Ať se daří.
Od 17ti jsem měl asi 10let 639tku a slapala bez problémů.
Háčky a čárky omluvte mobil je mobil
Nejlepší východisko z tohoto výběru je 639 a úprava na plovoucí kotouč ze 640/487,4 citlivost velmi dobrá, účinek citelně lepší než origo 639 brzda a pro lehkou čízu až předimenzovaná, pro otylou jawu skutečně dostatečná a vyhovující i pro svižnější styl...
2 reakcí na tento příspěvek Brzdy Jawa 350 639. - 638??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy Jawa 350 639. - 638??
Ten kotouč brzdí výrazně lépe jak buben (dvouklíč).
Běžně jezdím střídavě na J 634 s bubnem a J 640 s velkým kotoučem z 650 s originál brzdičem Brembo (místo nekvalitní kopie KBX) a destičkami Goldfren S3 (pozor, nezaměňovat s dnešní brzdou, používanou například na J 634 NEW, ta je trochu jiná).
Jak je zde uvedeno, buben také není tak špatný, ale s tímto kotoučem to nejde moc srovnat. Tento kotouč brzdí o poznání lépe (vysvětlení je jednoduché, stejná brzda je i na BMW F 650, Hondě CB 500 apod.) a není takový problém, udělat tuto přestavbu i na původní vidlici a původní náboj kola. Vezme-li se původní náboj na plovoucí kotouč, chce to nechat akorát přerovnat dosedací plochu kotouče (pevný kotouč jinak bude nejspíše házet) a na vidlici odfrézovat držák brzdiče z původních 18 mm na 11 mm (jestli si dobře pamatuji - Jawa to tak také dělala na původních březnických vidlicích) a brzdič namontovat přes mezikus, který Jawa také dodávala. Brzda se pak chová lépe nejen z hlediska celkového brzdného účinku a nástupu brzdění (hydraulický převod), ale hlavně se mi jí zatím nepodařilo uhřát při jízdě z hor dolů (narozdíl od bubnů).
A nesmí chybět moje poznámka na konec:
Kdysi jsem jezdil i na originál 639 a tam je fakt, že ten kotouč byl s bubnem srovnatelný. Pak jsem skokově přeskočil na plovoucí kotouč a tam ta změna byla znát. Přisuzuju to konstrukci s pevným kotoučem, pevným brzdičem a originálně destičkami podloženými vymezovacími pružnými vložkami... nicméně po výměně náboje kola (na pevný kotouč má centráž a je v místě uchycení užší) a kotouče se toto nechá udělat i na J 639 a dělá se to, protože sehnat pevný kotouč jako ND je prakticky nemožné.
K dosažení brzdného účinku jsme se snažili ještě dále dopomoci za využití všelijakých "opičích kapek" - jako např. kalafunou. Už ani nevím, ale myslím, že nějaké zlepšení se dostavilo.
1 reakcí na tento příspěvek Brzdy Jawa 350 639. - 638??
tahle motorka rozhodně není na nějaké blbnutí,ty brzdy jsou na hovno obě,navíc jak už se tady psalo,tak se ta vidlice kroutí,celkově podvozek bídný.... a pokud se vyloženě pravidlně nesjíždí klesání 1000 m ,tak je to v klidu.
tahle motorka je spíše o pohodové jízdě,ono to ani rychle jen neumí.....
spíše bych vybíral podle aktuálního stavu,jestli model 638,nebo 639 bych neřešil i tak nebude úplně snadné koupit hezký kousek-pokud nechceš dělat GO všeho.....
jinak pro mně osobně rozhodně motorka s koulema,za jawkou se vždy otočím a i když je to samozřejmě nesmysl,tak se mi zdá lepší,než adekvátní "křápy" japonského původu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy Jawa 350 639. - 638??
To je fakt = dnes, když našlápnu tu sérii náhodných výbuchů dvouválce, křením se přitom jako měsíček!
Oni ty dvoutakty pomalu mizí a jak mizí - tak potom uchu lahodí, když něco podobného --- důvěrně známého ---- ale už téměř vymizeného --- člověk zase slyší.
1 reakcí na tento příspěvek Brzdy Jawa 350 639. - 638??
Franky píše: Dolph-cz>
To je fakt = dnes, když našlápnu tu sérii náhodných výbuchů dvouválce, křením se přitom jako měsíček!
Oni ty dvoutakty pomalu mizí a jak mizí - tak potom uchu lahodí, když něco podobného --- důvěrně známého ---- ale už téměř vymizeného --- člověk zase slyší.
expert217 píše: Za mě: Pokud jezdíš na kochačku a nejsi okruhový zvíře ber buben. Díly seženeš ještě hodně dlouho. Udržba, jednoduchá a nenáročná. Nevýhoda: špatná dávkovatelnost (lanko a ostatní díly pruží). Kotouč: Po koupi je nutná GO celého systému. Brzdovka naruší gumové díly, které nabydou a znemožní pohyb pístků ve třmenu. Navíc gumové díly se velice obtížně shánějí. Dále je nutné jednou ročně měnit brzdovou kapalinu a to ne žádnou 80kč/0,5l. Potom by si mohl generálkovat co 2 roky. Destičky se sjedou většinou za sezonu max 2. Je náročnější na seřízení a odvzdušnění. Odměna: Dávkovatelnost, slušný účinek (v 60km/h s Metzelerkama blokne kolo). Záleží jenom na tobě, jak seš zručný a co preferuješ.
Přesně tak.. Lépe to napsat nelze. Sucháč ví proč jede s bubnem.
Ja by som bol rád, že ešte vôbec sa dá zohnat 350ka. Ak je v dobrom stave, máš to jedno, ber ! Osobne mám 639, na pohodovú jazdu doštičky vydržia aj viac ako sezónu. A gumičky a fitingy a neviemčo som zohnal od Fichtlkramek.cz - oporúčam...
Potom daj fotku, ako si sa rozhodol !
Prajem vela štastných náhodných výbuchov
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 | HaaS | 33 | 23.9.2024 v 11:55 Nukin |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |