Pádové protektory ve formě klasických hříbků nebo sliderů by byly umístěny na mechanismu, umožňujícím jejich rychlé vysunutí do stran o nějakých 10 - 20 cm (krátká teleskopická tyč z pevného materiálu, procházející příčně rámem).
V normálním stavu by byly protektory zasunuté, tzn. jen málo přečnívající přes šířku motoru. Aktivaci systému by řídilo náklonové čidlo při překročení maximálního limitu náklonu, pohyb výsuvné části s protektorem by zajišťovala pyrotechnická slož (podobně jako u airbagů). Fixaci mechanismu ve vysunuté poloze by zajišťovaly obyčejné ozuby v teleskopické tyči.
Samozřejmě by bylo možné systém zkonstruovat tak, aby se aktivoval jen jeden protektor - na té straně, na kterou motocykl padá. Materiál teleskopické tyče musel být navržen tak, aby v případě těžkého pádu / ve velké rychlosti nedošlo k odlomení výsuvné části s protektorem, ale k jejímu mírnému ohnutí a pohlcení energie.
V optimálním případě by se z motocyklu nemělo dotknout země nic jiného než pláště, vysunutý protektor a (lehce) konec řídítek či stupačka.
Je jasné, že takový systém by nebyl určen pro supersporty ani krosky ale především pro cestovní motocykly a běžné naháče.
Co myslíte - bylo by to realizovatelné?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
poulie píše: Někdy se tvrdí, že na jedno zjištění, že „takhle to je“, připadá devět „slepých uliček“.
To možná i víc ... ale nové věci je potřeba zkoušet, a přemýšlet u toho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
a při jakýmkoliv jiným pádu by tě tvůj mech padák byl úplně k H...U, prostě přítěž na motorce, vzpamatuj se....