Téma: Mopedy - potřebné doklady
9.3.2017 v 16:21
Ahoj motorodino,
Nevíte jaké jsou nutné doklady pro mopedy na českých silnicích? Už jsem prošel všechny diskuze na netu, ale vždycky se všude jen všichni hádají. S babettou už mám celkem jasno, ale dneska si jedu pro solo/mofu na starých německých papírech. Je nutné jí registrovat v čr, nebo jen s vinkem jít do pojišťovny a poplatit zelenou kartu? Neví někdo? Rád bych se vyhnul registraci, abych nemusel jezdit za polobohama na STK a poslouchat jejich chytré připomínky. solo/Mofa je rok cca 85. Díky za reakce
Nevíte jaké jsou nutné doklady pro mopedy na českých silnicích? Už jsem prošel všechny diskuze na netu, ale vždycky se všude jen všichni hádají. S babettou už mám celkem jasno, ale dneska si jedu pro solo/mofu na starých německých papírech. Je nutné jí registrovat v čr, nebo jen s vinkem jít do pojišťovny a poplatit zelenou kartu? Neví někdo? Rád bych se vyhnul registraci, abych nemusel jezdit za polobohama na STK a poslouchat jejich chytré připomínky. solo/Mofa je rok cca 85. Díky za reakce
Podle dnešní legislativy se neregistruje moped se šlapadly příslušné kategorie, jehož technická způsobilost byla schválena před nabytím účinnosti zákona 56/2001 Sb., tedy před 1.7.2001.
Není nutné hledat na webu, ale v samotném zákoně č. 56/2001 Sb. Stačí pečlivě prostudovat přechodná ustanovení.
Schválení technické způsobilosti se dokládá právě tou kartičkou k mopedu. kde je to číslo schválení uvedeno, včetně data schválení.
Bohužel bez pohledu do dokladů nelze určit kategorii, protože v německu nebyl problém vyrobit MOFU přiškrcením jakékoliv 50 ccm motorky nebo skůtru na 25 km/h....jezdilo se tam a snad i dnes jezdí s COC listem nebo kartičkou od výrobce a k tomu s protokolem z TUV, dokládajícm že jde o přiškrcenou MOFU.
Doporučuji studovat...vybrané kategorie vozidel, kam patří také mopedy se šlapadly nepodléhají technickým prohlídkám ( § 40 zákona 56/2001 Sb.)
Od 1.1.2017 platí přímo použitelní nařízení komise a rady EU číslo 168/2013, které přesně definuje kategorie motocyklů .V našem zákoně to takto podrobně není protože EU legislativa ve formě nařízení se do té národní nezapracovává, prostě to platí v celé EU do občana vto a má to přednost i před naším zákonem
Mohlo by jít podle článku 4 nařízení o kategorii L1e - A motokolo které registraci nepodléhá, nebo o L1e-B moped , když sem dáš scan té kartičky tak se pusím poradit
Když se schvaluje v čr technická způsobilost vozidel nepodléhajících registraci, vydává výrobce tzv. technické osvědčení, bylo by logické a by se TO vystavilo místo německých kartiček při dovozu mopedu..bohužel naše legislativa to neupravuje a nepamatuej na tyto situace proto se obávám že to nikdo ( úřad) nevystaví...a nevím jak se s německou kartičkou vyrovnají dopravní policité, hlavně ti mladší nezkušení...ale s dokonalou znalostí legislativy na kterou jsem dal odkaz není důvod k obavám při používání tohoto motokola....
Samozřejmě to podle mého názoru lze registrovat na žádost majitele, dá se tomu tková malá značka která nemá vylisované místo na lepení kontrolních známek protože to na TK nemusí, ale při prodeji se musí dělatz klasické úřední převidy v evidenci a evidenční kontroly ato jsou vyhjozené peníze.....a registrované motrové vozido se nedá vyřadit bez eko - sešrotování... ani babetu dnes z registru, pokud je tam zapsaná na žádost vlastníkanebo z jiného důvodu jinak nedostanete...
Povinné ručení je při provozu vždy povinné
Naposledy editováno 09.03.2017 19:07:20
Není nutné hledat na webu, ale v samotném zákoně č. 56/2001 Sb. Stačí pečlivě prostudovat přechodná ustanovení.
Schválení technické způsobilosti se dokládá právě tou kartičkou k mopedu. kde je to číslo schválení uvedeno, včetně data schválení.
Bohužel bez pohledu do dokladů nelze určit kategorii, protože v německu nebyl problém vyrobit MOFU přiškrcením jakékoliv 50 ccm motorky nebo skůtru na 25 km/h....jezdilo se tam a snad i dnes jezdí s COC listem nebo kartičkou od výrobce a k tomu s protokolem z TUV, dokládajícm že jde o přiškrcenou MOFU.
Doporučuji studovat...vybrané kategorie vozidel, kam patří také mopedy se šlapadly nepodléhají technickým prohlídkám ( § 40 zákona 56/2001 Sb.)
Od 1.1.2017 platí přímo použitelní nařízení komise a rady EU číslo 168/2013, které přesně definuje kategorie motocyklů .V našem zákoně to takto podrobně není protože EU legislativa ve formě nařízení se do té národní nezapracovává, prostě to platí v celé EU do občana vto a má to přednost i před naším zákonem
Mohlo by jít podle článku 4 nařízení o kategorii L1e - A motokolo které registraci nepodléhá, nebo o L1e-B moped , když sem dáš scan té kartičky tak se pusím poradit
Když se schvaluje v čr technická způsobilost vozidel nepodléhajících registraci, vydává výrobce tzv. technické osvědčení, bylo by logické a by se TO vystavilo místo německých kartiček při dovozu mopedu..bohužel naše legislativa to neupravuje a nepamatuej na tyto situace proto se obávám že to nikdo ( úřad) nevystaví...a nevím jak se s německou kartičkou vyrovnají dopravní policité, hlavně ti mladší nezkušení...ale s dokonalou znalostí legislativy na kterou jsem dal odkaz není důvod k obavám při používání tohoto motokola....
Samozřejmě to podle mého názoru lze registrovat na žádost majitele, dá se tomu tková malá značka která nemá vylisované místo na lepení kontrolních známek protože to na TK nemusí, ale při prodeji se musí dělatz klasické úřední převidy v evidenci a evidenční kontroly ato jsou vyhjozené peníze.....a registrované motrové vozido se nedá vyřadit bez eko - sešrotování... ani babetu dnes z registru, pokud je tam zapsaná na žádost vlastníkanebo z jiného důvodu jinak nedostanete...
Povinné ručení je při provozu vždy povinné
Naposledy editováno 09.03.2017 19:07:20
Ty jo díky za čas, co jsi dal sepsání té legislativy! . Pro mopeda jedu nakonec až zítra, tak dneska přesně nevím co je v té kartičce. Každopádně se jedná o klasickej moped solo 712. Myslím, že na tom mopedu nebylo moc co škrtit :D. Každopádně ta legislativa fakt super. Konečně nějaké pořádné vodítko co je něčím podložené.
tak vypadá kartička MOFA SOLO 710
ten rok 1990 je zřejmě rokem schválení technické způsobilosti, pokud moped splní definici výše uvedeného EU
nařízení, podle mého názoru stačí jen tato kartička v kombinaci se zelenou karetou..
Moped nepodléhá STK? ale logicky musí být udržován v řádném technickém stavu
Naposledy editováno 13.03.2017 12:16:33
1 reakcí na tento příspěvek Mopedy - potřebné doklady
Ahoj, rad bych si pořídil Honda PA 50 Camino, r.v. 1985, obcas se objeví nekde na netu, ale samozřejmě bez dokladů. Pokud jsem dobře pochopil tak nemam šanci na tom jezdit na veřejné kominikaci abych neriskoval případný postih popř nepřišel o řidičák ze jsem ridil bez spz, dekuji za odpověď
petr-tanvald> jakékoliv vozidlo starší 30 let bez dokladů dostaneš pouze do registru historických vozidel, ten byl vytvořen právě k těmto účelům
pokud chceš provozovat moped se šlapadly, potřebuješ k němu minimálně technické osvědčení, kterým doložíš splnění zákonných podmínek na základě kterých v ČR nepodléhá registraci...technické osvědčení lze podle získat pouze na základě schválení technické způsobilosti, ta se podle zákona provádí pouze u vozidel, které nepochází z jiného členského tátu...a u motocyklu se schvaluje pouze vozidlo které není starší 8 let...takže získat technické osvědčení ani dostat to do registru silničních vozidel není možné...Také bych rád upozornil zájemce o různé malé skůtříky do 50 ccm, kdysi provozované dle národní legislativy bez řidičského oprávnění a bez registrace / V Itálii nebo ve Francii), že prodejci je dnes nabízí za směšné částky, bohužel bez registračního dokladu, pouze s kartičkou od výrobce...jde o skůtříky patřící kdysi italské pošty, flotily skůtříků používaných k rozvozu pizzy atd....jednou jsem našel inzerát kde je prodejce nabízel asi 14 ks za cca 800 eur...to je jedna avie .....takové vozidlo nelze registrovat nikde v EU, protože neplní emisní normu EURO 4.... doba k jejich registraci marně uplynula a kdo to koupil s kartičkou a nepřihlásil když to šlo, má dnes smůlu...navíc nejde o veterány ale o motocykly z doby kolem roku 1996 - 2004, takže se to nedá přihlásit ani jako veterán...
Naposledy editováno 10.09.2018 16:16:59
pokud chceš provozovat moped se šlapadly, potřebuješ k němu minimálně technické osvědčení, kterým doložíš splnění zákonných podmínek na základě kterých v ČR nepodléhá registraci...technické osvědčení lze podle získat pouze na základě schválení technické způsobilosti, ta se podle zákona provádí pouze u vozidel, které nepochází z jiného členského tátu...a u motocyklu se schvaluje pouze vozidlo které není starší 8 let...takže získat technické osvědčení ani dostat to do registru silničních vozidel není možné...Také bych rád upozornil zájemce o různé malé skůtříky do 50 ccm, kdysi provozované dle národní legislativy bez řidičského oprávnění a bez registrace / V Itálii nebo ve Francii), že prodejci je dnes nabízí za směšné částky, bohužel bez registračního dokladu, pouze s kartičkou od výrobce...jde o skůtříky patřící kdysi italské pošty, flotily skůtříků používaných k rozvozu pizzy atd....jednou jsem našel inzerát kde je prodejce nabízel asi 14 ks za cca 800 eur...to je jedna avie .....takové vozidlo nelze registrovat nikde v EU, protože neplní emisní normu EURO 4.... doba k jejich registraci marně uplynula a kdo to koupil s kartičkou a nepřihlásil když to šlo, má dnes smůlu...navíc nejde o veterány ale o motocykly z doby kolem roku 1996 - 2004, takže se to nedá přihlásit ani jako veterán...
Naposledy editováno 10.09.2018 16:16:59
1 reakcí na tento příspěvek Mopedy - potřebné doklady
Jen bych doplnil, že tzv. kartičku např. k babetě, či podobnému mopedu do roku 2001, která nahrazuje u neregistrovaných mopedů OTP, není řidič uvedeného povinnen za provozu mít u sebe. Na to legislativa zřejmě zapomněla. Pouze zelenou kartu o pojištění. Zrovna tak jestli má moped šlapadla, nebo stupačky, není rozhodující pro povinnost registrace, či nikoliv. Jak víme, před rokem 2001 byly některé babety vybaveny stupačkami a start pákou a nebylo povinné je registrovat. Dalším příkladem může být RMZ tedy malá motorka z produkce Sovětů, kde byl náš motor Stadion, ale s našlapovačkou a též nebylo jej nutné registrovat. Ve zkratce se dá říci, že rozhoduje rok výroby, obsah, max. rychlost a automatické řazení , např odstředivé, jako babeta, ale i ruční, jako Stadion atd.
Mám zjištěno, že i v zahraničí je akceptováno to, že mopedy u nás neregistrujeme a mohou se za hranicemi provozovat. Pouze v Rakousku požadují, aby byla vzadu umístněna tabulka CZ. Ale musí být rozměru, jako je na auta a ne nalepena na blatníku, což znamená, že jsem ji nalepil na plech ostřihl a přišrouboval na blatník.
Mám zjištěno, že i v zahraničí je akceptováno to, že mopedy u nás neregistrujeme a mohou se za hranicemi provozovat. Pouze v Rakousku požadují, aby byla vzadu umístněna tabulka CZ. Ale musí být rozměru, jako je na auta a ne nalepena na blatníku, což znamená, že jsem ji nalepil na plech ostřihl a přišrouboval na blatník.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CO to je za mopeda ??? Simson Mofa 1 | O.N.E. | 5 | 12.1.2017 v 19:06 O.N.E. |