Téma: Jak řádit podle rychlosti
28.8.2018 v 09:08
Ahoj, od autoškoly uběhl rok. Mezi tím jsem jezdil na automatu - skútru. Teď kupují moto s řazením a vzpomínám, jak mě to učili v autoškole. Řazení podle rychlosti. Myslím např. 1- do 20km/h, 2- do 30 km/h.
Nevin, jak to má být, prosím o rady.
Jedna se o motorku 125ccm 8kw.
Diky moc za každou reakci.
Honza
Nevin, jak to má být, prosím o rady.
Jedna se o motorku 125ccm 8kw.
Diky moc za každou reakci.
Honza
Neradi se podle rychlosti, ale podle otacek motoru. Pokud to skube a spatne tahne, mas tam moc vysokej prevod. Pokud to moc rve, je tam moc nizkej prevod. Proste stejne jako v aute. Hlavne na to moc nemysli, ano to pujde samo.
Nejlepsi ale bude kdyz si zaplatis alespon hodinku dve v autoskole, pripomenou ti co je potreba vedet a alespon nebudes vystresovanej az na to poprve sednes.
Nejlepsi ale bude kdyz si zaplatis alespon hodinku dve v autoskole, pripomenou ti co je potreba vedet a alespon nebudes vystresovanej az na to poprve sednes.
V autoškole ma učili takto-
vylez za mesto, nájdi si peknú cestu. Vraz tam jednotku, rozbehni sa a raď jednu po druhej rýchlosti až hore a potom spomaľuj a postupne raď dole.
Pri tomto nepozeraj na otáčkomer, ani rýchlomer, pozeraj pred seba a počúvaj zvuk motora. sám ti "povie", či chce qualt hore, alebo dole. Nauč sa to podľa citu, nie otáčkomera.
Keď bude škubať, neradíš v správny čas. po pár kilometroch sa ako-tak chytíš.
vylez za mesto, nájdi si peknú cestu. Vraz tam jednotku, rozbehni sa a raď jednu po druhej rýchlosti až hore a potom spomaľuj a postupne raď dole.
Pri tomto nepozeraj na otáčkomer, ani rýchlomer, pozeraj pred seba a počúvaj zvuk motora. sám ti "povie", či chce qualt hore, alebo dole. Nauč sa to podľa citu, nie otáčkomera.
Keď bude škubať, neradíš v správny čas. po pár kilometroch sa ako-tak chytíš.
1 reakcí na tento příspěvek Jak řádit podle rychlosti
hapipo> Mněl by jsi řadit podle citu. Jiná výše otáček na přeřazení bude na rovině a jiná v kopci. Když budeš slyšet, že se motor trápí, přeřaď. Samozřejmě myslím dolu. Výkon 8 kW není zrovna ohromující.
Nechci se tě nějak dotknout, každý nějak začínal, ale jestli nemáš cit na to kdy přeřadit, zůstaň radši u automatu.
Mimochodem tvůj dotaz mi připomíná mojí sestru. Ptala se stejně a při jízdě jí vůbec nevadilo, že jede do kopce cca 35 km/hod na 4. ( Škoda 120 ).
Nechci se tě nějak dotknout, každý nějak začínal, ale jestli nemáš cit na to kdy přeřadit, zůstaň radši u automatu.
Mimochodem tvůj dotaz mi připomíná mojí sestru. Ptala se stejně a při jízdě jí vůbec nevadilo, že jede do kopce cca 35 km/hod na 4. ( Škoda 120 ).
podle toho jak chces jet,.. pro nejlepsi vyuziti vykonu motoru bys mel radit na obalce momentovy krivky tj. kolem otacek max momentu, ale samozrejme muzes jet i na kochacku (tj nevyuzivat vykon na maximum) a radit o 2000 niz.. podtacet motor uz pak ale taky neni moc dobry, takze je zas lepsi jet trosku vyssi otacky na nizsi kvalt nez treba na ctyrku na volnobeh 
Naposledy editováno 28.08.2018 14:43:36

Naposledy editováno 28.08.2018 14:43:36
1 reakcí na tento příspěvek Jak řádit podle rychlosti
To mě připomnělo minulou debatu s manželkou přes interkom při poslední vyjížďce (každý na své motorce). Pro upřesnění na začátku sezony jsme byli oba v motoškole, kde jsme se "učili" jak podřazovat před zatáčkou a využívat právě vytočeného motoru.
Její otázka, jestli může projet zatáčku i na trojku skončila pomalu rozvodem nebo vzájemnou vraždou. Já nechápal na co se ptá, protože jsem jí stále oponoval, že rychlostní stupeň nic neznamená a jde o otáčky. Jí bohužel v hlavě utkvěla věta z autoškoly, která se samozřejmě vztahovala na tamní situaci a kde instruktor řekl, že ty zatáčky se nejlíp projíždí na dvojku. V její logice převedeno "zatáčka se nejlíp projíždí na dvojku". A pak manželská klasika, klidné vysvětlování - zvýšený hlas- zmíňka o stupidní otázce = převedeno ženským překladačem "říkáš o mě že jsem stupidní". Následováno brekotem v helmě a mou větší nasraností, což je výborná kombinace pro průjezd zatáček na motorce
Její otázka, jestli může projet zatáčku i na trojku skončila pomalu rozvodem nebo vzájemnou vraždou. Já nechápal na co se ptá, protože jsem jí stále oponoval, že rychlostní stupeň nic neznamená a jde o otáčky. Jí bohužel v hlavě utkvěla věta z autoškoly, která se samozřejmě vztahovala na tamní situaci a kde instruktor řekl, že ty zatáčky se nejlíp projíždí na dvojku. V její logice převedeno "zatáčka se nejlíp projíždí na dvojku". A pak manželská klasika, klidné vysvětlování - zvýšený hlas- zmíňka o stupidní otázce = převedeno ženským překladačem "říkáš o mě že jsem stupidní". Následováno brekotem v helmě a mou větší nasraností, což je výborná kombinace pro průjezd zatáček na motorce

1 reakcí na tento příspěvek Jak řádit podle rychlosti
Ja řadím.....hen heeeeeeeeeeeen heeeeeeeeen hen heeeeeeeen heeeeeeen a nekdy i mnohem rychleji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řádit podle rychlosti
HornisGSX> ty máš jenom 4 rychlosti

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řádit podle rychlosti
bill56> ja napocital 6 ? ...jen ma hornix nejakou podezrele kratkou ctyrku

[quote=mmks]To mě připomnělo minulou debatu s manželkou přes interkom při poslední vyjížďce (každý na své motorce). Pro upřesnění na začátku sezony jsme byli oba v motoškole, kde jsme se "učili" jak podřazovat před zatáčkou a využívat právě vytočeného motoru.
Její otázka, jestli může projet zatáčku i na trojku skončila pomalu rozvodem nebo vzájemnou vraždou. Já nechápal na co se ptá, protože jsem jí stále oponoval, že rychlostní stupeň nic neznamená a jde o otáčky. Jí bohužel v hlavě utkvěla věta z autoškoly, která se samozřejmě vztahovala na tamní situaci a kde instruktor řekl, že ty zatáčky se nejlíp projíždí na dvojku. V její logice převedeno "zatáčka se nejlíp projíždí na dvojku". A pak manželská klasika, klidné vysvětlování - zvýšený hlas- zmíňka o stupidní otázce = převedeno ženským překladačem "říkáš o mě že jsem stupidní". Následováno brekotem v helmě a mou větší nasraností, což je výborná kombinace pro průjezd zatáček na motorce
A ty nevíš, že na takové ošemetné otázky se zásadně odpovídá Ano, miláčku. Mimochodem my jsme dospěli do stádia, že i do stejného cíle jedeme každý vzlášť.
Pro zakladatele . Motor netahne ani při přidání plynu, přeřaď na nižší stupeň. Motor řve jak kráva, přeřaď na vyšší. Na budíky se nekoukej. sleduj provoz kolem sebe.
Naposledy editováno 29.08.2018 10:39:29
Její otázka, jestli může projet zatáčku i na trojku skončila pomalu rozvodem nebo vzájemnou vraždou. Já nechápal na co se ptá, protože jsem jí stále oponoval, že rychlostní stupeň nic neznamená a jde o otáčky. Jí bohužel v hlavě utkvěla věta z autoškoly, která se samozřejmě vztahovala na tamní situaci a kde instruktor řekl, že ty zatáčky se nejlíp projíždí na dvojku. V její logice převedeno "zatáčka se nejlíp projíždí na dvojku". A pak manželská klasika, klidné vysvětlování - zvýšený hlas- zmíňka o stupidní otázce = převedeno ženským překladačem "říkáš o mě že jsem stupidní". Následováno brekotem v helmě a mou větší nasraností, což je výborná kombinace pro průjezd zatáček na motorce

A ty nevíš, že na takové ošemetné otázky se zásadně odpovídá Ano, miláčku. Mimochodem my jsme dospěli do stádia, že i do stejného cíle jedeme každý vzlášť.
Pro zakladatele . Motor netahne ani při přidání plynu, přeřaď na nižší stupeň. Motor řve jak kráva, přeřaď na vyšší. Na budíky se nekoukej. sleduj provoz kolem sebe.
Naposledy editováno 29.08.2018 10:39:29
Řadit budeš vždy dle potřeby. Na rovince a do mírnýho kopce budeš motor víc točit (než zařadíš vyšší stupeň), do velkýho kopce budeš spíš podřazovat (podle sluchu - nenecháš motor zbytečně se trápit v nízkých otáčkách), ve městě naopak budeš řadit v nižších otáčkách, protože se prostě budeš pohybovat pomalu a nemá cenu jet třeba 50km/h na dvojku na 9000 otáček (neznám převody motorky, tak nevím, kolik by tam při 50 na dvojku bylo).
Obecně bych řekl, že se budeš na 125ccm pohybovat rozhodně více (často) v horní polovině otáčkoměru, řekněme 6000 - 9000 otáček, tam ta motorka nějak citelně "pojede". Výjimkou bude jen pomalá (město) nebo udržovací (kochačka třeba v 70km/h mimo město) jízda, tam ta motorka pojede třeba i na 4000 otáček dostatečně.
Obecně bych řekl, že se budeš na 125ccm pohybovat rozhodně více (často) v horní polovině otáčkoměru, řekněme 6000 - 9000 otáček, tam ta motorka nějak citelně "pojede". Výjimkou bude jen pomalá (město) nebo udržovací (kochačka třeba v 70km/h mimo město) jízda, tam ta motorka pojede třeba i na 4000 otáček dostatečně.
Jestli tě učili v autoškole řadit podle rychlosti, tak to nebyla moc kvalitní autoškola. Vždyť pak sedneš na jinou motorku, která má úplně jiné převody a budeš v háji, když neumíš řadit podle citu nebo aspoň podle otáčkoměru
Myslím, že na správné řazení si asi musíš přijít sám. Jen mysli na to, že nemá smysl motorku trápit ve vysokých otáčkách, když výkon nepotřebuješ (třeba když jedeš konstantní rychlostí ve městě). Když ale vyjedeš ven z města, zrychluješ a přidáváš do kopce, tak v tu chvíli potřebuješ na 125ce už docela dost výkonu, tak zase nemá smysl motorku podtáčet, rvát za plyn a přemýšlet, proč to vůbec nejede. Prostě čím víc výkonu potřebuješ, tím výš budou otáčky. Pokud výkon nepotřebuješ (třeba po městě), stačí se držet třeba kolem 4 000 ot/min na 125ce :) Nesmíš na motoru slyšet, že protestuje, dusí se a cuká.

1 reakcí na tento příspěvek Jak řádit podle rychlosti
Já bych do 100 řádil tak nějak normálně, nad 100 klidne jako debil. Nad 200 už bych neřádil a držel se pořádně řidítek.
1 reakcí na tento příspěvek Jak řádit podle rychlosti
Kup si fároše...ten jede na jedničku 160 km/h a tudíž řadit netřeba
Proč tam vlastně ty šílený japonci cpou dalších pět rychlostí? 
Poslouchej motor a řiď se citem...


Poslouchej motor a řiď se citem...
[quote=Kaabo]Kup si fároše...ten jede na jedničku 160 km/h a tudíž řadit netřeba
Proč tam vlastně ty šílený japonci cpou dalších pět rychlostí?

Taky jsem to nepochopil,proč těch dalších 5 rychlostí a naopak proč zapomněli na zpátečku



Taky jsem to nepochopil,proč těch dalších 5 rychlostí a naopak proč zapomněli na zpátečku

1 reakcí na tento příspěvek Jak řádit podle rychlosti
a já myslel, že se tu budou popisovat nějaký pikantní akrobatický kousky jak si zařádit s baťůžkem za jízdy

1 reakcí na tento příspěvek Jak řádit podle rychlosti
Pánové, on chce řádit podle rychlosti, né řadit

1 reakcí na tento příspěvek Jak řádit podle rychlosti
Tak dnes jsem dovezl motorku domu, řádil jsem kolem 6000 tis nahoru a 4000 dolů, docela to jelo, jen jsem jednou cítil na křižovatce takovou spáleninu. Nevím čím to mohlo být... Když jedu ke křižovatce a mám pořád zmáčknutou spojku s řadím úplně dolů, je to špatně. Může se kvůli tomuto něco pálit?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kvilení z budíků za jízdy Zipp Manic | Pitrss23 | 7 | 28.7.2022 v 14:44 Anti |
Problikavaji kontrolky Zipp Manic | Kraken586 | 5 | 28.5.2020 v 23:57 Kraken586 |
Motorka střílí do výfuku a už nejde... Zipp Manic | Kraken586 | 5 | 27.3.2020 v 21:45 Kraken586 |
Stahovák magneta Zipp Manic | Kraken586 | 0 | 14.3.2020 v 20:50 Kraken586 |
Díly na zippa Zipp Manic | Kraken586 | 2 | 21.2.2020 v 05:41 callowsick |