Koupil jsem yz250f/yzf250 ´02 Prodávající říkal že má tak 60mth najeto. Motorka jede super, žádný divný zvuky, ani nic co by ukazovalo že je něco v nepořádku ale pro jistotu jsem dnes stím byl v servisu tady v okolí a tam říkali že je potřeba to otevřít a prohlídnout, ale že jsem si vybral motorku která je hodně náročná na údržbu. Prej že 2takt by byl o hodně levnější. Říkal něco kolem 25tis KČ za GO motoru 4taktu když se to udělá včas, do 100MTH. Že tam budu muset nechat motorku urcite 2 týdny až měsíc než všechny díly dorazí. Proč tak dlouho?
Pak říkali že když přijdu pozdě a uvnitř motoru už bude něco špatně může se oprava vyšplhat až na 50 tisíc. Připadá mi to docela dost. Hledal jsem na netu ceny pístů, ojnic a ventilů. Našel jsem ceny které zas až takhle vysoké nebyli a v porovnání s 2takt 250 yz byli jen o něco dražší např. pístní sada byla pro yz 3000kč a pro yzf 3700kč, jiné díli byli taky cenově dost blízko sebe u 2 i 4taktu. Tak nevim. Myslím ale taky že z těch 25ti tisíc je tak 6 tisíc za práci a 6 tisíc za předražené díly. To znamená že kdybych si to udělal sám měl bych to za cca 13tisíc Kč. Proto mě zajímá jestli si tohle člověk který se moc v motorkách nevyzná může udělat i sám. Objednat potřebné díly a vyměnit je. Vždyt je to nakonec jen pár šroubků, nebo se mýlim?
1. Zajímá mě jak se pozná co je protžeba vyměnit.?
2. Co vše se přesně mění při takové GO motoru.
3. Po kolika hodinách přibližně je potřeba vyměnit díly a jaké?
Tady na forum se píše že u KTM i u jiných yamah vydrží písty snadno 250mth. Je to pravda? Tak co oni o 100mth?
Dík za rady.
Naposledy editováno 05.04.2009 01:12:23
Pokud se bavíme o hobby ježdění, tak např u nás jezdí kluk YZF250 ,'02 (od funglovky) a jediné co na motoru dělal, byl píst a rozvoďák. Ventily jsou stále původní a má najeto skoro 200MTH. Jezdí normálně i enduro výlety. K moto má vztah asi takový, že až se to rozsype, tak ji prodá na díly, páč stejně by za ni teď dostal tak max 55litrů. A že měl něco měnit či neměl ho netrápí, páč moto jezdí bez problémů.
Ale jde hlavně o to, že s 250F si jízdu fakt užívá a musím mu dát za pravdu, páč jsem na tom taky kroužil a oproti 450 je hodně user-friendly a když potáhneš, tak to taky jede fest.
A takových lidí, co jezdí enduro na YZF250,400,426 staršího data výroby znám víc. V motorech chrastí kde co, ale jedou pořád lol Chce to se s tím asi tak nesrat, nebýt otrokem motorky a radši jezdit...
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
1.UDELAS TO VYMENIM ZPUSOBEM-TZN.ZE ZE VYMENIS PRAKTICKY VSECHNO A TO JE TECH 50 000KČ ALE BUDE TO UDELANY DOBRE
2.UDELAS JEN TO CO TOBE PRIJDE SPATNY BEZ ZMERNI TOLERANCI ATD...A TO VLASTNE ANI NEMUSI DELAT PAC SE TI PO..RE NECO COS NEVYMENIL
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
PROSIMTE KDE JSI PRISEL NA TO ZE SE MAJI VENTYLI MENIT PO 20 HODINÁCH??
TO SNAD JEDINE PIST
A HLAVEN NA VENTYLECH U YZ250F NIKDY OKEM NIC NEUVIDITE MUSI SE ZMERIT DRIKY A NATAZENI VENTYLU APODLE TOHO BUD NECHAT NEBO VYMENIT
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
výfukové nentily se němění ne ty jdou zabrousit,já sem je sice měl po smrti ale zachránily se
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
dick> titanove ventily se nezabrusujou pac se pak zaklepou. Navic jak uz tu neko psal po predepsanych hodinach je uz ventil natazenej takze riskujes jeho pretrzení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
AHA TO JSEM NEVĚDĚL DĚKUJU ZA POUČENÍ ZAJÍMAVAJÍ ALE JE ŽE TĚCH MOTORŮ UŽ JSME U NÁS NA SERVISU PÁR ROZEBRALI A NIKDY TO NEBYLO ZAPOTŘEBÍ VE 20MTH A U VĚTŠINY ANI PO 80MTH.
ASI DELAME NECO BLBĚ
Joraell>Gsxr> to melo bejt trosku nekomu jinemu :P
dick> titanove ventily se nezabrusujou pac se pak zaklepou. Navic jak uz tu neko psal po predepsanych hodinach je uz ventil natazenej takze riskujes jeho pretrzení.
Petr Huska-motor mi dělal autorizovaný servis,takže nemám strach,že by nevydržel
řekli mi že jsou chycené i výfukové,ale že nejsou na výměnu že je zachrání
Michal #5>TomR1>Hodně záleží kdo na tom jezdí, kluci se kterýma jsem se o tom bavil jedou celkem palbu a tam se to někde projeví, vím i o RMZ 250 do který to spadlo po nějakých 16ti hodinách a to se jednalo o novou motorku.
Chlape, nemůžu si pomoct, ale jsi fakt šílenej pesimista ohledně 250 4T. Je jasný, že to tam může spadnout, ale to stejně padají i větší 4T, 2T, 3T...
Tak jsem o pár týdnů dál..
Tak holku jsem radši svěřil servisu. Jinému než jsem byl poprvé. Po prohlídce mi zdělili že je na ojnici vůle tak že bude potřeba vyměnit. Rovnou že tam daj i nový píst.Díly přišly během 5 dnů a za 7 dnů byla zase doma. Celková částka byla 13.000KČ, za ojniční sadu, pístní sadu, nějaký ložiska, komplet těsnění, materiál 10.500,- + práce 2.500,-. Ventily stačily seřídit. Říkali že to vypadá jako by ojnice a píst ještě nebyli měněny. At ji po 60mth zase přivezu a že se pak zas uvidí. Ventily že se musej kontrolovat a seřizovat jednou za pár měsíců. Že čím starší, tím víc se do toho bude muset investovat, ale když se každou sezonu vymění něco tak to jde. vypadá to že zase až tak hrozný jak tu hodně lidí uvádí to nebude. Uvidime..
Radily mě že by bylo lepší koupit nějaký silnější enduro jako třeba yamaha TT600s nebo e nebo r atd. je to podle ročníku výroby a jestli to má el. starter, nebo ne. a jestli víc silnice nebo enduro, Že takový motor je z mnohem silnějšího materiálu což se tak rychle neopotřebuje. Že komplet go motoru na takovou S stojí kolem 35tisíc a vydrží dalších 70.tis.km. Ale zase je to o dost težší a na to moje řádění v lese by to bylo asi moc těžký, i když pravidelně svičím, kliky, čínky a tak když vyjíždim nějakej výjezd v lese a najednou je přes cestu spadlý strom který se nedá přejet nebo objet tak když seskakuju tak se většinou v tom kopci nedá udržet a spadne mi, někdy i na mě. Dolů se mi ještě neskutálela, ale věřím že to ještě přijde Tak si říkám že kdybych měl o 40 kg težší moto tak by se to vůbec nedalo. Anebo jet s kopce dolů a mít přes cestu spadlý strom, pak nevim jak bych ji zpátky do kopce zase otáčel. Je to škoda kolik lesních cest je zapadaných stromama. Než jsem si koupil tuhle tak jsem toužil po 4kolce, nejlépe grizzly, je fakt že bych stim projel o hodně mín protože v lesích Mezi stromama tolik místa není. Ale zase se tam na to vejdou 2 a lesní cesty kde projede auto, nebo traktor můžou být na 4 kolce taky zábavný a když přes cestu najednou leží strom nemusel bych seskakovat a prát se s tou váhou. Ale s čtyřkolkou se nedostaneš tam kam s motorkou a takovou rychlostí projet les jako s motorkou se čtyřkolkou ani náhodou, protože bych musel pořád hledat dost širokou cestu kudy by to šlo. Výhody to má jiný..
No jinak musim říct že jsem hodně spokojen. Jede to super. Je to bomba. Výkon přesně akorát, ale musim si hlídat v jakým mam zrovna zařazeno aby se nedusila. Moto se ovládá lehce a netrhá ruce. Možná že 125 2t by byla levnější na údržbu, ale zase mnohem vzteklejší a ne tak pohodlná jako 4t. Po 2 hodinovém ježdění necítim žádnou únavu.
Nevím co bych koupil kdybych chtěl jinou. Možná malinko silnější 300-400, aby se stim dala jet klidnější rychlá jízda po rovině , ty ale nejsou, jen ty brutální 450tky ale to by zase šlo na úkor úzkých lesních pasáží a váhy.
Naposledy editováno 05.04.2009 02:17:29
ps: posilovna je sice super ale co tak vím od lidí co bosili predtim nez zacali jezdit tak si stěžovali uplně stejně jako ti co posilku videly tak dalekohledem.. asi jde hodně o to co cvičíš.
Naposledy editováno 25.04.2008 11:36:28