Téma: Jawa 250 Panelka
3.9.2017 v 23:27
Dobrý den popřípadě večer ......od mého otce jsem získal jawu 250panelku a hodláme ji renovovat,tak proto vám píši ale nevím do jaké kategorie mam tento příspěvek přidat.Jedna se mi o to kde jsem dá opětovné pokovit chromované části na uvedeném motocyklu a hlavně řeším jakým způsobem udělat noví nástřik laku
uvažoval jsem o kompletním práškovém lakování ale nevím jak by vypadal finální lak dopadl a popřípadě jestli by šel rozlestit a nebo klasické nalakovani 2slozkovou barvou+tvrdilo.Tak vás tímto žádám o radu a pomoc s tímto problémem.Kdyztak jestli by se to mělo klasický lakovat tak jaké je cilo barvy a cca mnozstvi,já minuli rok lakoval MB a používal jsem org. Lak MB číslo 3636 tak nevim jestli je to na jawinku stejný odstín s uvedenou šarží.A ještě otázka jak se doma pochromovat díly a nebo se to musí zaslat do fa. kdyztak ponechte mi tu odkaz na solventní fa na chromování .Veškerá plecharina není prořezala zkrz jen se odporoučel lak až na plech a stala se z toho liška zrzata.Dekuji za uvedené komentáře s touto pomocí
PS: Zjistil jsem že prý jsou dva druhy odstínů servene barvy tak jestli je to možné tak stav napsat tmavá červená do jakého roku se používala a světla červená od jakého roku a konec roku moc dekuji
Všem moc děkuji za rady a může my někdo z vás doporučit nějakou knihu o renovaci 250 Panelky bud jestli existuje nějaká konkrétní kniha na 250 Pavlnelku či popřípadě všeobecná o renovaci .... prosím uveďte konkrétní název knihy a nebo zanechte zde odkaz moc děkuji všem za pomoc a rady
Naposledy editováno 06.09.2017 18:37:30

PS: Zjistil jsem že prý jsou dva druhy odstínů servene barvy tak jestli je to možné tak stav napsat tmavá červená do jakého roku se používala a světla červená od jakého roku a konec roku moc dekuji
Všem moc děkuji za rady a může my někdo z vás doporučit nějakou knihu o renovaci 250 Panelky bud jestli existuje nějaká konkrétní kniha na 250 Pavlnelku či popřípadě všeobecná o renovaci .... prosím uveďte konkrétní název knihy a nebo zanechte zde odkaz moc děkuji všem za pomoc a rady
Naposledy editováno 06.09.2017 18:37:30
Ahoj,
asi seš rozhodnutej to zrenovovat viď? Nic mi do toho neni, ale nechtěl bys sem hodit foto v jakym je to stavu, popř. nechtěl bys spíše poshánět nějakou plechařinu v hezkym patinovym stavu ? Není to moje věc, ale takle se z ní stane další, v řadě stojící tuna komaxitu...žádná patina - 0 % dochovanosti...
asi seš rozhodnutej to zrenovovat viď? Nic mi do toho neni, ale nechtěl bys sem hodit foto v jakym je to stavu, popř. nechtěl bys spíše poshánět nějakou plechařinu v hezkym patinovym stavu ? Není to moje věc, ale takle se z ní stane další, v řadě stojící tuna komaxitu...žádná patina - 0 % dochovanosti...
renovace - uvedení do stavu nového - to s práškovým lakem jaksi nesedí. Původní pololesk ČSN 8850
chromování doma neuděláš. A) nedostaneš se k chemikáliím k tomu potřebným B) Kdybys věděl jak je to náročné a nebezpečné, tak by ses neptal.
Doporučuji si přečíst nějakou publikaci o renovacích, pokud chceš dělat skutečnou renovaci. Ono to není jen o laku a chromech.
chromování doma neuděláš. A) nedostaneš se k chemikáliím k tomu potřebným B) Kdybys věděl jak je to náročné a nebezpečné, tak by ses neptal.
Doporučuji si přečíst nějakou publikaci o renovacích, pokud chceš dělat skutečnou renovaci. Ono to není jen o laku a chromech.
Než to dodrbeš při svém nadšení, tak si napřed něco nastuduj např. na stránkách. jawarmaniaka, veteranforu, jawamanii atd.. Opravdová renovace stojí desítky tisíc tak to zvaž, nebo ji nech jak je. Ve zdejší databázi je spousta pěkných strojů, teď tam přidal poslední 559 třeba uživatel Šíma354 a jsou tam i jiní, kteří svoje projekty evidentně nedotáhli. Hlavně neuvažuj o komaxu a o možnosti uvařit chrom doma v kastrolu. Udělat pěkný lak a linky si možná troufneš, no nevim jak si zručný a vybavený. S chromováním jsou celkem problémy, trvá to dlouho s nejistým výsledkem a vysokou cenou ... Takže začni s teoretickou přípravou a pak se zase třeba zase zeptej, nedávno nám jeden renovační nýmand tvrdil na jawamanii třeba, že panelka neměla linky.
Tak hodně zdaru.
Naposledy editováno 04.09.2017 11:57:12
Tak hodně zdaru.
Naposledy editováno 04.09.2017 11:57:12
Panelku Sport jsem dělal asi před 5 lety. Předem tě musím upozornit, že kompletní renovace rezavého stroje stála přes 60 tis. Lak dělala profilakovna za 18 tis i s linkama. Na komaxit zapomeň . Dělal jsem komplet motor, měnili se i některá kolečka a jedna hřídel v převodovce, spojka, komplet chromy ( kola se musí rozplést ) , výfuky, kolena. Nic se nedávalo v replice, vše použito z původního stroje ( mimo kolen, ty byly tak hloubkově rezavé, že se nedali použít. Pomohl Hadrávek.) I zapalování se nechalo opravit, žádné Vape. Majitel má moto doma v obýváku a asi na tom ani nevyjede.Je to škoda, protože ten stroj je na původních dokladech.
Naposledy editováno 04.09.2017 14:50:50
Naposledy editováno 04.09.2017 14:50:50
+/- 60 je odpovídající cena dobré renovace. Klempíř, profilak, linky, výfuky a kolena Hadrávek/Buyak, nové ráfky a výplet, nějaké kvalitní repliky (ne turek), repas tachometru Monty, čep kyvky, repas předních a zadních tlumičů, chromování nádrže a kluzáků Vepřek, zinkování Podoba, dokoupení komplet neřezané masky a předního blatníku, potažení sedla, elektrika, barterka a poctivá go motoru + cena panelky s TP (měla už Vape a nové obutí) a jsme na 70+ a to celé dva roky zpět poskládaná v bytě přes zimu za velké radosti manželky. Zimu před tím, na místě vánočního stromečku stála 354, ale už obě jezdí ...
Loni jsem dělal kompletní reno 475 ve slušném výchozím stavu za cca 60 při stále stoupajících cenách jak dílů tak dodaných služeb.
Naposledy editováno 04.09.2017 15:32:56
Loni jsem dělal kompletní reno 475 ve slušném výchozím stavu za cca 60 při stále stoupajících cenách jak dílů tak dodaných služeb.
Naposledy editováno 04.09.2017 15:32:56
Píše, že to má celý rezavý tak jaká tuctovka, pěkně renovované tuctovky na strazech moc nevidím a kotlostříbřenková zbastlená patinovka je každá druhá. Ano, nový trend renovátorů v leštění hliníku ala psí gule to je humus.
Naposledy editováno 05.09.2017 12:23:34
Naposledy editováno 05.09.2017 12:23:34
Jak se tady píše - renovace starého stroje stojí štangli zlata a ne vždy je nutná. Mám též panelku 250/592 po opravě (nikoliv po renovaci) a jsem se svým dílkem spokojen. Především ze jsem si skoro vše dělal sám a vše funguje jak má.Nejezdim na srazy veteránů abych nemusel poslouchat řeči typu - zase jedna leštěnka apod. Rád se jen tak svezu a zavzpomínám na staré dobré časy. Pokud jsi trochu šikovný spoustu práce si uděláš taky. Přeju ti ať se ti dílo podaří a mašina ti dělá jen radost. Pokud tě zajímá jak vypadá má Jawička, mrnki na můj deník.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Panelka
Já jezdím na srazy veteránů s odpovídajícím strojem i třeba na V, který má po testaci HV patřičnou klasifikaci. Na obyčejné Jawa/Čz srazy jezdím s leštěnkou nebo patinovkou a žádné kecy neslyším, to je jen zavedené klišé, občas se někdo pozastavuje nad 354 s doutníky a spínačkou na nádrži, což je u r.v.1958 běžné tak podiskutujeme a život jde dál.
Pokud má někdo shluk uni jawa/čz dílů a vydává to za renovaci co na to říct.
Pokud má někdo shluk uni jawa/čz dílů a vydává to za renovaci co na to říct.
No, jesti jsi z Habartova, tak tam máš v dědině hned dva výborný jawaře - bráchy, ti dělali už dost věcí , kdy ze skorošrotu udělali motorku a hlavně - jezdí se na tom. Jeden z nich je i tady na fóru jako Martin ED. Tak se jich můžeš poptat co a jak s tím tvým strojem dělat

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Panelka
Daleko jet se stejne na tom neda. (nikdy neslo, normalni spotrebak z let, kdy auto mel pouze predseda strany, mozna JZD a pan doktor.)
Podle vseho to je kompletni, a hlavne origos. Pokud to das jistym "profikum" muze se ti taky vratit polska lestenka.
Za mne neblbnout, udrzovat ve stavu, a pokud mozno, ponechat puvodni znacky.
Na bezne jezdeni si poridit neco jineho.
V 1989 mi bylo 20, Jawy tehda byly neznicitelne stroje na denodenini cestu do prace, a takto by mely i zustat.
Podle vseho to je kompletni, a hlavne origos. Pokud to das jistym "profikum" muze se ti taky vratit polska lestenka.
Za mne neblbnout, udrzovat ve stavu, a pokud mozno, ponechat puvodni znacky.
Na bezne jezdeni si poridit neco jineho.
V 1989 mi bylo 20, Jawy tehda byly neznicitelne stroje na denodenini cestu do prace, a takto by mely i zustat.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Panelka
Julip> No jezdili jsme na tom ještě v devadesátých letech celkem pěkné výlety . Já například víkendový trip Liberec - Otrokovice - Velké Pavlovice a zpět Liberec a to i třikrát do roka. Měl jsem právě 559. Taky v 1989 na MZ 150 na Zemplinskou Šíravu a za dva dny zpět. Byla jiná doba a o Japoncích jsme si nechávali zdát , nebo slintali nad fotkama v časopise Motorrad, který se dal koupit v Praze v jedné prodejně nedaleko Václaváku.Dneska na tom nadšenci také objíždějí republiku, i na pionýrech. Všechno jde když se chce, jen malé děti se musí vodit.
Renovací je hodně ale ještě víc je ´patinovek´. Neblbněte, motorka v původním stavu má být krásná motorka bez zásahů a né vrak poskládaný ze tří motorek...
Není nic krásnějšího než leštěnka, navíc pokud člověk v dnešní době jezdí na Jawě nebo Čézetě v původním stavu, tak je považován za socku. Bohužel, tak to lidi vidí


Chlapi, proč to neřekne m rovnou. Motorky v puv stavu jsou velmi ojedinělé a dřív se na nich bastlilo co se dalo, takže kolikrát to vypadalo kura hnusně, takže se mi jeví lepší rozumná renovace než nějaký dobový fuj S kdovijakyma blatnikama a riditkama atp.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Panelka
No tak jestli je to opravdu tak jak píšeš tak se asi mezi inteligenty počítat nemůžeš
Blábolíš tady chytře o "rozumné renovaci" a když se člověk podívá na tvou panelku tak mu zůstane rozum stát.Páč vyleštit na Jawě všechny alu díly jako psí kule...to nemá nic společného se zdravým rozumem...

Proč bych se nesral?Je to tady přece diskuzní fórum
Já se za svou přezdívku nestydím ale s Tebou to bude horší.Rozdáváš tady rozumy a hajzl máš na chdbě...
A když někdo poukáže že jsi zkrátka hlupák tak se urazíš.Ale toho už jsem si u Tebe všiml vícekrát



2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Panelka
Jen hlupák dokáže nadávat někomu, o kom nic neví. Na J je navíc vylesten motor. Jinak nevím, co ti vadí.udělal to renovator motoru přes můj nesouhlas. Hloupější než ty nebudu.
Kolena, výfuku, rafky apod byly z výroby chromove, některé věci se lesknou, ale je to zinek hladký ještě nezoxidovany.
Prostě ať si to upraví podle svých představ a vlastního rozumu, ne podle toho, co tu kdo velí.
Dělalo to víc subjektů, holt takový je výsledek. Hlavně že tam není akrylat ale sprosta syntetika ....
Naposledy editováno 12.09.2017 18:24:49

Kolena, výfuku, rafky apod byly z výroby chromove, některé věci se lesknou, ale je to zinek hladký ještě nezoxidovany.
Prostě ať si to upraví podle svých představ a vlastního rozumu, ne podle toho, co tu kdo velí.
Dělalo to víc subjektů, holt takový je výsledek. Hlavně že tam není akrylat ale sprosta syntetika ....
Naposledy editováno 12.09.2017 18:24:49
mira592> Míro, mě to nedá, abych to nenapsal... Sám řešíš jak to kdo dělá a sám se obhajuješ?
Není to zase tak dávno, kdy jsi napsal, že majitelé Vape jsou ...... a teď chceš sám Vape na čízu? Děláš si p*del?
Sekáč má pravdu, neboj zase tě míro zablokuji
Nebudem si nic nalhávat, ten člověk stejně nic renovovat nebude
Nedávno mi taky jeden zdejší uživatel poučoval jak se co renovuje, kolik jsem měl zaplatit za to a za to, smál se, že jsem se nechal okrást...
Teď sám renovuje motorku a nějak mu to nejde, nemá na to peníze a má jen hromadu výmluv...
Jo a ještě co je podle tebe rozumná renovace a na kolik tě vyjde? Já měl první renovaci (bez ceny motorky) 75K, druhá 57, třetí 44 a teď dělám čtvrtou a pod 50 asi nepůjde... Taky vše záleží na výchozí situaci, kdy u první renovace se kupovalo daleko více věcí než u dalších. Vše ve stejné kvalitě ale už se daleko více věcí dělá doma, lak samozřejmě od profíků, repliky Buyak, Hadrávek, Indie-ráfky. Proč řešíš syntetiku a akrylát? Člověk dá to nejlepší co jde...
Není to zase tak dávno, kdy jsi napsal, že majitelé Vape jsou ...... a teď chceš sám Vape na čízu? Děláš si p*del?


Nebudem si nic nalhávat, ten člověk stejně nic renovovat nebude




Jo a ještě co je podle tebe rozumná renovace a na kolik tě vyjde? Já měl první renovaci (bez ceny motorky) 75K, druhá 57, třetí 44 a teď dělám čtvrtou a pod 50 asi nepůjde... Taky vše záleží na výchozí situaci, kdy u první renovace se kupovalo daleko více věcí než u dalších. Vše ve stejné kvalitě ale už se daleko více věcí dělá doma, lak samozřejmě od profíků, repliky Buyak, Hadrávek, Indie-ráfky. Proč řešíš syntetiku a akrylát? Člověk dá to nejlepší co jde...

mira592 píše: Jen hlupák dokáže nadávat někomu, o kom nic neví. Na J je navíc vylesten motor. Jinak nevím, co ti vadí.udělal to renovator motoru přes můj nesouhlas. Hloupější než ty nebudu.
Kolena, výfuku, rafky apod byly z výroby chromove, některé věci se lesknou, ale je to zinek hladký ještě nezoxidovany.
Prostě ať si to upraví podle svých představ a vlastního rozumu, ne podle toho, co tu kdo velí.
Dělalo to víc subjektů, holt takový je výsledek. Hlavně že tam není akrylat ale sprosta syntetika ....
No tak tímto příspěvkem jsi ukázal své kvality....radíš tady jak renovovat a necháváš si renovovat u renovátora navíc ho necháš aby on rozhodl o tom jak to bude vypadat





Naposledy editováno 13.09.2017 05:42:48
Nechte mě žít. Pozinek není vidět, nebo časem zmatovati stejně tak i vsechen hliník. To bys měl vědět. Moto nelestim, snad jen mírně před srazem. Nikomu lesteni nenutim, sám jej nedělám, vape nutně nepotrebuji, jen jsem se na něj zeptal. Opět fórum kde se řeší někdo jiný než je téma. Zase je trestné mít jiný názor než někdo jiný. To se zde opakuje. Proč nelze šrouby při renovaci pozinkovat bych věděl rád, navíc mluvis o těch co nejsou vidět. Asi jsem měl nechat rezave, abys byl v klidu.
Některé věci prostě vyšly podle představy někoho jiného než mě. Z toho se neposeru. Jak se podle vás renovuji kola rafky, výfuku aj. Moji moto jsem na žádném fóru nedával za vzor.ani to že je rozumné renovovana. Je to celé prekroucene. Zinkovat brejle taky zakázané.....
Jinak gratulace za akrylat na panelce či cz opravdu jak by vyjela z puv. Výroby.
Renovace
Renovace je soubor operací v technologickém postupu, jimiž se opotřebovaná nebo jinak poškozená věc uvede do původního geometrického tvaru, rozměru, atd. Renovovat se dají starožitnosti, budovy, ale i tonerové kazety
Naposledy editováno 13.09.2017 07:58:31
Některé věci prostě vyšly podle představy někoho jiného než mě. Z toho se neposeru. Jak se podle vás renovuji kola rafky, výfuku aj. Moji moto jsem na žádném fóru nedával za vzor.ani to že je rozumné renovovana. Je to celé prekroucene. Zinkovat brejle taky zakázané.....
Jinak gratulace za akrylat na panelce či cz opravdu jak by vyjela z puv. Výroby.
Renovace
Renovace je soubor operací v technologickém postupu, jimiž se opotřebovaná nebo jinak poškozená věc uvede do původního geometrického tvaru, rozměru, atd. Renovovat se dají starožitnosti, budovy, ale i tonerové kazety
Naposledy editováno 13.09.2017 07:58:31
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Panelka
Motor mi dělal pan X, sám to neumím, dále lak pan Y lakyrnik, to také neumim. Je to opravdu strašne. Tak se nezlobte. Kritika být může, což o to ale když vidím u šíma354 chromove kastlíky kyvacky s obecným popisem - původního stavu.... raděj no comment.
Naposledy editováno 13.09.2017 08:24:49
Naposledy editováno 13.09.2017 08:24:49
mira592> Ty bl*be, psal jsem tam, že to není patinovka! Navíc to byla situace motorky v dubnu 2016 po koupi motorky-motorku jsem přidal asi munulý týden a fotky ještě budu doplňovat
, teď tam mám dané nepoužité kastlíky z uloženek
Jo ještě nic proti, ten chrom byl původní, na středu byl originál lak+linky
Viděl jsi někdy miliontou jawu 175?
Jaké měla kastlíky?
Jak jsi všem nadával za Vape, že jsou to blbci, kteří neumí seřídit kladívka? Děláš si srandu? A teď sám chceš Vape?
A k tomu akrylátu se ani nebudu vyjadřovat




Jak jsi všem nadával za Vape, že jsou to blbci, kteří neumí seřídit kladívka? Děláš si srandu? A teď sám chceš Vape?


1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Panelka
http://www.motorkari...mp;pgr=6#goto9034484
http://www.motorkari...mp;pgr=1#goto9047410
http://www.motorkari...mp;pgr=1#goto9130715
toto jsem našel, mám toho najít víc?
http://www.motorkari...mp;pgr=1#goto9047410
http://www.motorkari...mp;pgr=1#goto9130715
toto jsem našel, mám toho najít víc?

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4189, 4190] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125688 | Dnes v 08:43 Milan1963 |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Moto retro helma Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250... | anton_ | 20 | 21.2.2025 v 09:42 KostějNesmrtelný |
Jawa 250 regulator Jawa 250/559 panelka | Jawakawarider | 4 | 18.1.2025 v 21:29 cmiral |
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... | Jirk_K | 3 | 3.12.2024 v 19:27 kokoška. |