Kvôli údržbe preferujem kardan alebo remeň ale reťazi sa tiež úplne nebránim.
Mám 183cm(dosť dlhé nohy) a 75kg, som "obmedzený" vodičákom A2.
Za všetky rady a postrehy vopred ďakujem
Co se tyce vysky a vahy jsme na tom stejne a zadny problem jsem nemel. Motorka diky kardanu skoro bezudrzbova. Jezdi skvele, poradni zatah V2, zvuk... jedine co mi chybelo byla sestka, ale na to se da zvyknout.
Je to taky velmi obratna motorka, nemel jsem s ni zadny problem. Po rozjeti zadnou vahu necitis a krasne se vodi ze stupacky na stupacku, kdyz chces. Za me muzu jedine doporucit.
Moc jsem na začátku chtěl Dragstara 1100, jízda na něm se mi líbila a líbí i teď, ale když jsem pak přesedl na jiné motorky, tak jsem zjistil, že fakt nic neumím a učil jsem se znovu. Jo projel jsem si na něm celou ČR, Alpy apod., jezdil a partou lidí kolem na vyjížďky, ale těm na naháčích jsem sotva stačil v zatáčkách a s těma na čoprech to byla nuda - jezdit kadlakadla kolem komína mě fakt nebavilo. Až budu mít nadbytek peněz, tak si zas nějaký cruiser koupím, do té doby preferuji raději aktivnější způsob jízdy.
Každopádně pokud tě to táhne ke cruiseru, tak si ho pořiď - motorka se musí v první řadě líbit majiteli a musí to být ta co chtěl. To že je na houby zjistí sám a pak si pořídí jinou
Ale, píšeš pohodovou jízdu pro mlaďocha. Pro pohodovou jízdu je cruiser vhodný. Pro ty co budou tvrdit opak, jedná se o naprosto jiný styl jízdy. A syn si koupil VN 800 v 18 letech a nechal si ji seškrtit.
Manipulace je horší jen na místě, jakmile se to rozjede, je to pohoda. Pro představu VN 800 má i moje manželka, 161 cm na 57 kg.
Spadnout nemusíš. Moje manželka dříve za sezonu spadla několikrát, vždy při zastavení. Prostě už ji neudržela v náklonu. Minulé 2 sezony bez ztráty kytičky. Ostatně i já jsem jednou upustil Dragstara těsně před barákem na cestě z dovolené.
Velká výhoda u cruiseru je nízké sedlo a nízko těžiště.
Ergonomicky je například VN 800 pro většího člověka než Dragstar 1100. Manželka má na VN 800 přešité sedlo, snížené a posunuté dopředu.
O řetěz se musíš dobře starat. Mazat a občas čistit. Špína se dá eliminovat suchým mazivem. Ovšem řemen je řemen.
Z uvedených bych volil VN 900.
Máš pravdu s tím, že cruiser má nízko těžiště ( i sedlo ) a proto ta hmotnost není tolik znát, jako na cendurech...
Já od začátku toužil po chopperu, ale tehdy jsem na něj ani náhodou nedosáhl...Začínal jsem klasicky na Jawách, MZ a z MZ 150 rovnou na CB 750.To byla stará, těžká a špatně ovladatelná motorka, která celkem jela.Nespadl jsem ani jednou.Nesmíš se toho bát, ale respekt je na místě!
Taky bych z tvého výběru šel do VN 900C!Potom Intruder 800C...(Já bych na začátek zvolil VT 600C,EN 500, nebo XV 535.Vím, není to cruiser, ale chopper...Ale nízká hmotnost a lepší ovladatelnost)
Pravdou ovšem je, že cruisery ( a choppery ) od Hondy jsou v dané kategorii asi nejovladatelnější a asi nejvíc vstřícné pro uživatele, tím víc pro začátečníky ( na úkor určitého žádoucího charakteru )!
Jak píše -zdenda-, tak i já mám podobné poznatky..Choppery mého mládí (VN 750, VS 1400) měly celkem volnost v náklonu dobrou, nicméně brzdy a tuhost rámu odpovídaly kategorii( vlní se a nebrzdí )...jezdíval jsem v chopper/cruiser partě a tam to člověk ani nepozná , ale jak jede s někým , kdo brzdí a zatáčí (klopí ), tak ho to začne omezovat ...
Moje nynější motorka splňuje požadavky na vzhled, charisma, kategorii, kardan, V2 vzduch, a současně se nevlní(upravený rám sportovního modelu se sériově montovaným tlumičem řízení) a brzdí (zlatá Bremba v duálu s pancéřovými hadicemi v základu )...Takže není až tak pravda, že je to "všechno stejný"
Tak šťastnou ruku při výběru a pohodu v sedle vysněné motorky
Naposledy editováno 09.10.2016 14:36:59
1 reakcí na tento příspěvek Výber prvej motorky- cruiser
Pak jsem přesedlal na Horneta. Nechápu ty řeči učit se od znovu... Prostě jsem na něj sedl a jezdil, neměl jsem s tím žádný problém... žádné špatné návyky (až na to že musím dát nohy pod sebe a ne dopředu - otázka zvyku 5min jízdy) jsem nepozoroval. Samozřejmě, že ze mě nebyl Valentino po hodině ježdění... každá motorka je v něčem jiná a pokud má člověk pud sebezáchovy, tak si na ni musí první zvyknout..
Co jsem se vyblbnul na Hornetu, šel bych do něj klidně zpátky, protože létat ve vysokých otáčkách mě už nějak přešlo.
Za mě - moc nepřemýšlej, vem co se ti líbí a nějaké řeči typu že cruiser 600 není opravdová motorka a že na ní nezískáš nějaké správné moto návyky neřeš. Kdybych začínal znovu, udělal bych to stejně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výber prvej motorky- cruiser
To proto, že když se jede na společnou vyjížďku, tak nejpomalejší jede jako první
1 reakcí na tento příspěvek Výber prvej motorky- cruiser
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výber prvej motorky- cruiser
Juro27 píše: Všetkým ďakujem za cenné rady, premyslím si to, ale každopádne horúcim favoritom je vulcan 900 classic.
Budeš spokojený. Je to výborný stroj. Hodně štěstí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výber prvej motorky- cruiser
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
poškodený stator Kawasaki VN 900 Classic, Kawasaki VN 900 Custom | Rodny_King | 18 | 24.9.2024 v 10:02 WartburgTourist |
Převoz motorky Kawasaki VN 900 Classic | Redak105 | 9 | 15.9.2024 v 11:03 MMARTINK |
Nejlepsi cesta do Spanelska Kawasaki VN 900 Classic | Redak105 | 16 | 15.9.2024 v 10:52 xlynx |
Start vn900 Kawasaki VN 900 Classic | Jirka_VN900 | 4 | 10.9.2024 v 10:31 Redak105 |
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit | Dovi | 210 | 19.5.2024 v 08:32 HANOJ |