1 reakcí na tento příspěvek Showa cartridge
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Showa cartridge
1 reakcí na tento příspěvek Showa cartridge
jinak pro info - tlak pro otevreni 0.1mm podlozky na nejakou tu desetinku zas az tak velkej nebude, radove v desetinach Mpa, mozna i v setinach.. obecne z pruznosti tam bude neco jako pruhyb = tlak * polomer na ctvrtou / modul pruznosti * tloustka na treti.. ovsem klid, tak jednoduse to nespocitas - budou v tom ruzny okrajovy podminky atd..(ve finale vztazeny do nejaky konstanty pred tim zlomkem) ...a jinak i 0.05 sterbinou uz ten olej docela v klidu protece (samozrejme se ztratami umernymi rozmeru vznikle sterbiny) a je to hi-speed okruh, podlozkjy se oteviraji (maji otvirat) jen pri vetsim tlakovem razu (prejeti prekazky)
co se tyka ladeni:
- zvysenim poctu podlozek ten potrebny tlak narusta priblizne primou umerou (priblizne = je to linearni do nejakeho poctu.. 10, 15 podlozek treba)
- zvetsenim tloustky samotnych podlozek se tlak zvetsuje jeste vic (jedna 0.2 podlozka odpovida cca osmi 0.1 podlozkam nad sebu)
ale nech tam to co tam bylo, predpokladam ze to tlumilo dobre a ver ze lidi co to pocitaj/navrhujou/testujou vedeli proc tam dali tolik podlozek kolik jich tam je
sokoliik píše: Palička pomohla. Zjistil jsem,že ty ventily( předpokládám,že se tak říká tomu celku dole a pak nahoře na tyčce) mají být oba otočeny tak,jak je mám otočeny-že při kompresi jde olej u obou přes planžety a při roztahování přes planžetu s pružinkou,kde je téměř žádný odpor.Planžet pro kompresi mám na obou ventilech cca 8. Je to tak tuhý(zkoušeno šroubovákem),že se divím,že to vůbec funguje.Kolik byste tam těch planžet dali? Kdy bych tam chtěl nechat třeba jen 3-malou větší a plnej průměr-nebylo by to zas moc málo?
kapalina neni moc stlacitelna a kupodivu tam vznikaji docela velke sily - pokud o tom vubec nic nevis a naskladas si to podle sebe - treba jen pulku (jak pises) je riziko, ze to nebude fungovat spravne dost velke. jinak si myslim, ze to mas slozene spatne, ten "statickej" ventil dole je kompresni -ok. na pistu byva bud rebound valve, nebo v pripade, ze jsou tam dva tak reboundvalve + midvalve - to mivaji obvykle endura/krosky. u silnicnich stroju byvaji planzety jen v "rebound" smeru a v kompresnim smeru je "check plate" - tzn jednoduchy jednosmerny ventil - klapka. podle popisu tam mas jen jeden ventil na pistu + check plate - tzn tady bych se vsadil, ze planzety jsou pro rebound.
pro sokolik- viz napr: http://racetech.com...s/CartridgeForks.htm
>assasin BTW na "drobnych" upravach vidlic prave pracuju.. ale nejak bych se radsi verejne nerozepisoval mozna budu potrebovat soustruznika..
Naposledy editováno 19.07.2017 03:03:05
Na spodním hi-speed bylo 9 podložek do kužela.4 velký jsem vyndal,tak uvidíme,co to udělá
resp. asi tak - ridsi olej bude mit vliv jen castecne - tj. ma mensi odpor kdyz uz protika tou vzniklou sterbinou, ale nema vliv na to samotny otevirani podlozek, ty se oteviraji podle tlaku kapaliny/poctu sloupce podlozek, bez ohledu na jeji vazkost..
nevim jestli to neni moc radikalni, ale tak v nejhorsim do toho budes muset vlezt znova.. jen jeste bacha podlozky umej byt slepeny olejem, a mit ruznou tloustku, atd - takze bych je pri montazi promeril mikrometrem
to ze je utlum pri roztazeni(rebound) nastavenej na nejmensi utlum, neznamena, ze by motorka mela byt "mekka"
a taky se mi nezda, ze by tam nebylo nic k nastaveni, vidlice s kartridzi obvykle miva stelovani nizkorychlostnich okruhu, jehly ktere skrti prutok bypasem vysokorychlostniho ventilu. tzn u reboundu dlouha tycka co jde uvnitr pistnice az do pistu a toci se s ni zatkou nahore, kompresni byva dole (tahle sestava nebyva soucasti kratrdze, ale spodku vidlice)
Naposledy editováno 19.07.2017 13:38:30
1 reakcí na tento příspěvek Showa cartridge
castecne samozrejme muze protect i hi speed (kdyz za to zarves alá Marquez tak povoli i hi speed) nicmene i tak by tomu potapeni naopak branilo kdybys tam tech podlozek narval prilis moc = ventilkem by neprotekl vubec zadny olej
je to jednoducha soustava pero + tlumic... pero pruzi, tlumic mu v tom naopak trosku brani, aby nedochazelo ke kmitani..
takze na samotnou hloubku potopeni ma vliv decelerace (zaporne zrychleni) + brzdena hmotnost pusobici proti tuhosti pruziny, a ta low speed komprese ma (mit) vliv na jen to, s jakym zpozdenim se to potopi ( ..muze udelat potapeni pomalejsi, plynulejsi ale nemela by nahrazovat pripadnou malou tuhost pruziny, od toho tam ten tlumic neni)
co se tyka laborovani s ventilky a tvarem direk.. googli, na webu je toho dost - ale jakej to bude mit konkretni vysledek (pokud vubec) zjistis nejspis jen experimentem (svym vlastnim subjektivnim pocitem z jizdy).. tohle je docela solidni empirie, odhady, predpoklady, skutecne spocitat (s nejakou presnosti) toho moc nejde..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prodřený chrom na vidlici Cagiva Elefant 900 | horva | 5 | 8.10.2023 v 19:17 Anti |
Zkušenosti s Elefantem od Cagivy? [1, 2] Cagiva Elefant 750, Cagiva Elefant 900 | fatman | 41 | 3.11.2020 v 15:14 Anti |
Lak - kód barvy Cagiva Elefant 900 | -Nio- | 1 | 18.9.2019 v 00:04 Destroyer |
cívka zapalování Elefant 900 / Duca... Cagiva Elefant 900 | horva | 6 | 16.1.2019 v 08:55 horva |
Servis pro Ducati v okolí Mladá bol... Cagiva Elefant 900 | Luky.moto | 8 | 12.3.2018 v 00:27 Taazzzz |