Edit:Při zařazené rychlosti,zmáčklé spojce a přidání plynu se motorka ani nehne.
Naposledy editováno 28.11.2018 14:32:18
1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením
Jinak blbě to řadí jak studeny tak zahřáty.
Ted mě tak napadá,že když jsem sundával stary lamely tak šli trochu hůř od těch plechů,může to mít souvislost ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením
Může ti lepit ten olej - ale pokud to dělal i jiný, bude příčina jinde. Že byly lamely s plechama slepené je normální.
Můžeš mít v drážkách koše vykousané záseky - pak nejdou některé lamely od sebe i když spojku vymáčkneš. Kontroloval to někdo při výměně lamel?
A nejspíše to prostě bude blbě seřízené. Jak se to seřizovalo "u motoru"? 535 má seřizovací šroub (jestli mě paměť neklame) pod deklem, na přítlačném talíři. Nejdřive vyrobíš šroubem vůli na lanku, pak na talíři povolíš kontramatku, šroub dotáhneš na dotek s vystavovací tyčkou, čtvrt až půl otáčky povolíš a matku zakontruješ. A pak znovu seřídíš vůli na lanku na 1-2 mm za tepla. Jestli ani tohle nepomůže, tak by to měl projet nějaký zkušený majitel pěttřipětky, jestli jen nejsi zvyklý na jiné chování řazení.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením
Jinak teda díky za pomoc
Seřizuje se to tak, že vyrobíš na lanku vůli, povolíš kontramatku na přítlačáku a páčku A na obrázku 43 posuneš co nejvíc dopředu. A pak utahuješ šroub, dokud výstupek na páčce nesedí proti značce B na obrázku 43. Šroub zakontruješ a pak znovu zatlačením na páčku ověříš, jestli se vrací ke značce. Pokud ne, seřízení opakuješ. No a nakonec seřídíš vůle na lanku.
Jestliže píše, že mu na místě spojka netahá tak to asi slepenejma lamelama, nebo osekaným košem nebude.
Píše že to teď koupil a mám za to, že než mu radit výměny oleje a všeho možného, bude lepší poradit aby si to ošahal a naučil se s tím. Každá převodovka chce svý... Ital, BMW, japonec... Každej to má trošku jinak a správný grif je někdy zásadní cesta.
Protože se mi stalo, že kamarád měl naježděno spousty kilometrů v autech, v kamionech a najednou si koupil motorku, hned ho vyplašilo, že řazení jde ztuha a pokaždé jakoby křupe přes zuby, projel jsem se na tom a konstatoval, že to je normální...
Takže následoval výklad, že motocyklová převodovka jaksi neobsahuje synchronizační kroužky jako v autě, takže řazení je tvrdší a potřebuje trochu naučit, jak psal kolega t_freedom...
Jestli pomůže seřízení, ber můj příspěvek za bezpředmětný...
1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením
Nejspíš to bude jen blbě seřízeny na tom talíři jak už tady kolega psal.(přece jenom spojku jsem dělal prvně)
1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením
Ale při řazení za jízdy drbeš o zuby?
Ikdyž to nenatočíš, máš tam kvalt a chceš to zatlačit, tak to taky jde, spojka vystaví?
Nějak tomu nerozumím.... Za prvé, pritlačný pružiny jsou tlačný a přitlačák vystavuješ silou proti, ikdyby byla pružina snížená, co na tom? Vystavíš ho i tak. Když je unavená pružina, bude ti to spíš klouzat než cokoli jinýho.
Osekanej koš by se projevoval furt, i na místě... Slepený lamely by se taky projevovaly na místě.
Moc mi to nedává smysl
Naposledy editováno 03.12.2018 07:52:47
Jarda354 píše: To nebude o grifu,pár motorek už jsem sedlal a nikdy to nic takovýho nedělalo...a není to moje první motorka (je druhá ) prvně jsem měl virago 125 a na ní jsem najel přes 7K km a vše v pohodě.
Nejspíš to bude jen blbě seřízeny na tom talíři jak už tady kolega psal.(přece jenom spojku jsem dělal prvně)
Takže tys nejdřív vyměnil spojku, aniž bys to pořádně seřídil? o_O
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením
Převodovky na moto maj mezi 1 a 2 nejdelší chody přes N... tzn. že konkrétně při řazení s neutrálem to fakt chce bejt rychlej a znát ten grif a dynamiku s dobrým načasováním. Krom toho to co ti šlo na jiný, může bejt na týhle zase jinak.
Dokážeš řadit nahoru bez spojky? Umíš to?
Jinak to poskládání lamel a plechů jak piše kolega nademnou je hodně důležitý. Jeden z plechů bývá bombírovanej, prohnutej a funguje jako pružina, aby rozhodil celý osazení při vystavení přítlačáku(nebo tam něco předpruženýho jako pavouk, nebo jinej systém je) . Jestli si to otočil, nebo pokládal jinak, nerozhazuje to dost rychle plechy a lamely a může to působit dojmem, že to nevystavuje. Podle mě by to ovšem při zařazení za 1na hnulo dost mašinou... Ale možný je vše
Naposledy editováno 03.12.2018 20:11:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením
Třeba na ZRX1100 jsem za studena cejtil vždy při řazení z 1. na 2.kvalt, že to drbne o zuby, což se za tepla později výrazně zlepšilo. Čím rychleji a 'důrazněji' se ten pohyb udělal, tím to šlo líp.
Duckna chce taky 'důrazný' řazení... Nejde ani tak o sílu jako o rychchlost a dynamiku toho pohybu.
Pokud dokážeš ve zlomku vteřiny, bavíme se opravdu o např. 0.3s, zaseknout kvalt směrem nahoru bez spojky, mělo by to i se spojkou netrvat o moc dýl. Některý lidi maj mezi vystavením a řazením prodlevu jak ve V3S a to prostě už drbeš boční ozuby.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10417 | 13.10.2024 v 19:34 badyXV |
Motoservis Garage Sid Vamberk Yamaha XV 535 Virago | ZEMANVLA | 2 | 10.10.2024 v 08:11 Kubák |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |