Právě si dodělávám neomezený řidičák a začínám se poohlížet po první motorce.
Můj prvotní plán byla MZ 150, ale vzhledem k tomu, že od první jízdy jezdím na HONDA CB 650 F řekl jsem si, že je to třeba přehodnotit.
Hledání mě zavedlo k Japonským klasikám ze 70. a 80. let, zejména:
Honda CB 500 / 550 / 750
Suzuki GT 750 / GS 750E
Yamaha RD 350 LC / RD 400
a BMW R80 G/S (vím, že není z Japonska )
Jaký je váš názor na tyto stroje?
Jsem smířený s tím, že to nebude stejné jak vlasnit moderní motorku jen mám obavy abych jednu nekoupil a pak jednou nebo dvakrát za sezónu musel řešit opravy za 10 tis..
Nakonec bych moc ocenil jakékoliv info ohledně techto motorek a veteránských papírů! Dočetl jsem se, že je možné je mít přihlášené na bílé značky. Co to obnáší a jaké to má nevýhody?
Předem díky za každé info.
Naposledy editováno 15.06.2019 15:19:36
PS: RD a GT ani neuvaťuj, nezoženieš za normálne prachy, vzácny veterán, a údržba RD sa potento. Hondy neviem,, nemal som, ale Suzuki GS 750 mala olejovú náplň, 3,7 l, a výmenu každých 2500 km podľa manuálu, filter papierová vložka ob výmenu oleju. Ešte veľký vzducháč, žere olej a benzín, aj malé deti okolo cesty. Inazuma výmena po 6000 km. Dajú sa zohnať celkom pekné kusy za lacno a je držiak. Hlavne kupuj v origo bez laďáku , naladenie motoru atď. síce záleží ako na tom budeš jazdiť, ešte manipuulácia tie staré 4t sú ťažké, poctivé železo, ale keď spadneš motor široký poškodíš, zapalko trčí doboku a z druhejstrany alernátor. Náhradné diely na Suzuki zadné doštčky v pohode sú také aj teraz, ale predok, doštičky nejaké čudné , z prvej doby brzdovej cena páru 40 €, ja som mal verziu s dvoma kotúčami 80 €. Stré verzie mali ešte kontaktné zapalko, nastavenie , ja viem, ale osoba neznalá veci=problém aj v servise to nevedia , česť výnimkám.Ventily nastavuješ podložkami. Na Ine skrutky. Ale hlavne spotreba paliva a manipulácia na mieste, nepíšem o jazdných vlastnostiach a údržbe podvozku.
Naposledy editováno 15.06.2019 19:05:54
1 reakcí na tento příspěvek Klasické Japonského Stroje jako první Moto
Kolik na to mas, ze te desi rocni servis za desitku?
E: procti si to Tady.
Naposledy editováno 15.06.2019 18:19:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto
Jestli chceš jezdit a zároveň pořídit levně, tak si kup něco mezi roky 1995 a 2005. Zhruba od roku 2000 je obvyklé vstřikování paliva, což ti jako laikovi může ušetřit spoustu problémů a laborování.
Když se tí líbí klasika, zajdi si do Iron Moto do Starého Města, mají tak Imazumu 750 a dva Zephyry 550.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto
kerut píše: assassin> ses zlej zahorklej pesimista
Realista, mam doma dve, spis tri takovy
https://www.motorkar...n-fifty-1375883.html
Naposledy editováno 16.06.2019 11:18:49
Keď je 10tisic ročne problém, tak to asi nebudú motorky pre teba. Chalani ti tu dobre napísali. Na to, čo si vymenoval treba mať dielňu a skill. Prečo nevezmes nieco, čo každý kupuje na začiatok? Zetko, hornet, cbf, fazer a neviem čo všetko.
3 reakcí na tento příspěvek Klasické Japonského Stroje jako první Moto
Jenom ať to tak všeobecně zhrnu:
Bylo by dost naivní čekat, že mě sem někdo napíše: Jasně, tyto staré motorky pojedou bez problémů roky. Jenom jsem chtěl vědět jaká je situace.
Já jsem v podstatě první svojeho druhu v mém okruhu známích co se začal o tyto věci zajímat.
