prodává se v CZ někde tahleta věcička?
https://www.revzilla...ent_tool_750x750.jpg
Upevní se na zadní rozetu a podle té tyčky se pak seřídí kolo aby nebylo křivě (tyčka rovnoběžná s řetězem).
Vzhledem k tomu, že netuším jak by se to česky mohlo jmenovat tak jsem ani při googlení nebyl úspěšný.
Případně, prodává se u nás nějaká jiná šikovná pomůcka? V historii jsem našel jenom, že to mám nastavit podle rysek, ale na mé moto je ta stupnice poněkud hrubá + je tam vůle... Pochybuji že jenom podle rysek mám to kolo rovně...
Díky moc
Naposledy editováno 12.07.2018 13:59:18
3 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
viděl jsem někde, že se na kolo dá provázek a zepředu se uváže na něco dle šířky zadního kola ale zdá se mi to docela nemotorné a nevím nakolik by to bylo k něčemu. Ta sranda na obrázku se mi zdá docela šikovná a skladná, navíc v US ji mají za 12 dolarů tak kdyby to tady někdo prodával za 3-4 stovky tak zainvestuju.
Kohlstein píše: Nejjednodušší je přiložení rovné latě z boku k zadnímu a přednímu kolu. Protože máš gumy šířky 130 a 150mm, přiložíš k té přední z boku ještě 10mm silné prkénko. Z obou stran motorky musí lať dolehnout nebo musí být stejné mezery. Akce na pár minut. Pro hračičky a v případě nedostatku rovných latí je použitelná metoda tenké kloboukové gumy.



1 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
Tommy_Maci> si to udelej ne, mohl by si stacit kolicek a spejle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
Děkuju.
Edit
Po desátým přečtení už jsem to pochopil.Tak blbě mě nenapadlo to měřit.Nejpřesnější pokud to jde popsal karf.
Já měřím mezeru mezi ráfkem a vidlicí.
Naposledy editováno 12.07.2018 13:28:28
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
Tommy_Maci píše: gugo> Tentokrát asi zkusím přidržet kus lišty na rozetu, a ten bazdmeg jsem našel na Aliexpressu, takže příště než znovu bude potřeba dotáhnout řetěz, tak už bude vercajk snad doma.
Warum? Proč šteluješ zadní kolo podle rozety a pastorku? Na jízdní vlastnosti má vliv vzájemná poloha kol. Řetěz se přizpůsobí - kdyby ne, tak je ohnutý rám nebo je blbě motor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
Kohlstein píše: Warum? Proč šteluješ zadní kolo podle rozety a pastorku? Na jízdní vlastnosti má vliv vzájemná poloha kol. Řetěz se přizpůsobí - kdyby ne, tak je ohnutý rám nebo je blbě motor.
...právě tohle jsme debatovali. Ty rysky na kyvce mám docela přesné. Podle toho laserového ukazovátka na řetěz to taky sedí přesně. Co jsem ale zjistil u mé moto, že ty hliníkové kameny, s kterýma se posunuje zadní osa, nemají díru přesně uprostřed! Je posunutá o cca 2mm k jedné straně. Naštěstí na obou stejně, takže je stačí správně pootočit. ...někde mám fotku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
Nahoře píšu, že důležitá je vzájemná poloha kol, tedy předního a zadního. Nemyslím tím řetězová kola.
edit: ta věc z úvodu se jmenuje chain_alignment_tool, nikoli wheel alignment tool. Slouží ke kontrole zákrytu řetězových kol a ne k nastavování kol motorky. Pokud to někdo inzeruje jinak, uvádí v omyl.

Naposledy editováno 12.07.2018 22:42:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
2 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
assassin píše: Az budes mit nekdy kolo venku, zkus si jak hodne se unasec rozety hýbe...
A potom až to zadné kolo zasa nahodíš a utiahneš, tak zistíš že sa ten unášač rozety možno trochu radiálne oproti kolesu pohne ak to dovolia silentbloky, ale to je tak všetko. Ostatné sily drží ložisko toho unášača rozety.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
Když dáváš kola do latě, tak ti zavazí každý stojan. Musíš někomu říct, ať ti na to na chvilku sedne a drží balanc.
1 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
1 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
assassin píše: Karf: vnitrni krouzek jo, ale ložisko je tam jen jedno kuličkový a to zrovna bez vuli v tom smeru co nas zajima neni...
Jedno ložisko tam cpou snad jen japonci, italský motorky tam mají většinou dvě ložiska a pak ta rozeta nemá žádnou vůli
1 reakcí na tento příspěvek Pomucka na nastaveni osy zadniho kola

Naposledy editováno 13.07.2018 08:16:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
Boro9 píše: A co to změřit šuplerou ( posuvným měřítkem) - ten přípravek je úplně na tom samém principu .. pěkně od konce kyvky k začátku pohyblivého kamene.. a je to.. jednoduché, praktické.. na každé straně musí být tento rozměr stejný a je to ..
v tvem mereni vychazis z toho,ze vyrobce udelal oba konce kyvky stejne dlouhe a od toho konce meris nejakej rozmer "suplerou" - no proc se tedy nespolehnout na znacky co tam vyrobce udelal? ze by ty znacky, ktere navrhl na serizovani udelal mene presne, nez konec vidlice, kterej ty vezmes jako referenci pro mereni posuvkou? ten konec vidlice klidne muze zustat neopracovanej / nepresnej, po svareni kyvky se obrabi plochy co maji fungovat a jedno z toho budou ty znacky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola



Edit- od předního kola k zadnímu se ti nasčítá díky vůlím několik milimetrů a vy budete řetěz seřizovat na milimetry?!?!
Hoši.....běžte jezdit a neřešte hlouposti

Naposledy editováno 13.07.2018 09:02:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomucka na nastaveni osy zadniho kola
Kohlstein píše: ramlik> Rysky na vidlici jsou hodně orientační, jakkoli se to zdá být udělané přesně. Pootočíš šroubem o 1/6, tedy asi 0,2mm, na ryskách to ani neuvidíš, ale na rozvoru 1,5m to udělá víc než milimetr, pokud měříš latí. A dva milimetry už je dost na to, abys to poznal na jízdních vlasnostech v první levé a pravé zatáčce.
Nahoře píšu, že důležitá je vzájemná poloha kol, tedy předního a zadního. Nemyslím tím řetězová kola.
edit: ta věc z úvodu se jmenuje chain_alignment_tool, nikoli wheel alignment tool. Slouží ke kontrole zákrytu řetězových kol a ne k nastavování kol motorky. Pokud to někdo inzeruje jinak, uvádí v omyl.
ze ty budes patrit mezi ty, co si myslej ze poznaj nevyvazek 5 g na zadnim kole



