předem se omlouvám, jestli toto tema je, ale všude jsem našel jen opak na co se chci zeptat.
Takže, mam mašinu 35KW v TP -- 35KW seškrceno v mašině.
Po zimě si budu dělat neomezenou (A3) a chci mašinu odškrtit na 57KW ale chci si nechat v TP 35KW kvůli pozdějšímu prodeji. (vím, že chci zkusit něco jineho časem)
Je s tím nějaký problem ? že v TP bude zapsaný jiný výkon ? Jinak řidičák na to mít budu.
Furt se řeší, že když se někdo vybourá a ma A2 a v TP 35KW ale mašina je otevřena, že je to strašný průser. Ale to na to nemá papíry, takhle by to mohl být problém, když by se něco stalo ? a řidič měl neomezene papíry ale prostě jine KW zapsane v techničaku
Řešilo by se i tohle ? Třeba kvůli technickémz stavu, nebo jak je tam něco skrze přes
1 reakcí na tento příspěvek 35KW v TP, moto otevřená - A3
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
vilemx píše: onderfaus> V autoskole byla otazka, jake upravy jsou povolene/zakazane. O vykonu tam nebylo nic, zakazane byly upravy zvysujici hluk a emise.
Co jsme se o úpravách učili v autoškole, to už si až tak nepamatuju. Zřejmě máš pravdu, že v autoškole nám o tom nic neříkali. Já vycházím ze své zkušenosti po nehodě, když jsem bočními uličkami, abych se samozřejmě sám nenaprášil, zjišťoval na polici, odboru dopravy a stk, jak to s tím výkonem je. Bylo to zhruba čtyři, až pět let zpět, a zjišťoval jsem to proto, že skutečně každý píše něco jiného. Zjistil jsem, že jak zvýšení, tak snížení výkonu podléhá nějakému schválení o přestavbě vozidla, to může provádět jen firma, která pro to má certifikaci a ta pak je oprávněna provést o změně výkonu zápis do dokladů, asi na úřadě, to už jsem nezjišťoval, jak to funguje, to mě nezajímalo. Firma musí na motor, nebo někde, zvýšení, nebo snížení výkonu vyznačit, třeba nálepkou, nebo štítkem. Dále jsem zjistil, že veškeré údaje, které jsou uvedeny k vozidlu v techničáku podléhají schválení, pokud se liší se skutečností, jsou to neschválené zásahy a vozidlo pozbývá technické způsobilosti. Taky mě odkazovali na příslušné zákony a prováděcí vyhlášky, ty si už nepamatuju a abych se přiznal, tak jsem je pak ani nezkoumal. Jestli je to skutečně pravda, to už fakt nevím, nakonec to v mém případě nikdo ani neřešil. Však počkej, určitě se někdo ozve kdo s tím má taky nějakou zkušenost, nebo možná Číkus, ten je sečtělý. Popisuju to jenom svými slovy a co si pamatuju, takže nějaký odborný výklad v mém podání nehledej. Taky může být všechno jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
To zvyseni, o kterem pises (odborna firma, lejstro, apod.), je pro pripad, ze chces jiny vykon zapsat do TP.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
vilemx píše: onderfaus> Kdyz das na motorku jiny (homologovany) vyfuk nebo vzduchovy filtr, tak take vetsinou zvysis vykon. A nikam se to zvyseni nepise. U pojistovny vidim moznost kraceni plneni, pokud bys platil pojistku pocitanou z vykonu. Jenze kategorie byvaji podle objemu.
To zvyseni, o kterem pises (odborna firma, lejstro, apod.), je pro pripad, ze chces jiny vykon zapsat do TP.
V pořádku, tvůj názor ti neberu, a přít se o nic nebudu, nejsem vševěd a tak samozřejmě můžeš mít se vším pravdu, nezajímala mě tehdy ani pojišťovna, ani nic jiného, zajímalo mě jen to, jestli může být nějaký problém, když jsem byl majitel motorky, kterou jsem půjčil, měla jiný výkon než evidovaný a někdo se s ní naboural. Co jsem zjistil, napsal jsem výše. Takže jestli se něco týká pojišťovny, nebo autoškoly, nevím. Jestli si chtěl napsat nějakou svoji zkušenost, tak ji napiš, napiš z čeho usuzuješ, nebo co si zažil, ale z toho, co píšeš zatím není jasné, co chceš říct zakladateli vlákna. Dedukuju zřejmě to, že je to jedno, je to dovolené, nic se neděje a nestane, nikoho to nebude zajímat. Zřejmě i tak můžeš mít pravdu a já mám špatné informace, to je normální. Tazatel si vybere a zjistí z příspěvků sám jak to je, sám taky musí asi hledat pravdu, prostě sto lidí, sto názorů a z toho jen někteří mají svá tvrzení podložená vlastní zkušeností a praxí. Tak to v životě chodí. Myslím že tvrzení, že jsme si v autoškole o tom nic neříkali je irelevantní a tazateli to moc nepomůže. S tím výfukem taky nevím jak to je, jestli je tuningový výfuk apriory určen ke změně výkonu, co se týče zákona, a nebo jenom ke změně průběhu výkonnostních křivek a zvuku. Zřejmě by to chtělo studium zákonů, vyhlášek a konzultací s odborníky. A jestli to máš prostudované a nebo jsi dokonce odborník, což je možné, tak to tu prostě a jednoduše napiš a tazatel i ostatní konečně budou vědět, na čem jsou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
vilemx píše: onderfaus> Jestli chces naprosto exaktni vyklad, nezbyva, nez najit na toto tema judikat. Pokud by mel nekdo prusvih za provozovani motorky s odstranenou restrikci bez zapisu v TP, jiste by se to uz v moto komunite rozkriklo.
Ano, máš pravdu, že by to bylo na širší debatu, ale se mnou určitě ne, protože já tomu nerozumím, jen jsem prostě napsal moji zkušenost, když jsem se o to zajímal, to co mi bylo sděleno od různých lidí z různých institucí a to jsem tady tlumočil, ani já sám nevím, jestli to je pravda. Taky jsem nepsal, že by z toho měl mít někdo průšvih, protože já sám jsem to studium onoho problému nedotáhl do konce, když se o to nakonec nikdo z policie, ani od jinud nezajímal. Takže z mých příspěvků spíše vyplývá, že by se na to mohl vykašlat a neřešit to. Takže já jsem napsal konkrétní věci. Ovšem z tvých příspěvků mi to připadá, že čerpáš jen z nějakých svých pocitů, emocí a dojmů. To je v pořádku, i tímto směrem se dá rozvinout debata a diskutovat o tom, proč třeba jak říkáš, laďák zvedne výkon a po jeho montáži nemusí být skutečný výkon zapsán a proč by měl být evidován v techničáku výkon ovlivněný jiným způsobem. Ale to je jenom polemika mezi lidmi, kteří se o nějaký problém zajímají, ale ani jeden ve skutečnosti neví, jak to doopravdy je, přitom přinejmenším já bych se to rád pro případ, že to budu potřebovat, dozvěděl, a proto jsem napsal ten svůj příspěvek, že se k tomu vyjádří někdo, kdo s tím má buď podobné zkušenosti, nebo jiné, nebo ví jak to je, protože v tom oboru dělá a já se dozvím, jestli mi tenkrát někdo kecal, nebo naopak. Ale rozvíjet diskusi na téma, proč nám to v autoškole neříkali, to se mi nechce, zřejmě tomu nevěnovali čas, neboť z nás nechtěli vytvořit odborníky na přestavby vozidel, ale řidiče. Kdyby z nás chtěli mít jiné odborníky než řidiče, zřejmě by toto téma tady založeno nebylo. Uzavírám příměří, stejně tato diskuse k žádnému kloudnému výsledku nevede.
