Symptomy: když je motor (olej) teplý, je vše OK. Když je studený, při záběru spojky jsou slyšet divné zvuky a místo aby byl záběr spojky plynulý, spojka "poskakuje", třeba do kopce se skoro nedá plynule rozjet, poskakuje to. Lamely jsem vyměnil (včetně plechů) za nové, Barnett, bez větší změny.
Nenapadá vás, co s tím?
3 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
Převodovku jsem měnil taky, ta první vyměněná z K1200S vydržela jen chvíli, ta z K1300S která je tam teď je zatím v pohodě. Ale ta spojka mě drtí
To poskakování je trochu závislé na oleji. Zkusil jsem tam místo 10W40 dát 5W40, jak se teď předepisuje, bylo to s ním trochu lepší, nevím ale jestli to je způsobené tím, že tam je nový olej, nebo tím, že to byl nový olej. Každopádně teď po nové náplni s 10W40 je to zase horší. S novým olejem je to ale vždy o něco lepší než s vyjetým.
A znovu: jakmile se olej/motor ohřeje na provozní teplotu, problém skoro zmizí.
Jo, ještě jak psal Milda.nisin, potvrzuju: když moto dýl stojí (třeba přes noc), při startování to nechutně zaharaší, jakože se jde spojka rozpadnout. Při dalších startech už to není tak výrazné.
Naposledy editováno 14.04.2017 14:15:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
Co na tom reálně odchází? Já si vždycky myslel, že to jsou prostě dva kotouče, mezi nima něco co má nějaký třecí vlastnosti a pružiny to celé udržují v nějaké střední poloze a tlačí k sobě.
> Špatnej koš má ještě taky projev když to nastartuješ po delší odstávce tak v tom zarachotí jak kdyby z toho mělo něco vypadnout.
přesně, potvrzuju
Stačí pak většinou vyměnit ten vnější koš? Nebo ještě něco z toho obrázku, co dával Durinkos?
Naposledy editováno 14.04.2017 14:15:07
http://allegro.pl/ko...cja-i6776308668.html
zkusím Polákům napsat, jestli by to podle jejich názoru pomohlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
přesně, potvrzuju
Co jsem teda zjišťoval já, tak to zarachtání po studeném startu je napínák rozvodového řetězu. Přestože se ve svolávačce měnil tak občas při studeném startu zarachtá. To samé spojka, při puštěné páčce je slyšet, což je její standardní projev.
Lze zaměnit spojku z 13ky za 12ku stejně jako převodovka?
Nemůže být v háji hydraulika spojky? Tohle je fakt divný že to po zahřátí nedělá.
Co se týče té teploty: nevim, já jsem si to vysvětloval tak, že vyšší teplota = řidší olej = to tření mezi těma dvěma kotouči ve vnějším spojkovém koši ma nějaký jiný charakter, stejně jako když tam dám zastudena řídší olej = 5W40 místo 10W40
1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
Milda.nisin píše: Jo jsou tam pruziny zadnej zazrak to neni a dohromady je to snejtovany.Nejty povolej pruziny unavej a pak to rachodi jak srotak.
Kdysi jsem videl jak si nekdo repasoval spojku , odvrtal nejty a misto nich pouzil pevnostni srouby s nizkoprofilovejma matkama. Tusim ze to bylo nejaky enduro.
Takze vono zrepasovat se to asi da, kdyz se chce.
Bejt tebou to vyndam a zjistuju kde to ma vule.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
Milda.nisin píše: Na koši je jednoznačně poznat v jaký je kondici ze zadu jsou vidět pružiny,opotřebením jsou kratší a jak se uvolní tak jsou i závity ošoupaný a nýty rozvolněný.Do takovýho stavu se dostane klidně před nájezdem 30tis. km takže kupovat starší na dálku je blbost. Při puštěné páčce rachotí převodovka bych řekl,krom spojky,to je vlastnost,převodovky. Rozvoďák rachotí protože se vytahá a pomněrně brzo se vytahá,na svolávačku tam dávali jinej napínak to moc nepomůže a plast kolem kolečka na klice aby se zabránilo přeskočení je lepší vyměnit řetěz+kola zavčasu než vymejšlet nějaký hovadiny.Já ho měnil kolem 50tis km asi by ještě vydržel ale s výhledem že najede zase 50 to neřešim.
30 tisíc km a řešit spojku?
Ne u motardu nebo u krosky, ale u dálkového "prémiového" cesťáku za půl milionu korun??
Pro srovnání - nájezd 300 tisíc mil (skoro půl milionu kilometrů) během 11 let na Hondě CBR 600 F4i ročník 2004...
Začínal na tom jako úplný ucho - byla to jeho vůbec první motorka. A po tom půl milionu kilometrů má stále originální spojku (holt nejspíš ty dálkové jízdy po Státech a minimum spojkování).
Jak říkají někteří znalci - Honda je sterilní a nudná.
Ale ať nejsme moc off-topic, podstata příspěvku byla jinde - v těch pouhých 30 tisících km u prémiového jednostopého cestovního korábu. To by přeneseno na automobily znamenalo řešit u luxusního milionového+ auta s převážně dálkovým provozem jeho spojku už po řekněme 50 tisících km. Spíš to ale vypadá, že někde udělali soudruzi (tentokrát z NSR) chybu při tom "kvalitním" provedení spojky (a rozvodů) u vlajkové lodi BMW za půl milionu Kč.
2 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
Jinou věcí je to, že hodně dílů na motorce mám už z K1300, která se určitě povedla líp (převodovka u K1200 byla krize, airbox), problémové věci mám taky ošetřené (nový válec spojky, kuličková ložiska v řadičce, ...). Motor mám už taky vyměněný (za motor z K1200GT s najetými cca 30t a všemi provedenými svolávačkami), takže se mi to prodávat nechce - nic jako K12/13 prostě na trhu není.
Půl milionu kilometrů to určitě nevydrží, přece jen těch 120kW tomu dává zabrat. Dalších sto tisíc by to ale s pár výměnama vydržet mohlo
Naposledy editováno 16.04.2017 19:14:41
moje zkušenosti: když jsem si koupil magnu pravidelný servis iron moto, šestka ječela do kopce tak že jsi překopl pětku nedalo se to poslouchat,prej špatné kolečka, ložiska, vyměnil jsem jen olej M7ADS IV superturbo, od té doby přestal motor kouřit a převodovka stichla, leta jezdím jen na tento olej,
jedna zmých jaw trpěla stejným problémem, první rozjezt prostě skočil hrk, nešlo se plynule rozjet, všichni radili výměnu spojky, vypustil jsem olej a dal červenýolej do automatických převodovek, prostě jen tak, litr mi zbyl, olej je tam už více let v mraze nemám problém s prvním rozjezdem,
1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
Už nějakou chvíli mám problém se spojkou.
Symptomy: když je motor (olej) teplý, je vše OK. Když je studený, při záběru spojky jsou slyšet divné zvuky a místo aby byl záběr spojky plynulý, spojka "poskakuje", třeba do kopce se skoro nedá plynule rozjet, poskakuje to. Lamely jsem vyměnil (včetně plechů) za nové, Barnett, bez větší změny.
Nenapadá vás, co s tím?
Ahoj Pánové,
trošku odbíháte....
protože si chci koupit K1200S tak se tak trošku dívám kolem a kolem. Našel jsem, že tyhle motorky tím trpí. Jak tlakem oleje, tak rozstřikem ve spojce a také malým tlakem na napínáku řetězu. Pokud umíš anglicky, krásně to tady všecko zhrnul tenhle borec z Austrálie!
Pokud ne, tak jak jsem pochopil jde o pružiny na spojkovém koši. Lze je na ''partizána'' vyměnit ale pozor na nýty nejsou přímé ale zkosené a je třeba to dobře osadit. Nebo můžeš koupit nový koš...kolem 30tis, a pak je možnost bouračky nebo ebay a to nejlépe z roku 08 a výš. Pozor 1300 a 1200 mají rozdíly.
V tom videu kluk zmiňuje i jak dostat více oleje do spojky a to je vyměnit tu malinkou tyčinku za verzi čtyři. Kup v BMW a musíš trošku opilovat pakliže máš rv. 05 nebo 06. Pak je to dobré i do budoucna.
No a když už v tom budeš, tak je tady ještě drobnost s napínákama řetězů. Pokd košem jeden na olejovou pumpu a pak primár v pravo dole- ten by dle svolavačky měl mít plastový kryt.
To je asi tak vše k mému tří dennímu vyhledávání, snad si pojedete mašinu někdo koupit semnou aŤ taky vím nač si dát bacha :)))
Naposledy editováno 17.04.2017 16:22:14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
Milda.nisin píše: felixxx to dobře zabil už to vypadalo že něco vypotíme a pak takovej zásek. O změně oleje jsem psal výše.
zkušeností mám samoška víc,
to je popis problémů jen u mých motorek, nikomu tím nic nevnucuju,
co se týče motorů BMW a jejich převodového ústrojí je nejefektivnější vzít vin a navštivit autorizák, než navštěvovat drbník s žádným výsledkem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW K1200GT - více problémů BMW K 1200 GT | Lutor | 4 | 3.10.2024 v 06:59 Lutor |
K 1300 R výměna spojky,převodovky BMW K 1300 R | Gorky86 | 10 | 26.9.2024 v 09:17 dewwil |
Únik paliva z palivové rychlospojky... BMW K 1300 R | mmks | 12 | 16.9.2024 v 15:53 crestik |
Nepravidelný chod motoru BMW K 1200 R | Honza22176 | 7 | 6.8.2024 v 06:50 MungoJerry |
Přípravek na utěsnění chladiče BMW K 1300 R | Jásám | 8 | 28.6.2024 v 20:17 context |