Téma: Zapojení elektronického otáčkoměru
Zdravíčko,
nemáte prosím někdo zkušenost s tímhle otáčkoměrem ?
Co mne trápí: když se podívám na schéma zapojení, tak je jako signál přerušování napětí z cívky záporný, mínus.
Mínus je na motorce (snad na všech) přeci kostra, takže se nepřerušuje, je to trvalé - co se přerušuje je kladný co jde z CDI do indukční cívky, a zase z cívky do svíčky, je to tak?
Měl jsem nedávno čínský šmejd z aliexpressu za pár šupů, který měl podobné zapojení: + a - na osvětlení, + a - na napájení přístroje (takže to šlo rovnou spojit s osvětlením) a jeden jako signál z CDI - a to byl kladný.
Tak jsem tady překvapen.
Prodejci jsem už volal, neví.

Děkuju, Honza
nemáte prosím někdo zkušenost s tímhle otáčkoměrem ?
Co mne trápí: když se podívám na schéma zapojení, tak je jako signál přerušování napětí z cívky záporný, mínus.
Mínus je na motorce (snad na všech) přeci kostra, takže se nepřerušuje, je to trvalé - co se přerušuje je kladný co jde z CDI do indukční cívky, a zase z cívky do svíčky, je to tak?
Měl jsem nedávno čínský šmejd z aliexpressu za pár šupů, který měl podobné zapojení: + a - na osvětlení, + a - na napájení přístroje (takže to šlo rovnou spojit s osvětlením) a jeden jako signál z CDI - a to byl kladný.
Tak jsem tady překvapen.
Prodejci jsem už volal, neví.

Děkuju, Honza
2 reakcí na tento příspěvek Zapojení elektronického otáčkoměru
to je divny,... ale dva draty na kostru tam urcite nebudou
myslim ze kdyz to pripojis k signalu z CDI (tedy ke kladnymu) tak se tomu nic hroznyho urcite nestane ani kdyby to nahodou nefungovalo, ..resp. pokud se bojis pripoj to pripadne pro uplnou jistotu pres nejakej rozumnej rezistor (3k3 treba) a uvidis..
uplne nejlip pokud jsi dostatecne sikovnej a zbehlej v oboru tak to otevri a koukni na desticku na zapojeni, ..potom bude rekl bych uplne jasno (ale samozrejme chapu ze ne kazdej je elektrotechnik..)

uplne nejlip pokud jsi dostatecne sikovnej a zbehlej v oboru tak to otevri a koukni na desticku na zapojeni, ..potom bude rekl bych uplne jasno (ale samozrejme chapu ze ne kazdej je elektrotechnik..)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení elektronického otáčkoměru
honza.vojak: Je to přesně naopak - na jeden kontakt cívky jde trvale plus a "mínusem" se přerušovaně ukostřuje, čímž dochází k jiskře a zápalu. Mínus vede do jednotky zapalování, takže schéma je v pořádku.
Ahoj nerad rusim ale mam neco podobneho ale jsou to komplet budiky elektronike vse jsem zapojil dle planku a ted ten problem otackomer mne ukazuje spatne a zrovna tak kilometry, otackomer ukazuje vic a kilometry zase mene napojil jsem to na org kabelaz je tu nekdo kdo poradi ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení elektronického otáčkoměru
kerut> Diky, presne tak, proc 2x zem...
Hele to mas pravdu, rozebrat to a podivat se, jen je tu maly problem: musi se to nejdriv koupit
Tzn. s postovnym 1800,- a riskovat ze to jaksi nebude ono...
Predpokladam ze by se to muselo roztemovat aby to slo rozebrat, a kdybych to pak vracel do dvou tydnu dle podminek eshopu tak by asi nebyli radi kdyby tam videli stopy nejaky demontaze...
Hele to mas pravdu, rozebrat to a podivat se, jen je tu maly problem: musi se to nejdriv koupit

