Téma: Babeta 207 nestartuje
21.2.2018 v 10:50
Ahoj, mám babetu 207. Jeden z nejjednodušších strojů co snad existuje
Na podzim nastal problém se startováním. Vždycky jsem ji nakopnul na poprvý a najednou to trvalo pěknej kousek než jsem jí rozšlapal. Teď jsem se do toho pustil a za boha jí nemůžu nastartovat a ani opravit. Proto se obracím na vás
Udělal jsem snad už všechno. Svíčka, fajfka, kabel, cívka v pohodě. Karbec vyčištěnej, nastavenej podle továrního nastavení, výfuk vypálenej, předstih jsem zkontroloval, nehejbal jsem s nim všechno sedělo. Podle mě je problém někde ve spojce. Zdálo se mi že prokluzuje.. Třikrát jsem ji pečlivě odmašťoval a přesto nic.
Naposledy editováno 25.03.2020 23:06:11


Naposledy editováno 25.03.2020 23:06:11
1 reakcí na tento příspěvek Babeta 207 nestartuje
2 ze 3 ti nesepne spojka, sundej buben a uvidíš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babeta 207 nestartuje
DRN.> pořád stejný

1 reakcí na tento příspěvek Babeta 207 nestartuje
Ahoj všem,
mám podobný problém jako autor.
Před 3 lety jsem koupil B207 - normálně startovala, pak stála 2 roky a teď nestartuje. Tak jsem ji rozhodil a zdá se mi, že háže slabou jiskru (téměř nepostřehnutelná, zdá se mě že ani ne pokaždé - nepravidelně). Vyměnil jsem svíčku za origo N17C, fajka s kabelem taky nová a pořád stejé. Zapalaovací cívku jsem měřil a vypadá OK - cca 1 Ohm mezi svorkami 1 a 15 a cca 6000 Ohm mezi VN výstupem a 1. Dál jsem prověřil tyristorové zapalování, měří se blbě a tak jsem radši postavil úplně nové - podezříval jsem že kondenzátor odešel. Nové zbastlené zapalování s 8uF kondíkem se chová úplně stejně - slabá jiskra. Tedy jsem došel až ke statoru a napájecí cívce - ta má cca 330 Ohm, ale správně by měla mít 220 Ohm - tedy podezřívám ji.
Je napájecí cívka na výměnu, nebo vás napadá ještě něco jiného?
Díky za rady.
Naposledy editováno 20.05.2018 20:45:13
mám podobný problém jako autor.
Před 3 lety jsem koupil B207 - normálně startovala, pak stála 2 roky a teď nestartuje. Tak jsem ji rozhodil a zdá se mi, že háže slabou jiskru (téměř nepostřehnutelná, zdá se mě že ani ne pokaždé - nepravidelně). Vyměnil jsem svíčku za origo N17C, fajka s kabelem taky nová a pořád stejé. Zapalaovací cívku jsem měřil a vypadá OK - cca 1 Ohm mezi svorkami 1 a 15 a cca 6000 Ohm mezi VN výstupem a 1. Dál jsem prověřil tyristorové zapalování, měří se blbě a tak jsem radši postavil úplně nové - podezříval jsem že kondenzátor odešel. Nové zbastlené zapalování s 8uF kondíkem se chová úplně stejně - slabá jiskra. Tedy jsem došel až ke statoru a napájecí cívce - ta má cca 330 Ohm, ale správně by měla mít 220 Ohm - tedy podezřívám ji.
Je napájecí cívka na výměnu, nebo vás napadá ještě něco jiného?
Díky za rady.
Naposledy editováno 20.05.2018 20:45:13
sc0ttx>
Tak jsem to nakonec rozjel. Po složení mě totiž začal téct karbec, tak jsem začal zjišťovat proč a dle návodů jsem nastavil správnou hladinu. Pak jsem zkoumal jak háže jiskru - byla tam neorig svíčka, která měla elektrodu dál než N17C, na té byla jiskra pěkná, ale zdálo se mě, že nepravidelně. Tak jsem dal N17C a zde byla jiskra pravidelná, ale taková slabá mě přišlo. Když jsem vyšrouboval fajku, tak jen od kabelu na blok motoru to házelo jiskru pěknou až na vzdálenost 8mm. Tak jsem tam dal zpět fajku a zkoušel - s neorig svíčkou nechytla a když jsem dal N17C tak kupodivu chytla hned na první našlápnutí - jsem tomu nevěřil. Teď teda chytá na první nášlap jede vcelku slušně. I karbec neteče. Při studeném motoru se teda odmítá rozjet, vždy chcípne, ale jak se trochu ohřeje tak jede. Svíčka je teda černá, tak asi ještě špatně nastavená směs, nebo špatný benzín (má nějaký starý).
Pozn.: Když jsem testoval doma zbastlené zapalování s tyristorem KT110 (jiný v šuplíku nebyl) a 8uF kondíkem, tak se mě zdálo, že jiskra je trochu slabší než s origo.
Tak jsem to nakonec rozjel. Po složení mě totiž začal téct karbec, tak jsem začal zjišťovat proč a dle návodů jsem nastavil správnou hladinu. Pak jsem zkoumal jak háže jiskru - byla tam neorig svíčka, která měla elektrodu dál než N17C, na té byla jiskra pěkná, ale zdálo se mě, že nepravidelně. Tak jsem dal N17C a zde byla jiskra pravidelná, ale taková slabá mě přišlo. Když jsem vyšrouboval fajku, tak jen od kabelu na blok motoru to házelo jiskru pěknou až na vzdálenost 8mm. Tak jsem tam dal zpět fajku a zkoušel - s neorig svíčkou nechytla a když jsem dal N17C tak kupodivu chytla hned na první našlápnutí - jsem tomu nevěřil. Teď teda chytá na první nášlap jede vcelku slušně. I karbec neteče. Při studeném motoru se teda odmítá rozjet, vždy chcípne, ale jak se trochu ohřeje tak jede. Svíčka je teda černá, tak asi ještě špatně nastavená směs, nebo špatný benzín (má nějaký starý).
Pozn.: Když jsem testoval doma zbastlené zapalování s tyristorem KT110 (jiný v šuplíku nebyl) a 8uF kondíkem, tak se mě zdálo, že jiskra je trochu slabší než s origo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Babetta 207-měřák předstihu Babetta 207 | Ondra_babetak | 6 | 19.3.2025 v 16:37 motovlk |
Babetta 207 - Pomoc s opravou Babetta 207 | Zoly | 7 | 28.2.2025 v 08:15 Zoly |
Babetta 207 pomoc s opravou Babetta 207 | Filip89 | 4 | 26.2.2025 v 16:10 Johny_Servis |
Kam umístit senzor teploměru 2t Babetta 210, Jawa 50/21 Pionýr, Babetta 207, Manet K... | MikyKorado | 1 | 18.1.2025 v 16:32 Came |
Babetta 207 vynechává Babetta 207 | Lukas6771 | 7 | 15.1.2025 v 17:09 pepe100 |