Téma: betka po dlouhém stání nestartuje
7.7.2017 v 20:38
Ahoj motorkáři,
potřebuji poradit. Snažím se oživit new pionýra, mladší bratr si dělá řidičák na malou motorku a chci mu ji k narozeninám podarovat. Tak k věci.
Pionýr (čínský) nejezdím už delší dobu, poslední 2 roky stál v garáži. Předtím do poslední chvíle jezdil bez problému. Problém je, že nyní nestartuje. Nejeví ani náznak toho, že by nastartovat chtěl.
První, po čem jsem šel je svíčka, ta je originál, jiskru hází. Svíčka je i po delším pokusu o startování se sytičem úplně suchá.
Palivový kohout je v pořádku, palivový filtr taky, tedy benzín se 100% dostane do karburátoru. Karburátor je v původním stavu, nikdo se v něm nevrtal, můžeme proto vyloučit, že by byl špatně složený.
Benzín jsem nalil nový.
Když to shrnu, elektrika funguje, svíčka hází jiskru. Benzín se dostane z nádrže do karburátoru, ale z karburátoru do válce pravděpodobně ne.
Může mi prosím někdo poradit (laicky), po čem jít? Co ještě zkontrolovat, než karburátor rozeberu? Když karburátor rozeberu, po čem jít - nejlépe konkrétní připomínky ke karburátoru, který je sériově montován do betky.
Díky!
potřebuji poradit. Snažím se oživit new pionýra, mladší bratr si dělá řidičák na malou motorku a chci mu ji k narozeninám podarovat. Tak k věci.
Pionýr (čínský) nejezdím už delší dobu, poslední 2 roky stál v garáži. Předtím do poslední chvíle jezdil bez problému. Problém je, že nyní nestartuje. Nejeví ani náznak toho, že by nastartovat chtěl.
První, po čem jsem šel je svíčka, ta je originál, jiskru hází. Svíčka je i po delším pokusu o startování se sytičem úplně suchá.
Palivový kohout je v pořádku, palivový filtr taky, tedy benzín se 100% dostane do karburátoru. Karburátor je v původním stavu, nikdo se v něm nevrtal, můžeme proto vyloučit, že by byl špatně složený.
Benzín jsem nalil nový.
Když to shrnu, elektrika funguje, svíčka hází jiskru. Benzín se dostane z nádrže do karburátoru, ale z karburátoru do válce pravděpodobně ne.
Může mi prosím někdo poradit (laicky), po čem jít? Co ještě zkontrolovat, než karburátor rozeberu? Když karburátor rozeberu, po čem jít - nejlépe konkrétní připomínky ke karburátoru, který je sériově montován do betky.
Díky!
Ahoj, první se podívej na trysky zda nejsou ucpané, profouknout, pak ještě to může být zaseknuty plovak nebo zaseknuty vtokovy ventil nad plovákem (jen odsroubujes vicko plovakove komory, a ventil profoukni pri otevrenem a uzavrenem stavu)
Jak toto nepomůže, pak hold rozebrat karburator a vycistit, pokud si nejsi jisty, vzdy si postupne foť na mobil jak ho rozebiras, aby pak při zpětném skládání jsi mel díky fotkam dobrý návod.
Jak toto nepomůže, pak hold rozebrat karburator a vycistit, pokud si nejsi jisty, vzdy si postupne foť na mobil jak ho rozebiras, aby pak při zpětném skládání jsi mel díky fotkam dobrý návod.
Letos jsem oživoval několik strojů,některé stály jen přes zimu.A první co dělám,je vypuštění starého benzínu a nalití nového.Vzápětí následuje rozborka a vyčištění karburátoru a především trysek,obzvláště u malých objemů.Základní věci které je potřeba udělat,díky kvalitě benzínu.
Díky za rady, karburátor se podařilo opravit.
Byla ucpaná tryska, ta větší nad plovákem, která má na sobě matku. Po složení motorka startuje hezky, motor má pěkný chod, ale nedrží volnoběh. Nedaří se mi jej seštelovat dvojicí šroubů na karburátoru. Postupuji podle servisního manuálu staženého zde. Betka manuály
Píše se v něm "Pokud je problematické nastavení volnoběhu, zkontrolujte těsnění mezi karburátorem a sacím hrdlem a těsnění mezi sacím hrdlem a válcem. Rovněž zkontrolujte těsnost svárů na přírubách sacího hrdla." Od pohledu jsou těsnění v pořádku. Je nějaká metoda, jak těsnost ověřit lépe?

Byla ucpaná tryska, ta větší nad plovákem, která má na sobě matku. Po složení motorka startuje hezky, motor má pěkný chod, ale nedrží volnoběh. Nedaří se mi jej seštelovat dvojicí šroubů na karburátoru. Postupuji podle servisního manuálu staženého zde. Betka manuály
Píše se v něm "Pokud je problematické nastavení volnoběhu, zkontrolujte těsnění mezi karburátorem a sacím hrdlem a těsnění mezi sacím hrdlem a válcem. Rovněž zkontrolujte těsnost svárů na přírubách sacího hrdla." Od pohledu jsou těsnění v pořádku. Je nějaká metoda, jak těsnost ověřit lépe?
Netěsnost zjistíš třeba čističem brzd. Stříkej na jednotlivé spoje a když se změní otáčky, máš to.Jinak souhlasím s kolegou. Máš ucpanou volnoběžnou trysku.Ta co jsi čistil byla ta hlavní, ta druhá je na volnoběh.
Jinak ještě poznámka k těm biosračkám, karburátor měl na sobě povlak jakéhosi zeleného svinstva, pomocí hadry a technického benzínu to docela šlo dolů. Vsadil bych se že to, co ucpalo trysky je právě to svinstvo, čištění ultrazvukem není od věci. Ani nechci vědět, co mám v karburátoru druhé motorky (r.v. 2006, karburátor jsem nerozebíral nikdy)
Ještě jednou díky za pomoc a přeji spoustu ujetých kilometrů bez nehod. Pokud je tu admin, vlákno může být zamknuto.


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Betka . Jak dotáhnout přední tlumič TMEC Betka | Winek | 9 | 10.9.2024 v 13:37 Black_Rat |
jawa new pionýr blinkry Motoscoot New Pionýr | kobliznik | 9 | 6.5.2024 v 14:15 Johny_Servis |
Betka 50 startování TMEC Betka | Pepepepe1 | 5 | 27.4.2024 v 15:02 ja1 |
Betka 50 TMEC Betka | Pepepepe1 | 7 | 2.4.2024 v 08:01 ja1 |
Opakovaně zadřený motor Jawa Betka ... TMEC Betka | kawasaki-man | 12 | 3.9.2023 v 05:05 2stroke |