Téma: jak zajíždět nový výbrus
22.6.2017 v 18:38
ahoj mam válec po výbrusu.nevíte jak bych ho měl zajíždět a kolik oleje bych měl dát?jak dlouho se zajíždí?
Nepodtáčet, nevytáčet, nepřehřejvat, hodně kvaltovat, tj. střídat otáčky, nelil bych tam plnou syntetiku, poňáč se ti zajíždění prodlouží, nalej tam nějakej minerál max. polosyntetiku, mazat 1:20, pár set km to zajíždění určitě vezme... řádově víc než 500km určitě...
Taky si dát pozor na bohatost směsi, aby to nebylo moc chudé - v takovém případě ani 1:20 nepomůže... Více viz nastavení
Taky pozor na teploty, v současném pekle tyhle motory prostě trpí a ne že ne. Pokud chceš zajíždět i bez rizika přidření, tak častěji zastav někde ve stínu a počkej, až motor schládne. Je to opruz, ale lepší než to líznout...
Taky pozor na teploty, v současném pekle tyhle motory prostě trpí a ne že ne. Pokud chceš zajíždět i bez rizika přidření, tak častěji zastav někde ve stínu a počkej, až motor schládne. Je to opruz, ale lepší než to líznout...
Mazat 1:25 tj 1dcl oleje na 2,5l benzinu. Dat jehlu na 3 zarez od shora. Prvnich 100 km z lehka a pak uz to nejak nehrot a normalne jezdi. Behem tech prvnich 100 km nezavirej plyn na horizontech, nezen to proti velkym kopcum, poslouchej motor.
Nějak se mi zdá, že to zajíždění všichni nějak moc prožívají Mě se oplatilo pozorovat svíčku každých 50 km, kdy jsem seřídil karbec a výměna svíčky ani po ujetí 2000 km nebyla nutná-svíčku jsem kontroloval asi prvních 200 km. Časem budeš muset snižovat jen volnoběh... Mazal jsem vším možným od motoráku po Valvoline, venkovní teploty kolem 35 stupňů, do kopců i ve dvou a nikdy problém nebyl Je to na každém člověku, jak zná svou motorku a ví co potřebuje, nic víc.
K tomu mazání... je to jednoduchý když chceš mazat 1:20, tak to zpočítáš takto
1:20=0,05 krát počet litrů
platí to samozřejmě pro všechny poměry
Je to matematika z 5tř. ZŠ
Slovní úloha
Kolik oleje nalít do 4,7 l benzínu při míchcím poměru 1:65?
1:65=0,0153 x 4,7 = 0,072
1:20=0,05 krát počet litrů
platí to samozřejmě pro všechny poměry
Je to matematika z 5tř. ZŠ
Slovní úloha
Kolik oleje nalít do 4,7 l benzínu při míchcím poměru 1:65?
1:65=0,0153 x 4,7 = 0,072
1 reakcí na tento příspěvek jak zajíždět nový výbrus
jedna nádrž 1:25 a je zajeto.
pak ještě 2-3 nádrže 1:33 a nejezdit úplný extrém.
pak ještě 2-3 nádrže 1:33 a nejezdit úplný extrém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zajíždět nový výbrus
Dolph-cz> no když jsem zajížděl 354 s poměrem 1:25, tak to bylo dýmu... vždy, když motorka stála nastartovaná, tak za výfukama byly mastné fleky Přijde mi, že kupovat drahé oleje jsou vyhozené peníze - Valvoline litr kolem 200 Kč, Castrol kupuji kolem 120 Kč/litr a naprostá spokojenost, teď zajíždím tři motorky po GO v poměru 1:33 a naprosto bez problémů ve vedru i při jízdě ve dvou... Letos jsem už spotřeboval tři litry Castrolu a neměl jsem teď příležitost koupil olej ve městě kvůli práci, tak jsem vzal minerální Motul do 2T na benzínce za 175 Kč a rozdíl žádný, možná jen v tom, že motorky za studena nekouří... Jinak do motorů před GO dávám motorák nebo M2T a taky bez problémů, jen to kouří a zasere to vše, ale je to skoro zadarmo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zajíždět nový výbrus
Jawar353> 1:25 kouřit bude,to je jasné,ale jednu nádrž se to dá vydržet.kdysi se taky zajíždělo s tímto poměrem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zajíždět nový výbrus
Dolph-cz> Kdysi...
1 reakcí na tento příspěvek jak zajíždět nový výbrus
Co pak asi dělá ten olej v tom motoru? Chladí, maže, zatěsňuje...ale o kolik korun ušetříte na deci oleje na nádrž o tolik si dřív řekne motor o generálku...
Jawar353 píše: Dolph-cz> Kdysi...
tomu motoru je absolutně jedno,že je 50 let starý,on to totiž neví.
takže jestli před 50ti lety výrobce předepisoval zajíždět s olejem M2T v poměru 1:25,tak i po 50ti létech pořád platí zajíždět s olejem M2T v poměru 1:25.
já vím,jsou to složité počty,né každý se v tom orientuje.
Kynklačka> Díky za ponaučení z tribologie Nepíšu nic o šetření ale o zbytečnosti, kdy sám motor dává najevo, že poměr 1:25 je prostě moc Co myslíš generálkou? Já považuju GO motoru za výměnu ložisek, gufer, lamel, výbrus, primár, vymezení převodovky... Můžeš mi vysvětlit, proč nazýváš generálkou motoru, když řešíme mazání (hlavně mi tu nepiš něco o převodovce) , které má vliv na výbrus a maximálně klikovku-futro, které může být z jiných materiálů než byly ty původní? Nové futro má třeba jiný poměr mazání - třeba 1:40 jak u nějakých 639,640? Po najetí 2000 km byla kontrola válců u 354 a vůle na kroužkách byla asi 0,1? To je špatné?
Jenže M2T není to, co současné oleje ale převodník na oleje, které jsou o 50 let jinde není.. Chápu co se tím maže a že toho musí být dostatečné množství...
Ale, že to předepsal výrobce před půl stoletím, tak určitě budu mazat, jak píšeš M2Téčkem jedině
Jinak k těm počtům se nemá ani cenu vyjadřovat - procenta nebo trojčlenka, osmá třída?
Jo ještě včera se mi podařilo odrovnat tři svíčky u 353 během 70 km, kdy jsem nabral na benzínce 10l benzínu, do kterého jsem nalil minerální olej Motul do 2T v poměru 1:33, no jo zajíždět motorku v tomto poměru je rozumné a budu radši dávat 1:20 a měnit svíčku každých 15 km Samozřejmě nepíšu nic o tom, že budu mazat 1:50 to už vůbec né... A neboj Dolph-cz víc kolik tam toho mám nalívat
Jenže M2T není to, co současné oleje ale převodník na oleje, které jsou o 50 let jinde není.. Chápu co se tím maže a že toho musí být dostatečné množství...
Ale, že to předepsal výrobce před půl stoletím, tak určitě budu mazat, jak píšeš M2Téčkem jedině
Jinak k těm počtům se nemá ani cenu vyjadřovat - procenta nebo trojčlenka, osmá třída?
Jo ještě včera se mi podařilo odrovnat tři svíčky u 353 během 70 km, kdy jsem nabral na benzínce 10l benzínu, do kterého jsem nalil minerální olej Motul do 2T v poměru 1:33, no jo zajíždět motorku v tomto poměru je rozumné a budu radši dávat 1:20 a měnit svíčku každých 15 km Samozřejmě nepíšu nic o tom, že budu mazat 1:50 to už vůbec né... A neboj Dolph-cz víc kolik tam toho mám nalívat
1 reakcí na tento příspěvek jak zajíždět nový výbrus
typická česká vlastnost-nevěřit výrobci -dělat to podle sebe a samozřejmě mnohem lépe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zajíždět nový výbrus
Dolph-cz> Jasné Máš pravdu, musíme se řídit výrobcem, který to předepsal před více jak padesáti lety, kdy neměly materiály, jak nyní
Řekni mi proč mazat M2T, když to zasere všechno včetě nových výfuků za 7K, které bych musel vypalovat po pár sezonách?
Řekni mi proč mazat M2T, když to zasere všechno včetě nových výfuků za 7K, které bych musel vypalovat po pár sezonách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak zajíždět nový výbrus
Jawar353 píše: Dolph-cz> Jasné Máš pravdu, musíme se řídit výrobcem, který to předepsal před více jak padesáti lety, kdy neměly materiály, jak nyní
Řekni mi proč mazat M2T, když to zasere všechno včetě nových výfuků za 7K, které bych musel vypalovat po pár sezonách?
hodně lidí na vetrány používá stále M2T. má to i své plusy,né jen mínusy.
navíc o značce oleje tady myslím kromě mně nikdo nepsal.
nechápu proč tady řešíš,že za 50let se změnily materiály....,podle mně se za 50let na tom fichtlovi nezměnilo nic.nebo máš na to jiný názor?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak zespolehlit fichtla [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | Leffee | 32 | 17.11.2024 v 07:31 Johny_R |
Problém se světly Jawa 50/20 Pionýr | Alees69 | 5 | 30.10.2024 v 19:38 ja1 |
Oprava tachometru Jawa 50/20 Pionýr | Tomid23 | 10 | 14.10.2024 v 08:10 1100Virago |
Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | FJRPEPA | 4 | 8.7.2024 v 06:09 FJRPEPA |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |