Téma: Motobaterie - oživení
Zdravím vespolek...
Nějak jsem tento typ zimy neočekával a vyflákl jsem se jak vždy na vyndání baterek ze všech motorek a skůtrů.. Takže někdy před měsícem jsem v dvacetistupňovém mrazu šel zkontrolovat stroje a pouze dva byly ochotni rozsvítit kontrolky a točit motorem... Ostatní mrtvo, že ani displeje nenaběhly..
Takže 1x gel a 1x klasika jsou OK a netřeba je řešit...
2x klasika byly mrtvé a vzhledem k tomu, že se stejně blížil čas jejich výměny - rozhodl jsem je obětovat..
Takže 1x velká 17Ah kapalinová Yuasa (výroba 2014) z BMW totálně zamrzlá, po odšpuntování jeden velký kus ledu.. Po zahřátí a rozmrznutí naběhlo cca 10V.. Baterii jsem několikrát dobil jak rychlonabíjením, tak malým konstantním proudem. Vybíjel jsem jí pomalu přes 20W odpor i rychle přes 100A zatěřový měřák... Současný stav je takový, že při 100A zátěži klesne na 10V a je schopná cca 1 minutu držet napětí... Ideální stav by byl spíše kolem 11V.. Mám tu profi diagnostiku baterek a její vnitřní odpor je zvýšený zhruba o 30% procent nad ideálem.. Měl jsem jí týden připojenou na pulzním desulfikátoru, ale zlepšení nijak nepozoruju... Nicméně netrpí na samovybíjení a při nabíjení nijak zvlášť neplynuje.. Smířit se se stavem, nebo zkusit ještě třeba výměnu elektrolytu???
Další pán na holení je kapalinová Exide 9Ah (výroba 2016)... Tuto baterii jsem koupil se skůtrem, ovšem původní majitel zatajil vadný regulátor napětí a vyndal kontrolku diagnostiky, takže než jsem dojel domů, tak jsem jí uvařil a byla takřka vadná.. Vdržela jeden start a sloužila spíše jako vyrovnávač napětí při opravě skůtru.. Samozřejmě zamrzlá na kost.. Rozmražená.. Dobitá.. Nevím jak je to možné, ale to zamrznutí jí spíše opravilo... Baterka sice není 100%, ale při 100A udrží 10V (což je při této kapacitě OK), má zvýšený vnitřní odpor, ale desulfikátorem jsem do dohnal do použitelného stavu.. Drží napětí, nepřehřívá se při nabíjení... Co ovšem se mi nezdá, že při nabíjení dost plynuje... Vyměnit elektrolyt, nebo prostě jí nechat plynovat... Plynuje i při dobíjení malým proudem 1A..
Poslední je AGM baterie FIAMM z roku 2015.. Tahle baterie byla před uskladněním moto narozdíl od dvou předchozích 100% dobitá... Skůtr na vybíjení nikdy netrpěl a přesto baterka zcela mrtvá... Při nabíjení rychle stoupalo napětí, takže nabíječka se nemohla rozhodnout, jesli je baterie nabitá, nebo nabíjí (nešlo ukončit cyklus).. Při 100A zátěži spadla na 4V, ale kupodivu byla schopná držet napětí neomezeně dlouho... Při vybíjení se přehříval druhý článek a po otevření krytu "do not open" z něho šel smrádeček a kouř/pára.. Diagnostika vnitřního odporu odmítala věřit že že mám připojenou baterku, nebo hodila hodnotu 10x menší než by měla být... Desulfikátor odmítal spolupracovat, kvůlu poklesům napětí... Co mě ovšem zarazilo, že články byly suché.. ano jedná se o agm baterii, kde je elektrolyt ve skelné vatě, ale prostě byla suchá až podezřele moc... takže jsem jí dával pít kyselinu a postupně se vsakovala.. Pak jsem se na ní vyfláknul, protože to nemělo účinek a po týdnu jsem jí chtěl zkusit a najendou je z ní "nová" baterie... vše funguje jak má a paremetry jsou opravdu nové baterie...Našel jsem starou mrtvou jinou AGM baterii a v ní je nad články cca 1mm tekutého elektrolytu... Takže otázka zní... má být AGM suchá, nebo tam má být loužička elektrolytu?? A pokud ano, tak kam zmizela???
Sorry za elaborát, ale je dlouhá zima - předpokládám že chápete.. Kdybych to zjistil až na jaře, baterky bych koupil nové... Ale motorky spí a já se nudím, tak jim dávám šanci..
Díky za názory..
Nějak jsem tento typ zimy neočekával a vyflákl jsem se jak vždy na vyndání baterek ze všech motorek a skůtrů.. Takže někdy před měsícem jsem v dvacetistupňovém mrazu šel zkontrolovat stroje a pouze dva byly ochotni rozsvítit kontrolky a točit motorem... Ostatní mrtvo, že ani displeje nenaběhly..
Takže 1x gel a 1x klasika jsou OK a netřeba je řešit...
2x klasika byly mrtvé a vzhledem k tomu, že se stejně blížil čas jejich výměny - rozhodl jsem je obětovat..
Takže 1x velká 17Ah kapalinová Yuasa (výroba 2014) z BMW totálně zamrzlá, po odšpuntování jeden velký kus ledu.. Po zahřátí a rozmrznutí naběhlo cca 10V.. Baterii jsem několikrát dobil jak rychlonabíjením, tak malým konstantním proudem. Vybíjel jsem jí pomalu přes 20W odpor i rychle přes 100A zatěřový měřák... Současný stav je takový, že při 100A zátěži klesne na 10V a je schopná cca 1 minutu držet napětí... Ideální stav by byl spíše kolem 11V.. Mám tu profi diagnostiku baterek a její vnitřní odpor je zvýšený zhruba o 30% procent nad ideálem.. Měl jsem jí týden připojenou na pulzním desulfikátoru, ale zlepšení nijak nepozoruju... Nicméně netrpí na samovybíjení a při nabíjení nijak zvlášť neplynuje.. Smířit se se stavem, nebo zkusit ještě třeba výměnu elektrolytu???
Další pán na holení je kapalinová Exide 9Ah (výroba 2016)... Tuto baterii jsem koupil se skůtrem, ovšem původní majitel zatajil vadný regulátor napětí a vyndal kontrolku diagnostiky, takže než jsem dojel domů, tak jsem jí uvařil a byla takřka vadná.. Vdržela jeden start a sloužila spíše jako vyrovnávač napětí při opravě skůtru.. Samozřejmě zamrzlá na kost.. Rozmražená.. Dobitá.. Nevím jak je to možné, ale to zamrznutí jí spíše opravilo... Baterka sice není 100%, ale při 100A udrží 10V (což je při této kapacitě OK), má zvýšený vnitřní odpor, ale desulfikátorem jsem do dohnal do použitelného stavu.. Drží napětí, nepřehřívá se při nabíjení... Co ovšem se mi nezdá, že při nabíjení dost plynuje... Vyměnit elektrolyt, nebo prostě jí nechat plynovat... Plynuje i při dobíjení malým proudem 1A..
Poslední je AGM baterie FIAMM z roku 2015.. Tahle baterie byla před uskladněním moto narozdíl od dvou předchozích 100% dobitá... Skůtr na vybíjení nikdy netrpěl a přesto baterka zcela mrtvá... Při nabíjení rychle stoupalo napětí, takže nabíječka se nemohla rozhodnout, jesli je baterie nabitá, nebo nabíjí (nešlo ukončit cyklus).. Při 100A zátěži spadla na 4V, ale kupodivu byla schopná držet napětí neomezeně dlouho... Při vybíjení se přehříval druhý článek a po otevření krytu "do not open" z něho šel smrádeček a kouř/pára.. Diagnostika vnitřního odporu odmítala věřit že že mám připojenou baterku, nebo hodila hodnotu 10x menší než by měla být... Desulfikátor odmítal spolupracovat, kvůlu poklesům napětí... Co mě ovšem zarazilo, že články byly suché.. ano jedná se o agm baterii, kde je elektrolyt ve skelné vatě, ale prostě byla suchá až podezřele moc... takže jsem jí dával pít kyselinu a postupně se vsakovala.. Pak jsem se na ní vyfláknul, protože to nemělo účinek a po týdnu jsem jí chtěl zkusit a najendou je z ní "nová" baterie... vše funguje jak má a paremetry jsou opravdu nové baterie...Našel jsem starou mrtvou jinou AGM baterii a v ní je nad články cca 1mm tekutého elektrolytu... Takže otázka zní... má být AGM suchá, nebo tam má být loužička elektrolytu?? A pokud ano, tak kam zmizela???
Sorry za elaborát, ale je dlouhá zima - předpokládám že chápete.. Kdybych to zjistil až na jaře, baterky bych koupil nové... Ale motorky spí a já se nudím, tak jim dávám šanci..
Díky za názory..
1 reakcí na tento příspěvek Motobaterie - oživení
Kde jsi ty baterie měl?Elektrolyt zamrzá cca při -35°C.
1 reakcí na tento příspěvek Motobaterie - oživení
je to marný boj.. 10 v je málo je v čudu článek-každý má 2v vyhodit a na jaře koupit nové

ja1 -samozřejmě těch 10V je při proudu 100A přes zátěžový měřič.. naprázdno 12,4-12,7.. Podle tabulek by mělo být při zátěži o pár desetin víc.. ale zase né o tolik..
SVSkritek - U těch dvou jsem si vědom, že jsem debil a že jsem je měl před zimou dobít... ale vyloženě vybité nebyly.. Ta jedna mě překvapila.. Ta AGM nabitá byla...
SVSkritek - U těch dvou jsem si vědom, že jsem debil a že jsem je měl před zimou dobít... ale vyloženě vybité nebyly.. Ta jedna mě překvapila.. Ta AGM nabitá byla...
1 reakcí na tento příspěvek Motobaterie - oživení
Ty baterky jsou hajzlu. Zamrznutím došlo k totálnímu porušení a deformaci všeho důležitého v baterii a potřebnej proud a kapacitu už stejně mít nebudeš. Jen takhle riskuješ průser za provozu... Vyhodit a koupit nový!
PS: Hluboce vybitá baterie zamrzá už při teplotě těsně pod nulou...
PS: Hluboce vybitá baterie zamrzá už při teplotě těsně pod nulou...
macmanCZ>
95% lidí zde na fóru nepochopilo,nebo nepochopilo zcela o čem tady vlastně píšeš,takže nečekej radu co dál
ono ani moc není co radit,teoreticky jsi ji prověřil velmi dobře jak je na tom ta baterka doopravdy se stejně ukáže až v praxi.....
EDIT: to kdyby jsi řešil malé péro,tak tady máš ještě dnes 10 stran.
Naposledy editováno 10.02.2017 11:17:24
95% lidí zde na fóru nepochopilo,nebo nepochopilo zcela o čem tady vlastně píšeš,takže nečekej radu co dál

ono ani moc není co radit,teoreticky jsi ji prověřil velmi dobře jak je na tom ta baterka doopravdy se stejně ukáže až v praxi.....
EDIT: to kdyby jsi řešil malé péro,tak tady máš ještě dnes 10 stran.
Naposledy editováno 10.02.2017 11:17:24
Vybavení mám jako pozůstatek doby, kdy jsem opravoval elektroniku.. Bohužel jsem se zabýval záložními zdroji UPS, takže mé vybavení není moc vhodné až ná zátěžáky na větší baterie... Takže s těmi 150Ah baterky bych mo kouzlit nedokázal...
Jako zdroj konstantního nabíjecího proudu používám klasický laboratorní zdroj 0-30V 0-5A.. Můžu díky němu nabíjet i 1/100C - což by mělo pomoct při delsufikaci.
Desulfikátor mám made in china, kde dává až 2A impulzy se špičkou 100V při frekvenci 100kHz.. Věř ale číňánům...
Pak tady mám nabíječku Optimate 5, která umí desulfikovat a oživovat, ale moc jí nevěřím, koukal jsem osciloskopem co z ní leze a spíše to vypadá na marketingovej klam.
Standardně nabíjím nabíječkama NOCO Genius G1100, která mají šetrné režimy pro AGM, GEL a umí i Li-Ion. Na rychlodobíjení mám velkou 14A mrchu s pulzním dobíjením AGM (hlídá pečlivě max. nabíjecí napětí) typ nevím, manželka jí má v autě...
Na diagnostiku baterek používám chytrou věcičku ELK-BLT Mhos Meter, která dokáže zjistit vnitřní odpor baterie bez ohledu, zda je baterie nabitá, nebo vybitá.. Během pár vteřin mi zjistí stav jakékoliv aku do 25Ah..
Na zátěžový test mám měřák se 100A zátěží (topí to lépe než přímotop) a pak tady mám ještě plynule regulovatelný uhlíkový zátěžový měřič 0-500A, kde mohu vybíjet aku libovolným proudem a přitom zjišťovat průběh napětí..
Co mi ovšem chybí a rád bych dnes ještě dokoupil je hustoměr.. ten nemám..
Jako zdroj konstantního nabíjecího proudu používám klasický laboratorní zdroj 0-30V 0-5A.. Můžu díky němu nabíjet i 1/100C - což by mělo pomoct při delsufikaci.
Desulfikátor mám made in china, kde dává až 2A impulzy se špičkou 100V při frekvenci 100kHz.. Věř ale číňánům...
Pak tady mám nabíječku Optimate 5, která umí desulfikovat a oživovat, ale moc jí nevěřím, koukal jsem osciloskopem co z ní leze a spíše to vypadá na marketingovej klam.
Standardně nabíjím nabíječkama NOCO Genius G1100, která mají šetrné režimy pro AGM, GEL a umí i Li-Ion. Na rychlodobíjení mám velkou 14A mrchu s pulzním dobíjením AGM (hlídá pečlivě max. nabíjecí napětí) typ nevím, manželka jí má v autě...
Na diagnostiku baterek používám chytrou věcičku ELK-BLT Mhos Meter, která dokáže zjistit vnitřní odpor baterie bez ohledu, zda je baterie nabitá, nebo vybitá.. Během pár vteřin mi zjistí stav jakékoliv aku do 25Ah..
Na zátěžový test mám měřák se 100A zátěží (topí to lépe než přímotop) a pak tady mám ještě plynule regulovatelný uhlíkový zátěžový měřič 0-500A, kde mohu vybíjet aku libovolným proudem a přitom zjišťovat průběh napětí..
Co mi ovšem chybí a rád bych dnes ještě dokoupil je hustoměr.. ten nemám..

