Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem
Zdravím borci. Hlavně bych se chtěl zeptat majitelů VN 900 Custom - na kolik hustíte pneu?
Ptám se asi blbě, protože v manuálu je přední 2,8 a zadní 2,0 (2,25 při zatížení). Ale.
Dneska jsem nechal dát na předek novu Bridgestonku E-max 80/90-21 a majitel pneuservisu (motorkář) se ptá kolik jí má nahustit. Já na to 2,8. a on - no to je nějak hodně, raději že se koukne. Vytáhnul pneu příručku se všema motorkama a u Kawasaki VN 900 Custom našel - předek 2,0 a zadek 2,8. Přesně obráceně než v manuálu. Příručka byla zánovní a vypadala dost sofistikovaně a servis man taky (nehrál si na mistra světa) a navíc přidal pár celkem rozumných argumentů.
Tak popravdě měl jsem na té měkčí gumě potom pocit lepší jízdy, ale to je fakt chyba v českým překladu manuálu?
Co na to odborná veřejnost?

1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

26.9.2016 v 19:42 | Nahoru | #1
v českém překladu ? Nejni nic jednoduššího než zkusit Anglickej.

1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2016 v 19:52 | Nahoru | #2
Dunlop uvádí předek 2.3 předek a 2,45 zadek, je lepší se orientovat dle výrobců pneu, většina jich má na stránkách osazovací tabulku dle typu pneu a moto včetně tlaků, na které se mají foukat...

Naposledy editováno 26.09.2016 19:53:10

1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

26.9.2016 v 19:59 | Nahoru | #3
Manuál pro pneu DUNLOP, říká pro VN900 custom: př.2,0/z.2,8

(reakce na) Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

26.9.2016 v 20:00 | Nahoru | #4
PETARDAK> já byl na stránkách dunlopmotorcycletires.com a teď si vyber

(reakce na) Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

26.9.2016 v 20:05 | Nahoru | #5
dewwil> ??? mám v ruce čerstvý orig. manuál DUNLOP-Fr. a VN900CUSTOM!!! říká 2,0/2,8 a jak píšeš "teď si vyber"...

(reakce na) Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

26.9.2016 v 20:11 | Nahoru | #6
BladeRider> Bohužel v anglikém manuálu je to stejné jako v českém (teď jsem koukal)- přesně naopak než píšou výrobci pneu

1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

26.9.2016 v 20:15 | Nahoru | #7
Dík chlapci, tak asi budu více věřit výrobcům pneu a pneuservismanovi než přepisovatelům manuálů a nechám předek na 2 a zadek 2,8

(reakce na) Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2016 v 20:20 | Nahoru | #8
ZdeněkZsP> Pro orientaci jsem kouk na HD-sportster-custom = podobná váha i výkon a hlavně má taky úzké př.kolo 21" a tam je to př.2,1/z.2,5 tak bych věřil tomu že v manuálech Kawy jsou př.-zad. prohozené...

A z vlastních letitých zkušeností, ta přední úzká "galuska" se vždycky fouká celkem málo, na těch 2,8 to při brzdění muselo furt pištět??!

Naposledy editováno 26.09.2016 20:22:26

4 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

26.9.2016 v 20:55 | Nahoru | #9
Na předím víc než vzadu , to je nějaká blamáž .

(reakce na) Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

27.9.2016 v 12:30 | Nahoru | #10

motovlk píše: Na předím víc než vzadu , to je nějaká blamáž .

moje řeč

(reakce na) Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

27.9.2016 v 13:13 | Nahoru | #11
motovlk: Už jsem se s tím setkal u Kawy LTD440. Ale Vulcany se foukají vzadu opravdu víc než vepředu a opravdu je lepší vycházet z tabulek výrobce pneu než výrobce moto, protože ten udává tlak víceméně pro pneumatiku z provovýroby. A pneu jiných výrobců mají odlšnou tuhost kostry, atd., takže občas potřebují tlaky dost odlišné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

27.9.2016 v 14:40 | Nahoru | #12

motovlk píše: Na předím víc než vzadu , to je nějaká blamáž .



Je to hoooodne OT, ale u race pneu je to bezna vec.
A sorry za vsuvku.

(reakce na) Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

27.9.2016 v 15:17 | Nahoru | #13

SLEEPER píše: Je to hoooodne OT, ale u race pneu je to bezna vec.
A sorry za vsuvku.

netušís proč tomu tak je?

Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

19.4.2021 v 20:27 | Nahoru | #14
Ahoj. Mám teda Classic verzi a taky je rozpor. Manuál říká gumy Bridgestone G721 a G722 a tlaky předek 2,0 a 2,25 vzadu. Jezdím ve dvou proto zadní tlak "when loaded" Přímo výrobce Bridgestone říká k daným gumám a mému motocyklu 2,3 a 2,8. Mám na těch gumách najeto 1700 km a zdá se mi, že se začínaj placatět, tak zkusím o víkendu nafoukat tak, jak říká Bridgestone.

(reakce na) Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

20.4.2021 v 08:25 | Nahoru | #15
držel bych se manuálu motorky než doporučení pneu.
koupil jsi pneu která byla na motorce namontovaná z výroby? edit: myslím samozřejmě typ.
Protože mě motorka měří tlaky a když je tam odchylka tak svítí kontrolka na budíku. Takže ať tam dám jakoukoliv jinou pneu musím dodržet tlak předepsanej v manuálu

Naposledy editováno 20.04.2021 08:32:22

Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

23.4.2021 v 11:18 | Nahoru | #16
Jj koupil jsem gumy dle manualu Kawasaki. Tlaky dle Bridgestone jsem vyzkousel a za me, je to nepouzitelny. Motorka je nepohodlna a nervozni. Dale budu foukat dle navodu Kawasaki, tedy 2,0 + 2,25 (jezdime ve dvou)

Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

23.4.2021 v 14:08 | Nahoru | #17
Nehustit pneu v souladu s manuálem výrobce motorky ? Co to má za logiku ? Dám jednoduchou úvahu (spíše otázku) a budu rád za srozumitelnou a kvalifikovaně zdůvodněnou odpověď. Odpovědi.......myslím si, slyšel jsem, kamarád říkal a pod.......nebrat.
Takže.....přece není možné hustit pneu dle doporučení výrobce pneumatiky, jestliže může být tato pneumatika jistého rozměru osazena na motorkách různých parametrů, především váhových.
Takže z toho vyplývá, řídit se údaji v manuálu výrobce motorky. Co ?
Já to tak dělám.

Naposledy editováno 23.04.2021 14:09:10

Tlaky v pneu - rozpor mezi manuálem a pneuservisem

23.4.2021 v 19:45 | Nahoru | #18
Dedousku, souhlasim s tebou, ale Bridgestone ma ty tlaky uvedeny primo pro VN900 classic, to jsou hodnoty primo na miru motorce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
poškodený stator Kawasaki VN 900 Classic, Kawasaki VN 900 Custom Rodny_King 18 24.9.2024 v 10:02 WartburgTourist
Kawasaki VN 900 1 rok stála a teď n... Kawasaki VN 900 Custom ZdeněkZsP 7 14.7.2024 v 09:21 Milos1
Teflonový sprej - na řemen Kawasaki VN 900 Custom riderr3 14 26.10.2023 v 21:58 riderr3
vyřazení spojkového spínače Kawasaki VN 900 Custom ZdeněkZsP 20 17.8.2023 v 21:05 crestik
Palivoměr Kawasaki VN 900 Custom OHO 14 14.4.2022 v 21:31 riderr3

TOPlist