Téma: Cestování s B licencí do zahraničí na 125ccm automatu
9.11.2019 v 06:59
Dobrý den,
už nějakou dobu na webu hledám, zda je možné s Bčkem cestovat i v zahraničí na skútru 125ccm automat.
Názorů je plno a jsou dosti rozporuplné, tak by se to tu mohlo objasnit. Já čerpám z VESPA klubu, který se dotazoval různých organizací. Můžete to tady v tomto tématu buď vyvrátit a nebo doplnit.
A teď už jednotlivé státy:
Na Slovensku mohou „béčkaři“ (tj. držitelé evropského ŘP skupiny B) řídit motocykl do 125 ccm s automatickou převodovkou po 2 letech od vydání řidičáku. s největší pravděpodobností se to vztahuje i na nás.
.........................................
V Polsku a Španělsku lze s „béčkem“ řídit motocykl do 125 ccm (i ten s manuální převodovkou), pokud řidičák máme alespoň 3 roky.
.............................................
V Itálii, Lotyšsku a na Maltě lze s oprávněním skupiny B řídit motocykl do 125 ccm s automatickou i manuální převodovkou po 10 hodinách tréninkových jízd. „Jižní země“ ale u cizince málokdy řeší nějaký doklad z autoškoly, většinou jim stačí fakt, že řidičák vlastníte už nějaký ten rok. (Takto nám na otázku odpověděli z ÚAMK.)
...................................................
V Belgii -pouze s jejich řidičákem, zde nelze
........................................................
V Portugalsku musíte mít řidičák alespoň 25 let, nebo mít k „béčku“ ještě řidičák na mopeda (AM), který některé státy (třeba právě i ČR) vydávají k B automaticky. S řidičákem AM lze u nás řídit „padesátku“ od 15 let. Stejně je tomu v Rakousku, Dánsku, Finsku, Slovinsku, Španělsku a Švédsku. Od 14 let to lze v Estonsku, Lotyšsku, Francii, Itálii, Polsku a Maďarsku. V ostatních zemích si s AM zajezdíte až od 16 let. Těžko říct co tím básník myslel...
...................................................
Poslední pasáž mě zajímá nejvíce, jelikož mám jen B řidičák a rád bych v létě do Slovinska.
Máte další státy kam se může s Bčkem?
už nějakou dobu na webu hledám, zda je možné s Bčkem cestovat i v zahraničí na skútru 125ccm automat.
Názorů je plno a jsou dosti rozporuplné, tak by se to tu mohlo objasnit. Já čerpám z VESPA klubu, který se dotazoval různých organizací. Můžete to tady v tomto tématu buď vyvrátit a nebo doplnit.
A teď už jednotlivé státy:
Na Slovensku mohou „béčkaři“ (tj. držitelé evropského ŘP skupiny B) řídit motocykl do 125 ccm s automatickou převodovkou po 2 letech od vydání řidičáku. s největší pravděpodobností se to vztahuje i na nás.
.........................................
V Polsku a Španělsku lze s „béčkem“ řídit motocykl do 125 ccm (i ten s manuální převodovkou), pokud řidičák máme alespoň 3 roky.
.............................................
V Itálii, Lotyšsku a na Maltě lze s oprávněním skupiny B řídit motocykl do 125 ccm s automatickou i manuální převodovkou po 10 hodinách tréninkových jízd. „Jižní země“ ale u cizince málokdy řeší nějaký doklad z autoškoly, většinou jim stačí fakt, že řidičák vlastníte už nějaký ten rok. (Takto nám na otázku odpověděli z ÚAMK.)
...................................................
V Belgii -pouze s jejich řidičákem, zde nelze
........................................................
V Portugalsku musíte mít řidičák alespoň 25 let, nebo mít k „béčku“ ještě řidičák na mopeda (AM), který některé státy (třeba právě i ČR) vydávají k B automaticky. S řidičákem AM lze u nás řídit „padesátku“ od 15 let. Stejně je tomu v Rakousku, Dánsku, Finsku, Slovinsku, Španělsku a Švédsku. Od 14 let to lze v Estonsku, Lotyšsku, Francii, Itálii, Polsku a Maďarsku. V ostatních zemích si s AM zajezdíte až od 16 let. Těžko říct co tím básník myslel...
...................................................
Poslední pasáž mě zajímá nejvíce, jelikož mám jen B řidičák a rád bych v létě do Slovinska.
Máte další státy kam se může s Bčkem?
Podle mě nikam.kazdy stát to umožňuje, ale pouze svým občanům a v rámci svého státu. Každý stát má vlastní výjimku a pravidla. Nezkoušel bych to... Sám jsem to řešil také a na jaře jdu do Áčka. Jediné Slovensko možná, ale jejich odpověď na můj dotaz byla dost neurčitá...pokud nenajdeš paragraf kde se výslovně píše že toto uznávají pro zahradní ní řidiče tak bych neriskoval.
Prehľad nájdeš napríklad na Wikipedii (ak rozumieš anglicky). Pod skupinou A je i prehľad, kde je povolená jazda na trojkolkách. (Pozor na to, že Niken trojkolka nie je, skútre od Piaggia a Peugeotu podmienky spĺňajú.)
Európske právo uvádza, že:
1) každý štát môže na svojom územi povoliť držiteľom skupiny B jazdu na vozidlách skupiny A1 - toto píšem preto, lebo sa tu vyskytli názory, že sa môže jazdiť kamkoľvek; to nie je pravda
2) skupina B dáva právo na jazdenie na vozidlách skupiny AM, takže ak máte B-čko, automaticky by vám mali zapísať do vodičáku aj AM; čo sa týka veku, AM človek môže dostať od 14-16 rokov (podľa štátu), B 17-18, to znamená, že keď ste dosť starí na B v jednom členskom štáte, ste dosť starí na AM vo všetkých
Čo sa týka toho, či štáty povoľujú jazdenie na A1 iba svojim občanom alebo aj cudzincom, to si človek musí dohľadať v príslušných zákonoch. V CZ a SK sa nič o tom, kým bol vodičák skup. B vydaný, nepíše, takže to má platiť pre všetkých. Podľa Wikipédie je to v Belgicku len pre ľudí s belgickými vodičákmi. Ako je to všade inde, je otázka. Ale Teba sa to asi aj tak netýka, pretože podľa všetkého Rakúsko, Maďarsko ani Slovinsko jazdu na A1 s B neumožňujú nikomu.
Európske právo uvádza, že:
1) každý štát môže na svojom územi povoliť držiteľom skupiny B jazdu na vozidlách skupiny A1 - toto píšem preto, lebo sa tu vyskytli názory, že sa môže jazdiť kamkoľvek; to nie je pravda
2) skupina B dáva právo na jazdenie na vozidlách skupiny AM, takže ak máte B-čko, automaticky by vám mali zapísať do vodičáku aj AM; čo sa týka veku, AM človek môže dostať od 14-16 rokov (podľa štátu), B 17-18, to znamená, že keď ste dosť starí na B v jednom členskom štáte, ste dosť starí na AM vo všetkých
Čo sa týka toho, či štáty povoľujú jazdenie na A1 iba svojim občanom alebo aj cudzincom, to si človek musí dohľadať v príslušných zákonoch. V CZ a SK sa nič o tom, kým bol vodičák skup. B vydaný, nepíše, takže to má platiť pre všetkých. Podľa Wikipédie je to v Belgicku len pre ľudí s belgickými vodičákmi. Ako je to všade inde, je otázka. Ale Teba sa to asi aj tak netýka, pretože podľa všetkého Rakúsko, Maďarsko ani Slovinsko jazdu na A1 s B neumožňujú nikomu.
zeptej se na dopravce nebo nejblizsiho autoskolaka. tam dostanes odpoved... nejak nerozumim proc se ptat na dojmy laiku...
predstav si ze autoskoly zajistujou skoleni ridicu i v mezinarodni doprave, tak necekane v tehle veci vetsi prehled nez nejakej dojmolog co se rozhodl zvecnit na wiki .)
predstav si ze autoskoly zajistujou skoleni ridicu i v mezinarodni doprave, tak necekane v tehle veci vetsi prehled nez nejakej dojmolog co se rozhodl zvecnit na wiki .)
1 reakcí na tento příspěvek Cestování s B licencí do zahraničí na 125ccm automatu
Pošli mi email, to Slovensko mám vyjádření ofiko z ministerstva slovenského. Uamk a ostatní ti řeknou že info je bez záruky... Někdy o tom vůbec neví...
karavanista píše: Pošli mi email, to Slovensko mám vyjádření ofiko z ministerstva slovenského. Uamk a ostatní ti řeknou že info je bez záruky... Někdy o tom vůbec neví...
Proč to sem nepověsíš jako obrázek?
Tak tě moc nepotěším, mladá jezdila 2018 Nmax. Byli jsme Slovensko i Rakousko pohraničí, ale řidičský průkaz sk. B na 125 automat platí jen v ČR. Slovensko uznává jen pro svoje občany, Rakousko musíš mít A1. Kde to platí tak jen Španělsko. Takže celý Slovensko jezdila bez oprávnění. Vše mi vysvětlil policista a nakonec instruktor autoškoly. Nakonec si udělala papíry a nemusí nic řešit.
1 reakcí na tento příspěvek Cestování s B licencí do zahraničí na 125ccm automatu
Mě překvapil náš UAMK. Na stejný dotaz napsal že to lze. Chtěl jsem tedy zdroj, nejlépe paragraf vyhlášky daného státu. No napsaly že zdroj je skútr fórum. Cz. Že to tam psaly... Hlavně dotaz formuluje aby bylo jasné že v dané zemi si cizinec a oprávnění B případně A1 s harmonizacni kódem... A napiš sem výsledek.. Hodně zdaru.
2 reakcí na tento příspěvek Cestování s B licencí do zahraničí na 125ccm automatu
Pánové, dnes se mi ozvala slovenská republika - ministerstvo dopravy a zástupci policie. Je tam možné řídit i skutr 125ccm s automatem. Nechte si vydat nový řidičák(ti co mají starší řidičáky, kde ještě není uvedeno A1) a jste v suchu. Zjistím ještě další státy.
• držiteľ vodičského preukazu vydaného cudzím štátom, ktorý je zmluvnou stranou k Dohode o Európskom hospodárskom priestore (ďalej len „štát EHP“) po 19. januári 2013 je v Slovenskej republike oprávnený viesť motorové vozidlo tej skupiny, ktorá je vyznačená v jeho vodičskom preukaze. Takýto držiteľ je oprávnený viesť aj motorové vozidlo tej skupiny, ktorá síce vo vodičskom preukaze vyznačená nie je, ale držiteľ je na jeho vedenie oprávnený podľa čl. 6 ods. 2 Smernice Rady a Európskeho parlamentu 2006/126/ES o vodičských preukazoch (ďalej len „smernica“),
Z vyššie uvedeného vyplýva, že v Slovenskej republike je možné viesť motorové vozidlo skupiny A1, len ak je vo vodičskom preukaze táto skupina vyznačená, alebo je vo vodičskom preukaze vyznačená skupina A2 alebo A, alebo ak to umožňuje vyššie uvedené rozhodnutie Komisie.
• držiteľ vodičského preukazu vydaného cudzím štátom, ktorý je zmluvnou stranou k Dohode o Európskom hospodárskom priestore (ďalej len „štát EHP“) po 19. januári 2013 je v Slovenskej republike oprávnený viesť motorové vozidlo tej skupiny, ktorá je vyznačená v jeho vodičskom preukaze. Takýto držiteľ je oprávnený viesť aj motorové vozidlo tej skupiny, ktorá síce vo vodičskom preukaze vyznačená nie je, ale držiteľ je na jeho vedenie oprávnený podľa čl. 6 ods. 2 Smernice Rady a Európskeho parlamentu 2006/126/ES o vodičských preukazoch (ďalej len „smernica“),
Z vyššie uvedeného vyplýva, že v Slovenskej republike je možné viesť motorové vozidlo skupiny A1, len ak je vo vodičskom preukaze táto skupina vyznačená, alebo je vo vodičskom preukaze vyznačená skupina A2 alebo A, alebo ak to umožňuje vyššie uvedené rozhodnutie Komisie.
ihnaja> Prepáč, ale protirečíš si. V druhom a treťom odstavci sa píše, že na jazdu na vozidle skupiny A1 na Slovensku ako cudzinec potrebuješ mať skupinu A1, A2 alebo A. Na to v ČR potrebuješ autoškolu a skúšku. Ak máš iba AM (+ akúkoľvek kombináciu B, C, D a E), jazdiť na 125-kách nesmieš.
Netvrdím, že je to pravda, ale je to napísané v tom texte.
Mimochodom, s A1, A2 alebo A môžeš jazdiť na 125-kách v akomkoľvek európskom štáte (za predpokladu, že spĺňaš minimálny vek na udelenie oprávnenia v danom štáte - táto podmienka nemusí platiť všade).
Netvrdím, že je to pravda, ale je to napísané v tom texte.
Mimochodom, s A1, A2 alebo A môžeš jazdiť na 125-kách v akomkoľvek európskom štáte (za predpokladu, že spĺňaš minimálny vek na udelenie oprávnenia v danom štáte - táto podmienka nemusí platiť všade).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nesvítí kontrolka dálkových světel Honda PCX 125 | jirka1985k | 0 | 2.9.2024 v 10:02 jirka1985k |
PCX servis Praha 5 a okolí Honda PCX 125 | MarekD84 | 1 | 24.8.2024 v 21:25 MaaYa |
Vyšší výkon pro xmaxe Yamaha NMAX 125 | Bo_bi_ka | 9 | 4.8.2024 v 07:43 Bo_bi_ka |
Na skútru po České Kanadě Yamaha NMAX 125 | Bo_bi_ka | 8 | 28.7.2024 v 20:00 Bo_bi_ka |
Srazy skútrů Yamaha NMAX 125 Yamaha xmax 300 | Bo_bi_ka | 9 | 17.7.2024 v 11:26 Bo_bi_ka |