Téma: Kdo daruje / půjčí ojetou rozetu/ kolečko
 
1.12.2017 v 07:07
Ahoj, sháním vysloužilé řetězové kolečko 1373 -15 zubů ( řetěz 520) nebo rozetu 1303- 45 zubů. Chci to na vyzkoušení jiného převodu, na pár km než koupím nové. xk@seznam.cz
Moc díky

Naposledy editováno 01.12.2017 07:33:06

1 reakcí na tento příspěvek Kdo daruje / půjčí ojetou rozetu/ kolečko

1.12.2017 v 15:47 | Nahoru | #1
ahoj, volné kolečka nemám, přesně 15 - 45 mám nasazeno na VFR 750, ( orig je 16 - 43 ) . když jsem měnil řetězovku, dal jsem 15 - 43, a pak dokoupil rozetu 45.
Těch 15 - 43 je takové rozumné zlepšení, které pocítově poznáš, netočíš o moc víc otáček a o tolik ti nekecá tacho. 15 - 45 už je docela fofr, než jsem si to osahal, lítal jsem furt do omezovače, taky při stejné rychlosti točíš víc otáček a tacho kecá brutálně ( cca při reálných 230 ukazuje 270, samozřejmě že na německé dálnici ). Jo a naskakujou ti i ujeté kilometry, takže se stane, že bude mít časem motorka najeto míň ve skutečnosti než na tachometru (většinou je to obráceně ) Takže záleží jak jezdíš, na cestování bych byl při změně převodu mírnější. Teorii o změně převodu je tady toho plno ( to máš asi nastudováno ), vlastní zkušenost/pocity si musíš udělat sám. Takže chápu tvůj dotaz, na druhou stranu řetězové kolečko nestojí hodně peněz a délka řetězu by měla být stejná pro 15 i 16. Tolik asi ke změně převodu (= jdi do toho)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo daruje / půjčí ojetou rozetu/ kolečko

1.12.2017 v 17:58 | Nahoru | #2
GL1> Díky, já mám originál 17/43, už jsem nasadil 16/43 a to je celkem dobrý, jen by mě lákalo to zkusit 16/45, jen se právě bojím, že to už s tím jak je poskládaná převodovka nebude dělat dobrotu, proto se mi to nechce za 700czk kupovat a jen bych tam na pár kilometrů vyzkoušel nějakou doslouženou rozetku.. Odkud bere tacho informace, že to zkresluje?

(reakce na) Kdo daruje / půjčí ojetou rozetu/ kolečko

1.12.2017 v 18:00 | Nahoru | #3
Kachna80> z převodovky. podle mě už to bude moc,jeden zub je akorát

Kdo daruje / půjčí ojetou rozetu/ kolečko

1.12.2017 v 21:31 | Nahoru | #4
jen doplním, většina motorek/novější bere z převodovky ( otáčky hřídele toho kolečka 15/16/17, mají spočítané výstupní otáčky s originálním převodem a orig rozměrem pneu ), starší motorky mají náhon z předního kola, tam tacho nekecá. Jinak souhlasím s NEMAKO, jestli už si šel ze 17 na 16 tak si taky myslím, že 15 už bude moc - teda nepraktické při běžném užití. I když se to může matematicky tvářit jako přímá úměra, není to tak. Jak už jsem psal, moje první změna byla "jen poznatelná", nasazením větší rozety to byl skok "velký". Já mám výhodu, že na VFR vyměním rozetu za 10 minut i s cigárem, takže lehce můžu kombinovat 15-43 na cesty a 15-45 na blbnutí, ale po pravdě, prohodil jsem ji 2x, teď už na to seru, ten zátah je návykovej. No ale naše motorky jsou dost odlišný, poptej se majitelů NC
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist