Jaký je rozdíl mezi olejem do motorky a do skůtru? Třeba durablend a durablend scooter? Co se stane, když takový olej naliju třeba do fichtla?
Naposledy editováno 18.07.2019 20:30:39
1 reakcí na tento příspěvek 2T olej do motorky vs skůtru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T olej do motorky vs skůtru
Naposledy editováno 18.07.2019 19:17:22
Rozdiel medzi takými 2T olejmi ako "výrobca motor oil" a "výrobca motor oil pro scooter" a podobne je tak maximálne minimálny
Fichtel ho spáli jedna radosť.
ALE POZOR!!!!
Možné zadretie nie je od rozpúšťania starého karbónu, ale od predriedenia samotného oleja.
Už sa to tu rozoberalo, moderné oleje, okrem iného "scooter" verzie sú dosť vo veľkej miere predriedené.
Majú to v popise na webe alebo na zadnej strane obalu.
Znamená to, že liter oleja nie je liter, len napr. 0,85 liter zbytok riediaca zložka: benzin, nafta, petrolej, volačo.
Nový majiteľ v snahe dať starej Jawe-CZ to najlepšie tam naleje taký olej.
Lenže si neuvedomuje, že aj pomer ide hore namiesto 1:40 tam dá tým pádom okolo 1:47
Motor je potom menej mazaný, PREHRIEVA SA, a áno môže sa aj zadreť.
Takže môžeš taký olej naliať do fichtla, len musíš dať trocha viac ako z obyčajného M2T
Zdar!
Naposledy editováno 18.07.2019 20:44:58
1 reakcí na tento příspěvek 2T olej do motorky vs skůtru
Obecne velka spokojenost i do starych dvoutaktu je s Motul 710 plnou syntentikou nebo Motul 510 polosyntetikou, je i levnejsi. Mam neco podobneho Eni i-Ride Scooter 2T (nebo City to bylo po staru), je to levnejsi nez Motul 510, fakt to vubec nekouri a zadne problemy se zanasenim a chodem motoru na Gilere.
Rozdil mezi olejem pro motorky a skutry je spise vice na obalu. Popisuje se to tim,ze je to jinak vyrobeno, ze na motorce jezdis spise delsi trasy a na skutru naopak kratsi trasy po meste s plynem stylem on/off, ale u 2T se ten olej stejne spaluje, takze je mnohem dulezitejsi to at tam je vubec nejaky nez vubec zadny (cestovala s 2T tam liji na cestach to co jim prijde pod ruku casto).
Takze doporucil bych se zamerit na nejakou polosyntetiku co se ti dobre shani v okoli ala Motul 510, ten Eni i-Ride Scooter 2T, Shell Advance VSX nebo podobne, vyzkousel a kdyz to nebude nejak dymit, pojede v pohode, tak u toho klidne i zustan.
2T oleje a skútry - taky pekny zaklad
A jinak amici a anglani treba do starych Vesp davaji AMS oil
puffybodie píše: Vybiras podle toho jak je udelany (minerlani, polosyntetika, syntetika), podle specifikaci/norem co vyzaduje tvoje motorka. Velka cast tech syntetickych je urcena pro moderni vysokootackove dvoutatky coz Jawa urcite neni Taky potrebujes vedet jestli je to vubec olej do mixu, protoze nektere jsou jak pro olejove cerpadla, tak mixy, nektere jen pro mixy a jak uz tady jini zminili nektere uz jsou i predredene a to je treba dat taky pozor.
Obecne velka spokojenost i do starych dvoutaktu je s Motul 710 plnou syntentikou nebo Motul 510 polosyntetikou, je i levnejsi. Mam neco podobneho Eni i-Ride Scooter 2T (nebo City to bylo po staru), je to levnejsi nez Motul 510, fakt to vubec nekouri a zadne problemy se zanasenim a chodem motoru na Gilere.
Rozdil mezi olejem pro motorky a skutry je spise vice na obalu. Popisuje se to tim,ze je to jinak vyrobeno, ze na motorce jezdis spise delsi trasy a na skutru naopak kratsi trasy po meste s plynem stylem on/off, ale u 2T se ten olej stejne spaluje, takze je mnohem dulezitejsi to at tam je vubec nejaky nez vubec zadny (cestovala s 2T tam liji na cestach to co jim prijde pod ruku casto).
Takze doporucil bych se zamerit na nejakou polosyntetiku co se ti dobre shani v okoli ala Motul 510, ten Eni i-Ride Scooter 2T, Shell Advance VSX nebo podobne, vyzkousel a kdyz to nebude nejak dymit, pojede v pohode, tak u toho klidne i zustan.
2T oleje a skútry - taky pekny zaklad
A jinak amici a anglani treba do starych Vesp davaji AMS oil
Jo, mám ten agip scooter 2t, vybral jsem si ho protože ve srovnání třeba s TSF měl o hodně větší viskozitu při 100 stupních (8,6 vs 11,8) a byl levnej.
Jen mě přišlo divný, že když je to skoro stejnej olejovej film jako TS, že to tak topí.
1 reakcí na tento příspěvek 2T olej do motorky vs skůtru
Jenze je to divne u pincka. Je uz to zajeto po vybrusu? Si vem, ze lidi na tom jedou k mori pres Alpy, nalozeni a lejou do toho nejake M2T. To bude problem jinde spise.
Otacky na Gilere mam tak okolo 7000 kdyz jedu na plno (rovinka a mirnejsi kopce 70km/hod realnych, do velkych kopcu 50). Je fakt, ze do hodne prudkych a dlouhych stoupani nekde na nejakou horu v lete kdyz zapomenu otevrit ventilaci od chladice na nohy, tak to se pak moc hreje motor, ale tak to je i tim, ze uz to bude chtit vymenit chladici kapalinu ted po sezone a taky na tom skutru je ten motor na miste kde na to zrovna moc nefouka no.
Naposledy editováno 19.07.2019 16:46:55
puffybodie píše: To by si musel jedine fakt do nejakych zavodnich ala Motul 800 a podobne. Tam je index pri 100 stupnich 15,5. Millers zavodni od FIA ma 13.
Jenze je to divne u pincka. Je uz to zajeto po vybrusu? Si vem, ze lidi na tom jedou k mori pres Alpy, nalozeni a lejou do toho nejake M2T. To bude problem jinde spise.
Otacky na Gilere mam tak okolo 7000 kdyz jedu na plno (rovinka a mirnejsi kopce 70km/hod realnych, do velkych kopcu 50). Je fakt, ze do hodne prudkych a dlouhych stoupani nekde na nejakou horu v lete kdyz zapomenu otevrit ventilaci od chladice na nohy, tak to se pak moc hreje motor, ale tak to je i tim, ze uz to bude chtit vymenit chladici kapalinu ted po sezone a taky na tom skutru je ten motor na miste kde na to zrovna moc nefouka no.
Nebo neředěnej minerál
Motůrek má 3500 km od výbrusu, topí to jen na tento olej , na všechny ostatní včetně řídký plný syntetiky to topí o hodně míň. Jezdím v max. 20 stupních, jezdím pořád stejně. Holt to asi míň maže no .
Experimentoval som s rôznymi olejmi a moja skúsenosť je nasledovná:
čím vydumanejší olej, tým horšie. Ojničné púzdra by o tom hovorili svoje. Moderné oleje sú riedšie, ako spomínajú vyššie, nevedia tak dobre mazať plochu púzdra a pridiera sa.
(film sa stráca)
Koniec koncov, ak dáš pomer 1:35 a "riedší" trpí tým motor, hoc ho dávaš od GO. Aj super-duper olej pre hyper moderné motory na riedenie 1:50-100 Jawu neumažú, kým ho nedáš veľa.
Ak ho dáš veľa, začne dymiť a zasiera motor...
Pokiaľ budeš liať "šajsmateriál", tiež motoru dobre neurobíš...
Holt, tá Jawa je robená na M2T.
Odkedy eurohujeri posúložili do benálu a eurosajuz začal rvať biozložku do palív, tak sa zmes eurobenálu s M2T vie zdrcnúť, ako mlieko. Vyzráža sa biohnoj s M2T a zalepí to šupátko, ihlu, trysku, ložiská...
VIF akosi pomáha ten proces spomaliť a čiastočne eliminovať. Konzervuje benzín (dočasu a nie úplne). Ale dá sa na to už jazdiť, zároveň VIF-ko čistí motor od karbónu.
Teda moja skromná úvaha je taká- čo tak skúsiť M2T 1:30 a VIF 1:1000. Mne to funguje celkom dobre
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4041, 4042] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 121251 | Dnes v 17:37 DesperateDan |
Jawa 579/02 Jawa 250/579 | Brčko1 | 16 | Dnes v 08:41 Brčko1 |
Rozeta Jawa 250/559 panelka | pavouk0311 | 2 | Včera v 17:53 Drakl |
Papírový palivový filtr na Jawu Jawa 250/559 panelka | ferokulda | 11 | 19.11.2024 v 11:52 Matýsek-GSX |
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák | tatrula | 315 | 17.11.2024 v 10:30 Kohlstein |