paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Provozní náklady Ducati Monster 821 (maintenance cost)
17.5.2019 v 14:10
Zdarec, hoďte sem někdo stručně a jasně kolik stojí náklady na Monster 821. Malej ,velkej servis, nájezd 10k km ročně. Teoretici co o tom slyšeli jen z vyprávění, nechť zůstanou v povzdálí. Chci slyšet skutečná čísla. Dík borci.

Naposledy editováno 17.05.2019 14:19:48

Provozní náklady Ducati Monster 821 (maintenance cost)

17.5.2019 v 16:00 | Nahoru | #1
Prvních deset tisíc nula jenom liješ benzín. Pak to začne - obě gumy, oleje, filtry, řetězová sada, brzdové destičky, ložisko v krku, gufera vidlice, svíčky, nějaký ten řemínek to máš tak 15 táců. Co si neuděláš sám, to zaplatíš jinému. Takže taky 15 táců. Pak máš zas 2-3 roky výdaj kolem 10 táců a zase nanovo, 30-10-10 Je úplně jedno, jestli Ducnu nebo Hondu nebo Kawu, platíš zhruba stejně. Ušetřit můžeš, ale jenom když se zbavíš všech mašin.

Provozní náklady Ducati Monster 821 (maintenance cost)

17.5.2019 v 16:30 | Nahoru | #2
Co ma malej Monster navic proti rejzim jsou rozvodovy remeny a pulkrouzky na ventilech. Ty ale uz ted najedou 30 000 nebo 5 let. Je s tim trochu vic prace a trochu vic za material, rekneme rozdil cca 5000 navic proti japonskym motorkam. Na druhou stranu lecktera japonska motorka zase bude mit kratsi interval na rozvody.

Vsechno na podvozku je stejne jako u japonskych motorek.

Provozní náklady Ducati Monster 821 (maintenance cost)

17.5.2019 v 22:40 | Nahoru | #3
Dík kluci, já si to říkám stále že momentálně s intervalama které nabízí Ducati je cena-servis/rok srovnatelná s japoncema. Ale ono to je stejně jedno Ducati budu pořizovat stejně jen jelikož je to snová srdcovka.

Provozní náklady Ducati Monster 821 (maintenance cost)

18.5.2019 v 17:27 | Nahoru | #4
Je to o něco dražší. Doby kdy se dělaly ventily po 10tkm jsou pryč. Dnes jsou půlkruhy na některejch až po 24tkm, řemeny taky už nejsou po 2 letech nebo 24tkm. Malá prohlídka pro čtyřventil bude 13-15t (když se bavíme o komplet servisu) velká ještě tak o 4tCZK víc.
Když kupuješ starší mašinu a nemusíš do origo servisu, zjistíš někoho šikovnýho co je na Ducati machr, budeš to mít ještě levnější. To samý pokud si něco dokážeš udělat sám.

1 reakcí na tento příspěvek Provozní náklady Ducati Monster 821 (maintenance cost)

29.5.2019 v 11:49 | Nahoru | #5
Ještě jeden dotaz, úplně to s tím nesouvisí ale nechci zakládat nové vlákno a nikde jsme nic takového nenašel.
Jde mi o to, čistě jen ze zvědavosti, proč se Ducati drží stále rozvodových řemenů a nepřejde na rozvodový řetěz, však ten toho vydrží mnohem více. Je to tím že by se hůře štelovaly ventily? Nebo proč? :)
Dík za odpověď kluci.

(reakce na) Provozní náklady Ducati Monster 821 (maintenance cost)

29.5.2019 v 12:33 | Nahoru | #6

Grenes píše: Ještě jeden dotaz, úplně to s tím nesouvisí ale nechci zakládat nové vlákno a nikde jsme nic takového nenašel.
Jde mi o to, čistě jen ze zvědavosti, proč se Ducati drží stále rozvodových řemenů a nepřejde na rozvodový řetěz, však ten toho vydrží mnohem více. Je to tím že by se hůře štelovaly ventily? Nebo proč? :)
Dík za odpověď kluci.



U Duc bych to tipnul na vahu. Remen usetri dost rotujici hmoty oproti retezu a jeste vic proti ozubenym kolum. A k te vydrzi. Treba koncernovy 1,2 TSI mel sileny problemy s retezem, vetsinou po 30 tisicich, tak mu naordinovali remen a od te doby je interval vymenty remenu 80 tis..:)

Provozní náklady Ducati Monster 821 (maintenance cost)

29.5.2019 v 15:55 | Nahoru | #7
Nevyplati se to menit v celem portfoliu motorek kdyz to vicemene funguje. Navic prodlouzeni intervalu vymeny na 30000 uz je dostatecne. Mimochodem motor Superquadro pouzity ve vsech Panigale od 899 vys a novy motor Desmosedici Stradale ve V4 uz rozvodovy retezy maji.

Provozní náklady Ducati Monster 821 (maintenance cost)

29.5.2019 v 20:27 | Nahoru | #8
Jojo to vím v Panigale už jsou delší dobu řetízky. Jen mě to vždy udiví že Duc na to nepřešel u všech motorů. Já osobně v řemenu nevidím snad žádné pozitivum krom toho že je lehčí a celé to ušetřil váhu v motoru.
Co si budeme povídat, je tam mnohem větší pravděpodobnost přetrhnutí, což se rovná totálce motoru.
Na druhou stranu je fakt že 30k km je hooodně a předpokládám že řemeny jsou naddimenzované.

Provozní náklady Ducati Monster 821 (maintenance cost)

24.6.2019 v 10:59 | Nahoru | #9
Zajímavé čtení o řemenech Ducati.
Kdyby to někoho zajímalo zde odkaz:
http://bradthebikebo...ailures-and.html?m=1
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Odhlasenie motorky zo SR do CR Ducati Monster 821 Babettastián 26 13.3.2023 v 14:15 CRF1000
Jen tak z prdele :-) Triumph Street Triple R, Ducati Monster 1200S, Ducat... zelva0007 7 26.3.2022 v 08:18 drippera
Nový klíč Ducati Monster Ducati Monster 821 matesxxx 2 16.1.2021 v 10:07 juraaa
Co poviete na tento Ducati Monster 821 Ducati Monster 821 robozaho 11 5.1.2021 v 14:33 Babis_fuj
Ducati Monster 821 údržba Ducati Monster 821 matesxxx 3 25.12.2020 v 19:57 matesxxx


TOPlist