Téma: upravené koncovky TKMoto
16.5.2018 v 21:33
Ahoj, zkoušel už někdo z vás kuchat koncovky upravené v TKMoto? Mám Jawku od kamaráda, který to u nich před pár lety nechal dělat. Při opravě jsem si všiml, že děrovaná trubka v tlumiči je posunutá a nesměřuje ven. Takže jsem to kuchnul a na vlastní oči se můžete přesvědčit, za co si v TKMoto brali myslím 2000,-. Asi mám na ně štěstí, ale cokoliv od nich se mi dostane pod ruku stojí za prd. 












vejfuky a motorový kity fungovali dobře a snad každej si to chválil, na rozdíl od lehký kliky a dvou karbů. Oproti originálu mají znatelný nárůst výkonu a především jsou rozebíratelný na rozdíl od originálu, kterej musíš otevřit flexou - pokud se bavíme o těch "laděných" tj. nýtovaných, mám dojem že dělal ještě druhý neladěný, a nerozebiratelný jako origo. Cena byla tuším litr za obě za úpravu stávajících.
Mě to teda přijde jako normální absorbční tlumič, po tom co jsem viděl (nebo spíš neviděl :d ) v koncovkách různých krosek atd mi to nepřijde nějak hrozný, a krom toho tkmoto už to snad 10 let nedělá, takže pokud na to někdo 10-15 let nesáhl můžeš být rád žes tam vůbec nějakou vatu našel
Tady je detailní info od jeníka, což je dost věrohodný zdroj (credit - http://jenikovo.wz.cz/upravy/15.htm )
15. Otevřené koncovky výfuků
červenec 2004
Proč?
Odrážka Originální koncovky se zanášejí karbonem, což snižuje výkon motoru, jsou nerozebíratelné a není je možné ani vypálit.
Odrážka při použití otevřených se zlepší průběh momentu a výkonu, často jejich hodnoty i vzrostou.
U firmy TK Moto jsem si objednal laděné koncovky, výměnou za stávající. Cena 1000Kč za upravený pár je příznivá, neboť jedna nová koncovka stojí cca 1200Kč.
Co je zapotřebí?
Odrážka stávající koncovky
Upravené koncovky jsou vnějším vzhledem zcela identické s originálními, avšak uvnitř nezůstal kámen na kameni. Koncovka je zcela průchozí, neobsahuje žádné přepážky (využití absorpčního tlumení, známého od všemožných výrobců "laděných" koncovek výfuků). Přesto solidně tlumí hluk. Dalším kladem je nízká hmotnost, odhadem méně, než poloviční oproti originálu. Změna zvuku je téměř neznatelná, pouze ve volnoběžných a mírně zvýšených otáčkách o sobě dávají koncovky více vědět.. Ale o to více se změní chování motoru, ten bez škubání spolupracuje již téměř od volnoběhu a tak jízda rychlostí 50km/h na 4. rychlostní stupeň není vůbec problém. Nárůst výkonu není nijak dramatický, ale znatelný. Chod motoru je celkově pružnější, sametovější. Vhodné jak po nový motor, tak motor opotřebený, přínos je vždy patrný.
Cena úpravy:
Upravené koncovky výměnou 1000 Kč
Poznámka:
Odrážka Pro maximální přínos této úpravy je vhodné současně dekarbonizovat i expanzní komory výfuků a kolena (osvědčila se mi kombinace spálení karbonu za pomoci propan-butanového hořáku a horkovzdušné elektrické postile a po té mechanické odstranění ostnatým drátem v délce výfuku upnutém ve vrtačce - pracujte nanejvýš opatrně!).
Odrážka
Tato úprava není právě vhodná pro cestovatele. S naskakujícími kilometry se výfuky stávají stále hlučnější. Po cca 10000 km je patrný nárůst hlučnosti upravených koncovek, nepříjemný jak pro posádku motocyklu, tak pro okolí. To je pak nanejvýš vhodné obnovit vatovou výplň ve výfucích - ta se totiž napěchuje směrem k vnějšímu plášti, vnitřní děrovaná trubka zůstává obnažena a tlumící vlastnosti výfuku jsou narušeny. Zde mi opět pomohla firma TK Moto - opětovné "naplnění" koncovek vatou vyšlo na 500 Kč.
Naposledy editováno 17.05.2018 13:42:34
Mě to teda přijde jako normální absorbční tlumič, po tom co jsem viděl (nebo spíš neviděl :d ) v koncovkách různých krosek atd mi to nepřijde nějak hrozný, a krom toho tkmoto už to snad 10 let nedělá, takže pokud na to někdo 10-15 let nesáhl můžeš být rád žes tam vůbec nějakou vatu našel

Tady je detailní info od jeníka, což je dost věrohodný zdroj (credit - http://jenikovo.wz.cz/upravy/15.htm )
15. Otevřené koncovky výfuků
červenec 2004
Proč?
Odrážka Originální koncovky se zanášejí karbonem, což snižuje výkon motoru, jsou nerozebíratelné a není je možné ani vypálit.
Odrážka při použití otevřených se zlepší průběh momentu a výkonu, často jejich hodnoty i vzrostou.
U firmy TK Moto jsem si objednal laděné koncovky, výměnou za stávající. Cena 1000Kč za upravený pár je příznivá, neboť jedna nová koncovka stojí cca 1200Kč.
Co je zapotřebí?
Odrážka stávající koncovky
Upravené koncovky jsou vnějším vzhledem zcela identické s originálními, avšak uvnitř nezůstal kámen na kameni. Koncovka je zcela průchozí, neobsahuje žádné přepážky (využití absorpčního tlumení, známého od všemožných výrobců "laděných" koncovek výfuků). Přesto solidně tlumí hluk. Dalším kladem je nízká hmotnost, odhadem méně, než poloviční oproti originálu. Změna zvuku je téměř neznatelná, pouze ve volnoběžných a mírně zvýšených otáčkách o sobě dávají koncovky více vědět.. Ale o to více se změní chování motoru, ten bez škubání spolupracuje již téměř od volnoběhu a tak jízda rychlostí 50km/h na 4. rychlostní stupeň není vůbec problém. Nárůst výkonu není nijak dramatický, ale znatelný. Chod motoru je celkově pružnější, sametovější. Vhodné jak po nový motor, tak motor opotřebený, přínos je vždy patrný.
Cena úpravy:
Upravené koncovky výměnou 1000 Kč
Poznámka:
Odrážka Pro maximální přínos této úpravy je vhodné současně dekarbonizovat i expanzní komory výfuků a kolena (osvědčila se mi kombinace spálení karbonu za pomoci propan-butanového hořáku a horkovzdušné elektrické postile a po té mechanické odstranění ostnatým drátem v délce výfuku upnutém ve vrtačce - pracujte nanejvýš opatrně!).
Odrážka
Tato úprava není právě vhodná pro cestovatele. S naskakujícími kilometry se výfuky stávají stále hlučnější. Po cca 10000 km je patrný nárůst hlučnosti upravených koncovek, nepříjemný jak pro posádku motocyklu, tak pro okolí. To je pak nanejvýš vhodné obnovit vatovou výplň ve výfucích - ta se totiž napěchuje směrem k vnějšímu plášti, vnitřní děrovaná trubka zůstává obnažena a tlumící vlastnosti výfuku jsou narušeny. Zde mi opět pomohla firma TK Moto - opětovné "naplnění" koncovek vatou vyšlo na 500 Kč.
Naposledy editováno 17.05.2018 13:42:34
Tyjó, to sů věci
.
Takže - pokud jsme ve dřevních dobách motorismu nacpávali do absorbčních tlumičů "obyčejnů" skelnů vatu na izolace, omotávali sme dírovanů trubku nekolika vrsvama drátěnky na nádobí, aby vata nevyletěla hned ven.
Soutěžní Jawy cpaly do výfuků protkané rouno, menovalo se to tuším Araver Super a stálo to pár korun...
Tím, že to rouno bylo silné tak dva-tři centimetry a bylo z obou stran kryté tkaninou, žádný úlet se nekonal a účinek tlumičů se tím nesnižoval.
U takovéto tlumivky lze výsledný kravál (a jeho výšku) doladit průměrem a délků výletové trubky...v určitých mezích, páč dlůhá a tenká troubel sníží výkon.
Naposledy editováno 05.06.2018 13:15:10

Takže - pokud jsme ve dřevních dobách motorismu nacpávali do absorbčních tlumičů "obyčejnů" skelnů vatu na izolace, omotávali sme dírovanů trubku nekolika vrsvama drátěnky na nádobí, aby vata nevyletěla hned ven.
Soutěžní Jawy cpaly do výfuků protkané rouno, menovalo se to tuším Araver Super a stálo to pár korun...
Tím, že to rouno bylo silné tak dva-tři centimetry a bylo z obou stran kryté tkaninou, žádný úlet se nekonal a účinek tlumičů se tím nesnižoval.
U takovéto tlumivky lze výsledný kravál (a jeho výšku) doladit průměrem a délků výletové trubky...v určitých mezích, páč dlůhá a tenká troubel sníží výkon.
Naposledy editováno 05.06.2018 13:15:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka pro začátečníka [1 ... 5, 6] Jawa 350/638, Jawa 350/639, Jawa 350/640, Suzuki GS ... | vasik006 | 156 | 9.4.2025 v 17:19 bledemon |
Předstih Vape MZ04 Jawa 350/640 | expert217 | 7 | 27.1.2025 v 20:40 Genx |
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |