Téma: Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
19.6.2017 v 23:23
Opět zdravím pánové, zase jsem se dostal do úzkých. Hledal jsem na fóru, ale nic jsem nenašel, kdyžtak mě prosím odkažte na jiné téma :) Po problému, který popisuji zde jsem se jal dolít olej do nádržky oleje, abych nahradil ten, který vytekl k filtru sání. Dělal jsem to přesně dle návodu- zahřát motor a potom chvíli čekat, až steče olej a změřit množství.... na měrce ani kapka.. tak jsem tam lil a lil, až tam padl litr oleje. Na měrce ani kapka. Vrtalo mi to hlavou... motorka se chovala normálně... zvuk zdravý. Musel jsem vyrazit na sraz s kámošem, tak jsem to 20 km projel. Dojel jsem na místo, tam jsem nechal motor zase chvíli odstát a na měrce opět ani kapka, takže tam nakonec padl i necelý druhý litr dolívaného množství oleje. Ale co to? Na měrce opět ani kapka a to má motor psáno 3 litry olejová náplň. Byl jsem dost bezradnej.... zkoušeli jsme nastartovat... uplně v pohodě. Zkusili jsme odvdušňovací šroubek (tlaková kontrola) povolit- Olej se tlačil ven... takže v pořádku...
Shodou okolností ten kámoš má taky MT-03, takže jsme koukli k němu na množství oleje.... motorka odstátá uplně stejně jako ta moje... oleje tam měl nalito 3 litry dle návodu, a světe div se, na měrce ukazovalo: horní hladina.
Poradil mi, že tam dál lít olej už nemám a že ať jedu domů a vypustím ho, abych teda viděl, kolik ho tam je a jak vypadá.
Doma jsem vypustil nejprve nádržku a potom z převodovky. Z nádržky to teklo jako gravitací, ale z převodovky jakoby pod tlakem a z toho bočního otvoru to dostříklo plným průtokem 50 cm a pořád to valilo (zapomněl jsem povolit šroubek odvzdušnění/tlaková kontrola.
Ale co je teda jádrem celého mého dotazu?? Z motoru vytekly 4 litry oleje!!! Jak je možné, že kontrolní měrka hladiny nebyla vubec smočená, když množství oleje je předepsáno 3 litry??
Má teorije, ikdyž se v konstrukci a principu tohodle motoru nevyznám, je taková, že všechno asi funguje jek má, akorát je ucpaný přívod oleje zpět do nádržky z převodovky? Je to takhle možné?
Nebo nejedná se o nějakou možnou tunerskou úpravu předchozího majitele? (motorka jede normálně) - (když mi ji prodával, říkal, že se hladina oleje měří při běžícím motoru a ukazoval mi to) ... to jsem ještě nevěděl, jak se to dělá správně.
Prosím o Vaše názory, zkušenosti.
Děkuju :)
Naposledy editováno 19.06.2017 23:28:16
Shodou okolností ten kámoš má taky MT-03, takže jsme koukli k němu na množství oleje.... motorka odstátá uplně stejně jako ta moje... oleje tam měl nalito 3 litry dle návodu, a světe div se, na měrce ukazovalo: horní hladina.
Poradil mi, že tam dál lít olej už nemám a že ať jedu domů a vypustím ho, abych teda viděl, kolik ho tam je a jak vypadá.
Doma jsem vypustil nejprve nádržku a potom z převodovky. Z nádržky to teklo jako gravitací, ale z převodovky jakoby pod tlakem a z toho bočního otvoru to dostříklo plným průtokem 50 cm a pořád to valilo (zapomněl jsem povolit šroubek odvzdušnění/tlaková kontrola.
Ale co je teda jádrem celého mého dotazu?? Z motoru vytekly 4 litry oleje!!! Jak je možné, že kontrolní měrka hladiny nebyla vubec smočená, když množství oleje je předepsáno 3 litry??
Má teorije, ikdyž se v konstrukci a principu tohodle motoru nevyznám, je taková, že všechno asi funguje jek má, akorát je ucpaný přívod oleje zpět do nádržky z převodovky? Je to takhle možné?
Nebo nejedná se o nějakou možnou tunerskou úpravu předchozího majitele? (motorka jede normálně) - (když mi ji prodával, říkal, že se hladina oleje měří při běžícím motoru a ukazoval mi to) ... to jsem ještě nevěděl, jak se to dělá správně.
Prosím o Vaše názory, zkušenosti.
Děkuju :)
Naposledy editováno 19.06.2017 23:28:16
1 reakcí na tento příspěvek Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
nalít předepsané množství oleje dle manuálu - stejný motor jako xt660 ... minarelli
nepřelívat větším množstvím !!! ... já jsem jezdil na denicol 10 W 40 a byl jsem spokojenej
suchá skříň - neřešit blbosti ... olej je stečený v motoru ... s měřením hladiny je vždy problém ... pokud jsi udělal vše jak má být a není viditelný únik oleje ... tak jezdi a neřeš MT zdar
tohle si přečti
http://www.bikes.cz...k-se-spravne-meri-67
Naposledy editováno 20.06.2017 01:31:29
nepřelívat větším množstvím !!! ... já jsem jezdil na denicol 10 W 40 a byl jsem spokojenej
suchá skříň - neřešit blbosti ... olej je stečený v motoru ... s měřením hladiny je vždy problém ... pokud jsi udělal vše jak má být a není viditelný únik oleje ... tak jezdi a neřeš MT zdar
tohle si přečti


Naposledy editováno 20.06.2017 01:31:29
Dobře chlapi.Nebudu řešit. Bylo mi to ale divný, protože u kámoše to prostě v pohodě na té merce ukazuje plný stav. U mě ani kapka...
únik nikde ani náznakem není. Motor je suchej. A měřil jsem to ve vodorovný poloze :D
Naposledy editováno 20.06.2017 05:08:31

Naposledy editováno 20.06.2017 05:08:31
1 reakcí na tento příspěvek Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
ked chceš mať dušu na pokoji tak ho teraz vypust a uvidiš kolko si tam nalial nejake deco prirataj ktore nevytieklo , poprelivaj cez nejake sitko (najlepšie ženine s kuchyni aby sa divila kam zmizlo) do 1l
a budes vedieť kolko tam toho mas .a použi ho znova

1 reakcí na tento příspěvek Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
Nemáš krátkou měrku?

1 reakcí na tento příspěvek Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
System neres me pripada jako dost velka hovadina, protoze ono je obcas dobry mit kontrolu nad tim, kolik clovek ma oleje v motoru. Treba z toho duvodu ze ho ten motor zere.
sliver>mas v ty nadrzce alespon nejakej olej ? zmerit cimkoliv co tam dosahne ? Mas origo merku ?
Podivej se do masaciho okruhu, nekde pobliz ty horni nadrzky by mohl byt pretlakovy ventil s kulickou, tak jestli funguje jak ma.
sliver>mas v ty nadrzce alespon nejakej olej ? zmerit cimkoliv co tam dosahne ? Mas origo merku ?
Podivej se do masaciho okruhu, nekde pobliz ty horni nadrzky by mohl byt pretlakovy ventil s kulickou, tak jestli funguje jak ma.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
pistapista31> mám ho právě vypuštěnej ;). Jde o to, že ho tam bylo přesmoc a na měrce ani kapka ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
gugo> Už to nezměřím, olej jsem vypustil včera :/ ale napadlo mě, že pokud je teda zneprůchodněná zpáteční cesta oleje do nádržky, mohlo by to souviset s mým tématem tady? ... Že by se olej co přebývá přefoukl nahoru k sacímu filtru?
Sliver> mozny je vsechno, ja mt03 neznam, jednou jsem natom jel, nikdy jsem to neservisoval. Proste bych proveril celej mazaci okruh ku a kam to ma tyct. Neni normalni ze by ti to vsechno zustavalo dole a v nadrzce by bylo prazdno. Vono i vysoka hladina oleje v motoru se muze projevit horsim mazanim.
1 reakcí na tento příspěvek Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
Koukam na schema a je tam nejakej ventil s pruzinou, kterej by mel regulovat tlak. Puvodne jsem si myslel, ze by se mohlo stat, ze bys mel obracene olejovej filtr, ale to bys asi hryznul na vacce.
Zkousel jsi merit mnozstvi oleje za behu motoru?

Jo a jeste jak pises, ze ti to strikalo z motoru proudem - to si nejak nedokazu predstavit. Proto je na motoru odvetravani, aby netlakoval. Neni ta hadice nejak ucpana nebo skripnuta? Mela by vest do airboxu.
Naposledy editováno 20.06.2017 13:46:45
Zkousel jsi merit mnozstvi oleje za behu motoru?


Jo a jeste jak pises, ze ti to strikalo z motoru proudem - to si nejak nedokazu predstavit. Proto je na motoru odvetravani, aby netlakoval. Neni ta hadice nejak ucpana nebo skripnuta? Mela by vest do airboxu.
Naposledy editováno 20.06.2017 13:46:45
Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
Ahoj, měl jsem stejný "problém", včetně vypuštění natlakovaného oleje a dlohodobým výzkumem jsem zjistil, že vhodný postup je následující: řádně ohřát motor jízdou (ne volnoběhem, ale taky ne jízdou na plný výkon), po zastavení pak ponechat motor běžet na volnoběh ještě určitě minutu, pak vypnout motor a cca 5 minut počkat na stečení oleje. Ta doba chodu motoru na volnoběh a teplota motoru je důležitá. Pak normálně změříš hladinu. Tímto postupem se dostaneš, při měření hladiny oleje, přibližně ke stejným výsledkům. Rozdíl mezi Jurajdou uvedeným odkazem a mým postupem je v ponechání motoru v chodu na volnoběh po jízdě a nikoliv jeho brzké stopnutí. Konec konců i originál manuál popisuje ponechání na volnoběh. Tak hodně úspěchů...
1 reakcí na tento příspěvek Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
e
Naposledy editováno 24.06.2017 10:12:31
Naposledy editováno 24.06.2017 10:12:31
Hlavně to měř po zastavení motoru a nečekej na nějaké stečení oleje. Tohle je takzvaná suchá skříň, tam se to měří po jízdě a po zastavení motoru. Čím víc budeš čekat, tím více ti oleje vyteče z té nádržky a nikdy nic nezmeris.
1 reakcí na tento příspěvek Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
Dobře chlapi. Zkusím tam olej nalít a zkontrolovat, jestli se čerpá zpátky nebo ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
Torino> a kdyby nasálo vzduch to čerpadlo, nedávalo by oleji tlak a rozsvítila by se kontrolka motoru? A to pomocné čerpadlo je kde bys prosím věděl? (Nenašel jsem ho v servisním manuálu). Doufám jen, že není v klikovce až 
Naposledy editováno 21.06.2017 17:52:38

Naposledy editováno 21.06.2017 17:52:38
Sliver píše: Dobře chlapi. Zkusím tam olej nalít a zkontrolovat, jestli se čerpá zpátky nebo ne.
Kdyby ti to nevracelo olej do nádržky, nemělo by čerpadlo pro mazání motoru olej. To ho bere jen z té nádržky. Takže se tam vrací na 100%...
Chyba bude jen v tvém měření oleje. Musíš měřit hned po zastavení motoru, bez čekání
1 reakcí na tento příspěvek Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
Problém byl opravdu jen v postupu měření. Včechny hadičky mezi motorem a nádrží na olej jsem zkontroloval na průchodnost a při nastartovaném motoru jsem ověřil, že hadicí z motoru teče olej zpátky do nádržky. Ten tekl pěkným proudem. Předtím jsem měřil olej přesně podle návodu, a nevycházelo to, zatím jsem si nevzpomněl abych po dojetí hladinu změřil( nalil jsem tam tři litry a vyrazil se projet a uplně mi to vypadlo, protože jsem byl rád, že je vše ok :D ) Zkusím postup jak píše dakarista nebo MT03MS . Díky všem za rady!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
e.
Naposledy editováno 30.06.2017 23:31:19
Naposledy editováno 30.06.2017 23:31:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
Torino píše: Sliver> Ten postup mereni dle vyrobce ma asi nejaky duvod...
Ona je tam suchá skříň. Ta si většinou žije vlastním životem a nesmí se tolik řešit.
Projet se, pořádně to ohřát, zastavit, chcipnout a změřit. Jednoduchý způsob co funguje. Nějaké čekání a tak je vždy na škodu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
e.
Naposledy editováno 30.06.2017 23:31:42
Naposledy editováno 30.06.2017 23:31:42
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
Torino> problém je ten, že studený olej teče jinak než teplý. Proto se tam ukazují bludy když motor nemá teplý olej. A hlavně, ta suchá skříň funguje déle s menším množstvím oleje než normální. ..
Chyba je jen v tom jak se ten olej měří. Nic víc
Chyba je jen v tom jak se ten olej měří. Nic víc
dakarista píše: Torino> problém je ten, že studený olej teče jinak než teplý. Proto se tam ukazují bludy když motor nemá teplý olej. A hlavně, ta suchá skříň funguje déle s menším množstvím oleje než normální. ..
Chyba je jen v tom jak se ten olej měří. Nic víc
Pokud to ten clovek meri podle manualu a na stehny motorce stejym zpusobem nekdo nameri neco jineho, tak bude nekde chyba ne ? A pokud v zasobniku oleje nenameris nic, tak ja osobne bych stim nejezdil, protoze taky muzes bejt ve stavu ze ti tam zbyde akorat ten pul litr co zustava v motoru a to je malo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
pribúdanie oleja Yamaha MT-03 | Timothy | 19 | 13.1.2025 v 16:50 papiboy |
Změna počtu ozubené kola na rozetě [1, 2] Yamaha MT-03 | Rad4 | 37 | 10.1.2025 v 09:35 crestik |
zkratuje x nezkratuje Yamaha MT-03 | rich77 | 11 | 16.10.2024 v 16:07 Pedl |
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 | Radik55 | 12 | 27.6.2024 v 09:15 crestik |
Výfuk Yamaha mt-03 Yamaha MT-03 | Matyáš1234 | 2 | 19.5.2024 v 12:42 kokoška. |