Téma: KTM duke 390 hladina oleje
20.4.2019 v 21:45
čus
cca týden mám doma duka 390 2018 a mám takové dilema olej mi neubývá, ale když kouknu na hladinu u studeného motoru je na min (možná kousek pod),když je motor zahřátý tak je tam hned po chcípnutí nad max a po té minutě (podle manuálu) na maximu, potom jak chladne zase postupně klesá až na min hodnotu, možná kousek pod ní, při nastartovaném motoru je hladina přesně mezi ryskami , já jen, že bych to čekal naopak, motorek sem měl už víc, ale jen japonce a 4válce a tam to pokaždé bylo tak, že při běžícím motoru bylo okénko prázdné, po chcípnutí to postupně přibývalo, logicky a cca za 1-3min to bylo jako u studeného motoru, taky je zajímavé, že než hladina klesne z5 trvá to cca 2 hodiny dokud motor úplně nevychladne.
Když bych se tedy řídil manuálem, měl bych olej ještě vypustit a u studeného motoru bych ho už v okénku asi nenašel vůbec a u zahřátého a 1 min stojícího by ho bylo tak na max. rysku
Naposledy editováno 20.04.2019 21:48:28
cca týden mám doma duka 390 2018 a mám takové dilema olej mi neubývá, ale když kouknu na hladinu u studeného motoru je na min (možná kousek pod),když je motor zahřátý tak je tam hned po chcípnutí nad max a po té minutě (podle manuálu) na maximu, potom jak chladne zase postupně klesá až na min hodnotu, možná kousek pod ní, při nastartovaném motoru je hladina přesně mezi ryskami , já jen, že bych to čekal naopak, motorek sem měl už víc, ale jen japonce a 4válce a tam to pokaždé bylo tak, že při běžícím motoru bylo okénko prázdné, po chcípnutí to postupně přibývalo, logicky a cca za 1-3min to bylo jako u studeného motoru, taky je zajímavé, že než hladina klesne z5 trvá to cca 2 hodiny dokud motor úplně nevychladne.
Když bych se tedy řídil manuálem, měl bych olej ještě vypustit a u studeného motoru bych ho už v okénku asi nenašel vůbec a u zahřátého a 1 min stojícího by ho bylo tak na max. rysku
Naposledy editováno 20.04.2019 21:48:28
Je to tím že 390 má tzv. suchou skříň motoru, dvě olejová čerpadla a zásobu oleje v převodovce. Za chodu motoru se udržuje v prostoru pod klikovkou nízká hladina oleje pomocí odsávacího čerpadla. Po zastavení trvá nějakou dobu, než olej prosákne z odděleného prostoru převodovky, kde je vyšší hladina oleje, do prostoru klikového hřídele.
Já mám okénko prázdné, jen když motorku nakloním, tak se tam něco objeví, tu jednu minutu po chcipnuti zahrateho motoru, to mám tak 1mm nad max, možná zároveň, když mi tu kohlstein napsal, že to má suchou skříň, tak sem si o tom dost načetl a konečně mi došlo jak přesně to funguje, našel sem i plno případů kdy někdo doleval olej, protože si myslel, že je ho málo, jako sem si to myslel já a pak zjistil, že ho tam měl o 50% víc než má být
1 reakcí na tento příspěvek KTM duke 390 hladina oleje
na lehce přelitý olej ještě žádný motor neumřel,na olej pod minimem už je to horší...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ktm duke 390 kod barvy rámu a disku KTM Duke 390 | Kroskař | 1 | 9.4.2025 v 09:06 Bugs |
Duke 390 za studena mi motorka nast... KTM Duke 390 | Marabvj | 4 | 25.12.2024 v 09:41 Kohlstein |
Snížení podvozku KTM Duke 390 | Romanko | 4 | 5.8.2024 v 13:19 Romanko |
KTM 390 Duke olej KTM Duke 390 | Adamktm1 | 11 | 22.7.2024 v 16:06 Vojtech193 |
Rc390 nejde zařadit KTM Duke 390 | Lukyno_J | 11 | 25.6.2024 v 08:05 Lukyno_J |