paolo_novy Přidat reklamu

Téma: XT1200Z - historie, fakta/mýty
15.10.2018 v 19:57
Ahoj, předem se omlouvám pokud někde je něco o tomto stroji blíže v češtině rozepsáno. Zde třeba na m.cz jsou pouze testy první výrobní fáze od 2010-2014 (PH1) a mě zajímá jaké zlepšení/negativa má druhá fáze 2014-2018 (PH2), případně jiná ročníková srovnání (odstíny, edice). Zaznamenal jsem ze všeho tento následující guláš, který bych si rád díky Vám utřídil, případně si ho můžeme utřídit společně...

PH2 rozdíly oproti PH1
- motor: zvýšený výkon a točivý moment... z 80,9kW na 82,4kW, ze 114,1Nm na 117Nm (vše při stejných otáčkách motoru)
- úhel krku řízení: pozměněný z 28° na 25°... PH1 údajně neměla ochotu zatáčet (někdo PH1 doporučuje více na terén)
- plně digitální display (co přinesl proti starší verzi? Pochopil jsem navíc ukazatel dojezdu, ukazetel kvaltu, něco dalšího krom že ZE tam asi bude mít módy tlumení?)
- opticky: pod předním světlometem vyplněný prostor plastem, zrcátka, přední plexi, led blinkry, zadní led světlo, ovladače na řidítkách, šití sedla, odrazka na přední vidlici
- u PH2 na výběr verze ZE s elektronickým podvozkem, opticky se ZE pozná pokud pomineme výstupy z tlumení i podle podsedlového plastu na pravé straně (nejedná se o úložný prostor)
- u PH2 přibyl tempomat (jeho funkce je dobře obeznámena v návodu k používání )
- pouze PH1 měla stříbrný prsa a pouze celostříbrná barva měla i stříbrný ráfky

Co jiného PH2 přineslo, případně o co přišlo oproti PH1? Rád to zaktualizuji.
Dá se očekávat v brzké době i PH3/další inovace/nový model (osobně tipuji nástupce v roce 2019/2020, Tenere 1250)?

V souhrnu:
- nesplnila prodeje, první First Edition víc jak rok v prodeji - nízký odbyt (kupoval se zprvu zajíc v pytli přes internet)
- první tři převodové stupně jsou softwarově uškrceny (lze je softwarově otevřít)
- má propojené brzdy (nepamatuji si jak, návod k použití by též osvětil)
- píše se o ní, že z 1200ccm konkurence poplatné době "prd" jede (pravděpodobně dáno dlouhými kvalty), ale je komfortní, má velký rejd, spolehlivá (závady?)
- kontrolu trakce lze vypnout, ABS vypínatelné není (ale viděl jsem na jedné bazarovce dodělaný vypínač ABS)
- z témat uživatelů vyplynulo, že kardan píská, motor žere olej (prej si pak sedne), oxidace blinkrů (asi PH1 prkotina), ulítání origo kufru (topcase asi PH1), svolávačka byla na kabelový svazek ke světlům, teploměr je nepřesný (ovlivněn teplem od motoru, senzor umístěn v airboxu)

Pro mě je to jinak momentálně zajímavá ojetina, kdy jako "hondař" poblouzněn novou Afrikou zrovna vidím alternativu (ano konstrukčně odlišnou). Škoda že jsem prošvihl ČMN 17/2018 byly tam obě v nejnovějších verzích v testu. Každopádně koncem roku jsem si koupil Motocykl 12/2018 a tam byly obě porovnané.


Naposledy editováno 02.02.2019 20:24:53

XT1200Z - historie, fakta/mýty

15.10.2018 v 22:35 | Nahoru | #1
Radíme při koupi Yamahy Super Ténéré!
No, tak jsem našel něco vypovídajícího...

XT1200Z - historie, fakta/mýty

20.10.2018 v 20:21 | Nahoru | #2
Dá se na ní jezdit i v terénu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere Medvedo 6 20.9.2024 v 20:31 MMARTINK
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere Medvedo 0 18.9.2024 v 10:06 Medvedo
Jižní Čechy Yamaha XT1200Z Super Tenere kalous72 27 11.8.2024 v 10:16 kalous72
Yamaha XT 1200 Yamaha XT1200Z Super Tenere MILOS61 14 6.8.2024 v 10:05 MILOS61
Super Tenere - zapojení přídavných ... Yamaha XT1200Z Super Tenere dada09 22 2.7.2024 v 10:45 Antalík


TOPlist