Jde mi hlavně o akumulátor který nemá odjímatelný nebo šroubovací víčka na jednotlivé články.. Kryt téhle baterie by se neměl sundavat ani během nabíjení pokud bude použita plně automatická nabíječka s programem pro AGM.. Moje nabíječka to teda splňuje ale i tak se bojím, že bude baterie bublat (plynovat).. no a ani si nechci představit ten bordel kdyby ten uzávěr článků vyletěl.
Určitě už někdo máte zkušenosti s podobnou baterií. Budu rád za každou radu.
Žádnej návod nebo rady jak tuto baterii dobíjet jsem nenašel. Jen že musím použít plně automatickou nabíječku s programem AGM
http://www.otos.cz/s...4/Multi_XS_50_cs.pdf
Obě tyto koncepce jsou bezúdržbové, VRLA koncepce – tedy ventilem řízené. Ventil slouží, mimo jiné, jako přetlaková pojistka pro odvod plynů, pokud se tyto nestačí rekombinovat uvnitř akumulátorové nádoby.
Pokud si to přeci jen chceš ověřit při nabíjení, AGM akumulátory se nabíjejí na koncové napětí 2,40V až 2,47V/čl (plynovací napětí při teplotě +20°C). Vyšší napětí akumulátor poškozuje, nižší napětí není na závadu, ale prodlužuje se doba pro dosažení znaků plného nabití.
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie
Kubák píše: Ja taky,abych se teda pochlubil
Nabijim cellpro powerlab 8 - jan abych se taky pochlubil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie
Rooks píše: assassin> na baterku do motorky nabijecka jak dělana , s tím snad nabiješ úplně vše
Ja uz mam skoro ve vsem lifepo4 :) do auta pro zabavu mam nachystanou taky, jen to uz 6let nevrcelo, jen uzitkove auto jezdi stale na olovo :)
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie
"Samo" si to tato nabíječka nenastaví.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie
ten recond zapina fazi 6 a ta se urcite AGM baterce libit nebude.
pri pouziti na LiIon baterku bych daval pri pripojeni baterky pozor, aby to nespustilo ten desulf program, pokud ho to spusti, LiIon bych tim nenabijel
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie
Byl by tu někdo ochotný a schopný a má potřebný měřák a změřil by nabíjecí proud u své motorky?
Udělat pokus. Snížit na akumulátoru na nejnižší možné napětí asi 12,2 kdy je akumulátor ještě schopen nastartovat teplý motor.
Dokázal by tu někdo změřit ten proud co teče do akumulátoru po nastartování?
Asi se bude hodně lidí divit kolik proudu teče do toho akumulátoru a doufám že přestane řešit prkotiny ohledně jedné desetiny.
Díky za pokus a doufám, že se tu někdo najde a dá nám vědět jak to dopadlo.
Ládínek. píše: Řeší se to tu několikrát do roka. Která nabíječka je nejlepší. Stálé obavy z toho zda nabíječka nepoškozuje akumulátor. A nabíjecí proud jedna desetina.
Byl by tu někdo ochotný a schopný a má potřebný měřák a změřil by nabíjecí proud u své motorky?
Udělat pokus. Snížit na akumulátoru na nejnižší možné napětí asi 12,2 kdy je akumulátor ještě schopen nastartovat teplý motor.
Dokázal by tu někdo změřit ten proud co teče do akumulátoru po nastartování?
Asi se bude hodně lidí divit kolik proudu teče do toho akumulátoru a doufám že přestane řešit prkotiny ohledně jedné desetiny.
Díky za pokus a doufám, že se tu někdo najde a dá nám vědět jak to dopadlo.
Jenomze to ma jeden hacek. Ten velkej proud po nastartovani ti tam tece pouze omezenou dobu, nez na baterce stoupne napeti a je nabita. Coz je pri beznym provozu malo. TY muzes i vybitou baterku nabijet velkym proudem, ale musis hlidat aby se ti nevyvarila. 0.1 C je proste jistota a nic hlidat nemusis.
JInak odhadem pokud mas 200w regler, svitis a mas strikacku tak ti na dobijeni zbyde tak 6-8 A, to je ale MAX. (a urcite to tam neprotlacit tech 14V)
Naposledy editováno 17.11.2017 18:47:59
Baterku Exide YB12AL-A2, EB12AL-A2 jsem nabíjel v kombinaci s RECON a AGM.. vím že to není AGM baterka ale snad jsem tomu neuškodil.
A baterku VARTA YTX12 - 4 / YTX12 - BS jsem nabíjel pouze s AGM..
při nabíjení Exide jsem si všiml že na program RECON dost vařila tak jsem si ho netroufl použít u AGM VARTY i když v manuálu nebylo napsáno že se to nesmí. Je tam napsáno že se má program recon používat jednou ročně nebo když byla baterie úplně vybitá.
2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie
gugo: pokud je tam napetova regulace - coz tam je urcite, tak tam proste velkej proud tect nemuze, to je ohmuv zakon, pokud nabijecka dava cca 14V tak proste do baterky treba 10A nepotece ani kdyby ses na hlavu postavil, vnitrni odpor je docela velkej.
ty velky proudy tam tecou opravdu jen v pripade hodne vybite aku a velice tvrdeho zdroje - coz zadna takovahle nabijecka ani alternator na moto neni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení AGM baterie
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |