Téma: zapalování jawa 250-559
7.6.2018 v 13:22
stáhni si Dočkala, tam je vše, ale narovinu, nechceš tam radši dát elektronický relátko? S tímhle jsou jen problémy, navíc nevypadá, že byb ylo úplně v dobrým stavu.. já mám na ČZ AEW a číza dobíjí i na volnoběh, od tý doby jsem na něho nepotřeboval sáhnout
kupoval jsem ho taky jako student.. je tu i tohle http://www.motokram...ro-regulator-dynama/ lacinější než AEW, věř mi, že s tímhle se budeš jen otravovat a pořád to jen ladit, pokud někdo předtim něco povohejbal, nebo přešteloval červíky, tk to sám zřejmě ani dokupy nedáš, ale stahni si Dočkala zapoj ho podle něho a uvidíš, ale moc šancí mu nedávám
2 reakcí na tento příspěvek zapalování jawa 250-559
ja vim jak funguje dynamo ,rotor se toci pres uhliky ktere vytvori elektrinu a prenesou je do civky ktera da jiskru ,a ten mezikus na pincka i se zapalovanim jsem zkousel ale stim je strasna stelovacka
Dawix píše: ja vim jak funguje dynamo ,rotor se toci pres uhliky ktere vytvori elektrinu a prenesou je do civky ktera da jiskru ,a ten mezikus na pincka i se zapalovanim jsem zkousel ale stim je strasna stelovacka
Tak z toho co jsi napsal je vidět že tvoje znalosti nejsou na dostatečné úrovni.
Dynamo bez regulátoru, který zabezpečí buzení a regulaci napětí, prostě rozumně fungovat nebude. Nemluvě o tom že 559 má dynamo k dobíjení baterky ze který je napájený všechno ostatní (světla a zapalování), takže pokud vynecháš regulátor tak tou spínačkou akorát pošleš baterku do zkratu přes rotor.
1 reakcí na tento příspěvek zapalování jawa 250-559
Takze kdyz si koupím tento krabicový ,a nechám někoho aby mi to zapojit tak by to teoreticky mohlo fungovat ? Jo vím ,nemám dostatečně znalosti ,přiznám se že nejsem žádný chytrolin ,dělám to poprvé v životě ,proto jsem si přišel pro radu

Jiná cesta není. To starý zahoď. Bude stejně k ničemu. Je to citlivé a staré rel. nelze nasadit na dynamo a žít v představě ze to bude funkční. Krabicak je gut. Dále.musíš mít baterku 6v. Jinak nemáš buzení a bez buzení není svezení. Je to kruh nejdříve baterka proud vydává oři startu a pak jej nasava při jízdě. Zapalování je dynamo bateriove tak never pohádkam o jízdě bez nabité bateriie. Alternator to umí ale díky silnym magnetum, které zde nejsou. Jawa umí jet i na dynamo ale jen když je v něm dostatečně velký zbytkový magnetizmus, což vždy nebývá.
Dawix> nekdy na jare jsme se snazili posefovat ten regulator co ukazoval pan Virago a nakonec jsme ho hodili do popelnice a poridili elektronickej z netu za asi 500 korun pokud se pamatuju od te doby to dobiji, doporucu ten samy postup

AHoj kolegové.
Jak se zde rozebírá zapojení nového Relé, tak jsem si zakouil AEV .
Moje motorka nedobíjí, takže toto je asi nejlepší způsob, jak se vyhnout drahé montáži VAPE.
tak jak jsem si na začátku říkal, že vyndám staré relé (už tam ani nemám to původní, ale nějaký polovidič a nefunguje -montáž předchozího majitele), a připojím jej podle plánku..... tak jsme zjistil, že to zase tak jednoduché není.
Strachuji se už jen demonáži statoru..... hlavně nevím, kde ty jednotlivé drátky hledat. Svorkovnici s 51 , 61 a kondíkem vidím, tyto drátky mám označené, jen nevím, kde připojit a odkuk natáhnout vodič M.
Mohli by jste zde hodit fotku. Díky. Toto je relé AEV
a takto vypadá moje dynamo.

díky
Jak se zde rozebírá zapojení nového Relé, tak jsem si zakouil AEV .
Moje motorka nedobíjí, takže toto je asi nejlepší způsob, jak se vyhnout drahé montáži VAPE.
tak jak jsem si na začátku říkal, že vyndám staré relé (už tam ani nemám to původní, ale nějaký polovidič a nefunguje -montáž předchozího majitele), a připojím jej podle plánku..... tak jsme zjistil, že to zase tak jednoduché není.
Strachuji se už jen demonáži statoru..... hlavně nevím, kde ty jednotlivé drátky hledat. Svorkovnici s 51 , 61 a kondíkem vidím, tyto drátky mám označené, jen nevím, kde připojit a odkuk natáhnout vodič M.
Mohli by jste zde hodit fotku. Díky. Toto je relé AEV

a takto vypadá moje dynamo.

díky
změřil, jsme na výstupu (na uhlíkách) jen jeden Volt.
takže asi tam bude něco špatně.
zapojení AEV jsem našel, a bylo mi idodáno s AEV postup jak to udělat, jen jsou to věci, které jsem nedělal několik desítek let, (a v motorkách jsem se nikdy nehrabal.), takže mám obavy, abych něco nepodělal. proto se raději 2x zetpátm než to rozeberu a pak ne něco vys.re a ... nějaký chytrolín poví... joo, to se musí, tak a tak, to přece každý ví.... No Neví. , tak proto se ptám.
Díky za trpělivost.
takže asi tam bude něco špatně.
zapojení AEV jsem našel, a bylo mi idodáno s AEV postup jak to udělat, jen jsou to věci, které jsem nedělal několik desítek let, (a v motorkách jsem se nikdy nehrabal.), takže mám obavy, abych něco nepodělal. proto se raději 2x zetpátm než to rozeberu a pak ne něco vys.re a ... nějaký chytrolín poví... joo, to se musí, tak a tak, to přece každý ví.... No Neví. , tak proto se ptám.
Díky za trpělivost.
Tak jsem se vrhnul do demontáže dynama.
zjistil jsem, že zapojení na dynamu je úplně jiné, než jak by to mělo být. ( i když původní zapojneí, to správné, jsem nenašel, ale to jak je to u mne zapojené, to není správně - ale funguje to , ale jen na Baterii)
Namaloval jsem schéma, a snad budete z něj chytří.
Nevím, jak se jmenuje ten knoflík, (kolečko o velikosti mince 1Kč, na který je přiveden spodní uhlík a pak na kostru) ale to Vy určitě budete vědět.
Mohli by jste mi poradit, jak má být správné zapojení dynama? vím, že když se z něj vše odstrojí, tak budou pouze dva vodiče cívky a jeden vodič (uhlík-rotor) druhý uhlík je na kostru statoru, právě přes ten knoflík.
Omlouvám se za to názvosloví, ale nevím, jak bych to měl přesněji popsat.
pak jsem se podíval na stator a zapojení svrokovnice,
no to jsem koukal.
vývod 1. spodního uhlíku je přes nějaký knoflík, (vypadá to jako baterka do japonských hodinek , baterka je cca 0,8 mm tlustá a veliká asi jako 1Kč.)
vývod 2. uhlíku je veden na sv. 61, tam je taky přiveden jeden konec statorového vinutí a ještě tam je připojeno, to "nějaké Relé" které nefunguje.
sv. 51 je využit, jen jako propoj, (přívod z baterky a odvod na přístrojovku (klíček), kde odchází dále na brzdu, světlo.
a sv. A1 je na odrušovací kondenzátor z kladívka.
zjistil jsem, že zapojení na dynamu je úplně jiné, než jak by to mělo být. ( i když původní zapojneí, to správné, jsem nenašel, ale to jak je to u mne zapojené, to není správně - ale funguje to , ale jen na Baterii)
Namaloval jsem schéma, a snad budete z něj chytří.
Nevím, jak se jmenuje ten knoflík, (kolečko o velikosti mince 1Kč, na který je přiveden spodní uhlík a pak na kostru) ale to Vy určitě budete vědět.
Mohli by jste mi poradit, jak má být správné zapojení dynama? vím, že když se z něj vše odstrojí, tak budou pouze dva vodiče cívky a jeden vodič (uhlík-rotor) druhý uhlík je na kostru statoru, právě přes ten knoflík.
Omlouvám se za to názvosloví, ale nevím, jak bych to měl přesněji popsat.
pak jsem se podíval na stator a zapojení svrokovnice,
no to jsem koukal.
vývod 1. spodního uhlíku je přes nějaký knoflík, (vypadá to jako baterka do japonských hodinek , baterka je cca 0,8 mm tlustá a veliká asi jako 1Kč.)
vývod 2. uhlíku je veden na sv. 61, tam je taky přiveden jeden konec statorového vinutí a ještě tam je připojeno, to "nějaké Relé" které nefunguje.
sv. 51 je využit, jen jako propoj, (přívod z baterky a odvod na přístrojovku (klíček), kde odchází dále na brzdu, světlo.
a sv. A1 je na odrušovací kondenzátor z kladívka.

51 v nakresu není spojené s rele. Jinak zapojení je na webu asi 50 výkresů. Dynamobateriove zapal. je právě funkční s baterkou. Co pořád cekas, perpetun mobile. Dnešní zdroje proudu fungují na magnetech které zde nahrazuje baterie a civky.kaspisto. jo promiň. A máš nové rele?
Naposledy editováno 13.06.2018 21:56:31
Naposledy editováno 13.06.2018 21:56:31
Ahoj Míro.
D9ky za radu, jak "vytvořit" perpetum mobile.
jasně, že vím, že je k tomu potřeba baterii.
A ANO, mám nové relé, nevím, zda jsme to tu psal dříve, ale myslím, že jsme tu i nechával Fotku toko relé, co jsem si koupil.
Po několikaterém pročítání návodu, a pomoci Honzy z FB, který mi pomohl z názvoslovím, jsme to dali dohormady.
Už to funguje a dokonce i dobíjí.
Takže je to úplně jednoduché...... ted už to musím říct, ale je potřeba dodržet určité věci.
Takže, na začátku jsem si popsal jednotivé dráty, co byly přivedeny na svorkovnici. Mám jawu 250/559 - takže jedno kladívko
A1 - cívka
51 - přívod mínus z baterky a odvod na přístrojovou desku na kontakt 30 ( je tam klakson, a brzdové světlo)
61 - hnědý vodič (kontrolka dobíjení na přístrojové desce) , druhý uhlík, jeden konec statorového vinutí a odvod na nějaké nefungující relé (tento drát byl poté odstraněn)
druhé konec statorového vinutí byl přiveden přímo na nefungující relé
a první uhlík, který je spojen na kostru
Toto jsou všechny vodiče, co jsem našel
snad jsem na žádný nezapomněl. 
Před demontáži statoru, jsem se dočet a tak jsem i tak udělal, a vytáhl uhlíky, abych při nasazování statoru, tyto uhlíky nezlomil.
U demontovaného statoru jsem odstranil svorkovnici a staré nefungující relé.
Instaloval jsem nové relé AEV na kterém jsou celkem 4 kontakty. (z levé strany) -B/51 -D/61 M a červený vodič, který slouží pro připevnění na kostru (plus pól)
Do -B/51 jsem připojil přívod z baterky a odvod na spínací skříňku 30
do - D/61 jsem připojl jeden konec statorového vinutí (ten co byl před tím spojen i s uhlíkem), dále druhý uhlík a hnědý vodič (dobíjení na přístrojové desce)
a do M jsem zapojil volný konec statorového vinutí
Dále jsem na stator přichytil čokoládku (svorkovnici), pro uchycení vodiče A1 , ( to jsou kladívko, odrušovací kondík a vývod na cívku.)
Červený vodič uzemnění je už připojen na kostru. !
Zkontroloval jsem, zda někde není zkrat, a zda je vše dotaženo.
provedl jsem zapojení baterky a hotovo.
Nakopl jsem motorku a skoro bylo vyhráno.
Motor sice běžel, ale nedobíjelo to.
takže díky rady Honzy z FB, jsme provedl nabuzení statoru.
Uhlíky jsou zapojené a dotlačeny na komutátor
odpojit vodič M a připojil jej na kostru (svorka M je tedy volná)
odpojil jsem dva vodiče -B/51
Na radu Hozny jsem vyšrouboval svíčku
Zkontroloval jsem, že se mi volný konec 51 nikde nedotýká a zapojil jsem baterku
Kostra plus, záporný vodič jse poté připojil na vteřinu či dvě na kontakt -D/61
Drobné zajiskření.
Po pár vteřinách ještě jednou.
Poté jsem odpojil baterku a opět všechny vodiče zpět a opět nastartoval motorku, ihned mi zhasla červené kontrolka dobíjení a já jsme zvítězil.
i s pomocí Honzy z FB.
Jestli by jste chtěli, tak zde mohu potom dát foto zapojení na statoru.
D9ky za radu, jak "vytvořit" perpetum mobile.

jasně, že vím, že je k tomu potřeba baterii.
A ANO, mám nové relé, nevím, zda jsme to tu psal dříve, ale myslím, že jsme tu i nechával Fotku toko relé, co jsem si koupil.
Po několikaterém pročítání návodu, a pomoci Honzy z FB, který mi pomohl z názvoslovím, jsme to dali dohormady.
Už to funguje a dokonce i dobíjí.
Takže je to úplně jednoduché...... ted už to musím říct, ale je potřeba dodržet určité věci.
Takže, na začátku jsem si popsal jednotivé dráty, co byly přivedeny na svorkovnici. Mám jawu 250/559 - takže jedno kladívko
A1 - cívka
51 - přívod mínus z baterky a odvod na přístrojovou desku na kontakt 30 ( je tam klakson, a brzdové světlo)
61 - hnědý vodič (kontrolka dobíjení na přístrojové desce) , druhý uhlík, jeden konec statorového vinutí a odvod na nějaké nefungující relé (tento drát byl poté odstraněn)
druhé konec statorového vinutí byl přiveden přímo na nefungující relé
a první uhlík, který je spojen na kostru
Toto jsou všechny vodiče, co jsem našel


Před demontáži statoru, jsem se dočet a tak jsem i tak udělal, a vytáhl uhlíky, abych při nasazování statoru, tyto uhlíky nezlomil.
U demontovaného statoru jsem odstranil svorkovnici a staré nefungující relé.
Instaloval jsem nové relé AEV na kterém jsou celkem 4 kontakty. (z levé strany) -B/51 -D/61 M a červený vodič, který slouží pro připevnění na kostru (plus pól)
Do -B/51 jsem připojil přívod z baterky a odvod na spínací skříňku 30
do - D/61 jsem připojl jeden konec statorového vinutí (ten co byl před tím spojen i s uhlíkem), dále druhý uhlík a hnědý vodič (dobíjení na přístrojové desce)
a do M jsem zapojil volný konec statorového vinutí
Dále jsem na stator přichytil čokoládku (svorkovnici), pro uchycení vodiče A1 , ( to jsou kladívko, odrušovací kondík a vývod na cívku.)
Červený vodič uzemnění je už připojen na kostru. !
Zkontroloval jsem, zda někde není zkrat, a zda je vše dotaženo.
provedl jsem zapojení baterky a hotovo.
Nakopl jsem motorku a skoro bylo vyhráno.
Motor sice běžel, ale nedobíjelo to.
takže díky rady Honzy z FB, jsme provedl nabuzení statoru.
Uhlíky jsou zapojené a dotlačeny na komutátor
odpojit vodič M a připojil jej na kostru (svorka M je tedy volná)
odpojil jsem dva vodiče -B/51
Na radu Hozny jsem vyšrouboval svíčku
Zkontroloval jsem, že se mi volný konec 51 nikde nedotýká a zapojil jsem baterku
Kostra plus, záporný vodič jse poté připojil na vteřinu či dvě na kontakt -D/61
Drobné zajiskření.
Po pár vteřinách ještě jednou.
Poté jsem odpojil baterku a opět všechny vodiče zpět a opět nastartoval motorku, ihned mi zhasla červené kontrolka dobíjení a já jsme zvítězil.

Jestli by jste chtěli, tak zde mohu potom dát foto zapojení na statoru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4189, 4190] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125677 | Dnes v 08:10 Verdom |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Moto retro helma Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250... | anton_ | 20 | 21.2.2025 v 09:42 KostějNesmrtelný |
Jawa 250 regulator Jawa 250/559 panelka | Jawakawarider | 4 | 18.1.2025 v 21:29 cmiral |
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... | Jirk_K | 3 | 3.12.2024 v 19:27 kokoška. |