V životě většiny motorkářů, kteří se dožili ve zdraví a celí 50 let a více nastane občas otázka „ mám tohle za potřebí ? “ U nás k ní došlo loňský rok (2016) při náročném přejezdu v rámci našeho každoročního putování Evropou. Silnička ve Slovinských horách podél říčky Soča se dá jen doporučit a cílové město Bovec také. Jezdíme tam rádi. Tedy pokud zrovna nepřijde pořádná bouřka. Po třech hodinách jízdy ve slejváku na úzké cestě zasypané spadaným listím a větvemi, zpestřených průjezdem škarpou, se mě ve sluchátku ozvala Radka, která na svém stroji bojovala za mnou – kdybychom měli kabrio, tak by šla zatáhnout střecha !! Semínko pochybností bylo zasazené. Zbytek jsme probrali u piva a sušení věcí v Bovci. Jak praví lidová moudrost : „Mezi motorkou a smrtí, je ještě kabrio!“
Jsme celkem akční, takže po příjezdu domů jsme začali shánět patřičný vůz. Předem jsme vyškrtli páprdovské kočáry typu Mustang, BMW 3 a více, Chrysler a podobné. Nic proti, ale nepotřebujeme zadní sedačky a ani si natřásat ego. Chtěli jsme vlastně motorku se střechou. Volba typově padla na sportovní dvoumístný roadster za „rozumnou cenu“.
Takové rozhodnutí Vám zúží výběr na BMW Z 3 - 4, Alfa Romeo a Porsche Boxster. Vyzkoušeli jsme všechno a s jednou Alfičkou už jsme si málem plácli. Bohužel (bohudík) pán musel zrovna odjet na dovolenou.
Po měsíci ježdění po Čechách a testování aut, se kousek od našeho domu objevil kup snů (jak z Amerického filmu) . Z důvodu nemoci se prodával rodinný miláček – „pouze do dobrých rukou“. Museli jsme odpřisáhnout při jeho blatníku, že ho neprodáme dál, budeme leštit, garážovat a opečovávat. O ježdění se nemluvilo – oni v něm totiž skoro nejezdili. Vše jel pán zkontrolovat až k nám domů! Poměr cena – výkon nemohl být lepší. Ukecali jsme ještě slevu na servis.
Stali jsme se tímto majiteli 10 let „nového“ lehce zajetého Porsche Boxster. Auto rovnou putovalo do servisu, kde koukali v oněmění na perfektní stav, ale i zpuchřelé gumy na sporťáku – to tu ještě neměli. Průměr rychlosti dle počítače 42km/motohodina byl taky zajímavý údaj.
No vyměnili jsme všechno, co šlo a co bylo z gumy, plus brzdy, kotouče, rozvody atd…. Do motoru vrazili METALTEC, pokřižovali se a vyjeli. Hned z úplně prvního radaru nám následně přišla hezká rodinná fotka (za 1000Kč).
Kdo jel někdy v motokáře, dokáže pochopit jak se cítíte při prvních kilometrech.
Posez 10cm nad zemí, fouká vám na hlavu, táhne na ramena, řízení je tuhý a opravdu se nadřete, podvozek je tvrdý a malé sportovní sedačky také, takže po hodině už nevíte jak si sednout . Ten kdo to navrhoval měřil asi jen 170cm, takže já se do toho skoro nevejdu (185/100). Motor díky umístění mezi osama máte 20cm za hlavou, takže CD s muzikou klidně nechte doma. Kupte si čepici a šálu. Žere to 10l na 100, ale jen od 98oct výše, takže si připravte penízky. Prostě peklo po všech stránkách!
A nejhorší na tom je, že když už se v tom svezete, tak s tím NECHCETE přestat . Ono Vás to totiž úplně vtáhne do jízdy a motorkářský pojem „ s větrem ve vlasech“ tady skutečně nabyde jasné obrysy. Je to opravdu rychlé (zatím 250 max), ale také to dokáže zrychlit. Řízení je přesné – nic Vám neodpustí, ale kam to otočíte tam to jede. A ten motor co Vám řve do uší při 7000ot/min a 130km na 3 stupeň také není špatný. Jeho umístění uprostřed auta tomu dává opravdu dobré jízdní vlastnosti a 2 kufry - v předu i vzadu. Nic proti Carreře, ale tohle také není špatné.
Nakonec jsme za rok a kousek najeli cca 15000km po větší části Evropy, přes hory, doly a údolí. Musíme uznat, že možnost zatáhnout střechu a pustit si topení do sedaček je opravdu dobrá. Jízda perfektní, zážitky též. Mohla by být spokojenost.
Je zde však jeden problém. Co motorky?
Zatím to chudinky dost „odskákaly“, ale slíbili jsme si, že to příští rok zkusíme dohnat. Jak říkal kamarád motorkář – „je to těžké rozhodování“ – nyní už víme že NENÍ. Z pohledu pohodlí versus zážitek, bohužel autíčko vede. Po 40 letech v sedle je těžké si to přiznat, ale chce to zkusit.
Resumé: pokud už Vás opravdu nebaví moknout a klouzat se při delších cestách, kdy je počasí vždy nejisté, ale nechcete se vzdát ježdění a „větru ve vlasech“ může se stát kabrio rozumnou volbou.
Motorky zůstávají dále a doufáme, že bude dost času na obojí. I když „ laťka je nastavená dost vysoko“.
Roman www.valkyrieriders.cz
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
3 reakcí na tento příspěvek Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
Jezdím od svých 15ti...Vyzkoušel jsem kde co!V srdci chopper, takže pohodář...
Když jsem poznal svou nynější ženu a rozhodli jsme se spolu žít, přišla řada na stavbu domu a děti.
Motorku jsem opustit nadobro nedokázal!Jezdili jsme ještě coby svobodní aspoň na Jawě po Slovensku a kolem komína.
Když jsem se trochu zvetil ze stavby RD, pomalu jsem se vracel do sedla silnějších strojů, ale rodina vždy měla přednost!
Na cestách jsme se se ženou vždy shodli na tom, že je to super, ale hodně nám vadí neustálé převlékání, tahání helem a přemýšlení, kam s odloženými svršky a zavazadly !
O Kabriu jsme se bavili několikrát, ale vždycky vyhrála praktická stránka věci...Až v loni se to zlomilo! Potřebovali jsme druhé auto a tak jsme kvůli praktické celoroční využitelnosti zvolili Cupé-Cabrio...
Téměř denně jej využívám k dopravě do zaměstnání a běžným pojížďkám.V létě si užívám možnosti stáhnout střechu a užít si sluníčka!Jízdní zážitky jsou podobné cruiseru .Relativní pohodlí klasického cupé, zážehovej dvoulitr s automatem (klidná pohodová jízda )...
Jo, líbí se mi to hodně a popravdě špatně se to přiznává ! Zatím jsem se motorky nedokázal vzdát, ale se ženou na společné vyjížďky už na motorce skoro nejezdím!
Kraťasy, tričko, bekovku(abych si nespálil pleš)sluneční brýle a vše ostatní(co kdyby) na zadní sedačky, nebo do kufru.Na parkovišti před penzionem nebudím pozornost plátěnou střechou a když prší, nebo je zima, pustím si topení, výhřev sedadel, pustím radio...
Mám Megane II...
Takže pohled i z "druhého konce" kabrio ježdění...
P.S: Než jsem se rozhodl pro koupi, půjčil jsem si v půjčovně (icabrio) BMW Z3.Z Brna jsem vyjel rodinným klenotem Renault Scénic.V Praze přesedl se ženou do půjčeného "baworáka" a uháněl do Lokte, kde jsme měli zabukován hotel.Tři dny jsme projížděli záp.Čechy... Pak už jsme věděli, že se nám to líbí!Ale, že chceme něco pohodlnějšího a konvenčnějšího...
Naposledy editováno 26.11.2017 18:15:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
(reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
MedWed píše: SLEEPER> hele, to asi prijde casem... jednou clovek oceni spis to pohodli nez pocit sportovniho vozu...
Nešel jsem po orientaci na řidiče, ale po pohodlnějším podvozku a praktické využitelnosti(4místa, plech...).
A samozřejmě po rozumné cenové alternativě...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
SLEEPER píše: MedWed> Dobra, sto lidi, sto chudi..., jen mi ten vyber hlava nebere a hlavne bych se v tom neuveritelne stydel.
Jasně , jezdit R1, ZX 10...taky bych to nechápal! A už vůbec bych nepochopil choppera, nebo cruisera!
Sto lidí, sto chutí
(reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
MedWed píše: fatman> pohodlnejsi nez Z3??? Nic takoveho neexistuje
Nooo ...Narovinu jem byl hooodně příjemně překvapenej, jak pohodlný to má sedačky a celkově ta malá kabina je super!
Podvozkově je to motokára a to jsem nechtěl. Koupit to místo motorky, jenom na projížďky a užívání si aktivní jízdy, pak JO !
Sice bych nevěděl asi, co si tam vybrat za motor ...Asi bych pak vzal MX-5ku!
Naposledy editováno 26.11.2017 19:15:17
(reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
fatman píše: Jasně , jezdit R1, ZX 10...taky bych to nechápal! A už vůbec bych nepochopil choppera, nebo cruisera!
Sto lidí, sto chutí
Ja byl na VTX1800 v A, D, I, CH, MC, F a opravdu to pro me moc neni. Jak prisly serpentiny, zacal jsem to pouzivat jako sportovni naradi a to opravdu moc nejde.
Dobre, ze ti megane cc vyhovuje, jen mi to prislo jako dehonastace tematu, kdyz byla rec o boxterovi, z4 atp., kt. jsou uplne o necem jinem.
e: Btw nedavno jsem mel pujcene cabrio pro chlapy.
Je to camaro 94, V8 5,7l
Naposledy editováno 26.11.2017 19:30:27
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
dělali nám to v "Porsche park" v Bráníku (malý servis) - najdeš na netu, další " značkový" ale ne originál drazí jsou v Nupakách,.
Je to dost o osobní dohodě.
Kupodivu to v těchto servisech není zas tak strašné, je to spíše o ceně podle kvality. Brzdových kotoučů je tady asi 20 druhů od 1500 do 8000
Hlavně ne Prosek a podobně to se nedoplatíš.
Kabro je na pohodovou jizdu a uzivani si okoli se zmrzlinou v ruce, a to me pomaly veci jinak moc nebavi.
valkyrieriders> hezky auto, hezka ridicka, je fajn kdyz nekdo zije tim ze si dela radost :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda F6C Valkyrie - Servis Praha a... Honda F6C Valkyrie | free_spirit | 2 | 21.9.2024 v 07:54 dva_hrnce |
Doporučte servis Zlín [1, 2] Honda F6C Valkyrie | Petaksmetak | 31 | 11.5.2023 v 13:37 Pedl |
membrány karburátory F6C Honda F6C Valkyrie | zolik. | 2 | 16.2.2022 v 12:03 Konqui |
Bezklíčové zapalování [1, 2, 3] Honda F6C Valkyrie | Konqui | 67 | 18.1.2022 v 18:11 Kubák |
Batoh na plotnu Honda F6C Valkyrie | Konqui | 16 | 29.7.2020 v 10:43 VlČek67 |