přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.
Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky
Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.
Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.
Chtěl bych za ni dát max 200k
Nějaké doporučení?
Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
Firecracker píše: gugo> jasně netvrdím že je to mizernej šmejd, ale chci něco opravdu nenáročného na údržbu to BMW co mám taky není šmejd je po prvním majiteli pravidelně servisováno atd. ale oproti výrazně starším japoncům je jeho údržba rozhodně finančně náročnější a má různé zvláštnosti vím že to už nechci.
super stabilní znamená že se na té motorce necítím v té rychlosti stejně dobře jako třeba na Blackbirdu, chápu, že se to nedá srovnávat, ale není to pro mě komfortní.
za ááá - porovnáváš-li servisní náklady a náročnost údržby proti japoncům, pak si kup japonce, páč evropský motorky vyžadují víc než jednou za 10 tkm přibrzdit u servisu
za bééé ano, silniční cestovně sportovní křižník je něco jiného než enduro s vyššíma zdvihama (tím pádem i vyšším těžištěm), měkčíma tlumičema, kompromisníma gumama a většima kolama s drátama
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
mariano píše: za ááá - porovnáváš-li servisní náklady a náročnost údržby proti japoncům, pak si kup japonce, páč evropský motorky vyžadují víc než jednou za 10 tkm přibrzdit u servisu
za bééé ano, silniční cestovně sportovní křižník je něco jiného než enduro s vyššíma zdvihama (tím pádem i vyšším těžištěm), měkčíma tlumičema, kompromisníma gumama a většima kolama s drátama
zrovna ten strom pokud se nepletu ma vymenu oleje po 7 tkm stejne jako stara kacena. Pravda s mnohem leposim pristupem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 20 | 25.9.2024 v 08:47 hruso25 |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 13 | 13.9.2024 v 13:58 _Michal |
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 10 | 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp |
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |