1 reakcí na tento příspěvek Správně nabitá 6V baterie
1 reakcí na tento příspěvek Správně nabitá 6V baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
jawarmaniak píše: plně nabitá baterie má mí 7,2-7,3V 6,25 je baterka po smrti. Kdy jsi to měřil? Hned po nalití? Ono to potřebuje chvilku nechat a pak připojit nabíjčku, aby se to srovnalo. Pokud napětí zůstává pod 6.7 je to KO
Takze 12V baterka kde jsou stejne články, jen je jich v seri 2x tolik musi mot 14,4-14,6V ? To pujde dost těžko kdyz nabíjení obvykle nabiji cca 14,1V

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
assassin píše: Takze 12V baterka kde jsou stejne články, jen je jich v seri 2x tolik musi mot 14,4-14,6V ? To pujde dost těžko kdyz nabíjení obvykle nabiji cca 14,1V

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
udinar píše: Moje nabíječka z Lídlu (plnej automat) dává 14,5V, stejně jako alternátor v autě. Jinak pokud změřím malou 6V baterku ihned po sundání z nabíječky, tak mi dost často ukazuje 7,2V. Po ustálení pak je na 6,5V a dvanáctky 12,8V
14,5V je ok pro moderni baterky, starším to muze delat problemy. Me starší auta i motorky nabijely vzdy kolem 14,1V. Ono taky dost zalezi cim to meris, ty levny multimetry umi kecat taky o pul voltu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
assassin píše: 14,5V je ok pro moderni baterky, starším to muze delat problemy. Me starší auta i motorky nabijely vzdy kolem 14,1V. Ono taky dost zalezi cim to meris, ty levny multimetry umi kecat taky o pul voltu
Sice mám doma levnou nabíječku z Lidlu, ale multimetr mám profi. Byl sice drahej, ale na rozdíl od levných (mám doma dva a akorát se na ně práší) ukazuje přesně. Ale také záleží na tom, jak moc je v autě vybitá baterka. Když je plně nabitá, tak multimetr může ukazovat jen 13,8V. Pokud je středně vybitá, tak většinou ukazuje 14,1 - 14,5V. Taky hodně záleží na zátěži (zapnuté světla atd.). Ovšem pokud měříš dobíjení, tak by to nemělo klesnout pod těch 13,8V. Když ano, tak je něco špatně

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
14.1V není dobíjení
Naposledy editováno 08.11.2019 08:17:14
Úvodní příspěvek uvádí:
Baterii jsem včera uvedl do životnosti po dolití kyseliny do všech tří článků (nabití za sucha) a naměřil jsem hodnotu 6,25V.
Ty si na to reagoval:
plně nabitá baterie má mí 7,2-7,3V 6,25 je baterka po smrti. Kdy jsi to měřil? Hned po nalití? Ono to potřebuje chvilku nechat a pak připojit nabíjčku, aby se to srovnalo. Pokud napětí zůstává pod 6.7 je to KO
Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=214212
Copyright © Motorkari.cz
Tys to asi myslel po odpojení od nabíječky, ale to už si tam nenapsal.
jawarmaniak píše: assassin> Milý moderátore, 12V palubní napětí nabíjí 14,4-14,8V, Nabitý akumulátor má mít 13,8V. Plně nabitý akumulátor 14,2–14,5 V Po odpojení od nabíjení má napětí klesnout na 13,6 a posléze pomalu ustálit na 12.6. Plně nabitý článek má mít 2,4V max. Tedy u 6V instalace 2.4x3=7,2. Nabitý článek má mít 7.2-7.3V, po odpojení a ustálení cca 6,3-6,5V. Ještě nějaký dotaz?
14.1V není dobíjení
...přečti si svůj první příspěvek, pak druhý, pak znova, a pak zkus znova poradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
jawarmaniak píše: assassin> Milý moderátore, 12V palubní napětí nabíjí 14,4-14,8V, Nabitý akumulátor má mít 13,8V. Plně nabitý akumulátor 14,2–14,5 V Po odpojení od nabíjení má napětí klesnout na 13,6 a posléze pomalu ustálit na 12.6. Plně nabitý článek má mít 2,4V max. Tedy u 6V instalace 2.4x3=7,2. Nabitý článek má mít 7.2-7.3V, po odpojení a ustálení cca 6,3-6,5V. Ještě nějaký dotaz?
14.1V není dobíjení
Plně nabitý a odstátý olověný 12V akumulátor má 12,7-12,8V.
Úplně vybitý 11,8-11,9V
Zplynovací napětí je 14,6V (gelový má míň) a to nesmí být při nabíjení překročeno. Standardní dobíjecí napětí je mezi 14,0 a 14,4V. Jsou dneska výjimky u aut s rekuperací, ale to překročení napětí je krátkodobé, je tam kvůli tomu EFB nebo AGM akumulátor a stejně ho to kurvý.
6V akumulátor je polovina 12V, takže děleno 2.
Nové - r.v. od 2011, dobíjení po nastartování 14,5V +- všechny stejně. Některé mají nějakou stabilizaci a po cca 30ti sekundách to dává 14,2V (Peugeot, Citroën)
Starší máme Passata a Octávie, ty po nastartování 14,2V +- pořád.
Samozřejmě ne na volnoběh, měřeno přímo na baterii.

Jednou jsem byl zachraňovat auto, kde zůstala přes den zapojená vyhřívací deka z Lidlu. Baterka měla 0,8V a už ani nerozsvítila stropní lampičku. Přes kabely jsme to nastartovali, ale baterka byla po smrti.
jawarmaniak píše: assassin> Milý moderátore, 12V palubní napětí nabíjí 14,4-14,8V, Nabitý akumulátor má mít 13,8V. Plně nabitý akumulátor 14,2–14,5 V Po odpojení od nabíjení má napětí klesnout na 13,6 a posléze pomalu ustálit na 12.6. Plně nabitý článek má mít 2,4V max. Tedy u 6V instalace 2.4x3=7,2. Nabitý článek má mít 7.2-7.3V, po odpojení a ustálení cca 6,3-6,5V. Ještě nějaký dotaz?
14.1V není dobíjení
Kdyz pominu moderni auta ktery maji vyssi palubní napětí kvuli start-stop a rekuperaci (take maji speciální baterie) tak jsem nevidel auto/motorku ktera nabijí pres 14,5V vetsina servisních manualu uvádí 14,5V jako horni hranici pro funkcni nabíjení. Tzn tebou udávané rozpeti 14,5V-14,8V je podle servisního manualu spatne. Muzes uvést nejakej odbornej zdroj informaci kterej by se shodoval s tvym názorem?
udinar píše: Sice mám doma levnou nabíječku z Lidlu, ale multimetr mám profi. Byl sice drahej, ale na rozdíl od levných (mám doma dva a akorát se na ně práší) ukazuje přesně. Ale také záleží na tom, jak moc je v autě vybitá baterka. Když je plně nabitá, tak multimetr může ukazovat jen 13,8V. Pokud je středně vybitá, tak většinou ukazuje 14,1 - 14,5V. Taky hodně záleží na zátěži (zapnuté světla atd.). Ovšem pokud měříš dobíjení, tak by to nemělo klesnout pod těch 13,8V. Když ano, tak je něco špatně
Kazdej si pod drahým multimetrem představí neco jinyho - ja mam lepšího cinana (brymen) a i tak stal 7k a to uz nekomu muze prijit dost. Profici merej flukem (nebo treba agilentem) a to jsou uplne jiny cisla...
1 reakcí na tento příspěvek Správně nabitá 6V baterie



Naposledy editováno 09.11.2019 00:14:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správně nabitá 6V baterie
Dále se dozvíš že po naplnění baterie a odstátí cca 30-60minut je baterie nabitá na cca 70-75 % takže je vhodné před prvnim užitím baterii dobít. Po nabíjení se měří baterie bez zatížení v klidovém stavu nejlépe minimálně po 6ti hodinách od ukončení nabíjení, stav nabití 100%-6.3V, 75%-6,2V 50%-6,1V

Čili když to shrneme ma-li 6V baterie v klidu 6,2V je třeba dobít.. Značka ideál když je v hodnotách 6,3-6,4V? Ma-li 6V baterie v provozu 6,7V je třeba ihned dobít.. Může tak být?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4189, 4190] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125693 | Včera v 20:46 dave-lister |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
vypínání spojky Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 2 | 23.2.2025 v 09:00 Tom350354 |
Moto retro helma Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250... | anton_ | 20 | 21.2.2025 v 09:42 KostějNesmrtelný |