Novela vyhlášky obsahuje vymezení nebezpečných závad, které významně zvyšují ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích nebo nepříznivé působení provozu vozidla na životní prostředí. Ve vyhlášce jsou uvedeny následující závady:
absence nebo odstranění podstatné části výfukového systému,
poškození brzdového systému vylučující jeho použití, zejména vyřazení jeho části z provozu, destrukce brzdových kotoučů a obložení,
absence čelního skla nebo jeho poškození na více než 50 % plochy,
zjevné nadměrné úniky provozních kapalin,
koroze nebo praskliny nosných částí zjevně narušující pevnost rámu nebo karoserie,
opotřebení nebo poškození pneumatik odhalující nosné vrstvy,
deformace rámu nebo karoserie dosahující sloupku A, u motocyklů značné deformace základních prvků rámu,
deformace nápravy včetně jejího uložení mající vliv na její pevnost,
zjevná deformace uložení motoru, například utržené úchyty, posunutí motoru,
deformace karoserie zasahující do vnitřního prostoru osádky vozidla,
deformace hlavních částí systému řízení, které zjevně ovlivňují bezpečné ovládání vozidla, například převodky, posilovače, spojovací tyče, hřídele volantu,
zjevné deformace nebo praskliny kol,
zjevný únik výfukových nebo jiných jedovatých plynů do prostoru řidiče nebo prostoru pro přepravu cestujících u vozidla kategorie M2 a M3.
A dám ti jiný případ. Mám auto, které z linky sjelo jako osobák. Dovozce před uvedením do provozu namontoval přepážku a přestavbou ho změnil na náklaďák. TP je uvedeno, že demontáž přepážky je zásahem do vozidla, jeho přestavbou. Dlouhou dobu za to dávali flastry a vyhazovali z TK. Pak došlo ke změně předpisů a nyní už vyndání přepážky není závadou pro odepření TK a pokutu za to nedostaneš. Můžeš zkusit vygůglit, jestli účastník nehody vozidla N1, které nemělo přepážku, byl nějak potrestán za jeho řízení, případně provozovatel za provozování bez přepážky a jak to mělo vliv na určení viny a plnění od pojišťovny. Těch případů bude fůra, protože na rozdíl od plíšku v sání to je vidět na první pohled a osobáků přestavěných kvůli daním na N1 je o několik řádů víc, než motorek s odstraněnou restrikcí.
Naposledy editováno 24.11.2019 20:56:28
Je to marné, je to marné, je to marné. S tím autem máš pravdu já mám auto s přepážkou v tp taky. Ale bud nechápeš co jsem napsal, nebo si možná mdlého rozumu, protože mi vnucuješ něco, co jsem nenapsal a ty si to pochopil jinak. Taky se to stává, i mně. Ale nenapsal jsem, že jsem chtěl do techničáku legálně napsat větší výkon, napsal jsem, že jsem půjčil motorku, se kterou byla způsobena nehoda a ta motorka měla místo otevřený výkon, v tp napsaný zavřený výkon a na úřadech jsem se ptal, co to pro mě prostě znamená, kdyby na to přišli a tak mi řekli zhruba to, co jsem napsal výše, s tím, že jsem si od nich na lísteček napsal, jaké vyhlášky a předpisy se k tomu vztahují a později, aniž bych si to ve skutečnosti prověřil, ten lísteček jsem zahodil, nebo ztratil a neřešil jsem to, proč, to už je uvedeno taky výše. Pojišťovna, nebezpečné závady, zápis do TP, ani nic jiného mě nezajímalo, a ptal jsem se dycky lidí, za kterými mě někdo dovedl, tedy ne oficiálně, protože kdybych se ptal oficiálně, tak ano, oficiálně by mi asi na každém z úřadů řekli postup zápisu do tp. Takže jak jsem koupil, tak prodávám. Myslím, že ty si jeden z těch lidí, kteří mi tady za chvíli začnou tvrdit, že jsem se ani neptal a že se mi nestalo, co jsem napsal, a že jsem se probudil s rukou v nočníku a vyplodil jsem příspěvek. Buď je to tvoje oblíbené a vděčné téma, že se pořád chceš bavit o ničem, aniž bys věděl, jak to ve skutečnosti je, a nebo již předem, s nějakými předsudky, považuješ ostatní za idioty s tím, že jim musíš vysvětlovat jak a na co se ptali a co vlastně prožili, protože oni neví, co prožili, ty to víš líp.
Pokud je někdo skutečně fundovaný, tak tady napište, jak to ve skutečnosti je, mně samotného by to taky zajímalo, bez nějakých dohadů a samodomo studia s tím, že si z nějakých vyhlášek, nebo z čeho všeho, co mi pasuje vypíchnu a to budu bezhlavě a urputně prezentovat dále, protože si to myslím, že tak to má byt, tak je to správné. Tím nechci říci, že Vilmex nakonec nebude mít pravdu, ale dávám přednost praxi a nebo lidem, kteří v tom dělají.
Pokud někdo ví odpovědi na otázky Vilemxe a to, proč nemusí být v tp zapsáno zvýšení výkonu po montáži homologovaného laďáku a proč nám v autoškole nic neříkali o tom, co se musí a nemusí při zvýšení nebo snížení výkonu udělat a jestli bude nějaký problém, když se na odchylku příjde a neudělám to, tak mu taky odpovězte, já to nevím a diskutovat bezduše o ničem se mi nechce.
Nic, jdu raději vytvářet nějaké hodnoty.
Překlepy a chyby neřešte, už jsem to po sobě nečetl.
1 reakcí na tento příspěvek 35KW v TP, moto otevřená - A3
Žádost o sdělení.
Dobrý den. V souvislosti s úpravou výkonu motoru bych se rád zeptal na několik níže uvedených dotazů, neboť kolem této věci koluje spousta polopravd a mýtů, které jsou zveřejňovány a různými lidmi prezentovány prostřednictvím veřejně přístupné internetové sítě, přičemž názory na tuto problematiku se mnohdy diametrálně liší.
Otázky:
1) Zda zvýšení, nebo snížení výkonu motorů podléhá schválení v ČR, tzv., (tuningová) úprava, jakým způsobem probíhá schvalovací proces, zda se jedná o výrazný zásah do konstrukce vozidla a vozidlo tak nesplňuje podmínky k provozu na pozemních komunikacích, a zda je povinnost tuto skutečnost zaevidovat na příslušném úřadě a v osvědčení o registraci vozidla, zda je nějaký rozdíl v postupu v různém procentuálním nárůstu, nebo snížení výkonu.
2) Zda u motorového vozidla, jemuž byl v minulosti snížen výkon motoru z původního, ten zaevidován na příslušném úřadu a v osvědčení o registraci vozidla, je při odstranění restrikcí snižujícím výkon motoru (přičemž výkon motoru po jejich odstranění dosahuje původní hodnoty) nutné, nebo povinností, opět projít schvalovacím řízením tak, jak bude zodpovězen dotaz pod bodem 1, nebo je možné vozidlo provozovat, aniž by bylo nutné kdekoliv registrovat, nebo evidovat odstranění restrikcí za účelem dosažení původního výkonu.
3) Jak je to s homologovanými výfuky z výroby třetích stran, po jejichž montáži na motorové vozidlo dojde k navýšení výkonu motoru, zda navýšení výkonu taktéž podléhá schválení za stejných podmínek, jako v otázce pod bodem 1, nebo s tímto navýšením výkonu je již počítáno při schvalovacím procesu doplňku pro daný druh a typ motorového vozidla.
4) V případě, že nebude postupováno podle zákona, vyhlášky, či jiného předpisu, (po zodpovězení dotazu č. 1, 2 a 3, a nebude v evidencích vozidel a v osvědčení o registraci vozidla souhlasit údaj výkonu motoru se skutečným stavem, zda vůbec a komu za nedodržení hrozí sankce a jaké (provozovateli, majiteli, a pod...).
5) Jaké možnosti má náš právní systém kontrolovat skutečný výkon motoru motorového vozidla, oprávnění policie, STK, soudu, správního orgánu, a jakým způsobem je prakticky kontrola stavu motoru a jeho výkonu proveditelná.
Žádám o sdělení odkazů na příslušnou judikaturu. V případě, že dotazy nebudete moci zodpovědět, žádám o zaslání odkazů na příslušné úřady, kde je možné dotazované skutečnosti zjistit.
Předem Vám děkuji za reakci na můj dotaz a přeji hezký den.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
Přeji ti, abys dostal exaktní odpovědi.
vilemx píše: onderfaus> Máš pravdu, jsem mdlého rozumu.
Přeji ti, abys dostal exaktní odpovědi.
Jestli jsem se tě svým vyjádřením o mdlém rozumu dotknul, tak se omlouvám, nebylo účelem mé odpovědi tě urazit, nebo jinak dehonestovat, prostě jen řeč plynula, co jsem měl na jazyku, napsal jsem vůči tvoji osobě něco, co mě teď mrzí, aniž bych tě skutečně znal, to jsem nechtěl. Jinak ti děkuji za přání.
1 reakcí na tento příspěvek 35KW v TP, moto otevřená - A3
Raději se půjdu do garáže podívat, jestli ty příruby ke karbecům mají i po třiceli letech na sobě stále čitelný nápis 50 PS Nerad bych za to byl uvrhnut do šatlavy
Naposledy editováno 25.11.2019 10:19:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
vilemx píše: Víš, iniciativní blbec je horší než třídní nepřítel. Jen doufám, že se na ministerstvu tvého dotazu nikdo nechytne a nenaplánuje na jaro bezpečnostní akci se zaměřením na soulad údajů v TP se skutečností...
Raději se půjdu do garáže podívat, jestli ty příruby ke karbecům mají i po třiceli letech na sobě stále čitelný nápis 50 PS Nerad bych za to byl uvrhnut do šatlavy
Souhlasím s tebou, že iniciativní blbec je horší než třídní nepřítel, tedy tím blbcem samozřejmě můžu být já, a souhlasím s tím, že se toho někdo chytnout může, ale nemyslím si to.
Pro kontrolu skutečného výkonu nemá státní správa prostředky.
Svou odpovědí si ale vyslovil možnost, že za nesoulad údajů v tp je možný postih, byť jen v teoretické rovině, a to je asi to, co tazatele zajímá, prostě kdy by co by, a mě to tehdy zajímalo a i nyní zajímá taky. Teorii lze ovšem snadno převést do praxe, když se chce, i když to by jsme asi nesměli žít v ČR. Takže nepředpokládám, že by kvůli onderfausta z motorkářů začaly razie na kontrolu výkonu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
1 reakcí na tento příspěvek 35KW v TP, moto otevřená - A3
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 35KW v TP, moto otevřená - A3
Basák píše: MungoJerry> Dobře Ty ......Je to jen v hlavě každého z nás jak se bude v současném provozu chovat... a fakt to není o počtu kW.
Naprostý souhlas, v tom máš pravdu, ale na to, kde hledat mantinely svého chování v provozu a o čem to je se zřejmě H4Life neptal.
onderfaus píše: Naprostý souhlas, v tom máš pravdu, ale na to, kde hledat mantinely svého chování v provozu a o čem to je se zřejmě H4Life neptal.
To máš pravdu to je na každém z nás.Každý má jiné limity a i faktor štěstí i o tom to je :) Jinak Když si za to sedne blbec, co se chce předvést, stejně mu to nevysvětlíš, že má jet rozumně a dle svých sil
mno, tak jsme všichni zauvažovali, ale nějak jsme se neshodli :D se asi zeptám těch kluků s těma blikajícíma autama co mě čas od času staví
Já myslím, jak už psal někdo výše, že je to zásah (úprava) do podstatné části motoru, takže by z toho problem mohl být právně, otázka jak je to v praxi :)