Tzn. s postovnym 1800,- a riskovat ze to jaksi nebude ono...
Predpokladam ze by se to muselo roztemovat aby to slo rozebrat, a kdybych to pak vracel do dvou tydnu dle podminek eshopu tak by asi nebyli radi kdyby tam videli stopy nejaky demontaze...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení elektronického otáčkoměru
honza.vojak> ja bych spis rekl presne tak 1100Virago, ale nevim co mas za motoruku a zapojeni,.. kazdopadne v el. otackomeru bude na 99% citac a tomu bude s velkou pravdepodobnosti burt jestli dostava kladny impulzy z nizkyho napeti nebo zaporny z vysokyho - tak asi tak
jinak uprime, pokud ho jeste nemas, popremyslel bych za ty prachy rovnou o nejakym 1/ hezcim (subjektivni, ale nazor) a 2/ od vyrobce kterej ma nejakou podporu, co jsem koukal na stranky toho P&W mi to prijde na stejny urovni jako aliexpress.. resp. klidne bych sel i do budiku z druhy ruky z jiny moto, protoze dokumentace bude urcite lepsi a zapojeni vpohode vyhledatelny..
fiky73> docela by nebylo od veci jakej merak, s jakou moto, a zejmena o kolik to "keca".. muze to byt jak nepresnost tak zasadni problem, merak muze mit nejaky HW (jumpery,trimy) nebo SW nastaveni, atd..atd..
jinak uprime, pokud ho jeste nemas, popremyslel bych za ty prachy rovnou o nejakym 1/ hezcim (subjektivni, ale nazor) a 2/ od vyrobce kterej ma nejakou podporu, co jsem koukal na stranky toho P&W mi to prijde na stejny urovni jako aliexpress.. resp. klidne bych sel i do budiku z druhy ruky z jiny moto, protoze dokumentace bude urcite lepsi a zapojeni vpohode vyhledatelny..
fiky73> docela by nebylo od veci jakej merak, s jakou moto, a zejmena o kolik to "keca".. muze to byt jak nepresnost tak zasadni problem, merak muze mit nejaky HW (jumpery,trimy) nebo SW nastaveni, atd..atd..
1100Virago>
Diky za prispevek, ale jsi si opravdu jisty ze je to tak obecne? Resim to tedy u Hondy CX500...
'Minus' jde z baterky primo na kostru.Civka je pripojena na kostru, a jediny NV vodic z CDI tedy musi byt plus- nejak mi nedochazi jak by to mohlo fungovat jinak. Takze ten minus je neustale pripojen a nic ho neprerusuje..a stejne tak je ta VN cast na svicce, ta je zasroubovana do hlavy a odtud bere minus- kostru, prerusuje se zase vysokonapetovy plus...
Nebo je neco co motam?
Diky za prispevek, ale jsi si opravdu jisty ze je to tak obecne? Resim to tedy u Hondy CX500...
'Minus' jde z baterky primo na kostru.Civka je pripojena na kostru, a jediny NV vodic z CDI tedy musi byt plus- nejak mi nedochazi jak by to mohlo fungovat jinak. Takze ten minus je neustale pripojen a nic ho neprerusuje..a stejne tak je ta VN cast na svicce, ta je zasroubovana do hlavy a odtud bere minus- kostru, prerusuje se zase vysokonapetovy plus...
Nebo je neco co motam?
kerut>
Jojo, diky...
Prave s tim jedtli se prerusuje + nebo -, to ne otazka jestli je to fuk. Staci nejaka polovodicova soucastka- dioda, trangistor, a je to v tahu, nefunguje ( ale zase by se to nemelo znicit).
Jo mas pravdu, na PW jsem se koukal, jsou podobny a o chlup drazsi.
Z toho aliexpressu jsem to vzal jen na zkousku, vsak to bylo taky za 20 USD, a podle toho to tak fungovalo:)
Od zacatku cca 2x vetsi otacky, na cca 6tis rpm se to uplne rozjede a rozkmita se to do nesmyslu, nepouzitelny...
Jojo, diky...
Prave s tim jedtli se prerusuje + nebo -, to ne otazka jestli je to fuk. Staci nejaka polovodicova soucastka- dioda, trangistor, a je to v tahu, nefunguje ( ale zase by se to nemelo znicit).
Jo mas pravdu, na PW jsem se koukal, jsou podobny a o chlup drazsi.
Z toho aliexpressu jsem to vzal jen na zkousku, vsak to bylo taky za 20 USD, a podle toho to tak fungovalo:)
Od zacatku cca 2x vetsi otacky, na cca 6tis rpm se to uplne rozjede a rozkmita se to do nesmyslu, nepouzitelny...
co se tyka toho zapojeni mas pravdu, je to tam buzeny kladnym napetim proti kostre
http://ftso.net/cx-g...n_1979_cx500c_am.jpg
polovodicovym soucastkam je fuk jestli je to zubaty z hora nebo ze spoda, naopak prusvih by byl kdyby tam nebyl citac ale nejakej analogovej system (RC clen napr.)..
od P&W ten tvuj vyhlidnutej merak (dle stranek prodejce cos inzeroval, hned prvni radek "vyrobce") praveze je
ale stranky maji divny, neprehledny.. sezen merak z hondy napr. nebo..
http://ftso.net/cx-g...n_1979_cx500c_am.jpg
polovodicovym soucastkam je fuk jestli je to zubaty z hora nebo ze spoda, naopak prusvih by byl kdyby tam nebyl citac ale nejakej analogovej system (RC clen napr.)..
od P&W ten tvuj vyhlidnutej merak (dle stranek prodejce cos inzeroval, hned prvni radek "vyrobce") praveze je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení elektronického otáčkoměru
kerut> ahoj tak je to tento a mam to na vtr 1000 f r.v 98 muzu nafotit schema http://www.motorkari.cz/tema/?t=196719
Naposledy editováno 13.08.2017 08:34:54
Naposledy editováno 13.08.2017 08:34:54
Mám levnější z aliexpressu (7,87€) na scooteru. Snímač jsem zapojoval taky pokus omyl... jediné kde fungoval jak má je cívka jinak ukazoval nesmysly...
Je to jen čítač s převodníkem na Voltmetr 0-5V.
Věřím že je to podobné tomuto udělátku akorát tady jsou použity k zobrazení diody...
Na moto mám od KOSO a tak je možnost nastavení kolik pulzů za otáčku a nechá se připojit skoro kamkoliv od namotání na VN kabel přes výstup CDI až po signál do cívky....
Naposledy editováno 14.08.2017 14:31:53
Je to jen čítač s převodníkem na Voltmetr 0-5V.
Věřím že je to podobné tomuto udělátku akorát tady jsou použity k zobrazení diody...
Na moto mám od KOSO a tak je možnost nastavení kolik pulzů za otáčku a nechá se připojit skoro kamkoliv od namotání na VN kabel přes výstup CDI až po signál do cívky....
Naposledy editováno 14.08.2017 14:31:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.