Zajímavej pokus
Ten desulfohentobazmek mě docela zajímá, maj to na aliexpresu?
Jinak mám doma baterku, kterou jsem v roce 2007 koupil s ojetou motorkou (a už tehdá byla viditelně několik let stará) a postupně sloužila jako "dočasná". Tušim 9 Ah, docela dlouho jsem z ní startoval dvouvál se slabým dobíjením, nějakej čas jsem si z ní svítil v garáži nebo jí poháněl tříkolku, akuvrtačku, prostě děvka pro všechno
Dodnes žije, zajímalo by mě, jestli se dá nějak snadno zjistit, v jaký je kondici. Docela by mě to zajímalo, když všude kolem sebe slýchám jak "baterky už nejsou co bejvaly".

Ten desulfohentobazmek mě docela zajímá, maj to na aliexpresu?

Jinak mám doma baterku, kterou jsem v roce 2007 koupil s ojetou motorkou (a už tehdá byla viditelně několik let stará) a postupně sloužila jako "dočasná". Tušim 9 Ah, docela dlouho jsem z ní startoval dvouvál se slabým dobíjením, nějakej čas jsem si z ní svítil v garáži nebo jí poháněl tříkolku, akuvrtačku, prostě děvka pro všechno

1 reakcí na tento příspěvek Motobaterie - oživení
Samozřejmě...
Koupil jsem ho sice na eBay, ale je to tenhle:
aliexpress
Za 500,- se na pokusy vyplatí...

aliexpress
Za 500,- se na pokusy vyplatí...
Jsou aku tvoje?
No problem, pouzival bych je vesele az do smrti.
Az na ti zmrznuti nevidim problem.
Ta posledni vypada, ze byla spatne naplnena.
Jinak pokud ma aku moc sulfatu, vymena elektrolytu ji jedine zabije.
Nejlepe se rozpousti v destlilce, z ktere se stava nabijenim kyslelina.
Jsou aku pro zakazniky? Vymenit.
No problem, pouzival bych je vesele az do smrti.
Az na ti zmrznuti nevidim problem.
Ta posledni vypada, ze byla spatne naplnena.
Jinak pokud ma aku moc sulfatu, vymena elektrolytu ji jedine zabije.
Nejlepe se rozpousti v destlilce, z ktere se stava nabijenim kyslelina.
Jsou aku pro zakazniky? Vymenit.
1 reakcí na tento příspěvek Motobaterie - oživení
Nikde problem neni. 14.7 pri proudu 30mA nepovazuj za problem...
Jurawood> ...asi jo,je to uz to udrzovaci.Vyleze to pozvolna na tech 14,7 ,tam je to hodinu pak to sleti na 12,8 a pak zase pozvolna na 14,7...jenom je mi divny ,ze ostatni baterky mely jinej průběh....e: je teda dvakrat vetsi nez z japoncu 20Ah 
Naposledy editováno 25.04.2017 18:36:20

Naposledy editováno 25.04.2017 18:36:20
Teď jsem teprve pochopil... no koncové napětí by se měnit s použitou aku nemělo, to je minimálně divné. Ale asi bych to neřešil...
Já mám těch lídlů asi 5, stará chodí na 13,8V, novější na 14,7 a ta nejnovější myslím na 14,4V
Naposledy editováno 25.04.2017 22:28:38
Já mám těch lídlů asi 5, stará chodí na 13,8V, novější na 14,7 a ta nejnovější myslím na 14,4V
Naposledy editováno 25.04.2017 22:28:38
Tak všechny AKU dle očekávání velmi brzy zkolabovaly.. Takže objednal jsem 4 nové baterie a už tu mám zase problém... 
Dvě malé baterie do skůtrů byly hned po nalití nabité a moto naskočila na brnknutí... Je fakt že venku bylo teplíčko... Pro jistotu jsem napojil nabíječku a takřka ihned 100%...
Dneska jsem naplnil dvě velké baterie.. a po 10 minutách jen cvaklo relé startu a na baterkách bylo 10V.. Když ani po půl hodině ne nevzpamatovaly, napojl jsem nabíječku a ta za chvíli taky nahlásila 100%.. Sice baterky startují, ale nepřijde mi ten start nijak přesvědčivý... Jakoby se jí nechtělo nejdříve motorem otočit a pak se roztočí a chytne..
Přece přednabitá baterka s elektrolytem s hustotou 1.28 musí být po nalití nabitá??? Sice bylo venku 10 stupňu, ale že by to hrálo takovou roli???
Jestli se zítra nebudou chovat vzorně, tak zkusím zátěžák a půjdou na reklamaci...

Dvě malé baterie do skůtrů byly hned po nalití nabité a moto naskočila na brnknutí... Je fakt že venku bylo teplíčko... Pro jistotu jsem napojil nabíječku a takřka ihned 100%...
Dneska jsem naplnil dvě velké baterie.. a po 10 minutách jen cvaklo relé startu a na baterkách bylo 10V.. Když ani po půl hodině ne nevzpamatovaly, napojl jsem nabíječku a ta za chvíli taky nahlásila 100%.. Sice baterky startují, ale nepřijde mi ten start nijak přesvědčivý... Jakoby se jí nechtělo nejdříve motorem otočit a pak se roztočí a chytne..
Přece přednabitá baterka s elektrolytem s hustotou 1.28 musí být po nalití nabitá??? Sice bylo venku 10 stupňu, ale že by to hrálo takovou roli???
Jestli se zítra nebudou chovat vzorně, tak zkusím zátěžák a půjdou na reklamaci...

Nedokážu přesně odhadnout dobu mezi nalitím a pokusu o první start.. Vím, že se to nemá dělat hned a baterek jsem už takhle montoval mnoho... Výrobce říká minimálně hodina, ale vždy po nalití bylo na baterce minimálně 12V a těch dvou pouze 10V.. U první jsem možná testoval už po 10-15 minutách, ale u druhé to hodina byla určitě, protože byl k ní blbý přístup a nejdříve jsem si nalil novou baterii a až pak jsem vůbec začal rozebírat a vyndavat starou...Ale než jsem jí tam dával, tak i po té hodině měla 10V.. Což je stav hluboce vybité baterie.. I kdyby měla jen 10%, tak musí být napětí naprázdno přes 12V !!!
Zátěžák budu mít k dispozici až odpoledne, tak pak se rozhodne... Zatím to může být jen subjektivní pocit...
Mimochodem z technického hlediska ani nevidím možnost jak baterii ublížit i kdybych startoval v okamžiku dolití.. Ta předepsaná doba od výrobce je podle mne jen pro sichr, aby někdo nedolil baterku a divil se, že nemá ihned 100% kapacitu.. Pokud nebudou články nasáklé, tak chápu, že dá nižší startovací proud - logické, ale z principu musí mít naprázdno plné napětí... A sulfatace, nebo rozpad článků nehrozí - jak jinak by jí šlo ublížit...
Zátěžák budu mít k dispozici až odpoledne, tak pak se rozhodne... Zatím to může být jen subjektivní pocit...
Mimochodem z technického hlediska ani nevidím možnost jak baterii ublížit i kdybych startoval v okamžiku dolití.. Ta předepsaná doba od výrobce je podle mne jen pro sichr, aby někdo nedolil baterku a divil se, že nemá ihned 100% kapacitu.. Pokud nebudou články nasáklé, tak chápu, že dá nižší startovací proud - logické, ale z principu musí mít naprázdno plné napětí... A sulfatace, nebo rozpad článků nehrozí - jak jinak by jí šlo ublížit...
Toto všechno platí tak jak říkáš. Něco tam bude hodně špatně... Podle mě, suchá aku by mohla mít maximálně větší vnitřní odpor, ale ublížit by si ji odběrem neměl.
Nedostatek elektrolytu na desce se projeví jako v zimě - pokles kapacity, která se po chvíli zázračně vrací.
(Zašpuntovat trvale se má až po nabití, každopádně to nic nemění na tom, že je něco špatně)
Proč si je nabíjel když měla 10V? Zkus větší odběr (0,5 až 1C) a odhadni její kapacitu... uvidíš.
Nedostatek elektrolytu na desce se projeví jako v zimě - pokles kapacity, která se po chvíli zázračně vrací.
(Zašpuntovat trvale se má až po nabití, každopádně to nic nemění na tom, že je něco špatně)
Proč si je nabíjel když měla 10V? Zkus větší odběr (0,5 až 1C) a odhadni její kapacitu... uvidíš.
Takže jsem udělal základní blbost, že jsem baterky nereklamoval...!!! Baterky začaly fungovat, přestal jsem to řešit... Začítkem zimy jsem je vymontoval, dal do vytápěné dílny... Teď na jaře jsem baterky přeměřil, obě měly přes 12V, dal nabíjet (hezky, pomalu, pulzně)..
První baterku jsem namontoval a při pokusu o start jen cvakalo startovací relé... Vzal jsem zátěžák a napětí spadne na 4V a okamžitě začne vařit a kouřit se z prvního článku... U dvou ze tří !!!!... Kupodivu je to navíc divnej smrad, jako z kanálu...
Bohužel záručáky mi někdo vyhodil s krabičkama od baterek, takže smolík...
První baterku jsem namontoval a při pokusu o start jen cvakalo startovací relé... Vzal jsem zátěžák a napětí spadne na 4V a okamžitě začne vařit a kouřit se z prvního článku... U dvou ze tří !!!!... Kupodivu je to navíc divnej smrad, jako z kanálu...
Bohužel záručáky mi někdo vyhodil s krabičkama od baterek, takže smolík...
Mimochodem další zjištění...
Jedna baterka při zátěži probublává jeden článek v celým svým objemu (bubliny jdou ode dna) a článěk je pravděpodobně bez napětí, protože na tomto AKU po zátěži vylítne napětí na 10V a pomalu se pak zvedá k 12V...
Zato druhá baterka, která okamžitě v zátěži smrdí jako odpad, tak ta na hladině pění, ale pouze na hladině... V zátěži vyloženě kouří..Navíc elektrolyt je v tomto článku mléčný a na hladině pluje nějaký bordel.. Takže odsál jsem část elektrolytu a dolil tím co zůstal v origo nádobce... A ejhle.. Baterie nešumí a napětí nepadá...
Takže se jedná o šmejdské baterie, pravděpodobně v tomto článku byly nějaké nečistoty.. POWERROAD nekupovat..
Jedna baterka při zátěži probublává jeden článek v celým svým objemu (bubliny jdou ode dna) a článěk je pravděpodobně bez napětí, protože na tomto AKU po zátěži vylítne napětí na 10V a pomalu se pak zvedá k 12V...
Zato druhá baterka, která okamžitě v zátěži smrdí jako odpad, tak ta na hladině pění, ale pouze na hladině... V zátěži vyloženě kouří..Navíc elektrolyt je v tomto článku mléčný a na hladině pluje nějaký bordel.. Takže odsál jsem část elektrolytu a dolil tím co zůstal v origo nádobce... A ejhle.. Baterie nešumí a napětí nepadá...
Takže se jedná o šmejdské baterie, pravděpodobně v tomto článku byly nějaké nečistoty.. POWERROAD nekupovat..

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.