sezóna skončila, tak je na čase hraní si s motorkou, jsem punťa, tak to chci mít vše v richtiku, asi jako většina z nás, co jezdí pro radost, ne?
Mám luxusně fungujícího Fároše 954ku 02, ale znáte co, pořád mi šťourá něco v hlavě, jestli by to nemohlo být lepší...
Tak otázka zní, má cenu se štourat v zadním tlumiči a nechat ho zrepasovat? Vidle se dělají běžně, ale tlumiče ne, takže je tam 14 let bez servisu a to mi docela trápí.
Tak se chci zeptat zkušenějších jedinců, jestli je to dobrý nápad, nebo blbý nápad, nebo jaký je to vlastně nápad...
Předem děkuji za hodnotné příspěvky
Naposledy editováno 10.11.2016 20:52:30
1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
sranda na týchto tlmičoch je to, že majiteľ si degradáciu ani veľmi nevšimne, lebo je to pozvolný proces (teda pokiaľ to nezohneš okolo stromu). Potom tlmič vymení a čuduje sa čo sa deje, obrovská skoková zmena.
1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
..Roko.. píše: . To čím tě asi nepotěším je, že to asi repasovat nepůjde , protože mám pocit, že jsou ty fabrické tlumiče "nerozebíratelné ".
U nás to dělají, i když asi hlavně myslí bahňáky.
Moto Beran
Jestliže rozebiratelný není (na vstupu pístnice do těla tlumiče není víko), je třeba odříznout víko a vytvořit závitovou matici (čímž se tlumič stane rozebiratelným pro případné pozdější opravy). Cena je v tomto případě o něco vyšší a to cca 2 290,- Kč.
Jestli je to trba ne nebo ne, to sam nevim. Nevim jak to jezdilo od novoty. U auta si clovek taky mysli ze je to OK, pak si tam da novou sadu a i kdyz se treba nevyrovna puvodni kvalite OEM dilu, tak je to najednou jine auto... Motorka sice nejezdi v soli a spine (vetsinou ), ale zase 15let na nasich cestach, to tam asi v Japonsku ani nestihli nasimulovat
Naposledy editováno 04.11.2016 08:32:24
Pokud bys chtel trosku si polepsit kup jinej tlumic je to rozdil jak krava kor na silnici
Naposledy editováno 04.11.2016 10:34:47
Jak ti už kluci zmínili, nejlevnější je repas. Já bych začal na tom, pokud by ti to i tak přišlo špatný (což ani omylem), máš možnost dražšího upgradu
1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
jetam píše: Dr.fík> na supersport bych spis dal linearni :)
Jestli je tlumič nastavitelnej, tak lineární, jinak progresivní. Plus pokud chce "jen" jezdit silnici, tak taky progresivní
1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
Repas tedy nejspis udelat necham, mel jsem pred timhle vlaknem vyhlidnuty Prochymoto a jeste jednu firmu, kde jsem se docetl, ze umi i ty nerozebiratelne. Ale spis jsem se bal, aby tam neumeli spis neco posrat a aby vedeli, kolik ceho tam dat (olej, tlak v expance)...co? Jsem na tohle dost paranoidni
Nad Öhlins apod jsem pomyslel taky, ale to je ukrutna raketa... to uz bych radsi pomalu setril na litra 08+.
Stev: Zajimava myslenka covece, byl by odkaz?
Nejpravdepodobnejsi je repas zadku, coz je cca 1500 + material. Kdyz bych se chtel trochu vic rozsoupnout, dal bych i nove pruziny rovnou dopredu , otazka jestli dopredu original, ale asi spis od vyrobce, ktery dokaze udelat predek i zadek, protoze origo pruzinu nekoupim - to bohuzel nelze. Zase mam oboje kompletne stavitelne, takze se to doladi... premyslim nahlas.
Jestli progresivni je otazka do pranice, protoze jezdim vetsinou sam a planuji okruhy, ale zase nejvic toho najezdim na silnici a obcas jezdim ve dvou a nemam problem ani ted s utahanejma linearnima. :) Zadek mam tri stupne od maxima...
Naposledy editováno 05.12.2016 11:35:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
Krejza píše: Jestli je tlumič nastavitelnej, tak lineární, jinak progresivní. Plus pokud chce "jen" jezdit silnici, tak taky progresivní
proc progresivni? jakou souvislost ma v tomhle pripade nastavitelnost tlumice? btw progresivita je tam pritomna uz prepakovanim - progresivni pruzinou taky muze clovek docilit toho ze tlumic pak vyuziva jen pul zdvihu - vim ze je spousta lidi co ma radost, kdyz motorka skace jako koza, protoze tlumice jako skala jsou vic racing, ale pak si je namaze na chleba typek na dominatoru a na mitaskach no a nebo na versysu
Jarda89 píše: Děkuji chlapi za super diskuzi, je to dost nad ocekavani!
Repas tedy udelat necham, mel jsem pred timhle vlaknem vyhlidnuty Prochymoto a jeste jednu firmu, kde jsem se docetl, ze umi i ty nerozebiratelne. Ale spis jsem se bal, aby tam neumeli spis neco posrat a aby vedeli, kolik ceho tam dat (olej, tlak v expance)...co? Ksem na tohle dost paranoidni
Nad Öhlins apod jsem myslel taky, ale to je ukrutna raketa... to uz bych radsi pomalu setril na litra 08+.
Stev: Zajimava myslenka covece, byl by odkaz?
Nejpravdepodobnejsi je repas zadku, coz je cca 1500. Kdyz bych se chtel trochu vic rozsoupnout, dal bych i nove pruziny rovnou dopredu , otazka jestli dopredu original, ale asi spis od vyrobce, ktery dokaze udelat predek i zadek, protoze origo pruzinu nekoupim, zase mam oboje kompletne stavitelne, takze se to doladi... premyslim nahlas.
Jestli progresivni je otazka do pranice, protoze jezdim vetsinou sam a planuji okruhy, ale zase nejvic toho najezdim na silnici a obcas jezdim ve dvou a nemam problem ani ted s utahanejma linearnima. :) Zadek mam tri stupne od maxima...
v tlumici zadna veda neni, takze toho ze ti to odbornik zkurvi bych se nebal. racetech, ktech a dalsi delaji vnitrnosti do tlumicu - obvykle jde o "valves" = tzn high speed tlumici obvody, ale i jehly pro low speed, zvyseni zdvihu (omezeni funkce hydraulickeho dorazu) atd...
assassin píše: proc progresivni? jakou souvislost ma v tomhle pripade nastavitelnost tlumice? btw progresivita je tam pritomna uz prepakovanim - progresivni pruzinou taky muze clovek docilit toho ze tlumic pak vyuziva jen pul zdvihu - vim ze je spousta lidi co ma radost, kdyz motorka skace jako koza, protoze tlumice jako skala jsou vic racing, ale pak si je namaze na chleba typek na dominatoru a na mitaskach no a nebo na versysu
To je pravda, na progresi díky přepákování se asi dost zapomíná, v případě, že je to napřímo je to něco jiného, na to Krejza asi nepomyslel. Ale třeba u vidlic to smysl má, zejména pokud nejsou nastavitelné a často se střídá zatížení.
Dala by se zvažovat kombinace předek progresivní a zadek samo lineární. Ale výrobce dal lineární, na ostrej sport jsou lepší lineární a na svižný výlety ve dvou to stačí jak to je teď. Takže nebudu moc špekulovat a až zkouknu jak je předek nastavenej, zatím to nebylo potřeba řešit, tak uvidím. Teď to chodí pěkně stejně vpředu i vzadu (zadek byl tři stupně od maxima na pružině), když kamarád 130kg pořádně zamačkal za nádrží.
Podvozek mě nikdy nezradil ani při největší kudle, co umim (spíš bych chtěl přizvednout stupačky trochu, ale zase nevím, čím bych si škrtnul dál, raději stupačka, než třeba řadička... ), jenom jsem povolil na max vyšponovaný předpětí centrálu, protože to bylo dost tvrdý a nebylo to příjemný.
Ale pokud je teď předek na max, (zadek při koupi byl) tak by to možná sneslo nový pružiny - originály přijdou bratru na 4300 bez DPH, žádnej tvrďoch to není a jediný co řeším, je že když občas brzdím do vracáků na krev, že jde prdel chvílema do luftu i trošku, tak mi jakoby plave malinko předek - buď už je na hraně gripu guma, nebo je předek měkkej a jak jde k dorazu tak to malinko trácí kontakt se silnicí, což je asi pravděpodobnější. Ale otázka, jestli tomu něco pomůže při takový jízdě.
1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
Ja s odstupem casu vedet ze si tu moto nakonec nechám kupuju novy tlumiče ne ze by tlumic s novou pruzinou fungoval spatne ale na nejaky lepsi tlumiče novy to nema
Na to moje ježdění to stačí, možná dám do vidlic při příští repasy už nový pouzdra, ale zadej je prý netknutej, bez vůlí, tak se do toho nebudu s....motorka má i tak na víc než já.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suchotavy zvuk spojky Honda CBR 954RR Fireblade | henobart | 3 | 21.6.2024 v 06:22 t_freedom |
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade | Rob7802 | 24 | 16.8.2023 v 10:15 Rob7802 |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... | PůlPlyn | 2 | 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn |