Téma: Jaký pohodlný dvouválec na cestování
14.8.2019 v 21:35
Zdravím, po letošní zkušenosti s jednoválcovým 500 endurem bych rád do příští sezóny pořídil nějaký dvouválec na delší cesty (cca 4000 km za týden), zatím jsem ještě recenze nečetl, není teď moc času, tak bych si chtěl poradit s vámi, co byste doporučili? Můj vysněný ideál by byla nová Honda Africa Twin Adventure, ale rozpočet mám 70-100 000...Další podmínkou již zmiňovaný minimálně dvouválec na delší cesty, nejlépe cestovní enduro, ale nebráním se i ostatním kategoriím, kde se neleží na nádrži, ale + - sedí rovně, jsou dostupné ND, jednoduchá na domácí opravy a objem motoru od 500 do 1000. Díky za doporučení
1 reakcí na tento příspěvek Jaký pohodlný dvouválec na cestování
Čtyřválec je lepší než dva dvouválce.
Strom ma nikdy provozni naklady a je to dobra motorka, vecme propaguju spis 650, ale mozna bach koukl spis po litru.
Pripadne klv 1000, i to tdm neni spana volba.
Otazka spis jestli vzhledem k najezdu nevzit neco pres 1000 a vyslovene cesteka ala Rt, fjr, pane european
ale možná i nějaká NT 700 by se našla..
edit: vstrom za ty prachy bude novější jak velkej cesták to je zas fakt
chtělo by to víc specifikovat co chceš
Naposledy editováno 15.08.2019 09:08:49
Pripadne klv 1000, i to tdm neni spana volba.
Otazka spis jestli vzhledem k najezdu nevzit neco pres 1000 a vyslovene cesteka ala Rt, fjr, pane european
ale možná i nějaká NT 700 by se našla..
edit: vstrom za ty prachy bude novější jak velkej cesták to je zas fakt
chtělo by to víc specifikovat co chceš
Naposledy editováno 15.08.2019 09:08:49
4000/týden asi nebude moc po šotolinách, co?
koukal bych po TDM 900, 650 versys, 1000 varadero, 650 v-strom, transalp 700...
soukromě bych vybíral mezi versysem (zábavná motorka), v-stromem (nejlepší univerzál) a transalpem (něco mezi)
litrové motorky váží o 20 kg víc než kategorie 600-700, pokud nejsi fyzicky zdatný, přihlédni k tomu
koukal bych po TDM 900, 650 versys, 1000 varadero, 650 v-strom, transalp 700...
soukromě bych vybíral mezi versysem (zábavná motorka), v-stromem (nejlepší univerzál) a transalpem (něco mezi)
litrové motorky váží o 20 kg víc než kategorie 600-700, pokud nejsi fyzicky zdatný, přihlédni k tomu
1 reakcí na tento příspěvek Jaký pohodlný dvouválec na cestování
https://www.motorkar...1200-st-1432648.html
Co třeba tohle ? Spolehlive a bezproblemove moto
https://www.motorkar...1200-st-1428158.html
https://www.motorkar...1200-st-1456410.html
Naposledy editováno 16.08.2019 11:44:20
Co třeba tohle ? Spolehlive a bezproblemove moto
https://www.motorkar...1200-st-1428158.html
https://www.motorkar...1200-st-1456410.html
Naposledy editováno 16.08.2019 11:44:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký pohodlný dvouválec na cestování
Zdenekkkkk píše: https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/bmw/bmw-r-1200-st/bmw-r-1200-st-1432648.html
Co třeba tohle ? Spolehlive a bezproblemove moto
https://www.motorkar...1200-st-1428158.html
https://www.motorkar...1456410.html [/quote]
Sorry jako, ale ja tam problem vidim jeden a to dost velkej, je zhruba nekde nad prednim kolem
Naposledy editováno 16.08.2019 12:47:22
Ahoj mám v-strom 1000, nikdy mě nezklamal, šotolina i asfalt. Umí být i dost zábavnej a dravej. Cesta itálie pres alpy, asfalt i šotolina,nahoru a dolů přes passa 3400 km v sedle 8 dni. Plně naložen,ale sám spotřeba 6 litru.i 8 hodin v sedle pohodlí -mam tedy turisticke gelove sedlo.Udeláš si na ni všechno sám,pokud nejsi jelito.Já bych rozhodně neměnil.Jo a těch 20 kilo oproti slabším strojům není vůbec znát.Co bych možná v-stromu vytknul jsou brzy. Čekal bych větší jedovatinu na takový hovado.Nicméně jsem si zvyknul a dnes mi to nevadí.Přeji šťastný výběr.
Jo, já mám teď taky V Strom, 650 k4, je to úplně blbuvzdorný stroj. Dílů na to je dost, v jednom to nějak tak i jede, ve dvou nevím, nikoho nevozím. Je to ale vyloženě kliďas, neagresivní. Dá se jet svižně, ale blbnout to moc neumí. Spotřeba kolem 5 litrů. Olej podle stylu, slušně nic. Chlazení účinné, ani když je teplo ve městě tak nemá tendenci se přehřívat. Celkem rychle se zahřívá od startu .
Výborně to svítí, to nemá snad konkurenci, 2x H4 a velká plocha světel... Přední vidle nic moc, ale odpovídá povaze motorky. Přední brzda potřebuje pancéřové hadičky a sintrované desky, jinak je to taky takový nijaký.
Když je vedro, tak je na Stromu hodně vedro, helma ani bunda nevětrají. Když je kosa, mlží se helma, nebo aspoň Neotec II. Pomůže snížit plexi do spodní polohy, helma se ofoukne a dobrý . Sklopka od LS2 ( Metro Evo) se nemlží , ale nad 100 km/h je pekelně hlučná.
Dá se s tím jet i mimo asfalt, rozumně. Chová se tam spolehlivě, řiditelně, ale doma tam není. Já to mám už jen na silničních gumách a do terénu jen nutný přejezdy za sucha, není to skokan a není moc vysoký. Mimo asfalt to chce kryt. Je to relativně nízké a měkké, slyším kameny furt zvonit o kryt. Bez krytu ne, je tam výfuk, olejový filtr a chladič, hodně na ráně.
Z hlediska servisu je trochu otrava to odstrojování plastů pro odklopení nádrže a na vyndání předního kola se musí se zvedákem, protože hlavní stojan ( pokud má) je hodně vzadu a motorka se nezhoupne. Jinak ale je vše jednoduchý, je tu ke stažení servisní manuál i katalog, takže úplně bez problémů cokoliv. Je to stříkačka, jednoduchá jako facka, ve srovnání s karburátory ( ne Stromu ale nikdy karbce nebyly)
Z nestandardních klíčů jsou to klíč na pojistnou matku kyvky a na motorové závěsy, ty jsem si vybrousil z ořechů na rázový utahovák. Dají se i koupit. Ostatní vercajk je běžný. A na podtlaky budíky, nebo teda já mám Carbtune, prostě něco.
Na seřízení TPS není třeba žádná diagnostika, pro vyčtení závad se jen propojí dva piny v konektoru drátkem, stačí to na všechny úkony i nalezení chyb.
Pořád zvažuji Stromka prodat a koupit něco se sportovnějším duchem ( konkrétně Hypermotard, nebo Dorsoduro - mám rád italy ), ale na druhou stranu je Strom fakt držák nenáročnej .
Možná je lepší koupit rovnou ten litr, ale ty starší se dost cukají ve městě, říká se - jinak asi ok. Litr se často sežene za lepší peníze, ta 650 je žádanější.
Na litru se líp dělají ventily, nemusí se povolovat rozvody na sundání vaček, je tam mezikolečko. A má kapalinovou spojku, to je fajn. Jinak je to prakticky stejná motorka.
Naposledy editováno 25.09.2019 14:55:16
Výborně to svítí, to nemá snad konkurenci, 2x H4 a velká plocha světel... Přední vidle nic moc, ale odpovídá povaze motorky. Přední brzda potřebuje pancéřové hadičky a sintrované desky, jinak je to taky takový nijaký.
Když je vedro, tak je na Stromu hodně vedro, helma ani bunda nevětrají. Když je kosa, mlží se helma, nebo aspoň Neotec II. Pomůže snížit plexi do spodní polohy, helma se ofoukne a dobrý . Sklopka od LS2 ( Metro Evo) se nemlží , ale nad 100 km/h je pekelně hlučná.
Dá se s tím jet i mimo asfalt, rozumně. Chová se tam spolehlivě, řiditelně, ale doma tam není. Já to mám už jen na silničních gumách a do terénu jen nutný přejezdy za sucha, není to skokan a není moc vysoký. Mimo asfalt to chce kryt. Je to relativně nízké a měkké, slyším kameny furt zvonit o kryt. Bez krytu ne, je tam výfuk, olejový filtr a chladič, hodně na ráně.
Z hlediska servisu je trochu otrava to odstrojování plastů pro odklopení nádrže a na vyndání předního kola se musí se zvedákem, protože hlavní stojan ( pokud má) je hodně vzadu a motorka se nezhoupne. Jinak ale je vše jednoduchý, je tu ke stažení servisní manuál i katalog, takže úplně bez problémů cokoliv. Je to stříkačka, jednoduchá jako facka, ve srovnání s karburátory ( ne Stromu ale nikdy karbce nebyly)
Z nestandardních klíčů jsou to klíč na pojistnou matku kyvky a na motorové závěsy, ty jsem si vybrousil z ořechů na rázový utahovák. Dají se i koupit. Ostatní vercajk je běžný. A na podtlaky budíky, nebo teda já mám Carbtune, prostě něco.
Na seřízení TPS není třeba žádná diagnostika, pro vyčtení závad se jen propojí dva piny v konektoru drátkem, stačí to na všechny úkony i nalezení chyb.
Pořád zvažuji Stromka prodat a koupit něco se sportovnějším duchem ( konkrétně Hypermotard, nebo Dorsoduro - mám rád italy ), ale na druhou stranu je Strom fakt držák nenáročnej .
Možná je lepší koupit rovnou ten litr, ale ty starší se dost cukají ve městě, říká se - jinak asi ok. Litr se často sežene za lepší peníze, ta 650 je žádanější.
Na litru se líp dělají ventily, nemusí se povolovat rozvody na sundání vaček, je tam mezikolečko. A má kapalinovou spojku, to je fajn. Jinak je to prakticky stejná motorka.
Naposledy editováno 25.09.2019 14:55:16
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
odvzdušnění chladici soustavy Kawasaki KLE 500 | Krovec-rebel | 21 | 14.11.2024 v 06:44 MungoJerry |
Kryt chladiče ano x ne [1, 2] Kawasaki Versys 1000 | zahadnytajemny | 34 | 13.11.2024 v 10:58 Pedl |
Jaké pneu 80% terén/20% asfalt Honda XL 650V Transalp | Trumen28 | 13 | 23.10.2024 v 07:51 CloudJumper |
Olej spod hlavy Honda XL 650V Transalp | mordok | 17 | 12.10.2024 v 19:17 MilanR1 |
V Storm 2014 + Suzuki DL 1000 V-Strom | Patton | 11 | 12.10.2024 v 11:36 Patton |