stříbro-hliník inter-difúzní vrstva zabraňuje reformaci povlaku oxidu hliníku. Jako výsledek, pájení lze provést později. Konvenční pájené spoje jsou potom na stříbro-hliníkové difúzní vrstvě povrchu. Typické pájky, jako jsou kadmium pájky, cín-olovo, zinkové pájky, atd., mohou být použity."
Stačí takhle?




stejne tak jako lze dnes z titanu, hliniku a dalsich kovu vytisknout veci, ktere 30let nebyl schopnej nikdo vyfrezovat, vysoustruzit, odlit....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 98, 99] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2944 | 26.4.2025 v 19:29 sirr |
malý tachometr načítá víc kilometrů... Yamaha TDR 125 | YamahaMartin36 | 3 | 4.2.2025 v 18:59 Smog_Phantom |
Yamaha tdr 125 belgarda manuál Yamaha TDR 125 | Jan0 | 3 | 1.12.2024 v 08:03 kokoška. |
Yamaha TDR motor Yamaha TDR 125 | Jan0 | 11 | 18.11.2024 v 19:52 pepe100 |
Dvoutakt nebo čtyřtakt 125cc v roce... Yamaha TDR 125 | DRotter | 23 | 26.8.2024 v 18:26 DRotter |