Řeknu to uplné na rovinu - tyto motorky jsem vybral hlavně kvůli vzhledu.
Jinak co se ceny týče - snažím se to držet na nižší hladině hlavně kvůli tomu, že jsem se právě vrátil ze zahraničí (Londýn) kde jsem žil 3 roky a nevim jestli v bližší době zas neodjedu a pak by mě mrzelo kdyby mě drahá motorka rezivěla v garáži..
Kdyby byla situace jiná asi bych investoval rovnou do Triumph Bonneville t100.
Zephyr 750 nebo Inazuma 750 by asi byly lepší volba a pořád mají trochu blíž k těm starým klasikám.
Jinak Hornet a nebo CBF mě už doporučovali v autoškole... nic ve zlém, ale mě přijdou jak kdyby něměly žádný charakter.
Toto byl odkaz, kvůl kterému jsem celé téma začal:
https://www.motorka...ol-d-or-1413522.html
Jinak co si myslíte o Royal Enfiel? Tento za docela přijatelnou cenu a rv. 2015:
https://www.autotrad...e=se172sx&page=2
Keď som po rokoch zvažoval ísť do motorky, tak som presne po tom pozeral, čo ty. Kúpil som zr-7, kvôli peniazom. Ma to motor zo zephyru. Skvelá motorka.
Frajerka kúpila tu T100, čo si spomínal. Skvelá motorka.
Ako som jazdil viac a viac, tak som sa vzdal myšlienky kúpiť drahy oldtimer. Sadli mi iné mašinky. Ja si myslím, že čím lepšie jazdis, tým menej ťa trápi ako na tom vyzeráš.
Ak by som mal teraz prachy, tak si kúpim CBR 600 rr a Kawasaki w800. A samozrejme si nechal obidve vfr.
T100 je dobrá voľba. Netrati moc na cene.
Agalamaga píše:
Řeknu to uplné na rovinu - tyto motorky jsem vybral hlavně kvůli vzhledu.
Pokud ti jde o jen vzhled, proč si nekoupíš novou retro motorku?
Třeba novej Royal Enfield Interceptor Twin 650 vypadá z fleku jak motorka ze 60-70. let a je to nová moderně postavená moto za 170k a s 3 letou zárukou.
Nebude se to srát a pojede to jako moderní motorka.
Pokud na to máš víc peněz, tak třeba Triumph (Boneville) nebo Kawasaki Z 900 RS.
Naposledy editováno 17.06.2019 15:33:29
Co se závad týče: Za celý 4 roky jenom spotřebák, řetěz, gufera a 1x seřízení karburátr (+ co jsem si sám rozflákal pádama ) a to jsem s tim jezdil i týdenní tůry.
Díly na to jsou bez problému a tu motorku seženeš za pár šupů, já už jí chtěl dávno prodat ale dostal bych za to tak málo že si jí radši necham na ježdění po městé
GS500 to samý.
1 reakcí na tento příspěvek Klasické Japonského Stroje jako první Moto
Jinak na kawasaki w800 a 650 jsem se taky díval. Krásné stroje, krásný zvuk.
0.0.7.> díval, ale ještě jsem neměl řidičák.. ps: stále nemám, musím čekat ještě měsíc do 24
Spazik> popravdě čím víc nad tím přemýšlím tím víc si jsu jistý, že bych měl jít do něčeho levnějšího. Je to moje první motorka v životě a tak si říkám, že bude lepší udělat něco ve stylu - první auto - starý golf - když to skončí ve škarpě tak tě to tolik mrzet nebude než nový bavorák
Asi to nakonec vyřeším tím Zephyrem jak Kohlstein navrhoval. Když to párkrát položím.. co už. Sedřu trochu toho hnusného zeleného nebo hnědého laku co skoro všechny mají.. aspoň toho nebudu muset tolik odírat až to jednou budu předělávat na cefe racer.
Je Motokrosová helma pro silniční ježdění blbý nápad?
Našel jsem tuto: https://prilby.heureka.cz/bell-mx-9-mips/# jako nejlevnější verzi, která má MIPS.
Navíc jsem slyšel, že jsou motokrosové líp ventilované a jediná nevýhoda je, že při velkých rychlostech, třeba na dálnici, by nebyly tolik efektivní jak normální silniční.
Jaký na to máte názor?
Agalamaga píše: popravdě čím víc nad tím přemýšlím tím víc si jsu jistý, že bych měl jít do něčeho levnějšího. Je to moje první motorka v životě a tak si říkám, že bude lepší udělat něco ve stylu - první auto - starý golf - když to skončí ve škarpě tak tě to tolik mrzet nebude než nový bavorák
Asi to nakonec vyřeším tím Zephyrem jak Kohlstein navrhoval. Když to párkrát položím.. co už. Sedřu trochu toho hnusného zeleného nebo hnědého laku co skoro všechny mají.. aspoň toho nebudu muset tolik odírat až to jednou budu předělávat na cefe racer.
Uvažuješ velice správně, to se mi líbí. Zephyr je krásná motorka, myslím, že i jako první motorka bude OK. Já žádného nesehnal, tak mám Inazumu.... a jsem zatím velice spokojenej, vzhled 1A, jízdně dobrý - trochu se to kroutí, a je to dost těžký, ale zvládnout se dá, i jako první. Pohodlná, nezáludná, jen pokud máš delší nohy, budeš je mít hodně zalomené...prcinu na to určitě taky nějakou sbalíš, a na slušivého kafáče ji taky předěláš
Agalamaga píše: Ještě jedna taková otázečka:
Je Motokrosová helma pro silniční ježdění blbý nápad?
Našel jsem tuto: https://prilby.heureka.cz/bell-mx-9-mips/# jako nejlevnější verzi, která má MIPS.
Navíc jsem slyšel, že jsou motokrosové líp ventilované a jediná nevýhoda je, že při velkých rychlostech, třeba na dálnici, by nebyly tolik efektivní jak normální silniční.
Jaký na to máte názor?
Nechal bych motokrosovou helmu na motokros, a našel bych v dané cenové relaci nějakou integrálu,která má v SHARP testech pět hvězd...
Naposledy editováno 18.06.2019 09:33:39
No skús sa v helme previezť skôr jak ju kúpiš. Dobrá helma je jedna z tých vecí, co ti robia komfort a tým aj pasívnu bezpečnosť.
Všetko, čo ťa nejak jeduje a púta počas jazdy pozornosť je nebezpečné. Hlavne pre začiatočníka.
Helmu si kúp niekde, kde ti ju za zálohu požičajú na jazdu. A kľudne sa nechaj u predajcu odviezť vzadu, keď ju chces skôr ako kúpiš motorku.
Ja napríklad potrebujem zavretu helmu. Pár krát ma postipala osa do ksichtu v otvorenej integrale.
1 reakcí na tento příspěvek Klasické Japonského Stroje jako první Moto
1 reakcí na tento příspěvek Klasické Japonského Stroje jako první Moto
Krokoš> Kazdý podle gusta. Když to někdo přežene a zbyde mu motor, rám a 3x větší gumy než by měly byt tak tomu taky nefandím.
Susu550> Díky za nabídku! Včera jsem, ale už byl kouknout na dvě hned ve vedlejším městě a jednu z nich vemu.
Mimochodem nikdy jsem motrku z bazaru nekupoval tak se radši zeptám: borec mě řekl, že jak ji budu chtít koupit tak jen příjdu, zaplatím, podepíšu mu plnou moc a on to přepíše. Je to normální nebo korektní postup?
(reakce na) Klasické Japonského Stroje jako první Moto
Jen si dej do smlouvy povinnost prodávajícího to na tebe přepsat, ideálně s nějakou lhůtou s tím, že jinak kupujícímu náleží právo motocykl vrátit proti plné kupní ceně.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda dily- znáte bikerz BITZ Honda CB 500 | _Michal | 12 | 18.11.2024 v 23:07 TruckerSalám |
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or | Ina32 | 12 | 27.10.2024 v 11:11 krokoš |
Startování cb 750 Honda CB 750 | olbi | 28 | 20.10.2024 v 09:47 Borntobewild |
N Honda CB 500 | Dee7005 | 0 | 22.9.2024 v 12:15 Dee7005 |
dobíjení Honda CB 750 | rg250 | 1 | 18.9.2024 v 17:07 Deadman |